- PlayStation 5
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
- Augusztus végén érkezik az Enotria: The Last Song
- Rövid videón a Black Myth: Wukong
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- EAFC 24
- SGF24 - Július 2. napján érkezik a The First Descendant
- Battlefield 2042
- Xbox Series X|S
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
addikt
-
blueboi69
csendes tag
válasz Vodike #85996 üzenetére
Mások akkor a vélemények, ugyanis anno itt a fórmon is meg lett köpködve a bmw, hogy ez már nem prémium, meg öreg vacak, aztán kiderül most, hogy simán hozza egy 10évvel későbbi maximálisan felszerelt mondeo szintjét.
Igaz, én még csak 300km-t vezettem vele egyhuzamban, de az sem volt megterhelő. Annó az e30-al is lementem Szófiába, az kb 7-800km asszem és abban sem volt az az emlékem, hogy rossz lett volna.Én csak azon vagyok most kiborulva, hogy pl a Fordnál, mennyire minimál dolgok vannak. Pl navi az egyikben sincs, a bmw-ben igen. És akár tudnék rajta filmet is lejátszani a gyerekeknek. (tudom, arra ott a fejtámlás monitor)
De alapvetően a bmw-ben nincs az a fröccsöntött gagyi műanyag érzésem. Aztán majd lehet beülök Sipi mondeojába és minden véleményem megváltozik, de a képeket elnézve...Szóval nekem ez mindenképpen minőségérzetromlás, mégha kívülről nem is tűnik annak, akinek nem volt bmw-je.
Tehát a meglepődés oka, hogy az hittem, hogy egy 10-15év alatt ezek az amúgy nem drága extrák beépültek az autókba, mint alap, erre kiderül, hogy egy focusban a 4elektromos ablak és a digitális klíma is meglehetősen ritka?? Hát nemtudom, ezek alapján 20évvel ezelőtt akkor ez az 5ös bmw ez nem pusztán prémium volt, hanem maga a megtestesült luxus. -
blueboi69
csendes tag
válasz Bujdy81 #86030 üzenetére
"Nyilván nem megbántani akartalak, de kívülről nézve az a BMW most eléggé betegágy, sajnos! "
Nem bántasz meg, mindig is értekeltem a nyes őszinteségedet
Az a helyzet, hogy fel kéne mérni a bmw-ben, hogy mi a gond. Lehet csak egy filléres szenzor, lehet, hogy tényleg kuka a motor.
Mérlegelnem kell, hogy most mit csináljak vele. A mondeokat nézegetem mostanában parkolóban és menet közben, végülis meg tudnék békélni velük.
Vagyok annyira autóbuzi, hogy ne szimplán azt nézzem, hogy A-B közt vigyen el az autó és kész, mert akkor valszeg vennék egy kia ceed-et. Csak sajnos olyat pont vezettem mint céges autó és iszonyatosan utáltam. Pedig azokkal gyakran mentem ki Bécsbe oda vissza, tehát nem éppen 2km-t kellett velük furikázni a dugóban."Gondold át, hogy mi a jobb? Egy minimál autó fenntartása, amit gyorsan kell megközelíteni a parkolóban, hogy minél kevesebb ideig fájjon nézni, de közben több zseton marad a házra, kertre, bármire, vagy inkább egy többet kóstáló autó?"
A minimálautó lenne a mondeo Az alá nem adnám. De komolyan. Ki kéne matekoznom, hogy mennyiért tudnám a bmw-t megcsináltatni, akár a fényezéssel, akár anélkül és azzal mennyi időt nyerek.
Benne van, hogy 18éves autó, lehet valami más döglik meg benne, lehet, hogy ezt most rendberakom és a világból kimegy. Aztán lehet fél év múlva megint ledöglik és megint költeni kéne rá.
VS
Venni most 1.5-2M körül egy mondeot, amivel kalkulálok egy motorgenerált 3-400k-ért, ahogy Sipi írta és reménykedni, hogy abban nem kotlik meg semmi és nem kezd el rohadni.
Legjobb esetben is 8év lenne közte és a bmw között.Kuga-t is láttam párat, igazából hátulról tetszetős, de valszeg az ára miatt kiesik.
-
-NoVa-
addikt
válasz blueboi69 #86109 üzenetére
Csalóka, 2006 utáni szemléletben tervezett autókban megérzed a gazdasági válság hatását az an,agokban. Újabb XC90-ben az ajtógombok műanyagja pl lényegesen olcsóbb, kopogósabb érzésű, mint az S60-omban. A többi felszereltségi izét nem tudom összemérni, mert az enyémben nincs fölösleges sallang. Navi az telefon, multizónás klíma manuális, és simán csak jó, ülés fűt ha kell, tető nyílik, motor húz, nem zabál két pofára, aztán kényelmesen odamegy ahova akarom. Pont ennyi kell. Esetleg egy tempomat még jó lenne. Random bérautónál meg taxinál az ülés kényelmessége meg a rezonanciamentesség hiányzik, de csak tényleg hosszú távokon, nem 300km-en.
Szóval összegezve te tulajdonképpen már lélekben Audi S6-ot vettél, csak még fogalmazod a gondolatfoszlányt. -
blueboi69
csendes tag
válasz -NoVa- #86114 üzenetére
Áh, audi is ki van csukva, az is külön szervízelős világ.
Navi amúgy nem navigációra kell, azt kb 2x próbáltam csak ki, de egyszerűen megnyugtat a térkép. A fiestaban sokszor hiányzik, ha sötétben megyek, ismeretlen részen, akkor segít, hogy melyik utcánál is kellett befordulni, vagy ha át akarok vágni valamerre, akkor látom, hogy nem lesz-e 300m múlva zsákutca.
Vagy hosszabb távon is mindig kizoomoltam és látszódott az útvonal mint progress bar. Így már asszony sem kérdezgette, hogy merre járunk és sok van-e még
Meghát na, azért ha már 20éve is tudtak ilyet készíteni és készítettek is ilyen kijelzőt a köznépi autókba, akkor mindez 15-20évvel később ne legyen már akkora extra.Nézegetem a mondis hírdetéseket, bőrkárpitos kb nincs is. napokban linkeltem egyet, amiben volt 280ezer km, az volt bőrös, azon kívül mind ilyen otromba szétfingott plüss.
Tempomat nekem a fiesta-ból is nagyon hiányzik. A bmw-ben imádom, hogy autópályán is kicsit ki tudom nyújtani a lábamat. Fiestaban méginkább kéne, mert magzatpózban vezetni és 10-15percig ugyanúgy tartani a lábam a gázon az nem túl kényelmes. Városban nyilván nincs értelme és nem is hiányzik.
Mondjuk ezt eddig nem is néztem, remélem ez is alap a mondeoknál, de már semmire sem hiszem azt, hogy alap... -
-NoVa-
addikt
válasz blueboi69 #86115 üzenetére
Filozófiakérdés, részemről a beépített LCD vakító szar, ha egy konzolbaállított oled telefonhoz mérem a képét, amit sűrűbben upgradelek, mint autót.
Szóval nekem a középkonzolon világító fotonágyú inkább hátrány, mint előny. Ebben valamelyik újabb renault nekem az etalon, ahol elengedték ezt a hülyeséget, és inkább alapból telefontartó van a rádió kijelző helyén. -
zetor2000
senior tag
válasz blueboi69 #86115 üzenetére
Szerintem az ilyen beépített egérmozi nem túl jó dolog, ha navigál is. Mert ezeken valami ügyes megoldás szokott lenni, hogy a térkép '"csak úgy" ne frissüljön, az gyári megoldás. Valami Nav'n'go, vagy ilyesmi megoldás szok' lenni, de nem minden okosság jó. Fordhoz valami ősöreg térképes valamit találtam már 1-2 éve is, amikor kerestek rajtam ilyet.
Akkor már inkább 1200ért egy telefontartó, és egy valami olyan fejegység, ami nem navigál, de mondjuk USBről empéhármazik, vagy esdé kártyáról ugyanezt.
Vagy egy 2dines, nem gyári, de kínai mindent is tudó navi, amire a... az okos GPS térképes megoldások mégis frissülhetnek. De egy töltőkábel, és Google maps, vagy Waze tutibb, szerintem akkor is. És emiatt nem húznak le a szervízben, meg ezek jóideig frissülnek, közösségi alapon van benne pár olyan, ami a beépített navikon sosem lesz.
Szóval én a gyári navit ejteném az extralistáról, mint olyat. Inkább sokhangszórós nagyhifi. Vagy 4 felnire szerelt ellentétes időszakra való gumi. Vagy ilyesmi.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
blueboi69
csendes tag
válasz -NoVa- #86117 üzenetére
Nálam a teljes műszerfal fényerejével állítódik a kijelző fényereje is manuálisan, illetve van benne fényérzékelő, tehát éjjel amúgyis csökkenti, napfényben pedig ráküldi a kakaot. Sosem vakít, inkább néha még emelnék a fényerőn, illetve a navinak is van éjszakai módja, de azt sosem kapcsoltam be.
Mondjuk sok más dolog is jó, ami igazán apróság, de pl a kesztyűtartó is teleszkópos, vajpuhán nyílik le, nem csak úgy kiőmlik az egész. Fent a tükörnél van két apró led, ami nagyon nagyon halványan megvilágítja az egész középkonzolt. Nem tükrödőik, észre sem veszed, csak amikor odanyúlsz a kezeddel, akkor látod a saját kezedet, nem vaksötétben próbálsz eltalálni egy ülésfűtésgombot vagy akármit.
Ha megállsz pl pirosnál, akkor az ablaktörlő egyel kisebb fokozatra kapcsol (már amelyikben nem volt esőérzékelő) mondván, hogy álló helyzetben kevesebb törlés is elég szokott lenni és amint megindul az autó visszáll az eredeti törlési sebességre, stb stb
Az egész műszerfalon, az ajtón, a középkonzolon a gombok így 18évesen is konkrétan olyanok mintha újak lennének. Nézem a 10-12éves mondikat és soknak le vannak kopva a gombjai
Viszont most nézek vályipistás mondeo használttesztet, azt dicséri, hogy olcsó fenntartani és méretben olyan mint egy Passat.
Ezen felbuzudlva, ránéztem 2010-2014-es passatokra és ezeknek úgy érzem a belső tere és felszereltsége közelebb áll hozzám. Viszont kiesik abból a szempontból, hogy azokhoz minden drágább. -
Phülöp
addikt
válasz zetor2000 #86120 üzenetére
Tavaly szeptemberben vettük a qashquai-t, már sipákolt, hogy menjek a márkaszervizbe térképet frissíteni. Inkább a Prisma elektronikai részlegére mentem, Garmin navi van azóta abban az autóban is.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
blueboi69
csendes tag
válasz zetor2000 #86120 üzenetére
Igen, én is erre jutottam, hogy az lowprio. Max vmi andrioidos cucc megy bele, az meg frissül.
Amúgy lehet nekem van pechem, de a google maps az mindig olyan úttalan utakra visz, amik 100m-el rövidebbek ugyan csak átvisz 2földúton meg 5jobbkezesen.
Waze-t sem használok, fel sincs telepítve.
De leírtam, hogy nem is navigálás a lényeg nekem, hanem, hogy lássam a térképet. A bmw-ben gyári van, cd-ről fut (van dvd-s is azt lehetne frissíteni 2019-re), abból asszem 2015-ös van nekem. -
Sipi-
tag
Win10re tudtok ajánlani valami jófajta disk check programot? Külső hdd-m rosszalkodik... Ntfs van rajta egyébként.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Grillo
senior tag
válasz blueboi69 #86123 üzenetére
Hát, a pikacsuban is simán állítom a fényerőt, sőt vannak kijelzők (!!!4!4!!!!4) amiket simán ki is tudok kapcsolni háttérfényileg.
Ebben van 3 kesztyűtartó (HÁROM!!!), igaz egyik sem teleszkópos, de működik, és nem ömlősek.
Szerintem egyszerűbb, ha az ülésfűtés gombjában van fény, nem kell rálámpázni, bár én nem nagyon nézegetek, mert megtalálom simán, amit kell (mondjuk Saab 9000-em nem volt még).
Ez is lejjebb veszi az ablaktörlőt állásnál, de szerintem ezt tudta a korábbi Pikacsu is.
Mondjuk a gombok egy része kopós, de nálam így 10 évesen még nem.Passát mostani szériára mondja sógor, hogy ha megint választana, akkor nem adná az Octáviát, mert alig nagyobb, mondjuk ahogy néztem valami pici motoros verzió (céges flottás), úgyhogy mindenképp üléspróbázd előtte, mert lehet nem leszek az 5ös után elégedett.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Grillo #86122 üzenetére
Mondom nem a navigálás a lényeg.
Egyébként ebben lehet én vagyok más, kb 2-3x próbáltam ki a bmw gyári navigálását, nekem nagyon bejött.
Ha valami bonyolultabb kereszteződés jött, tehát mittudomén 3-4út találkozott, akkor azt megközelítve a kereszteződés felülnézetét abrájátt mutatta és egyértelműen kivastagította, hogy merre menjél.
Ezzel szemben gmaps azt mondja, hogy fordulj balra de ha balra 2felé is tudsz menni, akkor nemtudod melyik legyen.Másrészt mond olyanokat, hogy "az utca végén fordulj jobbra". Na ez nekem ezerszer informatívabb mint amikor mondja a távolságot, a gmaps és látom, hogy mindjárt vége az útnak.
Egémozinak meg nem egérmozi, mert nagyobb a kijelző mint a telefon, kb a duplája lehet felületben.
De mindezek ellenére nem használtam navit, mert tipikusan csendben van, aztán viszonylag hangosan szól, hogy merre menjek és arra pl volt, hogy gyerek összerezzen amikor épp aludt volna el vagy ilyesmi. -
Grillo
senior tag
válasz blueboi69 #86125 üzenetére
Még egy kis izé. 2015 óta soroljam, hogy csak általam ismerten mekkora mennyiségű új út épült? Elkerülők, gyorsforgalmik, stb. De gondolom pl. helyben is nyitottak pár új utcát.
És akkor nem tudja, melyik fizetős, hol a megyei matrica határa, stb. Mondjuk, ha csak azért kell, hogy legyen, akkor jó. -
blueboi69
csendes tag
Jaaaaa eszembe jutott miért szeretem én annyira az a kijelzőt. Hát ott van a tolatókamera képe. Az eléggé musthave. Oké, a bmw-ben utólagos, csak elol-hátol parkradar van gyárilag.
De mindenestre megcsináltam, hogy a kijelzőn van a tolatókamera képe, amíg aktív a parkradar. Tehát egy előre-hátra tilitolinál nem kapcsolja ki állandóan. Merugyebár a kijelző az kijelző, de van az autóban tv tuner. És amíg volt analóg tv adás, lehetett tv-t nézni az autóban. 18éve....Ezáltal egy utazós dvd lejátszót rá lehet kötni, vagy bármint aminek van kompozit kimenete és azt meg lehet jeleníteni a kijelzőn. -
-NoVa-
addikt
válasz Grillo #86121 üzenetére
Pár hét, és megmondom. Legutóbb csak hátránya volt stabilitásban, minőségi előnye kétes. Most is pl egyértelműen icipicit jobb dinamikájú mastere van a Tidalnak pl a Pink Floyd Dark Side of the Moonról, de pl egy Faster Than Light soundtrack, Igorrr album pont ugyanaz. Vagy pl Muse new Born, másodpercről másodpercre összehallgatva, hiába jelzi Masternek, hiába az exclusive mode, MQA passthrough, egy az egyben ugyanaz a hangzás, tér, mikrorészletekig azonos. Szóval szemezgetni lehet, keresni jó felvételeket, stb, de innentől nagyon azon múlik, hogy a sokat pörgetett albumoknál van-e valós előny, vagy sem.
Pl Jethro Tull megtévesztő, mert a Tidal masters listában az Aqualungból a Steven Wilson Stereo Remixet hozta, ami kicsit jobb felvétel, mint a Spotifyon először beugró special edition albumváltozat. Viszont ott is fenn van a jobbféle, és az már megintcsak teljesen azonos.Szóval úgy nézem, most egy vastagabb dollárért meghallgatok sok sok master albumot egy ideig, és kihasználom, hogy üres felhasználói adatbázissal változatosabb albumajánókat kapok, mint egy jól bejáratott spotify userrel (ahol ennek ellenére néha előbuknak meglepően jó, teljesen más stílusba tartozó zenék is az ajánlólistából, jó szokás)
Egy nagy előnye megszűnt, régebben a céges proxy a Tidalt nem szűrte, a Spotifyt meg igen. Az pl elég konkrét állásfoglalás , de mostanra felvették a feketelistára úgy tűnik, úgyhogy dedikált zenehallgatóeszköz kell meló közben, nem lehet fókuszáltan ugyanarról a gépről indítani zenét, amiről a munka is megy. Vagy youtuberól kell klippeket játszani, ahogy a kollégák szokták.
-
-NoVa-
addikt
válasz blueboi69 #86123 üzenetére
Szintén állítódik, de a Volvohoz mérve más világ. Abban vaksötétben erdei úton a xenon bevilágítja, amit be kell, de nem vakító erővel túltolva, bent pedig a mutatók hegyei derengenek halványan, meg a gombok, és semmi több alapból, aztán mutogatom az őzeket az Osztrák határ környékén már messziről asszonynak napnyugta után a fák között. Jól eltalált arány, ahol látok is, és az éjjellátást sem öli ki teljesen a szememből.
A Subaruval máshogy egyszerű, nyomok egy gázt, és minden állat tudja, hogy JÖN. -
Sipi-
tag
válasz blueboi69 #86128 üzenetére
Csak jelzem, hogy a Mondeo-ban is van navis fejegység, frissítik is még. Tolatókamera is van, de ha nem gyárilag olyan, akkor húzós utólagosan azzá tenni. Bontósok gyárit kompletten (kamera, kábelek, fejegység, antenna, stb) 200k körül árulják.
De ha ennyire jó a bmw, akkor tartsd meg. Szerintem tényleg nézesd meg hozzáértővel, lehet, hogy aprópénzért gyógyítható. És akkor drágábban is eladható, mint hibásan, ha mégis autócsere mellett döntötök.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
blueboi69
csendes tag
"lehet, hogy aprópénzért gyógyítható. És akkor drágábban is eladható, mint hibásan, ha mégis autócsere mellett döntötök."
Pontosan ezt mondtam asszonynak még tegnap. Nem kell kapkodnom, a fiesta-val elvagyunk ha menni kell. Megnézem mi a nyűgje a bmw-nek és megnézem, hogy el tudom e adni viszonylag jobb áron, aztán majd lehet váltani, vagy használom még a bmw-t.
Igazából nagyon segítene a döntésben, hogy ha ki tudnék próbálni egy mondeo-t, ami 2literes benzines. Mármint, hogy a nagy kasznit hogy viszi, mert a 6hengernek van egy fajta kellemes járása. Mégha nem is egy erőgép, de erősebb mint a mondi, de valahogy tökmás érzés. Nem tudom körülírni, hiába nem erős, mégsem érzem azt, hogy erőlködne.
De ha a mondeo csendes, akkor lehet ott sem lenne nyűgöm ezzel.Nem vagyok egyszerű na Gondoltam is rá, hogy esetleg bérelek egy ilyen mondeot 1-2napra, aztán eldőlne, hogy tetszik-e vagy örökre elvetem az ötletet is.
-
-NoVa-
addikt
válasz Phülöp #86136 üzenetére
FiiO Q3. Félsupport van rá, nem dekódol közvetlenül hardwareből MQA streamet, mint az M11 Pro, vagy a legutóbb nálam járt iFi Zen DAC, de szépen vált a led színe 24/32 bitre, meg vissza 16-ra, ha épp nem Master számot játszok. Valamit a FiiO ASIO driver varázsol Windows alatt. Az iFi az vasból csinálta, nem volt jobb a Q3-nál.
Viszont végtelensokszor összehallgatva az Aqualungból mégiscsak jobb a Tidalos változat, finomabban szólnak a cintányérok a sűrűbb részeken, mint a Spotifyosnál, ott kihallani a nagyobb tömörítést. Nem ég és föld, de jó kiindulópont.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #86125 üzenetére
"a google maps az mindig olyan úttalan utakra visz, amik 100m-el rövidebbek ugyan csak átvisz 2földúton meg 5jobbkezesen."
Utoljára én is beszoptam, hogy kitiltotta magának az autópályát, de aztán benyomtam és kész. Ez mind választható opció, ha nem a rövid kell, hanem a hasznos :-)
-
Vodike
tag
válasz blueboi69 #86109 üzenetére
Ertem, tehat a BMW-d felallitott benned egy premium kepet, felhuzta az igenyszinted. Megvetted 1M korul ha jol remlik, tuti vetel volt, aztan szetesett par ev alatt.
Most kicsit feljebb huzod a kotsegkeretet es ugyanugy beleesel abba a hibaba, mint a BMW-nel csak tobb penzel, mert most ugy adodik.
De tudod jol, en is benne voltam 3 BMW-vel a hatam mogott ebben a spiralban (az e60-at meg tesom hasznalja, de jovore megvalik tole, mert 250k van benne es bizony jonnek elo a hibak), aztan amikor kaptam ceges kocsit kicsit atertekelodott bennem, hogy lejjebb adom a szintet, ha nincs eleg love ra, viszont megbizhatobb es kevesebbet kell izgulni egy lehetoleg uj kocsinal, keves kilometerrel. Igy lett egy Kia es egy Hyundai a hazban a Hyundai uj, a Kia 5 eves.
Tesom a BMW-t Hyundai-ra csereli, csak megvarta az uj Tucsont.
[ Szerkesztve ]
exTiga
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Hálózati / IP kamera
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Politika
- Videó stream letöltése
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- MSI H81M-P33 LGA 1150 alaplap
- Lenovo Thinkcentre M710s 7. gen i5-7500 CPU, 16 GB DDR4 RAM
- Gigabyte GA-Q77M-D2H LGA 1155 alaplap, + ajándék i5-3470 CPU
- DELL OPTIPLEX 3040 MICRO PC, i5-6500T CPU,8 GB DDR3 RAM, 500 GB HDD
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen