Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz eattila #94049 üzenetére
Én mindent elhiszek. Csak ez egy 400 méter hosszú dög, ami két oldalt állt az agyagban. Ha rajtam múlt volna, akkor a felétől számítva végigrakom tolóhajóval mindkét oldalon, aztán kitartott gáz. És nem finomkodni, hanem kifordítani erőből. Ha lejön róla a kormánylapát, akkor sajnos IJ.
Utána kivontatni a torkolaton túl, lepakolni és elbontani. A csatornának működnie kell. Kábé, mint a Normandiai Partraszállás során. Ha valami elakadt, akkor letolták oldalra és átmentek rajta. Ez nem móka és kacagás, ez egy összekötő csatorna. A hajó ára peanut ebben az összefüggésben.
Itt valaki túl hülye és túl puha volt, némi hozzá nem értéssel párosítva. Mindezt origóból a végtelenbe exponálva fotelből, mint a nagyok...
Igazából hajós tapasztalatom is van, mert egyszer vezettem egy kisebb turistahajót és a kormánynál voltam a mólóhoz befordulás során is. Akkor mondjuk a kapitány tekerte a kormányt, de ott voltam. Tehát értek ehhez IS
-
BobaHWSW
újonc
Elvben megoldottak az orokzold problemat.
-
zetor2000
senior tag
Volt azon kezdetben 8 is, csak akkor kábé lófsz volt, amire mentek.
A mentést megelőzően kikotorták alóla a homokot, meg leengedtek "ballasztvizet" és rengeteg üzemanyagot, és asszem 1-2 konténert is lepakoltak, bár ez utóbbira nem láttam még cikket. Illetve bejött a képbe a dagály, ami kicsit megemelte az egész vackot. Meg egy előző vontatáskor / kotráskor szabaddá vált a hajó rendes hajtóműve (propeller?), illetve a kormánylapát is.
Azt azért nem lehet elvenni tőle, hogy nehéz. Egy angol mókus csinált valami YT kontentet, ahol azt mondta, hogy az eredeti zátonyrafutás állapotában 69 olyan hajó kellett volna, amilyenből elég kevés van. Az 4000 tonna tolóérőt tud kifejteni, de valami gci nagyot kellett volna. Mert elöl-hátul felfeküdt a "csónak", és még középen be is képes süllyedni, mert ezeket így tervezték.
Szóval vmi bazi "szovjet" megoldás kellett volna, vagy Chuck Norris. Esetleg előtte McGyver, de az már kiöregedhetett.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
veterán
-
hobizoli
nagyúr
válasz qnadam #94054 üzenetére
most nem aze', de ha keresztben visszahuzzak tolohajokkal elol balra, hatul jobbra, meg ki markologepezik az orra es a segge mellett a foldet, azert kijon az onnan
vagy lenduletbol meghuzatjak egy masik hajoval hatra is kozben, ellentetesen azzal, ahogy be is agyazodott a partba
szoval azert ez nem a gyorskotos betonba ment bele 50+ m melysegben.....több drón kell ;P
-
Sipi-
tag
Kicsit nem valósnak tűnő DAS reklám
Amikor a még fiatal Picassomat megtörték, akkor felhívtam a szervízt másnap. Küldtek egy meghatalmazó nyilatkozatot, kitöltöttem és visszaküldtem az összes papírommal együtt. Kárszakértő pár nap múlva telefonált, hogy mikorra vigyem a szervízhez a kocsit. Ott megnézte a kárfelvevő a kocsit, aláírtam a papírokat, néhány nap múlva hívott a szervíz, hogy mikorra vigyem a kocsit. Megcsinálták, adtak egy számlát, rajta, hogy az összeget a biztosító fizeti. Egy hónapos kocsinál is így kellett volna lennie, intézze a biztosítót a szervíz, tudják a menetét.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
eattila
csendes tag
Itt mar valszleg nem volt annyira megsuppedve. Vagy meg nem. Vagy piros. Mert ilyen kis vackok manoverezik ezeket a kikotoben. Meg a kikotok bejarataban.
Amugy en mar tettem papircsonakot vizre. Szoval nyertem. Profit!
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #94053 üzenetére
Ja-ja, sejtem, hogy a fotelből végtelenbe extrapolálás rejt meglepetéseket. Nem is akarom bagatelizálni a problémát, de mivel valamennyire én is jártas vagyok problémamegoldásban, ezért azt is sejtem, hogy elég széles sáv van a biztonsági faktorban ha valamit csinálsz. És az erőforrások átcsoportosítása sem teljesen mindegy, hogy milyen dinamika mentén történik. Amikor napokig csak kapirgáltak egy szerencsétlen markolóval, az számomra azt az üzenetet küldte, hogy alul lett méretezve a beavatkozás és még a hajó kikozdítását is szét akarták spórolni.
Aztán spóroltak a tolóhajón és az operációt irányító menedzsment is inkább a nyuszi vagy mekfláj vonalat vitte, mint a csáknorriszt.
Ahogy nőtt a nemzetközi nyomás és a milliárdok a mínusz oldalon úgy lett hirtelen több és nagyobb markoló, meg jöttek a bámulatos ötletek, hogy több tolóhajó, ballaszt és bekészítették a lerakodó apparátust is.
Amivel én kritikus vagyok:
- túl pici erőforrás a kezdetektől
- túl lassan növelték az erőforrást a helyszínen
- túlságosan óvatoskodtak túl sokáig.Az én véleményem szerint a világgazdaság egy ilyen ütőerét blokkoló akadály elhárítása során az a legkisebb veszteség, hogy a esetleg megsérül a hajó. Ez egy hajó, közben meg több száz ragadt be mindkét oldalon. Egy csomó hajón élő állatok voltak, ami egy időzített biológiai bomba, ha vesztegel a hajó. Ilyenkor elég hamar oda jutsz, hogy no time for caution.
De ez persze leginkább az autóipari szemlélet, errefelé nem lehet óvatoskodni. Nagyon hamar kell nagyon pontosan odavágni, hogy a probléma meg legyen oldva, mert a veszteségek olyan mértékűek másképp, hogy az már nem mókás. Amolyan sebészeti pontosságú körbepörgőrugást vártam, csak az sosem érkezett meg, ezért vagyok csalódott.
-
Sipi-
tag
Tegnap délután a Mester utcán parkoltam, kocsiban ültem amíg asszony egy boltban volt. Közben néztem a közeli kereszteződésben áthaladó gyalogosokat. 31-en volt maszk (kb. 2/3-on szabályosan) 15-ön pedig nem (vagy csak tokavédőként).
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz eattila #94065 üzenetére
Én is exkavátorokat emlegettem, elsőre nem is értettem, mintha kis kezdeti pöcsölés lett volna, hogy nagy a baj, nagy a baj, de ha megmozdulunk az is sok pénz, akkor kicsit hümmögjünk hátha a probléma megoldja önmagát. Nem tudjuk, hogy eszközhiány, jog, bürokrácia, vagy mi miatt, de nem ugrottak neki eléggé, azzal dolgoztak ami a közelben volt, ment a makettkedés. Vagy csak így nézett ki és közben nem is.
Először azt hittem a képek poénos szerkesztések, aztán láttam, hogy valódi a kis markolós makettkedés
Fizika az kretén dolog, el tudsz tolni egy vasúti kocsit, de ha kikötöd spárgával vagy kereke alá teszel két kavicsot már meg sem indul. Mint amikor tanyán erőlködsz a tuskóval amit már csak 2 extra vékony gyökér tart, de tart.
Meg aztán egy komolyabb dögöt odaszállítani sem egyszerű, bekap 10+ megawatt energiát és oda is kellene férni vele. Csatorna meg kifolyik, mint óvodában a homokozó, oszt fél Egyiptomot elpattintja az útból :-D
Lehet sokan vakarták rajt a fejüket vagy nem.
-
Samott
addikt
Oh, ezt nem ide.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
-
Bujdy81
csendes tag
Azért azt tegyük hozzá, hogy ez a bárka a "semmi közepén" állt keresztbe. Tehát idő ám az is, amíg odaviszel n db kotrót (ha már szakembörködünk, ne nevezzük markolónak! ), ráadásul ha ki kell kapni pár tízezer m3 homokot, akkor oda nem is a falusi Bobcat-re szerelt kell. Ami nálunk volt és "bazi nagy" volt, mert közúton "éppenhogy" közlekedhetett (22 tonna két tengelyre, miközben elvileg 11,5 tonna tengelyterhelés fölött nem közlekedhet csak úgy), az is csak 1 m3-es kanállal rendelkezett. Viszont túl sok gép nem is fér hozzá a területhez a hajó orránál, mert csak egymást zavarnák.
Volt a hajón 18400 (tizennyolcezer-négyszáz) konténer, aminek a lepakolásához egyrészt kellene egy (kettő-sok) bazi nagy daru, ami felér a kupac tejejéig, plusz kellene némi hely, ahova letegyék. És ahol nem a pár tízezer m3 homok van éppen!
Szóval azért elég komoly logisztika kellett volna ahhoz, hogy a víz+üzemanyag leszíváson kívük mást is tudjanak csinálni...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #94076 üzenetére
Mit csinálsz a bringán?
Elvileg tiszta rendelkezés, hogy sport közben nem kell, tehát ha sportolsz, akkor nem kell.
JárműBEN sem kell, de a keró esetén ugyebár nem benne ülsz. A cabrio is tiszta ügy, ha kidugod a fejed a vászon képzeletbeli vonala alól, akkor kell, ha nem, akkor nem! (ebben ráadásul van is logika, mert az autó designja olyan a legtöbbnek, hogy a menetszél generál egy kis légnyomás buborékot, és ha pl. autópályán köhögsz a volán mögött, akkor az bent marad. Nem hittem volna, de februárban is tök jól érezhető volt autópályán az MR2-ben a fűtés nyitott tetővel!Szóval, ha kerékpározol, de nem sportolsz, akkor az szürke zóna. Javaslom, hogy ha megállít a rendőr (már itt átugrottunk a sci-fibe), akkor vegyél azonnal maszkot és add elő, hogy "biztos úr, kár, hogy megállított, éppen az egyéni csúcsomat tekertem volna meg!"
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #94069 üzenetére
Ruszkiknak van pont ilyen "torpedójuk", ami inkább egy mini atomtengeralattjáró. Akkor élesben ki lehet próbálni, pont az a lényege, hogy cunamit csinál egy kikőtőben.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #94077 üzenetére
Láttam a képeket, elvileg a semmi közepén, de gyakorlatilag 8 km-re a csatorna végétől, ha jól értem.
Ha nincs értelmes szervizút a csatorna mellett, akkor ideje elkezdeni valakit kirúgni, de nagyon durván. Szerintem most majd jön pár kicsit komolyabb audit, mert az nem elég, hogy beszedik a pénzt mindenkitől, egyébként meg van egy micisapkás markolós ember, aki néha kotorja a medret. Most picit túloztam, de talán érted az analógiát
-
zetor2000
senior tag
Innen nézve homok / part van a széleken, nem szervízút. Elmenni mellette macerás, mert egy rendes hajónak igen szűk a hely, szóval 2 irányból kellett vontatóhajókat ova szervezni, ami azért idő.
Persze nem értem, hogy a "vonósugarat" miért nem használták, hisz azt vagy 30 éve bemutatták a "Csillagok háborúja" c. színes, szinkronizált dokumentumfilmben.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
válasz Bujdy81 #94087 üzenetére
Ha mar edzes, tegnap olyat lattam az eurosporton, hogy csak neztem dobbenten. Belteri triatlon versenyt adtak, futopadon, szobabiciklin nyomtak egy medence partjan. Ertem en hogy szivas a covid, de ez igy ebben a formaban nevetseges volt. Bar ott kozvetitettek mar szobabiciklis kerekparvesenyt is, szoval nem ez volt a melypont...
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz blueboi69 #94090 üzenetére
Figyu, ha a közért van X kilométerre, mint amennyit kell edzeni, akkor azt kell megtenni.
Ha meg nyitva az ojjektum, akkor az "profit". Hazafelé terheléssel megy az edzés.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-NoVa-
addikt
-
WiZARD
addikt
válasz blueboi69 #94076 üzenetére
Miért, gyaloglás közben kell? Az is sport.
Vagy hol a határ a sportoláshoz?Edzőteremből ~2 hete email jött, hogy lehet menni, nyitva vannak, XY intézi a versenyőzi papírt, ha még nem lenne.
Majd tegnap telefonon is felhívtak, hogy nyitva vannak és menjek és ha kell papír akkor intézik.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #94091 üzenetére
Tegnap ezt csináltam. Esőben, mert éppen esett. 4 km-re van innen a Lidl, lemostam asszony bringáját először (bringás cuccban, mert az mindent IS bír), majd eltertem venni húsleveshez cuccot. Velőscsont, zöldség és aztán gyí haza. Kocsival nem volt pofám ennyiért autózni.
-
BobaHWSW
újonc
Na uj ssd gepbe pattintva. Bakker de szeretem windows10et. Win nt4 meg 95-98as idok miatt gorcsbe randul a gyomrom windows installra gondolva. Utobbi par evben ujrainstallok marha gyorsak es egyszeruek. Windows kapasbol ugy indult felismerte az alaplapom, az felrakta az asus cuccot, az lehuzta minden eszkozhoz a legujabb dolgot, nvidia panel alapbol legujabbal indult, windows updateknek fel orara ra kellett egy restart es kb ennyi. Belogolva settingjeim is meglettek es minden siman ment es minden elsore mukodott. Kiraly dolog.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz WiZARD #94094 üzenetére
Ez egy vicc, komolyan! Duna Plaza konditermében 170 ember edzett, kimentek a zsaruk és mindent rendben találtak, mert mindenkinek volt papírja!
Én meg eleinte szarul éreztem magam, hogy elmegyek nyolc után futni az utcán, egyedül. Mert igazság szerint én magamnak sem adnék ilyen papírt! Akinek van elit liszensze, azaz "profi" sportoló, pénzt kap érte és csökken a bevétele ha nem sportolhat, na ők mehessenek. De az, hogy boldog, boldogtalan, az egy nagy baromság...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Xbox Series X|S
- Politika
- NBA és kosárlabda topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.