Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qtya123

    őstag

    válasz emvy #6733 üzenetére

    Pontosabban lakni mindenhol drága, ahol munkahelyek vannak!

    Kisvárosokban, falvakban meg lassan az eladó fizet hogy megvegyék a lakását. Sok rokonom, ismerősöm él kisebb városokban, komolyan mondom néha sírni tudnék, hogy ott 4-5 millió forintért milyen lakásokat kapni, 10-11 millióért már 75-80 mm, klíma+riasztó+felújítva A-Z-ig minden+ garázs (van ahol 2 db is jár hozzá az árban!).

    Én úgy gondolom, hogy egy szép kis átrendeződés zajlik egy jó ideje, ami manapság méginkább erősödik. Régen a legkisebb zsákfalvakban is felhúzták a házakat a népek, munka volt. Bánya, TSZ, vasút, varroda, akármi. Tényleg csak az nem dolgozott, aki nem akart. Nyilván nem lettek ezekből a munkákból milliomosok, de megéltek, felhúztak egy házat, felnevelték a gyerekeket, stb... Ma ugye ezekben a falvakban nincs szó szerint semmi. Kb van a helyi bolt alkalmazottja, az önkormányzati dolgozók, meg az iskola. A többi közmunkás/munkanélküli, illetve azon fiatalok, akiknek a 0-nál több esze volt, lelépett nagyobb városba, vagy külföldre.

    Véleményem szerint egy az egyben olyan lesz (már nagyjából most is olyan) az ország szerkezete, hogy főváros+megyeszékhelyek és agglomerációja élhető (cserébe lakhatás heroin áron), a többi rész meg kihal/elgettósódik, maximum néhány család él meg jól a kis településeken, akik a mezőgazdaságot nagyban űzik.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Üdv!

    Dolgozik valaki IT Monitoring Specialist-ként?
    Nincs tapasztalatom e területen, csak a leírások alapján körvonalazódik, hogy mit takar ez.
    Konkrétan Aldinál lenne ilyen pozíció. Tapasztalat nélkül szerintetek mennyi lehet a reális bérigény?

  • Qtya123

    őstag

    válasz szakika11 #19230 üzenetére

    Én is hasonlóan gondoltam, hogy inkább váltok fizikai munkára is akár, mert annyira meguntam 12 év alatt a jelenlegi munkám. Hiába váltanék esetleg céget, úgy érzem ugyanott lennék. Hiába az új környezet, ha az alapfeladat nem érdekel már. Ezt erősíti bennem az is, hogy cégen belül kétszer váltottam, az elsőnél még 4 évig kitartott a környezetváltozás új lökete, a második váltás 2 éve volt, de már 1 év után elillant az újdonság.
    Amúgy fizikai munkára majdnem váltottam. Kamionos akartam lenni már régóta, megvan mindenem hozzá, voltam néhány hetet ismerőssel, hogy milyen. Tetszett, annak ellenére, hogy nem a legkényelmesebb élet. Nem voltam irodában, hanem kint a világban és ez feltöltött. Dolgozhatnék benne, a számomra nagyjából optimális 2 hét munka/2 hét otthonléttel nem magyar cégnél átszámítva nettó 500-550 HUF lenne meg. Mégsem mertem váltani még. Gyáva vagyok, vagy megszokás. Vagy az, hogy nem akarok mindent a nulláról indítani, mint az új területen pályakezdő. Viszont azt érzem, hogyha teljesen kiégek, akkor váltani fogok, de addig nem max céget és egy kicsit új irányt, de egyelőre nem 180 fokos fordulatú teljesen más munkát.

    Esetleg ezt tudom tanácsolni neked is a fenti hozzászólásokon túl. Teljesen másra akkor válts ha már abszolút nem érdekel az adott terület, akármelyik cégnél is vagy. Persze minden ember más, ez az én nagyon szubjektív véleményem.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz proof88 #26174 üzenetére

    Én egyébként azt nem értem, hogyha abban a szakmában is hiány van, akkor hogyhogy mégis ennyire alacsonyak a bérek?
    Nem akarom elhinni, hogy ennyire nagy arányú lenne a szolgalelkűség az építészmérnökök között, hogy pusztán ez simán lent tartja a fizetéseket munkaerő hiányos környezetben is.

    Amúgy azt látom, hogy még régebben valamilyen random diplomás munkával (amely nem is feltétlen hiányszakma, vagy speciális tudást igénylő terület) azért szemmel látható volt a bérkülönbség egy érettségi/okj/szakmunkás végzettség között.

    Most azért ez a difi sok esetben eléggé lecsökkent, ezért is vannak itt a megrökönyödött hozzászólások, hogy a buszsofőr, villamosvezető, kamionos, szakács, stb... fizetése pariban van egyes diplomás állásokkal.
    Azért a kép árnyaltabb ennél szerintem, mert kell is azért a pénzért tenni jócskán pl egy szakácsnak, vagy egy építőipari munkásnak. A kamionos meg simán összehoz nettó 600-700-800ezret, még többet is, de nem sokat lesz otthon.
    Szóval azért az még kijelenthető szerintem, hogy a diplomás melók annak ellenére, hogy sokszor már nem igazán fizetnek jobban, mint egyes szakmunkák, azért befektetett napi munkában kevesebbet kell tenni ugyanazért a pénzért.

    Illetve sok esetben a bejelentés sem mindegy. Bár erről az utóbbi időben már kezd változni a véleményem és hajlok afelé, hogy teljesen mindegy milyen a bejelentés, egyetlen dolog a lényeg, hogy az ember saját maga mennyire tudja bebiztosítani az idős kort. Sem a 600at kereső, de 250-re bejelentett szakács, sem a 600-ra bejelentett mérnök nem a nyugdíjából fog megélni 20-30 év múlva. Már csak egy dologban számít a bejelentés, ha beteg vagy, akkor nem mindegy. Nyugdíj terén lassan már mindegy véleményem szerint.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tapsi #28803 üzenetére

    Reálisnak tűnik a kalkulátor.
    Egy távolabbi ismerős buszozik.
    Úgy tudtam nem keres rosszul, de én sosem firtattam. Ő mondjuk kifejezetten éjszakai helyi járatot csinál már régóta. Jobban fizet, plusz napközben jár edzeni. (Hogy miként bírja 5-6 óra alvással az edzést azt nem tudom.)
    Na a lényeg, hogy egyszer ő hozta szóba, hogy elég jól sikerült a hónap és nettó 378e Ft lett a fizetése. Ez 2019 év vége felé volt! Látta rajtam, hogy meglepődök és (gondolom meghazudtolták már páran) kérés nélkül az arcomba tolta a fizetéséről a banki sms-t. Mondom, 2019 év vége.

    Ha ebből indulok ki, hogy reálisnak tűnik ez a kalkulátor.

    Én úgy-ahogy a kamionosok bérével vagyok képben. Ott napi bejárós belföldi munkákra 500e nettó körül simán megkereshető, alatta nem is nagyon mennek már el.
    Nemzetköziben meg nagyon függ, hogy milyen munkakör és mennyi kintlét, de nettó 700 és 1 millió környéke a dolog.

    Persze, ha nemzetközi és úgyis nyugaton mászkál az ember, akkor inkább már külföldi cégnél érdemes dolgozni. Keresztapám külföldi hetelős cégnél keres nettó 2500 EUR körül.

    Itthon persze a bejelentés az elég retek, minimálbér, vagy nem sokkal felette.

    De nyilván ezt úgy is kell nézni, hogy nem napi 8 óra a munka, hanem ha mondjuk 3 hétig van egy turnus, akkor 3x168 óra. Oké, nem minden percében dolgozol, de kvázi a "munkahelyeden" vagy nonstop.

    Buszosból is erős a hiány, de a kamion az ami gyakorlatilag világszerte nagyon kemény hiánnyal küzd. Megfelelő mennyiségű utánpótlás teljességgel kizárt. Ha ingyen adnák a jogsit és nettó 2 millió lenne a havi bér, akkor sem. Nyilván érthető, hogy miért nem. De ez azoknak jó, akik benne vannak. Nem tudják zsarolni őket, mint régen, hogy feldobom a kulcsot és egy sofőrre esik. Plusz lehet jobban válogatni a munkák között.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz #41635072 #28845 üzenetére

    Aki nem bolond és veri el az összes pénzét mindenféle autókra, meg minden technikai cuccból a legdrágábbra (a kamionban élek, megérdemlem felkiáltással) az azért össze tud magának lapátolni olyan egzisztenciát, hogy öreg korában ne legyen gond.

    Amúgy meg sajnos nem kell ahhoz minimálra bejelentett magyar cégnél dolgozó kamionosnak lenni, hogy öreg korban jöjjön a mibűűűű. A fél ország ugyanezt fogja majd kérdezni öreg korában. Most őszintén? Aki nem minimálra, hanem bruttó 300-350-400e-re van bejelentve, annak akkora nyugdíja lesz?

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tapsi #28850 üzenetére

    "Egyik sofőrjük legutóbb nettó 940 ezret keresett ...... ő nem hetelősben tolja, hanem 5-6 hét a kocsin."

    Ha ezt nem 4 hétben, hanem 5-6 hétben kapja meg, akkor nagyon átlagosan fizetik annak ellenére, hogy überprofi.
    Már nem példa nélküli néhány magyar cégnél sem a 100 EUR napidíj, de a 80-85 soknál megvan. 4 hétre kellene ennyit kapnia.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tapsi #28852 üzenetére

    Úgy már oké.

    sutszi: Attól függ kit értünk kutyaütő alatt. Aki sötét mint az éjszaka, ahogy kiesik a kezéből a kormány már piál, tízszer kell neki elmondani mindent az kutyaütő.

    Az viszont nem kutyaütő, aki próbál valami egyensúlyt keresni és nem 6 hetet akar kint tölteni és ha lehet, akkor elkerüli azt, hogy az éjszaka közepén kezdje a munkát. Teljesen kikerülni nem lehet. Könnyen meg lehet csúszni egy lerakón/felrakón, dugóban és máris beforog az ember az éjszakai kezdésbe napokon át. De azért az nem ördögtől való, ha próbálja úgy alakítani a sofőr, hogy emberi időben kezdjen, ne éjjel 2-3-kor.

    Sok főnök/irányító azt felejti el (pontosabban szimplán nem érdekli), hogy az ember nem gép és nem gombnyomásra alszik.
    Az nem pálya, hogy egyik nap 18:00-kor fekszel és éjjel 3-kor kezdesz, majd két nap múlva abba forogsz bele, hogy este 10-kor végzel és reggel kezdesz, újabb pár nap múlva meg reggel 7-kor végzel és délután kezdesz.

    A heti 3 csökkentett pihenőidő sem épp emberbarát. 15 óra munkaidőd lehet és utána tarthatsz 9 órás pihenőt. Ha főzni, fürdeni, kicsit kikapcsolni akarsz, akkor mennyi idő jut alvásra a 9 órából? Nagyon jó esetben 6 óra.
    Közben, ha olyan helyen állsz 50x felébredsz, mert melletted indítják az autót, beáll melléd a hűtős és végig ordít a hűtője, stb... Nem egyszerű. Utána meg legyél friss és üde újabb 9-10 óra vezetésre. Ja, ha baj van, akkor meg ugrik a jogsi, élet, szabadság.
    Nyilván ezért keresnek annyit, amennyit, de nem csoda, hogyha próbálják úgy alakítani a napokat, hogy az lehetőleg az ő előnyüket és kényelmüket növelje.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tapsi #28855 üzenetére

    Kíváncsi vagyok mennyien ülnek vissza. Az idősebb generációból biztos lesznek olyanok, akik kiszálltak, de mondjuk leépítés lesz a jelenlegi helyén és akkor visszamegy.
    De szerintem úgy 40-45 alatt kevés embernek van c+e, főleg úgy, hogy használta is valaha aktívan.

  • Qtya123

    őstag

    válasz travix #30323 üzenetére

    Ez nagyon emberfüggő dolog. Van, aki megbolondul, ha nincs kötött programja, van aki meg attól őrül meg ha az van.

    Simán el lehet tölteni kb végtelen napot, ha megfelelően széles az érdeklődési kör. Sőt... Még sokszor kevés is rá az idő. Én is csak most így éjjelre jutottam el, hogy elolvassam a napi pH adagomat, pedig nem dolgoztam.
    Egy kis edzés, egy kis ügyintézés, mindenféle cikkek olvasása, gaming, főzés és hú bakker, már el is ment a nap. Van aki ezt egy idő után megunja, van aki nem.
    Van aki nem unja meg a munkahelyén a sorozatokat sem. Hiszen mindig van új. :D
    Persze fejlődni nem fog, ha később ez kihullik esetleg alóla, az szívás.

    Egy hátránya viszont van ennek. Ha ezt megszokja az ember, akkor onnantól kezdve a kínok kínja visszatérni a klasszikus H-P munka világába és fő tevékenységben azzal foglalkozni.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Dr. Akula #30405 üzenetére

    Szerintem teljesen felesleges hitvita az egész.
    Aki azt szokta meg és olyan az élethelyzete, hogy az autó a gyorsabb/kényelmesebb, akkor azt fogja választani (nyilván, ha megteheti nem túlfeszítve).

    Aki meg a belváros közepén él és a környező kerületekben dolgozik, továbbá már gyerekkorától BKV-val járt és nincs is autója, az meg meglesz a BKV-val.

    Én amúgy azt a részt nem szeretem, amikor az állampapírba tetted volna az autó árát, akkor ennyi meg annyi lenne a kamat, meg hogy hú havonta X Ft költség az autó. Így igaz! DE!
    Ha nem abból indulunk ki, hogy valaki kifeszített költségvetésen van és erőn felül tart fenn autót, akkor mit számít?

    Ha van egy stabil egzisztencia, lakhatás, normális bevétel és megfelelő mértékű havi megtakarítási arány és emellett belefér egy autó, akkor miért ne?
    Persze lehet számolgatni, hogy jó-jó, de ha nem lenne autód, akkor havonta nem 500e Ft-ot tudnál félretenni, hanem 600-at. Igen, de szerintem ez például az a szint, amikor már azt mondja az ember, hogy a pénz nem minden. Nem azért dolgozik és nem azért keres jól minden ember, hogy mindenáron kimaxolja a megtakarításokat, hanem szeretne kényelmet vásárolni. Igen, sokkal drágább a BKV bérletnél, de ha belefér, akkor miért is ne?

  • Qtya123

    őstag

    válasz H A M M E R #30417 üzenetére

    Nettó 600-900k esetén valóban nem a logikusan megengedhető játszótér a 10 milliós autó.
    Szerintem is jó közelítés a max 6 havi bevétel.

    Dr.Akula:
    "Ez az arany Rolex és a motorcsónak tartás szintje. Hobbi."
    Ne vicceljünk már... :DDD Ez a rolexezés meg úgy hülyeség, ahogy van. Borzasztóan szélsőségesen gondolkodsz. Akkor ezek szerint még a szegény is gazdag itthon, mert kifeszítve ugyan, de autót tart és hát az már Rolex szerű hobbi kategória... Főleg, ha egy 500e Ft-os Suzukiról van szó.
    Azért van enyhén szólva pár száz lépcsőfoka egy autó tartásának és fenntartásának, mert olyan széles a paletta.
    És az autó havi költségét se árazzuk már be általánosan 200e Ft-ra. Persze ha a kieső kamatokat is beleszámolod egy nagyobb értékű autó esetén, akkor igen. De ennyi erővel akkor minden a rolex kategória, mert számoljuk a számítógép, tv, telefon, miegyéb árát is már úgy, hogy ha nem veszed meg, akkor ennyi meg annyi kamatot kapnál.

    És igen, ha félrerak többszázezer forintot valaki és belefér neki a havi 200 autó költség, akkor miért ne? Szexuálja a pénzt egész életében és éljen 10x kényelmetlenebbül, hogy jajjdejó még itt is megfogtam egy kis pénzt? Nem feltétlenül lesz annyival előrébb az életben, mint amennyit nagyobb kényelmet teremt magának.
    Az élet - szerintem - nem arról szól, hogy dolgozunk mint a gép és akkor sem engedünk meg magunknak valamit, ha megtehetjük, mert jaaaj annyival több maradna.
    Még egyszer mondom. Ha megvan minden miért ne?

    Ez kicsit olyan, mint amikor a dohányos poén van.
    Dohányosnak mondja a nem dohányzónak:
    - Tudtad, hogy ebből a 10 év alatt elpöfékelt pénzből tudnál venni egy Ferrarit?
    - Nem tudtam, de figyelj, te nem dohányzol, hol a Ferrarid?

    Nyilván nem kell beállítani az autót alapvető igénynek, de nem is írtam sehol ilyet. :U

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Dr. Akula #30420 üzenetére

    Igen 200e-re árazták be a cégautót. És akkor ez alapján szerinted egyértelmű törvényszerűségként következik belőle az, hogy minden autótulajdonosnak havonta ennyibe kerül az autó fenntartás és kész?

    Szerintem nem egy-két ember van, aki dokumentálja az autójára költött összegeket az utolsó csavarig és ablakmosó folyadékig. És sokaknak közülük a havi fenntartásra lebontva nagyon nem 200e Ft fog kijönni, hanem kevesebb. Ezek számok, amelyek makacs dolgok, nem hazudnak.
    Ez nem terelés, viszont amennyiben Te esetleg sosem tartottál fenn autót, akkor tapasztalat híján ezt így kijelentened bizony partvonalról ugatás...

    A luxust (példádban Rolex... :DDD ) meg ne hasonlítgasd az autózáshoz. Egy Rolex milyen konkrét, úgymond saját bőrödön tapasztalható, fizikailag is érezhető dolgot ad? Semmit. Ugyanúgy egy óra, mint az 50e Ft-os társa, csak hozzá van társítva a presztízs, meg a státusszimbólum eszméje.

    Egy autó viszont nagyon is tényszerű, fizikailag érezhető és tapasztalható többletet ad egy buszhoz képest, ha én épp gurulok a fűtött/hűtött autóban, kényelmesen zenét hallgatva fél órával később indulva mint a másik, aki 06:00-kor ácsorog a sötétben a hideg esőben és várja a buszt, amin utána a csöpögő ernyőjét szorongatva toporog a másik ember mellett. Te magad is mondtad, hogy bkvzni szükséges rossz.

    Sok embernek luxus az autó, de nagyon soknak nem. Többnek nem, mit a Rolex és a motorcsónak lenne.

  • Qtya123

    őstag

    válasz Dr. Akula #30432 üzenetére

    Te írtad előtte, hogy a 200 már be van árazva.

    Azt mondd meg kérlek, hogy miről terelek? Meg a többi kérdésre válaszolj.

    Szerk:
    Tudod mit, inkább ne. Engedjük el. Van akinek ott a bkv, másnak ott az autó. Ha luxus, ha nem. Úgysem fognak közeledni a nézőpontok.

    Teljesen máshogy nézed. Szükségtelenséget akarsz kényelemhez hasonlítani, stb.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Dr. Akula #30473 üzenetére

    Attól, hogy te kifogtál egy autót, aminek a javítására önteni kellett a pénzt, még nem jelenti azt, hogy ez az alap.
    (ha meg folyamatosan rövid utakra volt használva egy dízel, az user error)

    Meg ugye lehet úgy is karban tartani egy autót, hogy évekig a márkaszerviznek önteni a pénzt, vagy esetleg a piaci ár kétszereséért megvenni mindenféle alkatrészt a bardiunixban. Illetve lehet ésszel is költeni rá, ugyanazokat az olajokat, kopó alkatrészeket megvenni lényegesen olcsóbban.
    Szerelő ugyanez. Egyik olyanhoz hordja, aki 90ezerért cserélt egy feknyerget egy 20 éves Swiften, meg van olyan is, aki nem lehúzni akar.
    Ezért van az, hogy ugyanarra a karbantartásra egy adott ember kétszer annyit fizet, mint egy másik, pedig az autó típus ugyanaz.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Dr. Akula #30476 üzenetére

    "Ha te nem szervízből szervízbe viszed, akkor nem is használod. Szóval de, ez az alap, mindenki ezt csinálja körülöttem, akinek nem új autója van."

    Hát... Érdekes a buborékod. Vagy minden ismerősöd bontószökevénnyel jár, vagy azért jössz ilyen példákkal, hogy mindenképp neked legyen igazad.
    De valószínűleg itt a fórumon sem az lesz a reakció az autót használó fórumtársaktól egységesen, hogy igen bakker, kéthavi vendég vagyok a szervizekben.
    Azért szerintem vagyunk egy páran akik mondjuk egy 4-5 éves használati intervallumban annyit tettünk, hogy rendszeres olajcsere, esetleg fékek cseréje. Na meg legyen hibaként egy eresztő klímacső.
    Biztos hazudunk. :U

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Dr. Akula #30478 üzenetére

    Akkor egy újabb kérdés. Hol is írtam én olyat, hogy 10-20 millás új autót kell venni? :U
    És még én terelek...

    Amely karbantartásokról beszéltem, azok jellemzően 5-12 év közötti autók. Hidd el, nagyon sok ilyen korú autó beéri olajcsere+némi kopó alkatrészekkel, ha nem kreténül használják.

    "Érdekes a buborékod."
    "Igen, életnek hívják."

    Nem, nem életnek hívják, hanem annak hívják, hogy van egy gondolatod/nézőpontod bizonyos dolgokról és a világért sem akarod elfogadni, hogy nem feltétlenül így van ez minden esetben, mint ahogy Te látod.

    Ha az ismerőseid megveszeszik a lefingott (akár pár éves) prémiumokat, meg a kb csak városban használt dízelelet, esetleg nem néznek utána semminek és tipikus kerülendő motor típust vesznek, akár a Volkswagen konszern, akár más gyártótól, akkor nem csoda, hogy a szerelő a legjobb barát. De nem csak ilyen autókból áll a világ. Csak figyelni, olvasni kell és máris jelentősen csökkenthető az aknák száma.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz dugo_ #30657 üzenetére

    "Én is top 10-es pesti matekszakról jövök, van személyes tapasztalat. Adott is annyi traumát, hogy azóta se fejeztem be az egyetemet és a matekszigó is 7 év után lett meg... "

    A szülők nagyon el tudják kefélni a dolgokat néha, még akkor is, ha csak jót akarnak.
    A trauma nálam már általános felső tagozatban jött. A szülők beraktak egy top iskolába (állami, nem fizetős), hogy "ne kallódjon el a gyerek".
    Addig jó volt az életem, de ott bekerültem egy iszonyat toxikus környezetbe. Az osztálytársak 2/3-a újgazdag vállalkozócsemete volt és legtöbb ennek megfelelően viselkedett. Mikor bemutatták az osztálytársakat egyesével, egy "vagyonnyilatkozatot" is hozzátettek, hogy az ő apja ilyen vállalkozást visz, a másiké olyat, stb... Egy undorító közeg volt, mert a felesleges arcoskodást, dicsekvést már gyerekként sem csíptem és ott kb minden erről szólt. Ja és a tanárok is a legtehetősebbek seggét nyalták, a többi diák másodrendű volt, ezt a legtöbb tanár nem nagyon rejtette véka alá a viselkedésében. Na nekem onnantól kb vége volt annak, hogy szeretek tanulni, pedig előtte imádtam.

    Aztán gimi, majd persze kötelező jelleggel főiskola, mert diploma nélkül "elkallódik a gyerek". Én meg csak egy kicseszett kamiont akartam vezetni már gyerekként is... :DDD
    Így persze fogalmam nem volt milyen felsőoktatási intézménybe menjek. A "jól megalapozott" döntésem az volt, hogy szeretem nyomkodni a gépet, hát akkor informatikus. :C
    Persze ilyen szinten nem érdekelt az egész, de akkora meg már lakást is vettek a szülők (amit nagyon köszönök és nyilván megalapozta az indulásom), de onnantól a mantra a lelki zsarolás volt, hogy ezt azért vettük, hogy tanulj. Hát tanultam, bár szívem szerint kb első év után hagytam volna, mert tudtam, hogy nem fogok ebben dolgozni. De nem hagytam ott, mert lelkiismeret furdalásom volt, hogy ők meg itt megtesznek mindent. Aztán lelkiismeretből elvégeztem időben, nem is rossz eredménnyel. Természetesen egy percet nem dolgoztam benne, mily meglepő. :)
    Értelmiségi munkám van, sokat nem kell dolgozni, 2022-ben 940 körül volt a bruttóm, de ezt is csak azért csinálom, mert az belém lett égetve, hogy "értelmiségi" munka kell.
    Mellette már kamionozok, mert szeretem... De váltani meg nem merek, mert annyira belém égették ezt az egészet. Persze innentől ez már az én saram, ha egyszer a felismerés már megvan.

    Bocs, hogy hosszú, csak a sztoridról eszembe jutott. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Nehaiu #30870 üzenetére

    Úgy, hogy nem napi munka a főállásom.

    Tel Elek: Annyira nem publikus. Nem kell extrára gondolni, kissé speciális, de a tudás nem speciális, ami kell hozzá. Szeretni csak azért szeretem, mert nem rossz a közeg és nem H-P munka, egyébként különösebben nem érdekel.

  • Qtya123

    őstag

    válasz #31733248 #30880 üzenetére

    Kicsit azért túlmisztifikálod a példámban szereplő gyerekeket és szüleiket. Valóban nem volt érdemi párbeszéd jó néhány ilyen gyerekkel és gyakorlatilag ketté volt szakadva az osztály a "gazdagok" meg a "szegények/átlagosak" kasztra.
    Viszont ez nem azért volt így, amit kvázi leírsz, hogy az "alkalmazott" nem érti a "vállalkozó" kommunikációját és világnézetét.

    Hanem azért, mert nekem pl semmi kedvem nem volt olyan gyerekek társaságában lenni, akik az alábbiakat csinálták:
    - behozott 20 darab Chio chipset és elkezdte dobálni az emberekhez, hogy "egyetek parasztok"
    - kicsapta a mobiltelefont az asztalra (még az az idő, amikor bankkártya méretű sim ment bele) és tette az agyát, hogy másnak nincs az osztályban
    - kifigurázták azt a lányt, akinek takarítónő volt az anyja
    - aki nem a legújabb cuccokban járt, annak ledegradáló megjegyzéseket tettek a szüleire
    - stb...

    Persze nem mindenki volt ilyen, de azért a többség így viselkedett, plusz ugye a társaság be is húzza magába az egyént és volt aki normálisból hülyévé vált, hogy beilleszkedjen a "krémbe".
    Én ezt nem világnézeti és kommunikációbéli különbségnek nevezném, hanem egy ordenáré nagy büdös parasztságnak. És nem, nem azért mert ó én a kis csóró nem értem ezt a magas, távoli világot. Láthatod az előző írásomban is, hogy viszonylag kipárnázott az én életem is, szerencsére nem kellett megküzdenem sok dologért. De pofán köpném magam, ha ok nélkül így viselkednék bárkivel is, mint amilyen közeg egy ilyen iskolában volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz CyberPunk666 #30929 üzenetére

    Morgennél dolgozó havernak pont emiatt kezd tele lenni a töke. Évek óta húdejóvagy mantra, embereket tanít be, hívogatják, ha nem tudnak valami problémát megoldani, aztán a tettek mezején meg semmi. Még mindig nem lett VP és nem érti miért, amikor csak pozitív visszajelzések vannak.

    Nálunk meg kb a fordított. Ha jól csinálsz valamit, az alap, szóra sem érdemes. Max nagyon-nagyon ritkán. Ha valamit elcseszel, akkor viszont a pokol szakad rád. Jó, mondjuk ha itt valamit túlzottan elcseszel, akkor szélsőséges esetekben nemzetközi kapcsolatok és megítélés szintjén rontja a helyzetet.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz akela91 #31138 üzenetére

    Gratula hozzá, jó olvasni ezeket a történeteket. Elég hamar ugráltál felfelé cégen belül. Erre két út van, az egyik a csókos a másik eset, ha nem kretének ülnek a vezetői székben és észreveszik az emberben az értéket.

    Egyik cimborámnak kb ugyanez volt az útja. Annyi, hogy ő mikor még azon a részlegen volt, ahol én is, akkor minden igyekezete ellenére két lábbal taposták bele a földbe. Volt olyan, hogy a kettővel felettem lévő főnököm nekem ecsetelte, hogy ő ebből az emberből biztosan nem hagyja, hogy vezető legyen. Annyi volt a "baj", hogy nem seggnyaló típus.
    Mondtam is a srácnak, hogy dobbants innen, mert engem húz fel az, hogy látom mi lelkesedés és tudás van benned és mennyire elkallódsz. 3 évig húzta mire meglépte. Cégen belül, de másik részleg. Azóta 2 év telt el és oda került, ahol látják az értékét. Először osztályvezető lett, aztán kb 1 hete telefonált, hogy megkapott egy olyan pozit, amivel a top line alsó polcára került. Felette már félig a politikában vagy...
    (mondtam is neki, hogy megvannak még a kompromittáló felvételeim róla a telefonban, majd ha oda kerül, akkor a megfelelő összegért cserébe nem mutogatom :DDD plusz kérem a jutalékomat, mert én már mikor megmondtam, hogy indulj el)

    "Számomra az előrelépés és új kihívás mindig fontosabb volt, mint egy 20-30%-al nagyobb fizu"

    Egy párhuzamos univerzumban megnézném magamat is, hogy mi lenne velem, ha ez vezérelne. Sajnos belőlem ennek a szikrája is hiányzik. Minden munkára, munkakörre úgy tekintek, hogy ár/befektetett idő és energia tekintetében a legoptimálisabbat hozzam ki. 3 vezetői pozit dobtam vissza, mert felborult volna az ár/érték arány. Nem éreztem úgy, hogy az X Ft-al több fizu egyenesen aránylik a befektetett több munkával és azzal, hogy a szó szoros értelemben 0-24-ben zargathatnak, hogy hozzak meg egy döntést azonnal.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz -Skylake- #31155 üzenetére

    Nem muszáj kvázi főállásban nyomnia neki ezerrel. Lehet beugrós is, elvállal mondjuk heti 2-3 napot, teszem azt ezzel megvan mondjuk a havi élelmiszer kiadás és mellette kicsit lassabb életet él a korai nyugdíjazást élvezve.

  • Qtya123

    őstag

    válasz bandus #31173 üzenetére

    És mit tudna csinálni a két húszas éveiben járó programozó? Egy fecske nem csinál nyarat, sok fecske meg nem lesz, mert homokban a fejük. Lehet lázadozni a háború és Putyin ellen, de amíg az orosz lakosság mondjuk 10%-a tenné meg ezt és a maradék 90% semmi esetre sem, akkor csak annyi történik, hogy a 10%-ot pépesre verik, mint ahogy Fehéroroszországban is történt.
    Marad a megszoksz vagy megszök. Pusztán azért büntetni valakit mert orosz...? Ő tehet róla, hogy a nép nagy része sz@rik az egészre? De ugyanez igaz itthon is. Te felelős vagy azért, mert sok-sok embernek annyi a logikus gondolkodási képessége, hogy wc után ki kell törölni a seggem? Azon felül meg csak annyit ért, hogy óbán, gyúcsány, migráncs, prüsszel. Ezzel te mit tudsz kezdeni? Megváltoztatni nem lehet őket. Ész érvekkel, tényekkel sem. Akkor Te erről nem tehetsz, miért szenvedjen miattuk Te is?

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz coffebreak #32494 üzenetére

    Szerintem egyáltalán nem elrugaszkodott elképzelés a br. 800k.
    Amúgy én mostanában kerültem meglepetésbe. Ebben a hónapban elkezdtem kibújni a burkomból és állásokat nézni, illetve széles körben felmérni az ismerőseim körében, hogy merre hány méter.
    Történt ugyanis, hogy az emberhiány miatt a cégemnél lehet, hogy átszervezik az erőforrásokat és nem kizárt, hogy emiatt megszűnik a jelenlegi munkaidő beosztásom. Azt már most közöltem velük, hogy még véletlenül se gondolják azt, hogy ugyanezért a pénzért 22 napot fogok nekik dolgozni.

    Na és így, hogy kicsit jobban körbezekintettem, azt láttam sok esetben l, hogy ugyan az IT munkák általában normálisan fizetnek, sok mérnöki munka, meg úgy általánosan más diplomás munkakör esetén van egy jelentős szakadék és sok nem IT diplomás a br. 700as fizetések világában mozog.
    Ami azért meglepő, mert egy Bkk buszsofőr netto 400 felett, ismerős 2 műszakban redőny gyárban nettó 400, másik ismerős 1 műszakban 6-15-ig dolgozva nettó 385k. Jó, az utóbbi kettő gondolom nem ennyire van bejelentve. De az is meglep, aki középfokú végzettséggel kvázi operátor a cevában és br. 800k.a cafeteria.
    Olyan érzésem van, mintha sok nem IT felsőfokú munkára felzárkóztak volna a munkák.

  • Qtya123

    őstag

    válasz bandus #32498 üzenetére

    Úgy látom félrement..., csak nem értem miért. Nyilván nem arra vágyom, hogy a raktáros nettó 150ezret keressen... :U

    Nem azt írtam, hogy miért keres a nem diplomás 400-at. Azt írtam, hogy míg a nem diplomás munkák bizonyos esetekben felzárkózás irányában vannak, akár egy gépészmérnök, vagy más diplomás munkára.
    A difi csökkent. Mert egy br 700-as fizu, az nettó 460 körül van. A fentebb felsoroltak meg nem sokkal alatta. Keressen egy raktáros nettó 500-at, csak ahogy látom a felsőfokú melókban sok esetben nincs meg az a hú de nagy bérrobbanás több területen sem.

    És akkor azt látom, hogy nagyobb cégek is azt várják, hogy felsőfokú végzettség, beszélj angolul, de br. 700 felett már húzzák nem egyszer a szájukat, ha nem IT. És már bocsánat, de a raktáros odamegy, hogy van-e munka omrbe? Van. Jó, akkor mondjad a mateko és ha oké akkor jövök. A multi meg elvárja a br. 700-as interjún, hogy csillogó szemekkel ajnározd, hogy miért akarsz náluk dolgozni és fejlődni. Proaktív, agilis meg a többi szóval dobálózni.

    Ahogy gyépés írja, itt a lényeg: "Egyébként ez lenne úgymond a normális, hogy aki rendesen dolgozik, mindegy mit, annak legyen egy tervezhető jövőképe. Inkább az a baj, hogy itt az IT-n kívül nem sok más szakmában van ez meg."

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz rasotamas #32572 üzenetére

    Kicsit almát a körtével lett a dolog, mert én beosztottat hasonlítottam beosztotthoz, ebben a sztoriban meg beosztott vs. vállalkozóról írsz.

    Elhiszem, hogy jól keres, de a kettő millához a heti 48 órás munkaidejében minden egyes órában legalább 11.000 Ft-ot kellene keresnie. Plusz ugye egy dolog a 2 millió, de abból rengeteg költség is lejön. Megnézném én azért azt, hogy kézben 2 millát hazavisz. Nagyon erős a tippem rá, hogy nem.

    Amúgy ha már azt nézzük, hogy szabadság alatt nincs pénz, mire van bejelentve stb... Az egy érdekes kérdés az alábbi szemszögből a havi bérben:
    Mi a jobb? Ha az ember be van jelentve bruttó mondjuk 6-700e Ft-ra és ebből hazavisz nettó 400-460e Ft-ot, vagy ennél kevesebb a bejelentése, de hazaviszi kézben a 6-700e Ft-ot.

    Nyilván egy komoly betegség esetén, vagy épp akkor, ha hitel kell neki, akkor nem annyira finom egy papíron bruttó 300e Ft-os dolog. Azonban ha nem kretén és tartalékol (pont azért, ha lenne egy betegség), illetve nem kell neki hitel, akkor azért nem egyértelmű. Legalábbis én úgy gondolom, hogy nyugdíj úgyis a saját vagyonból lesz és az nem mindegy mennyire tud épülni.

    Vagy egy másik dolog, mikor a nettó 230-at kereső tanár örömködött és nyugtatta magát, hogy naaaa jó azért mégiscsak ez a biztos munkahely, mert hát az ismerőse is a COVID alatt milyen nagyon megszívta, mert vendéglátásban dolgozik és a lezárás miatt X ideig nem tudott dolgozni. Mondom oké, de mennyit kapott amikor dolgozott? Hát jattal együtt havi 400-500k mindig megvolt.
    A lezárások alatt mást csinált, most újra dolgozik a tanár fizujának a kétszereséért. Ha mondjuk egy 5-10 éves távlatot számolunk lényegesen magasabb bevétele volt, hiába jött egy kényszerszünet.
    Persze ez nem ilyen egyszerű és nem kőbe vésett, hogy mindig így lesz, de jelenleg ez van.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz tototos #32591 üzenetére

    Plusz ugye haza is kell érni a helyszínekről. Ha a 4 óra munka után még a város másik végéből indulsz haza, az nemfinom.
    Továbbá ha épp szétborítottál valamit (mondjuk a fentebb említett bojler vízkövezés), akkor nem úgy van, hogy hoppá, lejárt a 4 óra másodállásom, összepakolok és megyek. Akkor azt be kell fejezned. Nem hagyhatod ott a mammert a félik kirángatott villanykapcsolóval, mivel élettérben dolgozol, nem egy építkezésen/komplett felújításon, ahol nincs bent a lakó.

    Ezeket az ezermesteri másodállás köröket én is végigfuttattam a fejemben, de úgy sem vállaltam be, hogy hétköznap szabad napjaim vannak. Inkább elmegyek havi 4 alkalommal kamionozni, az ad plusz ~100e Ft-ot és kész. Ráadásul azt meg szeretem is (kivéve, ha 4 órát várok a rámpán rakodásra).

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz gyépés #32601 üzenetére

    Én 4 évig csináltam normál H-P munkaidőt, de igazán megszokni sosem tudtam. Pedig 7:45-kor indultam otthonról és 16:50-re értem haza. És még így is azt éreztem, hogy alig van időm bármire. A 2 nap hétvége meg huss. Egyszerűen nekem kellenek a hétköznapi szabadnapok, ezt szoktam meg. Az, hogy napi 12 óra, no way. Tényleg csak akkor, ha nagyon kell SOS a pénz.

    Amúgy elnézve az agglomerációs dugókat, sokaknak másodállás sem kell, hogy napi 10-12 órát ne legyen otthon. Felkel 6-fél7 között, legkésőbb elindul 7-kor, mert alsó hangon 1 óra lesz neki az út, mivel ott rothad a dugóban, majd 17:00-kor végez és 18:00-kor még őket látom Szigethalom felé a műúton a méretes dugóban, vagy az M0 valamelyik lehajtóján ácsorogva a sorban. Lesz simán 18:30, mire hazaér. De van több ismerősöm is, aki a 10, 18 kerben lakik és a 3. kerületben dolgozik. Nekik is este 6 utáni a hazaérkezés. És nem nagyon zavarja őket.

    Nem tudom ezt hogy lehet így bírni, jó a muszáj nagy úr, de nem mindig erről van szó szerintem. Néha ilyenkor már kezdem azt hinni, hogy én vagyok túl kényelmes, vagy én vagyok rosszul bekötve. De akárhogy vagyok bekötve, nem jön ki nekem a dolog. 18 óra után indul a napod és mondjuk 23:00-kor legkésőbb lefekszel. Az 5 óra. De abban jó lenne sportolni, ha van, ügyet intézni, kikapcsolódni, családi életet élni. És akkor még nem is feltételezem, hogy volt egy főzés is. Ha meg családi ház, akkor pláne van dolog. Én erre szoktam azt mondani magamban, mikor kimegy valamelyik ismerős jó messzire az agglomerációba és nem HO a munkaköre, hogy bakker jössz az udvarral, hogy az kell, meg milyen jó. Ja, annyira jó, hogy az év jelentős részében sötétben látod, mikor este fél7kor hazaesel. Ez így egy végtelen kapkodás. Vagy én menedzselem rosszul az időt, de 5 óra az 5 óra.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz D1Rect #32604 üzenetére

    Úgy egy fokkal jobb persze, de heti 5 nap akkor is karcos azért.
    Pl nekem az edzés bruttó 2 óra (1 óra 30 perc az edzés, a maradék 30 az oda-vissza jutás és öltözés).
    Azért, ha mondjuk reggel 7-től este 7-ig munka után hiába van support, nyűg lenne menni edzeni mondjuk este fél8-tól fél10-ig.
    Persze emberfüggő. Van aki elvan 5, max 6 óra alvással. Haver pl úgy edz, hogy munka után lefekszik fél órát és utána megy. És abban a fél órában el is tud aludni és pihenten ébred fel. Én pl elaludni sem tudnék annyi idő alatt napközben, de ha mégis, utána teljesen kómásan kelnék fel.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz tboy93 #32613 üzenetére

    Igazából akárhogy sakkozzuk a kezdés-befejezést, az a lényeg, hogy mennyi "énidő" jut. Ez véleményem szerint napi 8 óra + 1 óra oda és 1 óra vissza ingázással elég kevés. Mert ugye legtöbb embernek otthon is vannak feladatai, teendői.

    De persze ez is egyénfüggő. Van akinek alig van szüksége ilyen énidős elfoglaltságra, és amikor nem megy dolgozni 3 napot, mert táppénzen van, akkor már nyíg, hogy nem tud magával mit kezdeni. Az ilyenek maradnak bent nálunk tovább, vagy jönnek be korábban. Na nem dolgozni, hanem szájat tátani, meg pl engem bosszantani, hogy bejön reggel 8 helyett 7-kor és feltart engem, mert ott sóhajtozik meg kávézni akar (legtöbb megtanulta, hogy velem nem fog). Elténfereg 8-ig és utána kezd csak dolgozni.
    Ja és akkor tudnám kivágni az irodámból, amikor azon vinnyog hétfőn, hogy ő mennyire nem tudott mit kezdeni magával hétvégén... Sajnos nem vághatom ki, mert pont a főnököm, aki ezen sipákol. :DDD
    Más meg kb korlátlan énidővel is tudna mit kezdeni.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz rasotamas #32615 üzenetére

    Havi 6-7 nap 24 órában. Előtte 12 órában voltam, akkor havi 13-14 nap. Ha szabadságra megyek, akkor nyilván kevesebb. A munkaidő ugyanannyi, mint a H-P, csak sokkal tömbösítettebben elosztva. A 24-ben meg törvény szerint jár pihenőidő is (szerencsére általában jut is, nem csak jár).

    Szép és jó, de hátránya is van. Úgy érzem, hogy kb sosem tudnék visszatérni a H-P klasszikus munkarendre, mert annyira megszoktam ezt. De jól fizető munka meg nyilván kevés van ilyenből, mert a 24 órás munkák 90%-a biztonsági őr, a maradék 5% a tűzültó, és a maradék 5%, ami viszonylag normálisan fizet.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Madwe #32617 üzenetére

    24 órát jelen vagyok. Nyilván nem 24 óra folyamatos munka. Felügyeleti munka.

  • Qtya123

    őstag

    válasz bandus #32619 üzenetére

    Lényegében repüléshez/repülőgépekhez kapcsolódó dolog (nem légi irányítás).

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz n00n #32795 üzenetére

    Igen, évek kellenek, de a felesleges lehurrogás és az előítélet nem jó. Nyilván Te is ismersz olyan embereket, akik 20 év tapasztalattal nem tudnak többet, mint egy másik ember, aki szorgalmas és jó képességű, de csak 5 év tapasztalata van.

    Erre a kor dologra én is ugrok, mivel nálunk is kb ez a rákfenéje a dolognak. Olyan szinten túl van tolva nálunk az, hogy ki hány éve dolgozik itt, hogy a tudás századlagos dolog. És a vicc az, hogy a vezetők nagy része tisztában is van azzal, hogy egy-egy fiatalabb kolléga sok esetben rugalmasabb és könnyebben megold új problémákat, mint az "öregek", de akkor is a végén annyi számít, hogy jó-jó, de a fiatal hallgasson, örüljön, hogy itt lehet 24-es munkarendben, ne akarjon nagyobb bónuszt, mert hát ő a fiatal.

    Én azóta (pár hete) elég erősen el is engedtem a dolgot, amióta egy ilyen beszélgetésnél a főnökömnek felsoroltam, hogy ember, ezt és ezt bíztad rám, ennek és ennek vagyok a felelőse, továbbá minden informatikai nyűggel engem lehet csak megkeresni, mert a "nagyöregek" nem értenek hozzá. Szóval engedjük már el azt, hogy én 15 éves tapasztalattal rendelkezem, a másik meg 27 évvel, de fele annyi dolgot sem bízhatsz rá. Válasz: "jó, de meg kell értened, hogy te vagy a fiatal"
    Erre csak annyit mondtam neki, hogy vicces, hogy 37 éves vagyok és ezt hallgatom, hogy én vagyok a fiatal. Továbbá szóltam neki, hogy akkor lehet felvenni szépen a ritmust a húdeöregeknek, mert nálam elindult az álláskeresés. Ja és azóta segítség a nagyöregeknek 0.
    Volt is pingvinezés, mikor kért egy rendszerből adatokat a nagyfőnök, én meg szépen azzal a lendülettel kimentem enni. Mikor visszajöttem a nagy tapasztalt öreg izzadó homlokkal kattintgatot és azt sem tudta hol jár, a főnöke meg ott toporgott, hogy mi van már.

  • Qtya123

    őstag

    válasz D1Rect #32802 üzenetére

    Mármint mi nem célravezető? Ha másik munkát keresek, vagy az, hogy nem supportálom azokat, akik az itt töltött idővel egyenesen arányosan kevesebbet tesznek bele?

  • Qtya123

    őstag

    válasz D1Rect #32810 üzenetére

    A megbeszélésen már túl vagyunk, ezeket elmondtam szépen. Arra mondtam, hogy annyi a válasz, hogy megértik, de vegyem tudomásul, hogy én vagyok a fiatal. És úgy gondolom, hogy innentől kezdve nincs miről beszélni.
    Innentől nincs cél, nincs motiváció, nincs értelme folytatni az addigi erőbedobással.
    Azt, hogy otthagyom a "sztáröreget" a feladattal, az meg innen ered. Lehet duzzogás, de inkább a motiváció elvesztésének nevezném. Én teszek a fejlődésér, mégis lenyomnak a víz alá a vezetők, mert fiatalabb vagyok.
    A "nagyöregek" közül meg kb jó 40% pont azért nem tanul bele a dolgokba, mert megszokta, hogy van más, aki megtanulja és majd az megoldja, ők meg szépen hátradőlhetek. Miközben neki is ugyanúgy feladata lenne megtanulni minden újdonságot. Ilyen emberekkel szemben nincs lelkiismeret furdalásom, ha otthagyom a feladattal.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz VirsLee #32819 üzenetére

    Az szerintem nem másként viselkedés, ha odaengedem a munkához és úgymond teret engedek neki, hogy szépen ő is rászánja magát, hogy megtanuljon/elvégezzen olyan dolgokat, amit már eddig is meg kellett volna.
    Az lenne a másképp viselkedés, ha mondjuk bunkó, vagy goromba lennék, de nem erről van szó.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz BigBlackDog #32873 üzenetére

    Én most nézegetek munkákat, járkálok interjúkra (nem IT), de én is azt látom, hogy a multiknál nincs szájhúzás, a közepes cégeknél meg néha olyan a megajánlott max bér, hogy vissza kell fognom a meglepődésemet.
    Mondjuk volt egy, amelyiket nagyon sajnáltam, ott nem tudták megadni, amit kértem, de látszott rajtuk, hogy sajnálják, hogy nem tudnak többet adni és tényleg kellenék nekik. Mondták is, hogy szeretnék, ha ezzel a tapasztalattal én ott lennék, megértik, hogy nem fogadom el, de kis cég, nem tudnak többet kierőszakolni a felső vezetéstől a pozícióra. Iszonyat barátságos és közvetlen közeg volt, nagyon bántam, hogy elbukott.
    Egy másik kisebb cégnél is a béren bukott a dolog, de ott is mondták, hogy kb rám öntötték a pozit, pont minden tapasztalatom megvolt hozzá. Hát mondom magamban, akkor pénz kell hozzá.

    Aztán közvetlen ez után volt egy interjú multinál, úgy jöttem ki, hogy na ez biztos kuka, mert olyan szinten rideg és távolságtartó volt az interjúztató brigád, hogy rendesen zavarban voltam (amúgy se nagyon vagyok én hozzászokva az interjúkhoz, nem olyan helyeken dolgozom/dolgoztam, ahol klasszik interjú formában kellett volna megjelennem kezdéskor).
    Úgy is váltunk el, hogy hónap eleje van, a pályázat hónap végéig van kiírva, szeretnék megvárni a végét és meghallgatni több jelentkezőt. Erre 3 nap múlva hív, hogy küldi emailben az ajánlatot és látom, hogy elfogadták.
    A baj ott volt, hogy béna voltam és nem kalkuláltam azzal, hogy nem autóval járnék be, mint az interjúra, úgy meg 1 óra tömegközlekedés oda, 1 óra vissza havi 14-15 alkalommal. Az meg nekem nem fér bele az idegrendszerembe.

    Úgyhogy valószínűleg valami közelebbi multi lesz a befutó, csak nekem nagyon erősen lekorlátozza a szóba jöhető pozíciókat, hogy 12 órás, vagy 24 órás beosztású, diplomás pozit keresek, az meg kevés van.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Revolit #33012 üzenetére

    Én nem tudom mit gondoljak. Korábban említettem, hogy elkezdtem nézegetni munkákat. Kissé burokban voltam, mert 14 éve vagyok ugyanazon a helyen, jó (volt) a munkarend, 24 órás felügyeleti és koordinációs munka repülőgépekkel kapcsolatos területen (nem légi irányítás).
    Nagyon más irányba nem nézelődtem ezalatt a 14 év alatt, hobbiból kamionozok néha, így egyedül arra a területre van rálátásom, plusz a buszosokra és mozdonyvezetőkre látok rá ismerősök által.

    Anno mérnök informatikusként végeztem, de a mérnöki terület áll közelebb hozzám. Elkezdtem ez irányba nézelődni. Olyan fizetések jöttek szembe néha, hogy nem tudtam sírjak, vagy nevessek. Eddig úgy látom ezek alapján, ha nem multi, akkor a maximális vicc kategória az egész...
    Csak az utolsó kettő a példa kedvéért:
    - MÁV, diagnosztikai mérnök (helyazonosítási rendszerek fejlesztése, térinformatika, jeladók, diagnosztika, mindenféle feladat, angol középfok szóban és írásban): bérnek kezdéskor br. 440-et tudnak adni és MÁSFÉL ÉV után br. 680-at. Még jó, hogy a telefonban elmondták ezt, így nem raboltuk egymás idejét. mondjuk az államat a földön kellett keresni.
    - 20 éve jelen lévő kis- max közepesnek mondható méretű budapesti Kft, Projektmérnök (helyszíni felmérés és méretezés, ötletelés a speciális szerkezetek esetén, kapcsolattartás az ügyfelekkel, árajánlat, CAD-ban az elemek megtervezése és utána a gyártásra kiadása és velük kapcsolattartás, a telepítés koordinálása): br. 740 (tehát még 500 sincs a nettó), cafeteria nincs, évente 1-2 havi bónusz.

    Ezek mérnöki fizetések? Ennyit keres a BKV buszsofőr is. Kamiont meg hagyjuk is. Nettó 500-at az kap annál a kamionos cégnél, ahova én ugrok be, aki 14-22:00 közötti napi fix munkaidőben 2 raktár között szállít át, egymástól 10 km-re és naponta 3-5 közötti kanyar van. A tényleges munka neki 2-3 óra. (jó az tény, ő nem nettó 500-ra van bejelentve, de a BKV sofőr az teljes bejelentés)

    Multinál is voltam, ott normálisabb bér volt, csak a bejárás lett volna problémás, nem akarok naponta összesen 2-2.5 órát munkába járásra szánni.

    Szóval engem ez meglep, aztán lehet ez volt mindig a valóság, csak én nem láttam. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz VirsLee #33020 üzenetére

    Nem a milliós fizetéseket vártam a mávtól, de ha a mozdonyvezetőnek br. 800+-os fizetést ad, akkor azt gondoltam, hogy a fenti pozíció sem lesz alatta semmiképp, nemhogy ennyivel.

  • Qtya123

    őstag

    válasz Citroware #33063 üzenetére

    Én Pécsről származom. Régen azt mondtam, hogy soha a büdös életbe nem költöznék Budapestre. Aztán az élet úgy hozta, hogy mégis ide költöztünk a munka miatt és most így lassan 6 év után azt mondom, hogy nem költöznék el innen.

    A korábbi tiltakozásom abból alakult ki, hogy volt bennem egy fals kép Budapestről. Ugyanis amikor nagy ritkán odamentem, akkor 99%-ban a belvárost láttam. A zsúfoltságot, a koszos falú, ezer éves belső gangos okádék házakat, a húgyos aluljárókat, a körút forgatagát, a szűk utcákat, ahol kinézel a lakásod ablakából és 3 méterre már a szemben lévő ház ablaka van, stb...
    Továbbra is azt mondom, hogy eszembe nem jutna az ilyen részeken élni. Éltem ott fél évet céges lakásban (Boráros tér környéke), számomra maximálisan élhetetlen kategória. Mások meg oda és vissza vannak érte, hogy húúú mekkora élet, mennyi program, mennyi kajálda. Szóval egyéni ízlés kérdése.
    De az ittlét alatt megismertem lényegében egész Budapestet, minden kerületet. És rájöttem, hogy nagyon nem csak abból áll a város, amit előtte turistaként láttam. Hanem vannak nyugis és élhető részei is. Ha meg kell valami és az pont a belvárosi tébolyban van, addig egyáltalán nem zavar, amíg csak érintőlegesen beugrok emiatt oda.
    Persze az szívás, ha mondjuk az ember az egyik külsőbb kerületben lakik és a munkája olyan, hogy napi bejárós és a város túloldalán van, mert akkor túl sok idő bejárni. Bár sok budapestivel beszéltem, akik azt mondják, hogy a munkahelyre utazás a városon belül 50 perc-1 óra időtartamban még a bőven elfogadható kategória. Én viszont ezt nagyon nem így látom.
    Nekem jelenleg 15 percre van, de a lélektani határ valahol 35, nagyon maximum 40 percnél van, felette nem vállalok utazást munkába.

    A levegő nem egységesen ótvar, ennél is az számít, hogy merre laksz a városban. De pl mentem télen Gyálra és szerintem ott a sz@ros pelenkán át a PET palackig mindennel fűtöttek, mert konkrétan olyan füstös volt a levegő, hogy belső keringtetésre kellett kapcsolni az autóban, mert a kolbász füstölésénél nincs ilyen ájer a füstölőben, mint ami Gyálon fogadott.
    Ráadásul Pécs is sokszor toplistás a rossz levegőben télen. Péccsel összehasonlítva munka terén a fővárost meg ég és föld. Mondom, nálunk is a munka volt az ok. Pécsen egyrészt a választék a nullához közelít és a fizetések a legtöbb esetben nagyon alacsonyak. Van 1-2 jobban fizető hely, de arról ne is álmodj, hogy na körbenézel, mert váltanál nagyobb bérre, szakmai előrelépésre és válogathatsz.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz sakal83 #33100 üzenetére

    "Az aglo meg egy marhasag :) a 90%a hosszutavon maga a halál :)"

    Nem laktam aggloban és gyerek sincs, akit logisztikázni kell. Annyi az agglo tapasztalatom, hogy heti, kétheti szinten különböző időpontokban megfordulok a Dunaharaszti, Szigetszentmiklós, Tököl, Halásztelek, Szigethalom alkotta környéken. És amikor arra járok, mindig megkérdezem magamtól, hogy vajon hogyan lehet bírni azt, hogy naponta beingáznak autóval Budapestre és vissza?

    Reggel 06:30-kor már áll sokszor a dugó, az igazi móka meg mikor délután 16:00-tól 18:00-ig visszafelé áll a dugó és a műút feléig áll a sor, mert a körforgókon annyi autó megy át, hogy belassul az egész. Mondjuk az a durva, hogy egy random kisebb dugó ezen a részen ki tud alakulni simán mondjuk délelőtt 11-kor is...
    Vagy ahogy tegnap is jöttem az M0-án a Deák Ferenc hídon és 18 órakor a Halásztelek felé vezető lehajtón a híd végéig volt az araszoló sor.

    Ilyenkor mindig elgondolom, hogy biztosan van egy csomó ember, akiknek az a napja, hogy reggel 05:30-kor felkel, 06:30-kor autóba ül, hogy beérjen 8-ra a fővárosi munkahelyére, majd 17:30-18 órakor még ott áll a dugóban, tehát lesz simán 18:30, mire hazaér. Mondja már meg valaki, aki esetleg érintett ebben, hogy ezt miképp lehet kibírni idegösszeomlás nélkül?
    Bakker, hozzávetőlegesen 06:30-18:30-ig nincs otthon az ember. Nyilván máshogy vagyunk bekötve, de nekem ilyen etapok után aztán lehetne akármilyen csilli-villi a ház+kert kombó, egyszerűen nem tudnám élvezni. Lehet mondani, hogy hú hétvégén a feltöltődés a kertben, de nekem ez olyan, hogy pont az a dolog, amely adja a feltöltődést, egyben az okozza a stresszfaktorom 3/4 részét, mert olyan lokáción van, hogy szénné szívat a dugókkal.

  • Qtya123

    őstag

    válasz tboy93 #33114 üzenetére

    Én miklósi vagyok, a napi 2x30-35 perc ingázás valóban kibírhatatlan lenne?

    Itt az a lényeg, amit Te is aláhúztál. Neked. Továbbá, hogy mikor. 9-re jársz be, tehát 8:30-kor indulva már nem a gigadugóba mész bele, hanem a lefutó ágba. Plusz ahogy Tapsi is írta, sokaknak a 13. kerületig is el kell menni.

    Visszafelé meg egy tény: ha én 16:00 és 18:00 között érek a műútra, akkor a 99%-ában csak ezt a rövid, pirossal jelölt távot önmagában kb 15 perc alatt teszem meg:

    Tehát a napi 30-35 perc ingázás azért nem hinném, hogy általános erről a környékről.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Worm40000 #33193 üzenetére

    Így vagyok ezzel én is. Ha nem belváros (és nem a reggeli-délutáni csúcs), akkor nincs gond az autóval.

    Azon nagy ritka alkalmak, amikor a belvárosba megyek, akkor is autóval teszem, de így ki lehet bírni. De napi szinten a belvárosban parkolót vadászni, illetve benyomorgatni a szűk helyre, a rohadt magas padkára ráállva, na azt nem tenném. Gondolom az állandóan a belvárosi szűk utcákon, a járdán félig fenn álló autók között ritka, ami ne lenne legalább egy kicsit meghúzva.

    Iskola dologhoz: egyik munkatársam 500 méterre lakik az iskolától és a gyereket autóval viszik. Azt mondja azért, mert emelkedős az út és szegénynek ne legyen ez nehézség...
    Az autónak biztosan kifejezetten jót tesz az 500 méteres táv...

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz carapace #33215 üzenetére

    Haver Morgan alkalmazott kb 7 éve. Már nem egy embert tanított be és interjúztatott, ezen kívül van, hogy nem is ügyeletes, de őt hívják, ha valami gáz van, mert ő meg tudja oldani, mikor az ügyeletes elakad. Egyrészt még mindig nem VP, másrészt melózik elég sokat. Múltkor agyilag ki is égett kicsit, aztán most meg a sok üléstől prosztatagyulladása lett. Mondtam neki, hogy vegyen állítható asztalt, a tököm ülne egész nap, főleg, hogy HO és úgy még annyit sem mozog. Én többet mozgok egy nap a kamionban bakker. Ki be szállás a rámpáknál, átakasztás, papírokért menni, stb...

    Aztán a br. fizuja 1 millió volt, tán most tavasszal emelték 1.1-1.15-re. Nem értek a területhez, de valóban nem az álomfizu kategóriának tűnik. Főleg a munkamennyiség miatt sem. Azt nem tudom mennyire nehéz, egyszer mondtam neki, hogy mutassa meg a munka egy részét, elkezdte irkálni a fene tudja milyen utasításokat, meg mondta, hogy ilyen szerver, olyan szerver felé az utasítások, stb... Aztán jeleztem is, hogy inkább engedjük el, nekem ez a 14 évvel ezelőtti Pollackos mérnök informatikus diplomámmal teljesen kínai. :DDD Jó mondjuk úgy persze, hogy az, hogy egy percet nem dolgoztam benne.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Misogi #33244 üzenetére

    Semmi megkötés nincs munkaidő tekintetében. Ha Te 168 órát dolgozol a fő munkahelyeden, semmi nem akadályozza, hogy afelett dolgozz másodállásban.

    Ahogy írják előttem is, a munkahelyeden viszont le lehet szabályozva a dolog, de írtad, hogy ez sem áll fenn.
    Nekem pl a másodállásomat be kellett jelentenem és engedélyeztetni. Én pl egyszerűsített foglalkoztatás keretében végzem a másodállásomat. Pontosabban már nem is nevezném másodállásnak, mert a főállásomból nemrég kiléptem. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz emvy #33720 üzenetére

    Én az amerikaiakról azt hittem az alapján, hogy beszélgettem néhány itt nyaralóval, hogy a munkában is olyan laza és jó kedélyű, könnyed felfogású emberek, mint amilyennek a hétköznapi találkozásnál tűntek.
    Plusz ugye ott van a sztereotípia, hogy lusták, meg buták, meg elhízottak. :DDD

    Szóval én ezek alapján sokáig azt hittem, hogy elég lazák a munkában. Aztán egyre több helyről hallottam, hogy nem és nagyon beléjük van kódolva a "get the job done" felfogás. Ami nem is baj, legyen jól elvégezve a munka, de azt ezek után sem gondoltam, hogy komoly túlórákat tolnak. Pont ebből indultam ki, hogy szeretnek lazulni is és az hogyan egyeztethető össze azzal, hogy ott gubbasztasz 10-12 órát a munkával, ugyan mi énidő marad már utána... Szóval érdekes.
    Jó, mondjuk abszolút nem tudom mi mivel függ össze, de így teljesen laikusként azt tippelném, hogy lehet nem véletlen, hogy az amcsik jelentős része gyógyszerfüggő és úgy kapkodja be mint a cukorkát... Lehet ez a hajtós nyomjuk látástól mikulásig hétköznap a melót miatt IS van?

    Amúgy pont most fogok kezdeni egy amcsi cégnél, anno mondták az interjún, hogy az amcsi vezetés minden előnyével és hátrányával. Rá is kérdeztem, hogy mit ért ezalatt. Azt mondták, hogy minden nagyon le van szabályozva egészen apró pici szinten is és egyáltalán nem lehet rugalmasnak lenni, ami egyes problémák megoldásánál plusz időt jelent. Viszont előny, hogy a szabályozottság miatt a hiba lényegesen kevesebb, csak mikor meg van valami, akkor macerásabb.

    De ilyen jellegű dolog nincs, hogy teljesen általános az, hogy napi 8 óra a munkaidő, de hurrá amcsi szemlélet és bent nyomod 10-12 órát (dolgozik és dolgozott ott ismerős, tőlük az infó, hogy egyáltalán nem jellemző a túlóra).
    Ami még fura volt, hogy nincs cafeteria, hanem helyette havi bónusz van, aminek a mértéke ingadozó, de amúgy szemmel látható összeg. Ez nem tudom, hogy amcsi sajátosság, vagy valami más.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz section9 #33833 üzenetére

    Akkor ez lehet, hogy kint is cégfüggő és mondjuk egy Netflixnél azok vannak, akik nyomják ezerrel, míg vannak olyan cégek is, ahol nem "alap" a 10-12 óra.

  • Qtya123

    őstag

    válasz section9 #33835 üzenetére

    Ahová megyek, ott az a furcsa nekem, hogy dresscode van, de közben meg olyan osztály, amely nem találkozik ügyfelekkel. :F

Új hozzászólás Aktív témák