Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yodamest

    veterán

    válasz Bad Pritt #3291 üzenetére

    A menünél nekem is van gondolom, lehet ugyanaz:
    Amikor pl. weapon artot akarok tenni valamire nem tudom megnézni a jobb kezem "össz" sebzését, egész egyszerűen oldalt az a menü ilyenkor nem elérhető, ott kell számolgatnom mindig, hogy most akkor qualityn vagy heavyn vagy magicon van effektíve több sebzésem. A másik, hogy a weapon art leírása, hogy mit csinál elég bonyolultan jö elő amikor már a fegyveren van és rá akarok nézni: megnyitom a fegyverem menüjét, nyomnom kell egy R3 analóg kar gombot és CSAK EZUTÁN ha lenyomom az X-et AKKOR jön fel az a bővített leírás, amiben alul kitér a weapon artra is! Szóval 3 menün kell hozzá keresztülnyomogatni....

    Szal jah vannak gondok, ezt simán elismerem.

    [ Szerkesztve ]

  • vorosmarti

    senior tag

    válasz Bad Pritt #3291 üzenetére

    A menüvel mi volt a baj?

    Egyrészt az eddigi Dark Souls játékok menüjéhez hasonlóan, többször kell gombot nyomni és/vagy egérrel kattintani, mire elindul a játék. A Press any button felirat nálam egyenlő az E gombbal vagy a bal egérgombbal. Ezután meg kell néznem azokat a híreket a játékkal kapcsolatban, amelyeket már rég elolvastam másutt. (Ez pl a DS2 esetében is ugyanúgy megvan, frissítés meg elég rég volt utoljára, így a semmire kell várni.) Aztán kilépéskor ugyanez. Maga a menü felépítése is rossz irányba változott, ráadásul itt több item-et kell tudni elérni mint a DS-ekben.

    És mindezek mellett ott van az a fajta elitista felfogás, hogy ugyan PC-re adom el a játékot, nem valódi követelmény a kontroller, beállíthatók a billentyűzethez a hotkey-ek, de PC-n is a kontroller gombjait írja ki. Majd kitalálja az ostoba játékos a súgó megjegyzéseknél, hogy mi az az A, B, X, akármi. Amióta Miyazaki elmondta hogy számára a misztikus történetmesélés tudatos design-döntés volt, azóta persze nem nagyon csodálkozom semmin, de rohadtul messze áll tőlem gondolkodásban.

    A koporsós képről amit bedobtál a minap, eszembe jutott hogy 2 nappal előtte kerestem, hogy miként tudom teljesen bejárni a földalatti városokat. Nahát, a Mohgwyn Palace-hoz való eljutás módja kicsit megviselt. Az hogy egy játékot nem lehet érdemben végigjátszani guide nélkül (pláne ha OCD-s valaki), az számomra egyszerűen elfogadhatatlan. DS3-at kimaxoltam, ott egy elnézett quest miatt plusz egy végigjátszásra volt szükség. Itt 20-30 közötti questline van, bele se merek gondolni, hogy mennyit kell olvasgatni a maxoláshoz. (Hozzáteszem a Ring esetében kicsit engedékennyebbek az achi-k tekintetében.)

    A fentieken túl (bár látom h nem sokan osztják a véleményemet), számomra az open world is inkább elvett, időt legalábbis mindenképpen. Van jó oldala, nyilván jólesik kalandozni mindenfelé, de amikor visszamegyek egy egykor otthagyott boss-hoz, és 4 ütésre kifekszik, ott érzek egy kis balance-problémát. (Rennala után bementem a fővárosba, feküdt Godfrey és Morgott. Utánaolvasva rájöttem, hogy egy szolid 20-30% kimaradt.)

    A flame megelőzése érdekében azért bevallom, hogy a 4 DS kiadással összesen ~1100 órát játszottam, így számomra bőven van erénye is a sorozatnak. A Ring-et is végig fogom tolni, és bár sok minden nem tetszik benne, azért jó játék lett. Nem emlékszem ki írta itt a topic-ban, de a játékmenet elviszi a hátán minden hiányosságával együtt.

Új hozzászólás Aktív témák