Új hozzászólás Aktív témák

  • Gynt

    junior tag

    válasz Sancza #45 üzenetére

    Köszi.
    Ezek szerint egy 250 ezer Ft-nál többért vásárolt termékre van ugye három év garancia, majd ezután már csak ezzel a fix díjas cserével lehet élni, amelynek költségét nem tudni, de természetesen tájékoztatnak róla, ha megadod a készülék típusát és gyári számát. (Azon most lépjünk túl, hogy ha még nem vettem meg, csak érdeklődöm, akkor gyári számot nem tudok, de feltételezzük, hogy ebben az esetben is tájékoztatnának a várható költségről.)
    A fix díjas csere költsége lehet, hogy ma például 10 ezer Ft, de az is elképzelhető, hogy holnaptól már 100 ezer Ft. A cég honlapján található ÁSZF-ben erre vonatkozóan nincs semmilyen tájékoztatás, bár megjegyzem, az is egyoldalúan bármikor módosítható.

    Mivel a fix díjas cserére az adott termék forgalmazásának megszűnésétől számított 2 évig van lehetőség, ezért ezzel nehéz kalkulálni. Lehet, hogy még 10 év múlva is forgalmazzák majd, de az is lehet, hogy a vásárlás után 10 nappal sem lesz már elérhető. A termékpalettát rendszeresen nyomon követők nyilván tudnának egy közelítő értéket mondani, hogy meddig van forgalomban egy-egy termék, de ez erősen szubjektív. Azt gondolom, ha azt feltételezzük, hogy mondjuk 3 év után szűnik meg a forgalmazás (szerintem ez azért elképzelhető egy ilyen termék esetében, sőt), akkor elmondhatjuk, hogy ezt a két éves időszakot is figyelembe véve, nagyjából 5 évig biztosított, hogy ha valami gond lesz a termékkel, akkor lesz rá megoldás.

    A Multinavigátor általad linkelt oldalán szerepel a szerviz lehetősége, de a Garmin oldalán nincs feltüntetve, hogy lenne szervizelési lehetőség, épp ellenkezőleg: csere van. A Zerge Sport Kft. vonatkozó oldalán az szerepel, hogy: "nincs szervizalkatrész, s szervizelés Garmin termékeknél, így semmilyen hardveres hiba nem javítható, sem hazánkban, sem máshol".

    Tehát jelenleg az a helyzet, hogy megveszel egy akár 300-400 ezer Ft-os terméket, de a 3 éves garanciaidő után csak bizonytalanul meghatározott feltételek szerint van lehetőséged - külön díj ellenében, melynek összege ismeretlen, és bármikor megváltoztatható - kicseréltetni, javításra pedig elvileg semmilyen körülmények között, egyáltalán nincs mód. Én azt gondolom, hogy ez nem egy jó üzlet, nyilván mondhatjuk, hogy nem akkora összeg az a pár százezer forint, de valahogy azért fura nem? Elköltesz nagyjából annyit, mint amennyit egy csúcskategóriás telefonra, de biztosan tudod, hogy javításra nem lesz mód. Nem tudom, hogy egy telefont megvennének-e az emberek annak tudatában, hogy ha bármi van garanciaidő után, jó eséllyel nem lesz megoldás a problémára, dobhatod el a cuccot. De mondhatnék mosógépet is.
    Nyilván egy ilyen termék felhasználóinak köre viszonylag szűk, és én is látom mondjuk egyik másik ismerősön, hogy egyrészt úgysem használja két-három évnél tovább, másrészt ha lenne valami probléma, akkor sem olyan nagy összeg, ami miatt problémázni kellene.
    Ez a kitekintés nekem mindenesetre nem hozta meg a kedvem úgy általában a Garmin eszközeihez, bár eddig mindenki, akinek volt (van), elégedett volt vele, főleg összehasonlítva más hasonló, de más márkájú termékekkel.

    Most olvasom a közben született 49. számú hozzászólást, ezek szerint létező valóság, hogy van olyan forgalmazó, ahol ténylegesen szervizelnek is, bár a szervizelési munkák köre vélhetően nem teljes. Köszi, hogy leírtad a tapasztalatodat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák