Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz Warpig #4 üzenetére

    Szerintem meg ugyanaz a felállás, csak az akkor tekerős-benzinmotoros Babetta helyett most ez tekerős-elektromotoros. Egyik sem kerékpár, hanem segédmotorkerékpár. A megkülönböztetés szerintem teljesen jogos, mert teljesen más a mozgási dinamikájuk, más a sebességük. Nem hiányzik, hogy a bringasávban 20-25-tel haladók között az ilyenek 40-nel cikázzanak. A nagyobb sebesség, fékút, fékidő miatt ezekkel nagyobb a baleset veszélye is, hogy kelljen lakott területen belül is a sisak, és az évi párezer forintos felelősségbiztosítás. Max. az AM vizsga, amit sokan biztosan elleneznének, de szerintem annak is van oka (sőt, én az általános iskolában (újra?) kötelezővé tenném a KRESZ-oktatást (nekünk legalábbis még volt technikaórán)).
    Ezekre még továbbra is adekvátnak érzem. Max. az elektromos roller az, ami kilóg, de látva az autókat is legyorsuló tuningrollereket, ott is húznék egy 25 km/h-s és ? W-os határvonalat, és sorolnám alatta pedelec-kel egy kategóriába, felette smkp-hoz.

    #5 Bog: ja, hát a KÖHÉM-rendelet... Na azt tényleg több évtizede felül kéne vizsgálni, az már a modern motorokra is bajos. Pl. a hátsó sárvédő a kerék tengelyéig le kéne érjen... ilyet már legfeljebb csak a retro és chopper kategóriában gyártanak.
    Index úgy emlékszem csak akkor kötelező smkp-n, ha gyárilag volt rajta - máskülönben elég kézzel jelezni. A tükör kötelező, és szerintem hasznos is, főleg, mivel ez már bringaúton nem mehet(ne), hanem autók mellett, az út jobb szélén, és ott nem árt, ha az ember lát hátra is.
    De a smkp mint kategória, szerintem továbbra is releváns.

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák