-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
sanzi89
addikt
válasz razzorr #20274 üzenetére
Mit is írjak róla...
Most van benne 10.000km, vettem egy másik bringát, így november óta hétvégi bringa lett belőle, meg nyárra túrákra fogom használni. Igazából sok dolgot lehetne róla mesélni, de úgy gondolom, hogy ez beletartozik az átlagos elhasználódás kategóriájába. A gyári lánc/sor bő 5000km-t bírt, utána már ropogott az egész rendszer hajtás közben, cseréltem a SRAM hasonló cuccaira, azok is kb 5000km-t bírtak, amikor már a hátsó váltó görgőjén meg-megugrott a lánc. A gyári fékpofát is most cseréltem hátul, az első kb félig kopott. A Maxxis Ignitor gumi nem volt a legszerencsésebb választás számomra, csak aszfalton, földutakon használtam, olyan 6-7e km környékén elkopott, hogy állandóan defektet kaptam vele. Ekkor cserélődtek a gyári belsők is, mellyel semmi bajom nem volt, nem engedett le magától. A gyári nyereg és markolat megvételkor lekerült, azokat eladtam. Került rá egy noname műanyag sárvédő, egy Acor csomagtartó, amivel meg kellett szenvedni. A Caprine csomagtartó szemjei nem párhuzamosak a bringával, kicsit hátrébb vannak, ez problémát jelentett a szereléskor, de szerencsére megoldható volt, ezen javíthatnának, egyik másik bringán se láttam így megcsinálva. Az első váltó sajnos már kotyog, szerencsére a váltás minőségén még nem vettem észre, a hátsó váltó olyan, mint új korában, a váltógörgői koptak meg kicsit. A hajtókarral szintén semmi gond, sose lazult le, nem kotyog, még a gyári monoblokk van benne. A pedált is lecseréltem olyan 2e km környékén SPD-re. A váltókarokkal semmi gond, a fékkarok teljesen noname-ek, de azok is tökéletesen működnek. 8-as se nagyon volt még a bringában, az agyak - amire mondták, hogy gyengék a bringához képest - szintén tökéletesen muzsikálnak, félévente kapott teljes generált és most is szépen jár, bár már érződik rajta, hogy nem új, de még nagyon messze van a cserétől szerintem. Annyi, hogy a hátsó agy kazettatestje kicsit kotyog az agyon, de ez már első generálkor észrevettem, hátrányát nem tapasztaltam. Az első teleszkóp is kottyan már kicsit, most ősszel volt sajnos egy beázásom is kis rozsdásodással, de talán még sikerült megmenteni egy generállal a villát. A pár hónapos esőben való 30km-es munkába járás tett be neki, azóta jobban figyelek rá, sűrűbben takarítom. Ekkor megnéztem a kormánycsapágyat is, de tökéletesen fut, rendesen bezsírozták gyárilag, még mindig teljesen zsírban volt. A vázon már látható pár plezúr, de ilyenkor eszembe jutnak az élmények, amik során "szereztem őket", így inkább hozzáadnak számomra a bringához, mintsem elvennének belőle.Az új melós Schwinn Csepel bringámon tesztelem a 8-as, lényegesen olcsóbb Alivio rendszert, ha beválik valószínűleg a Caprine is átalakul majd 8-as rendszerre Alivio váltókarokkal.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz razzorr #20333 üzenetére
Egy ismerősöm Bécsben él, kerékpározik, a bringáján a nagy szerviz 100 euróba került, ebbe még egy bovden sem fért bele, az csak a munkadíj volt. De akár nézz meg egy fodrászt, 20-30 euróért vágnak le egy hajat nullás géppel. Ez nekünk bődület pénz egy hajvágásért, de ha 2000 euróból kell mondjuk havi 1-szer vagy 2-szer kifizetni, lehet nem nagyon érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz razzorr #20558 üzenetére
Lehet, hogy a Kellys unalmas, de legalább megbízható vázakat gyárt. Sokan tekernek Quartz, Salamander és Madman vázakkal 100 kiló fölött évek óta
Szóval azért annyira hátra nem sorolnám, nem azért mert nekem is az van, de semmivel nem tud kevesebbet mint egy Merida vagy egy Caprine
Nem nagyon hallani sehonnan arról hogy gond lenne a vázaikkal. Saját márkás kormányok, nyeregcsövek, felnik és nyergek is elég jól bírják, főleg abban az árkategóriában amennyiért adjákMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Because
őstag
válasz razzorr #20587 üzenetére
szerintem ennyire nem kell túlozni, semmivel se különbek a dolgok mint régen voltak... csak akkor nem volt választék és tényleg a funkcionalitásról szólt
nem várható el, hogy mki megnézze milyen panel van a tv-ben, mennyit fogyaszt... milyen adalékanyagok vannak a mosószerben... mennyire légáteresztő az a ruha... ha ember teheti nem régi suzukit vesz pedig A-B pont között az is jó lenne akár ronda festéssel...
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz razzorr #20719 üzenetére
Póló oké, nadrágot ne vegyetek innen!
M-es a méretem és volt már L, M is, mindig volt ahol dörzsölt a betét..
Meg 5000 km után kiszakad hátul. 2-t elfogyasztottam nagyon rövid idő alatt.
Ezek ilyen 1-2 órás mozgásra elegendők, nem többre különben 3+ óra edzésen nagyon fájdalmasan ki tud dörzsölni.Mondjuk azért a póló is érdekes.. Láthatóan legalább 1 mérettel kisebb kell a fényképen látható srácra, annyira bő rá ami rajta van.
Vicces azért, hogy egy egész jó bringával egy hihetetlenül silány terméket mutatnak be.
Hátha feldobja az értékét.Mondjuk azért látszik, hogy egyre jobban leadnak a színvonalból...
Még tavaly, tavalyelőtt kerékpáros mezként árulták és az hasonlított is arra (ennek idén semmi köze a kerékpáros mezhez), meg a kerékpáros nadrág is hasonlított a normális feszülős nadrágra. Ezek meg se közelítik a normális kerékpáros technikai felszerelést és le merem fogadni nem csak kinézetre, hanem minőségre is romlottak.Ha érdekel van nekem L-es méretben tavalyi, rendes, normális kerékpáros mez, alig használtam mert már 1 éve M-es a méretem.
2000Ft-ért odaadom ha érdekel. (Katt a képre a nagyobb méretért)
A becsillanások a mezen csak a vaku miatt van, a fényvisszaverő anyag miatt!
Nem koszos, tiszta a mez![ Szerkesztve ]
undefined
-
Mansi
csendes tag
válasz razzorr #20742 üzenetére
Jah bunyó.. Velvet
Azért a bringás feltételezhetően eléggé alpári hangnemet üthetett meg, ha megnézitek valszeg a nő nemű egyednek szeretett volna kicsit imponálni, hogy mekkora bika.
Az autóban ülő fasz volt és szabálytalan a bringás meg fokozta a konfliktust, az ilyen mennyiségű oktatás totál felesleges.
Lehetnének az emberek kicsivel toleránsabbak a másikkal szemben.Bocs az offért
[ Szerkesztve ]
-
Krisz79
őstag
válasz razzorr #20889 üzenetére
Nekem is tetszik a gép.
Bár ahogy olvastam, nem lehet tárcsaféket szerelni rá.
Ahogy olvasok a téma után az olcsó tárcsaféknél lehet jobb 1 jó V fék....
Vékonyabb külsőt lehet bevalallnék. (milyet keressek)[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
Krisz79
őstag
válasz razzorr #21274 üzenetére
Hol vetted és milyet vettél?
Idézném : Runner_fxr fórumtársat, Ő már Nekem ebben kifelytette a véleményét:
#21142) Runner_fxr válasza Krisz79 (#21119) üzenetére2.1 terep gumi valóban egy halál az aszfalton, én a helyedben, ha olcsón akarod megúszni, márpedig gondolom olcsón akarod megúszni, akkor cst gumit vennék.
Amikor városba használtam 26"-os montit én ezt használtam: [link]
Ez mondjuk full slick, 1.4, de elég jól tapadt, remekül suhant, én enyhe földútra is simán rámentem vele, kanyarban észnél kell lenni, de aki nem kezdő kerékpáros és van terep rutinja, az tudja hol van a határa és nem csinál vele meggondolatlan manővereket terepen. Aszfalton pedig hibátlan, kanyarban is, úthibákat is jól tűrte. Egy hátránya van, kicsit nehéz, ebben a kategóriában van könnyebb gumi is, ami nyilván jót tesz a gyorsíthatóságnak, de ezen az áron ez egy jó gumi. Ha javarészt aszfalton mész, én valami ilyet vennék, ezzel valóban érezni fogod,hogy suhansz, ráraksz egy 1.9 vagy 2.0 félterep külsőt, az sokkal nem lesz gyorsabb, legalább is nem olyan drasztikusan mint egy 1.4-es slick-el. Fél terep külsőhöz, 1.75-ig jó lesz a gyári belső, mert ami most is benne van gondolom az 1.75-2.125 standard méret. Viszont ha 1.75-nél keskenyebb külsőt akarsz, akkor értelemszerűen keskenyebb belső is kell. 1.0-1.5-ös méret.[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
dqdb
nagyúr
válasz razzorr #21274 üzenetére
Valószínűleg igen.
Általában három belsőmérettel operálnak a gyártók, a legnagyobb DH kategória, a legkisebb a tényleg keskeny aszfaltra való, míg a harmadik, ami egyben a leggyakoribb, a 1,5-2,25" kategóriát fedi le (ennek az alja néhány gyártónál pont 1,75", a teteje lehet még 2,1" és 2,2" is). Nálam a hátsó kerékben lévő belső volt már 1,75", 2,1" és most 2,25" széles külsőben is (konkrétan ugyanaz a példány).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
Krisz79
őstag
válasz razzorr #21597 üzenetére
Ma utánanéztem milyen 26" 1.9-es gumit kapnék itt Vácon.
A Dz Bike-ba 2590Ft/ db CST márkájú lenne.
Szerintem ez:
[link]
Milyen lámpát ajánlotok előre-hátra? (Velotech-et néztem 2500Ft-ért.)
Érdekelne zár,
km óra (inkább vezeték nélküli.)http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
Cathfaern
nagyúr
válasz razzorr #22291 üzenetére
Ugyanolyan kategóriás 7 és 9-es váltó között nincsen áttétel különbség, csak kisebb ugrások vannak a fokozatok között. Szóval egy 9-es mtb váltóval pont ugyanannyira pörgetnél, mint most. Ami érdemi változást tud jelenteni, hogy ha a nagyobbik lánctányért még nagyobbra cseréled (csak itt figyelembe kell venni, hogy a váltódnál mi az a max. fogkülönbség ami között képes váltani), vagy a fogassoron kell cserélni hátul (pl. megarange-re, aminél nagyobb az eltérés a fogszámban, mint egy átlag fogassoron). Persze itt is figyelembe kell venni a váltó képességeit.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz razzorr #22305 üzenetére
Kazettás hátsóaggyal lemehetnél 42/11-re (3 -> 3,82), de nem a legjobb ötlet folyamatosan a legkisebb lánckereket nyüstölni, 48/11 (4,36) már biztos elég lenne. Csak az áttételért ne vegyél outit, rengeteg kompromisszummal jár. Egy fitness bringával megkapod ugyanazokat az áttételeket, és még a derekad sem törik ketté. Ha ugyanazzal az energiabefektetéssel szeretnél gyorsabban menni, akkor kell az outi
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
TripleB
senior tag
válasz razzorr #22490 üzenetére
A linkelt oldalon lévő napszemüveget vettem.
[link]
A puha orrnyereg és a gumis szár kamu!Szerintem az a sárga lencsés jó választás. :-)
Személy szerint egy BBB Master cserélhető lencsést használok és egy aldi-s három lencseszettest bringázni.Runner, bonyolult volt az összeszerelési utasítás?
[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
_seth_
veterán
válasz razzorr #22587 üzenetére
Ide szoktunk mi is kitekerni párommal csak böszörmény irányából a kertek alatt, ha egyedül vagyok akkor pedig ezen a vonalon megyek a kertek alatt józsa-debrecen majd a vekeriig és vissza
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz razzorr #22589 üzenetére
Járható persze, montival különösen jó, van mit kerülgetni
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
superecneB
őstag
válasz razzorr #22587 üzenetére
A Nagyerdőn keresztül Pallag, Pallagról Alsójózsa, onnan pedig Zelemér.
Végig föld úton mentünk. Hazafele viszont simán Józsa-Debrecen a kiépített úton jöttünk.
Járható persze! Mondjuk most voltak nagy pocsolyák józsa és pallag között. Egy helyen asszem a kollégámnak leért a 185-ös tárcsája, nekem a 160-as még nem, de a váltó kanál az búvárkodott egyet.[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
válasz razzorr #22593 üzenetére
Nincsmit.
Miután végig értek pallag - alsójózsai szakaszon, a 354-es útnál vigyázzatok van egy lefolyó, amibe frankón bele tud szorulni az első kerék, szóval ott ildomos egyenesen átmenni rajta. [link] Láttam már sajnos taknyolást ilyen helyen meg tud lepődni az ember.
Utána meg van alsójózsán egy lehetőség. Mi most végig mentünk a csúcs utcán jobbra, majd a hatház utcán lementünk és józsán át hajdúszentgyörgy irányából közelítettünk, de bodaszőlő fele is lehet menni! Az kicsit hosszabbá teszi, most kicsit később indultunk mint terveztük, így nem arra mentünk az kb +5-10km et hozzádob az egészhez.Ja és még valami. Este elvileg elég fura alakok mászkálnak alsójózsa ezen szakaszán. Célszerű még nappal menni
[ Szerkesztve ]
-
insight
aktív tag
válasz razzorr #23386 üzenetére
Köszi! nekem tuti az is csúszkál, mert túl szőrös a lábam, annak idején a térdzokni is lecsúszott teremfocinál :-D
Kicsit fura érzés a nadrágot viselni (folyamatosan be vagy szarva feeling), a 3990 Ft-ost nem is bírtam, helyette a 6-7ezerért árult verziót vettem meg, mert abban két részre van osztva a széles része, és össze tud hajlani, ha leszállok a bringáról.
Majd beszámolok a 3 napos teszt után. Remélem ülve.
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
Tomi_Sci
őstag
válasz razzorr #24121 üzenetére
Tuti! Nekem még gyűjtögetni kell az elhatározást, hogy a tűzhely közelébe merészkedjek
szunya: Fékváltókar és a rajta lévő gumi mellett benyúlsz egy négyes, vagy ötös imbusszal, megkeresed a csavart. Általában egy kis mélyedés is van a fékváltón, ott megy be az imbusz. Ha visszahajtod a gumi a kormány felől, akkor látod, hogy hova kéne beletalálni.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
hoffman_
nagyúr
válasz razzorr #24383 üzenetére
ez drága móka. a használható darabok bőven 10 fölött vannak, inkább 15-20-nál kezdődnek, és legalább olyan nehezek, ha nem nehezebbek, mint egy u lakat. 10 körül én csak u lakatot merek ajánlani, abból is kryptonite evolution és kryptolook, illetve ekvivalens abus szériák.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen