Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tamoo

    MODERÁTOR

    válasz nLali #109460 üzenetére

    "Tipp: Ugyan ennyire eltérő eredmények születnének, mint HiFi-s topikban."

    Valószínűleg igen.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz nLali #109460 üzenetére

    Értem a makacsságukat, de az óra ketyeg, a világ fejlődik, az elektronika is (hol volt még a D osztály 20 éve minőségben?) , na hát az IT - és végül a kettő óhatatlan összeborulása - pláne.

    Szóval ha valakit szakembernek hívnak mások, és/vagy saját magát tartja szakembernek, azt úgy nyilatkozzuk már - szerintem - hogy nem nekem "fotelszakértőnek" kell kikorrigálnom őt nem egy mondatában. Ez nekem nem szakmaiság, tök8, hány ezer művön van már túl, az ilyen "kőkemény" szaktekintélyektől azt is várnám: kőkemény precizitást és hogy k*ra tegyék oda magukat, amikor nyilatkoznak, válaszolnak. Haladjanak a korral, járják körbe az újdonságokat (főleg a mainstream-eket), stb, mert az is meleg pite nekem, hogy csak az RME létezik a világon, vagy ahogy sejteti (ki nem mondja), hogy jó AD kell.. mintha amit amúgy konzumerben megkapsz AD, egy AKM vagy Cirrus vagy akármi, csak szar lehetne..

    Szóval én amit látok most, az az:
    - régen nagyon elvált minőségben egymástól a tartalom gyártás (producer, hangmérnök) és az általuk használt eszközök minősége a "szobaitól", ma már nem, mert a szobai eszközök irdatlan nagyot fejlődtek, őszintén, nem egy, de egy egész tucat DAC bucira ver mérésekben IS nem egy profi studióeszközt, szóval haladunk a korral

    - ugyanaz, mint az autókban, hogy ma egy Maybach-ban ami extra van 150 millióért, egy "kommersz" A6-os Audihoz képest, az emberi test élvezetéhez, kényelméhez, komfortjához ha 0.0001%-ot hozzáad, lehet sokat mondtam

    Szóval a konzumer eszközök palettája széles, a szar nagyon szar is tud lenni és sok van, de sejtetni, vagy urambocsá, akár ki is jelenteni, hogy ezek soha nem érnek fel egy professzionális eszköz szintjére, kicsit erős szerintem.

    Hangminőségben simán felérnek konzumer cuccok is ide, tartósságban, pl. hányszor dughatsz ki-be beléjük kábelt, csatlakozók, vagy belső felépítés, már azt mondom, igen, a prosumer-professional réteg előnyt élvez, de azért erre sem tudnék mérget venni, mióta MINDENT Kína gyárt, és ami bekerül egy Behringer-be, ADAM-be, Xilink-be, akármibe is, ugyanaz a kínai elkó, mint amit egy kicsit magasabb áron a konzumer piacon is árulnak. Ez csak példa, 1 a sok közül.

    Szóval, a lényeg nem a részletekben fentebb, hanem az a jelenség, hogy nagyon feljött a konzumer teteje a professional szintre szerintem (néha mondanám, hogy "sőt"..) , és ilyenkor mindig felvonom a szemöldököm, hogy akkor meg aki pro-ban nyomul, mirefel tekint mosolygóan a konzumerre. Értem, a pro egy vékonyabb réteg (kisebbet szór minőségben) mint a konzumer, de hogy nincs a konzumer teteje és a pro alja-közepe között szakadék, hanem inkább full átfedés, az is biztos.

    Ha a minőséget kellene megfognom, akkor ezzel lehetne talán szemléltetni:

    K: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    PRO: - - - - - - - - - -

    És a konzumer skála tetejével gondban vagyok, mert lehet tovább is húzhattam volna picit. Attól függően, mit nézek. Jel/zaj-t, IMD-t, csatlakozók tartósságát, satöbbi.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák