-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Jöttem feliratkozni a folytatásra.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintetek melyikből lehet jobbat kifogni?
Cross bringa használtan 50-60 ezerért vagy újonnan 80-90 ezer körül? A különbség az, hogy előbbit egy összegben fizetném, utóbbit meg nem.
Ahogy nézem 50-60k körül csak több éves darabok vannak, de hasonló felszereltséggel, mint új bringából 80k körül, de azok már túl vannak jó pár kilométeren.
Lenne 2-3 hét múlva egy túra társasággal és inkább egy cross bringával mennék (csomagtartó, táskák, hálózsák, sátor, stb). Amúgy is akartam venni, most ez még jobban arra ösztönöz.
Újból továbbra is a Kellys Alpina ECO C20 (85.000 Ft) van kiszemelve, mert még nem kaptam tippet jobb vételre. Használtból meg 50-60 ezer körül nem láttam olyat, ami jobban megérné vagy csak én voltam vaksi, hogy nem találtam. Meg ugye az is fontos, hogy nem tudok az ország másik felére utazni érte, itt Budapesten legyen.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az a baj, hogy már eddig is meg-meg szólalt a stucni felől. A régi topikban kérdeztem, hogy milyen (akár hordozható, kicsi és kompakt) szerszámos készletet ajánlotok amin minden van. Mert elköltöztem nemrég és nem hoztam magammal szerszámokat. Gondoltam akkor olyan készletet veszek amit könnyen magammal is vihetek váztáskában mondjuk. Szóval oda jutottam, hogy már ki sem viszem a bringát, ma elutazom egy hétre, addig pihen, már nem álltam neki szerelni tegnap este.
A bringa nem új. Egy kb 20 éves országúti, többnyire eredeti alkatrészekkel. Óccsón vettem munkába járáshoz, hogy ne nagy értékűt kelljen kikötnöm a parkolóban. A cross lenne a komolyabb "edzős" gépem, mert rákaptam a tekerésre megint, de nem azzal járnék dolgozni.
#17 lorcsi: Hát nekem nem női vázas kell. Most úgy állok, hogy kapok egy kis prémiumot a fizum mellé, de nem lenne elég a lóvém így sem, hogy egyben eltapsoljak 80 ezret. Szóval használt 50-60 ezerig jöhet szóba, de inkább 50. Új esetében meg kamatmentes részletre nyomnám, itt elengedném magam 80-90 ezerig. Eddig csak ez az Alpina ECO C20 jött szóba, bár a C10 festése szerintem szebb, de nem venném amiatt a gyengébb felszereltségűt.
-
Stauffenberg
nagyúr
Sosem tudtam, hogy miért jó egy elektromos kerékpár, de ez az olasz gyönyörűség most meggyőzőtt róla, hogy ha egyszer már túl puding leszek a 100% emberi hajtáshoz, akkor ilyen kell majd!
Akit bővebben is érdekel: [link]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #533 üzenetére
Bár nem tudni, hogy ki volt a vétkes, de én kötelezővé tenném a KRESZ vizsgát. Nem csak bringásoknak, hanem MINDENKINEK, aki a forgalomban vesz részt, így a gyalogosoknak is. A suliban szokott lenni KRESZ oktatás, de nem kéri számon senki a tudást. Legyen kötelező vizsga, mert a KRESZ-t nem ismerő gyalogos meg kerékpáros rendkívül ostoba öngyilkos segg onnantól, hogy a lakás ajtaját becsukja maga mögött.
Tegnap autóval jöttünk haza a párommal vidékről. Jó idő lévén elég sok bringás volt és a fővároshoz közeledve egyre többen és többen tekertek. Ez azzal járt, hogy egyre többször került majdnem alánk valami idióta. Kedvencem a családapa volt, akit három kölyök követett és a kereszteződésben hátra sem néz, nem jelez a karjával, csak kivágódik balra, hogy márpedig ő arra kanyarodik. De egyébként 10 bringásból 9 azt sem tudja, hogy a KRESZ szerint a karjával kéne jeleznie.
De a KRESZ-t az elsőbbség adásra vonatkozó pontoknál át lehetne írni, hogy mindig, minden szituációban a kerékpárosnak van elsőbbsége ha nem akarod elütni.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Azért már had ne megint a gyenge láncszemekhez kelljen igazodni a társadalom normális tagjainak!"
Ezek szerint nem jött le az irónia. Bár amit kifogásolsz az sajnos már valóság. Sűrűn megesik, hogy észre sem veszik a szép háromszög alakú, fehér alapon piros szegéllyel rendelkező táblát, aztán ilyenkor csak megadod az elsőbbséget egy vészfékezéssel (vagy pont elkapod, mint nemrég a fuvarozó ismerősöm, aki ezután hónapokig nem tudott dolgozni).
Azért egyiknek-másiknak dereng valami az iskolai KRESZ gyorstalpalóról amikor ránéz egy táblára, de mivel nincs idő rajta gondolkozni, ezért a "még átérek" szabályrendszer szerint jár el.
Szerk: Nem bringás, hanem robogós. De ide vezet a szabályok nélküli káosz.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A KRESZ a gyalogosokról is rendelkezik, így nekik is ismerniük kéne. Mi kaptunk a suliban régen kis füzetet ami legalább a gyalogos és kerékpáros szabályokat összefoglalta. De soha nem kérték számon, ezért soha egyik társam sem tanulta meg, csak csöcsöket és farkakat firkáltak a képregények szereplőire.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz belaazallat #561 üzenetére
Ez így van, de a bunkóság személyfüggő. Attól még tudja, hogy ha valahol meg kell adni az elsőbbséget ott megáll, mert belé szaladnak. A szándékos leszorítás, gecizés, buszsávban haladás és a többi nem a KRESZ hiányos ismeretéből fakad. Na meg láttál már bringást aki éppen egy Audi A8-at akar az árokba szorítani vagy pocsolyákon áthajtva fröcsköl rá? A bringásokkal és gyalogosokkal általában az a baj, hogy nem ismerik a KRESZ-t és nem az, hogy szándékosan bunkók a többiekkel a forgalomban.
Persze az autósok is hülyék elég sűrűn, nem mondom. A jobbkéz szabályt maximum addig ismeri amíg jobbról jön egyetlen autó. Aztán jön egy balról meg szemből és teljesen lefagy, de vannak akik a több sávos körforgalmakat sem igazán értik, esetleg autópályán vánszorog a nem megfelelő sávban. De ezek inkább idegesítők, mint közveszélyesek.
-
Stauffenberg
nagyúr
Agyérgörcsöt fogok kapni, hogy valami mindig kimarad.
Nemrég költözködtem és apám "szerszám mennyországából" a saját lakásba kerültem. Mindig veszek szerszámot amire éppen szükség van, de ez az állapot tarthatatlan, mindig valami kimarad ami kéne és futhatok még egy kört.
Nincsenek (megfizethető) szerszámos készletek bringásoknak? Amolyan "mindent egyben" készletre gondolok. Betértem egy-két helyre, de ott olyan áron mérték a készleteket, hogy még akkor is spórolnék, ha évi 3-4 alkalommal küldeném szervizbe a paripámat.
Most például monoblokkot és kormánycsapágyat kell cserélnem és megint elakadtam a megfelelő szerszámok hiányában.
-
Stauffenberg
nagyúr
Amiket nekem ajánlottak azok 20-25 ezer forintba voltak, plusz még legalább 5-6 ezerből pótolni a kimaradt darabokat, de nekem nem érne ennyit, nem bütykölök állandóan. Ha mindent külön veszek meg, akkor nem egyszerre kell kifizetnem, de úgy meg még ennél is többre jön ki.
Na mindegy, akkor maradok az eddigi megoldásnál: Veszek olyat amire éppen szükség van aztán szépen lassan összejön a készlet. De így meg megesik, hogy 2-3 napra nélkülöznöm kell a bringát.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz venember83 #683 üzenetére
Jelenleg egyáltalán nincs sárvédőm, de nekem például főleg a hátamra veri fel a vizet meg a táskámra. Esőben amúgy is nyugdíjas tempóban hajtok, de így is inkább a hátsó áztat meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hoffman_ #700 üzenetére
Valaki linkelte már tavaly ezt a trailert. Már akkor is rendkívül primitív baromságnak tartottam az egészet, most is így vagyok ezzel. Ahogy látom pár napja is volt már ez a téma egy budapesti őrjöngés kapcsán. Én alapvetően azok oldalán állok, akik a legkevésbé sem tudják tisztelni az ilyesmit.
Nem azért, mert rend- és törvénypárti vagyok (pont ellenkezőleg), de a másik ember testének és vagyontárgyainak kockáztatását soha nem tudom elfogadhatónak tartani. A trailerben is látszik, hogy tükröket szakítanak le vagy éppen kisgyereknek mennek neki.
A bringás szemszögéből ez sem veszélyesebb, mint sziklákon lezúzni, de azokban legalább van annyi tökösség, hogy nem egy zsúfolt belvárosban lökdösik fel a járókelőket és zúzzák le az autóikat. Ha sérüléssel és rongálással játszol, akkor a sajátoddal, ne máséval.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem meg el kell fogadni azt, hogy bárki bármennyire is tapasztalt, nem lehet mindig ura a körülményeknek. Egy sziklán lezúzva ilyenkor taknyolsz egy jót, eltöröd karod-lábad esetleg meg is halsz, de nem másokat veszélyeztettél vele. Egy dolog, hogy valaki magát összetöri emiatt és egy másik dolog, hogy másokban tesz kárt. A másik pedig az, hogy egyik autós sem élvezi, hogy elüt valakit, akkor is ha nem ő volt a hibás.
Egy fuvaros ismerősöm munka közben vasalt ki egy "még átérek" mentalitású fixis idiótát aki a helyszínen meghalt. Tiszta sor volt, hogy nem a sofőr volt a hibás, gyorsan le is zárta a rendőrség az ügyet, visszakapta a jogsit és mehetett vissza dolgozni. Vagyis csak mehetett volna, ha nem kísértette volna még hónapokig a kivasalt srác látványa meg a gondolatok.
Az meg nem érv, hogy ezek is legfeljebb csak annyi kárt okoznak, mint a kocabringások. A tapasztalatot és tudást használhatná mondjuk kifogástalan közlekedésre is. Például.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tomi_Sci #723 üzenetére
Én vettem ilyesmiből egy első-hátsó szettet (1200 Ft, de Ebike-on Merida márkanév alatt megtalálod 1800 Ft-ért is). Jól látható már egy háztömbnyi távolságból is, fél háztömbnyi távolságból meg már szó szerint kiszúrja a szemed, csak az nem látja aki csukott szemmel vezet.
Én alapvetően nem tekerek éjszaka, de volt már, hogy haverokkal eldumáltam az időt vagy defekt javítás miatt rám sötétedett. Mindig a táskámban, övtáskámban, zsebemben van ha elmegyek amolyan vésztartaléknak. Ha megállít a rendőr, akkor a KRESZ-nek is megfelelek, mert nappal is van nálam első-hátsó lámpa és nem valami nagyobb dögöt kell cipelnem. Azért akad egy rendes első lámpám is ha eleve úgy tervezem hogy csak éjjel érek haza.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz fpeter07 #794 üzenetére
Én múltkor bablevest ettem csilis babbal (volt jó sok bab meg darált hús itthon). Hát nem tudom mennyit javított az átlag sebességemen, de a fél távot sugárhajtással teljesítettem! A végén már kénytelen voltam egy kávézó mosdójába bekuncsorognom magam, mert még két bukkanó választott el egy csúnya balesettől amiben már az ovi óta nem volt részem.
-
Stauffenberg
nagyúr
Hivatalos GoPro videó azoknak akik szeretik a hegyeket.
Egy kicsit több, mint az átlagos "lezúzok a hegyről" videók többsége. Hangulatos na. Főleg mikor a lépcsőket másszák... az a kilátás. Mondjuk én puding vagyok, én outival az aszfalton jönnék le... ha lenne aszfalt ott.
-
Stauffenberg
nagyúr
Istenem micsoda problémák. Aki elköltözéssel fenyegetőzik az akár el is költözhet. Aztán majd az lesz a legkisebb gondja a sok közül, hogy nem találja a helyén a ruháit. Szeretném én is visszakapni ezeket a problémákat a mostaniak helyett...
Szerk: Aki félti a ruháit anyu meg apu kezeitől, az mosson magára, teregessen, vasaljon, stb. Szerintem túl van reagálva ez az egész. Tini fejjel én is kiakadtam párszor, hogy randira indulás előtt derült ki, hogy nincs kivasalva a kedvenc felsőm meg nadrágom. De ahelyett, hogy anyámat abajgattam volna, hogy miért nem csinálta meg, akár magamnak is megcsinálhattam volna 5-10 perccel kevesebb videojátékozás helyett. Sok gyerek tud követelőzni a szülőkkel szemben, hogy ne menjenek a szobájukba, ne turkáljanak a szekrényben, de azért a koszos ruhák valahogy kerüljenek ki és lehetőleg illatosan és vasalva kerüljenek vissza. Ezt most nem Orion kollégára mondom, csak általánosságban arra amit a privát élethez való jogról mondasz.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Gyerekként meg megesett, hogy éppen nem volt otthon kápé és apuci titokban (vagy azt hitte, hogy titokban) megcsapolta a malacperselyem és később kamatostul rakta vissza. Sosem sértődtem meg rá, pedig előfordult, hogy emiatt hiúsult meg egy-egy fagyizás a haverokkal.
Mi ordítozás és veszekedés helyett érvekkel és higgadt szavakkal magyaráztuk el egymásnak, hogy miért nem szeretjük ha turkálnak a holmijaink között, vagy éppen azt, hogy néha miért indokolt. Ezerszer többet is ért. Amikor apám elmagyarázta, hogy a zoknis fiókban elrejtett felnőtt magazin még nem nekem való, akkor megértettem, többé nem kutattam ott. Helyette szereztem saját példányokat.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #973 üzenetére
Szerintem meg mindenkinek joga van inni ha akar. Az meg becsületes dolog, hogy oda bringával, haza taxival jött. Sokan csáléznak az utakon részegen mert azt hiszik bringával nem gáz. A gép meg beférhet a csomagtartóba ha mondjuk egy méretesebb kombit vagy egyterűt rendeltek (a rendelésnél jelezhető, hogy nagy cuccod van). Legrosszabb esetben az első kereket kell csak levenni.
Egyébként meg ha rendelt és nem leintett taxi volt, akkor a társaságnál tud érdeklődni, mert náluk ez naplózva van, aztán elővehetik a taxist, hogy hol a bringa.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #990 üzenetére
Ezzel a fajta érveléssel az a baj, hogy hajlamos az áldozatot hibáztatni. Mióta az áldozat a hibás amiatt, hogy mások lopnak, erőszakosak, kihasználják a gyengeséget, stb?
Ugyan ennek a logikai következtetésnek egy másik szereplőkkel behelyettesített verziója az, amikor a megerőszakolt lányt okolják az események miatt, mert túl csinos.
Nem az áldozat a hibás.
Engem raboltak már ki fényes nappal egy konyhakéssel (a nyócker közepén) amikor józan voltam és raboltak már ki éjjel amikor részegen botorkáltam hazafele (nyugodt, csendes kertváros). Nem az alkohol volt a szűk keresztmetszet.
Szerk: Nem sajnáltatta magát. Olvass vissza. Csak közölte az eseményeket és segítséget kért, hátha látja valaki. Én nem tudtam volna ennyire higgadtan leírni, hogy mi történt az tuti.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nagyon jól értettem, hogy mire akart kilyukadni. De nem tudok azzal egyetérteni, hogy akit kirabolnak, akit megvernek, akit megerőszakolnak az magának köszönheti.
Egyébként meg nem látok abban semmi rosszat, hogy valaki bringával megy bulizni és haza taxival jön. Most többet ivott a kelleténél, nagy dolog. Ettől még nem ő rakta ki a tolvaj elé azzal a felirattal, hogy szabadon elvihető. Ráadásul egy megrendelt taxi esetén jogos a feltételezés, hogy a szokásos óra pörgetésen túl más bűncselekmény áldozatául nem esik. A barátai akik berakták a taxiba azt gondolták, hogy mivel hazáig viszi majd, ezért nem esik sem neki, sem az értékeinek a baja, nem úgy mint amikor az éjszakai busszal mész haza és minden megállóban felraknak 1-2 magatehetetlen embert a barátai.
Ennyi erővel pénztárcát se vigyen magával, mert részegen azt is gyerekjáték elvenni tőle vagy a pultos kihasználhatja, hogy akkora számlát állít ki amekkorát akar.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz venember83 #1099 üzenetére
Tetszik, hogy nem csak felújították, de már használható ülőhelyek is vannak a tárolóban. A 420 Ft-os túrajegy meg nagyon baráti.
Egyedül csak az a bajom, hogy ezeket is 1-2 éven belül szétverik, lerúgják, lefújják, összefirkálják, lehugyozzák, összeszarják, lehányják, megrongálják. Én nemrég költöztem be Budapestre, de 8 évig jártam vonattal (20-30 perc naponta, nem a világ). A Budapest Déli - Érd-felső vonalon az összes állomást felújították pár éve és alig 1 év kellett hozzá, hogy az összes megállót szétverjék, lerúgják, lefújják, összefirkálják, lehugyozzák, összeszarják, lehányják, megrongálják.
Az emberiség megérett a kipusztulásra én mondom.
-
Stauffenberg
nagyúr
Már olvastam reggel. Gyönyörű bringa. Meg imádom a Turbó Metált és csípem, hogy autóbuzi létükre nincs kerékpár fóbiájuk (nem úgy, mint a másik kedvenc autós műsorom a Top Gear szerkesztőinek és műsorvezetőinek, akik aztán nagyon össze tudják ugrasztani a "két tábort").
Amúgy nagyon csípem az ilyen retro bringákat. Tudom hipszter dolog, de nekem mindig a gyerekkorom jut róla eszembe. Jó nem vagyok olyan öreg, de a '90-es években egész nyarakra le voltam passzolva én és az öcsém a nagyszülőkhöz falura. Ott akkoriban (de az öregebbek még most is) ilyen kis "csattogókat" hajtottak még. Mivel az átlag tempó alig volt több a gyaloglásnál, ezért nem csoda, hogy 30-40 évet kibírtak gyári alkatrészekkel. A nagyanyám gépe még a második világháború végén maradt rá, még ott volt a postaszolgálat címere, meg be volt ütve az 1941, mint gyártási évszám. Ezt mondjuk azért 10 évente felújították, de ment tisztességesen.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz galaktikus #1274 üzenetére
Nem olyan vészes egyébként. A páromék nyaralójában van két hasonlóan régi "mezőjáró" (felújítva), amit akkor hajtunk amikor 3-4 hetente kimegyünk a hétvégére. Azokon is eléggé előre nyúlik a villa. Nem sportgép, de jól kezelhető átlagos városi/falusi tempó mellett. Nagyobb a fordulóíve, mint egy országútinak (az MTB-ről nem is beszélve), de ez még városban is simán elmegy.
Annyi érdekesség van vele, hogy "ledobásos" esést nem nehéz elérni vele, talán még érzékenyebb erre, mint egy országúti... Ilyet, mint ez:
Szóval a kormányt fogni kell, nincs nulla kezezés, mert egy picike oldalra döntés vagy bukkanó és a kormány elcsalinkázik oldalra és nem hozod vissza esés nélkül.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Packersbay #1276 üzenetére
Túl kevés ahhoz, hogy olyat tudj venni amiben nem találod meg más here szőrzetének nyomait.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az enyém most így néz ki, ez csak a munkába járós gépem. Fotós létemre még nem csináltam róla rendes fotókat, csak ez az Instagramos bénaság van.
Ezt akarom úgy átalakítani, hogy barna kormány bandázs és barna nyereg kerüljön rá. Bár egyelőre az is elég lenne ha kicserélném a monoblokkot meg a kormánycsapágyat. Az már lassan 1,5 hete várat magára, bár nincs is olyan idő, hogy munkába járjak kerékpárral.
Ha bringás cuccban tekerek nem érdekel az elázás, de munkába menni elázva... Azért a pocsolyákon keresztül gázolni is balesetveszélyes. Már mentem át olyanokon amik méretes kátyút rejtettek.
-
Stauffenberg
nagyúr
Csak három dolog:
1.) Nagyon jó a videó, gyönyörű a táj (mint Szilvásvárad általában). Biztos nagyon jó volt a maraton.
2.) Hogyan lehet a csajokat megelőzni? Mögöttük több a látnivaló.
3.) Csak felmerült bennem egy kérdés (a cross-trekking szakértők felé), hogy egy ilyen terepen, nem versenyezni csak lazán túrázni mennyire állja meg a helyét egy cross-trekking? Az országúti mellé vennék, de mivel sosem volt nekem, ezért nem tudom behatárolni a korlátait. Szóval ilyen (magyaros) aszfalt, földút, murvás, lazább erdei szakaszok izgatnak. Ha ez már túl sok neki, akkor inkább MTB-k körül nézelődök, de azért hajlok a cross felé, mert sokat járatnám aszfalton is (kb 60-40% az aszfalt javára).
-
Stauffenberg
nagyúr
És Jorus:
Köszi, akkor maradok a cross mellett. Eddig a Kellys Alpina ECO C20 2013 a kiszemelt (sajnos vagy nem sajnos, de új kell a számla miatt). Nem tudom van-e jobb választás ennyiért.
Idővel a teleszkópot cserélném (szerintem már csak jövőre) valami olyanra ami ér is valamit.
Ballonosabb köpenyből akad olyan (nem csillagászati áron) ami a 60% aszfalt és 40% terep kívánalmaknak megfelel?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz venember83 #1318 üzenetére
Hát ugye én egyelőre még nem versenyezni akarok, csak túrázgatni. Tavaly egy kölcsön MTB-vel tekertem végig a szezont és főleg aszfalton. Nem szerettem, bár az útpatkákról leugrálni nagyon jó móka.
Most lett egy országútim, de bosszant amikor meglátok egy szép leágazást, földúttal, enyhébb erdei úttal, stb és hívogat, hogy menjek rá, de nem tehetem.
Meg az országútim nem is egy drága gép, csak egy munkába járós könnyű bringa kellett. Ezt teljesíti is. Mellé lenne a cross.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz fi:zi'k #1320 üzenetére
Akkor megnyugodtam. Kb ilyesmi terepre vinném ki.
Már csak az van hátra, hogy elmondjátok ez a bringa mennyire nem éri meg a használt piachoz képest: Kellys Alpina ECO C20
Én próbáltam keresgélni használtat (nem mintha tudnék úgy venni, mert most új bringához vagyok kötve, de kíváncsi voltam), de hasonló kategóriás gépeket nem láttam jelentősen olcsóbban itt a közelemben (Budapest). Vagy csak én voltam béna, esetleg pont nem volt semmi említésre méltó akkor.
-
Stauffenberg
nagyúr
A legtöbb helyen használtra és leértékeltre (pl: 1-2 éves modell) nem adnak ingyen hitelt. Kamatostul meg nem akarok ráfizetni. Amit linkeltem ott 6 hónapra van 0% THM mellett (szóval nem hitel, hanem részletfizetés). Ezt szívesen kihasználnám, mert mire kigazdálkodom azt a pénzt a bringára, addigra pont lejárna már a 6 hónap... meg a szezon.
De ha linkeltek egy-két tényleg jobb gépet használtan ennyiért (én nem találtam túl sokat), akkor megfontolom. Egy korrekt boltból amúgy is szívesebben vennék használt bringát, akkor is ha az eladónak van egy kis haszna rajta, egye fene, neki is kell valamiből élnie, de legalább átnézett, beállított, menetkész bringával mehetek haza.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz marcusa #1775 üzenetére
Bukósisak legyen a fejeden. Főleg kezdő városi harcosként kötelező (de amúgy is erősen ajánlott, mert bármi történhet önhibádon kívül, akármilyen tapasztalt is legyen az ember).
A párom anyja rendőrtiszt a közlekedésieknél. Hát mesélt már pár csúnya dolgot amit megúszott volna a kerékpáros ha van bukója.
Amúgy a félelem nem gond. Én nap mint nap jövök munkába autók között. Én sem szeretem. Van egy kis félelem is, meg egy kis feszélyezettség, de ez nem baj. A legtöbb hülye azzal sodorja magát veszélybe, hogy félelemérzet nélkül teker (pedig ha tudná mit művel, akkor összetojná magát, hogy hányszor meghalhatott volna ).
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem manapság már egyáltalán nem lehet semmiben sem bízni. Jó a biztosítás is, de egy drága bringa esetében is kizárt, hogy a biztosító kicsenget annyit, hogy egy ugyan olyan minőségűt tudj belőle venni, így is hatalmas összegeket kell még ráfordítanod az ellopott bringát pótlására, az érzelmi kötődésről (már ha van az átélt kalandok után) nem is beszélve.
Jó egy nyereg más, de akkor is bosszúsággal jár az egész.
Én még mindig úgy tartom, hogy két drága lakat (40-60 ezer forint értékben) helyett jobb az olcsó másodbringa. Nézzen ki csövesnek amit nem érdemes ellopni, plusz rákattintva 1-2 olcsóbb, de már használható, neves U-lakat. Ha a drága bringát viszik el a drága lakatok ellenére, akkor a bringa ára + 40-60 ezer lakat a veszteséged. Ha meg az olcsó "boltba járós" bringát viszik mert feltörtek egy 7-10 ezer forintos lakatot, akkor még mindig sokkal kevesebb a veszteséged és talán kicsit nyugodtabb is vagy, hogy az igazán nagy érték otthon vár a garázsban/nappaliban/ahol tartod.
Ez csak az én véleményem, nem kell feltétlenül egyetérteni vele.
-
Stauffenberg
nagyúr
Idióta gyalogosok.
Nem értem, hogy egyes szobapáfrányok, hogy nem haltak még bele a hétköznapokba? Az idióta nő halad az én menetirányommal a járdán, majd hirtelen lelép az úttestre anélkül, hogy körülnézne. Na már most kikerülni csak azért nem tudtam, mert oldalról egy autó előzött engem.
Szóval vagy elcsapom a nőt, vagy az autó elé vetem magam. Kapott egy puszit a bukósisakomtól, aztán pislogott és nem értette...
Ráordítottam, hogy örülhet annak, hogy itt voltam és én mentem neki, különben az autó elé lépett volna ki.
Arról nem is beszélve, hogy tegnap megjártam Budapesten pár szakaszt a Duna mentén hátha kell homokzsákot pakolni (szerencsére nem, sőt már inkább könyörögtek, hogy menjen el a tömeg, mert zavarja a munkát). A kerékpárutak használhatatlanok voltak, szerintem olyan 30-40 gyalogossal találkoztam, akik még a csengetésre sem voltak hajlandók lehúzódni, csak néztek bambán a kerékpárosokra.
Az egyiket majdnem fel is rúgtam a Duna Plázánál. Ott egy hatalmas tér és járda van a gyalogosoknak, de ez a dagadék teljes szélességében elzárta a kerékpárutat. Rácsengettem, de leszarta, rászóltam, erre ez volt a válasz: "Kisapám, ott a rohadt széles járda, kerülj ki". Mondtam neki, hogy "Igen, tízszer akkora gyalogos járda van, de te csak azért is a kerékpárúton mész gyökér".
-
Stauffenberg
nagyúr
+1 Engem is érdekel valami ilyesmi. Nekem is kb 5000 a keretem. Most egy ilyesmi táskám van, teljesen összehúzom a pántját és feljön a hátamra, mint a futár táskák, de azért ez nem egészen erre van kitalálva.
-
Stauffenberg
nagyúr
Hétvége? Kevés ember? Jól megközelíthető a belvárosból?
Ez egy feloldhatatlan paradoxon. A háromból legalább egy igényről le kell mondani, mert ilyen nem nagyon akad. Vagy nem hétvégén kell menni, vagy el kell viselni a sok embert, esetleg messzebbre kell menni, mint az a 10-15 km.
Tipp: Vonattal nagyon közel van a Velencei tó.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Az a baj, hogy ez inkább emberi tényező és nem attól függ, hogy mivel közlekedik. Sajnos a gyalogos turisták is rettentően sokat szemetelnek. Ő nem cipeli a kiürült kólás üveget, ezért eldobja az első bokorba. Őt nem érdekli, hogy rendesen eloltsa a tábortüzet, ezért simán odébb áll mikor még parázslik. Simán kitépi a védett, ritka növényt és lehetne sorolni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem meg az a baj, hogy túl kevesen ismerik az erdők világát. Amit nem ismernek, azt könnyedén teszik tönkre. Így van ez az állatvilággal is. Mindenki telibeszarja, hogy állatfajok vannak kihalóban a túlhalászás, vadászat, emberi tevékenység miatt. Pedig ha tudnák, hogy mit veszítenek ezzel, akkor érdekelné őket.
Nem eldugni kell az embereket az erdők elől, hanem megismertetni őket azzal, hogy mekkora érték.
-
Stauffenberg
nagyúr
Amúgy engem is érdekelne egy közepes űrméretű hátizsák, szóval ide is jöhetnek az ajánlások. Nem kell nagynak lennie, ital, váltás ruha, egy-két szerszám beleférjen. Nem tudom, hogy 5k körül van-e valami értelmes, de ezek nem jelentenének hátrányt:
- Ne izzadjon annyira a hátam (tudom, hogy fog, de amennyire lehet szellős legyen)
- Nem árt ha vízhatlan, vagy kihajtható belőle egy vízhatlan huzat, mert olykor laptop, táblagép is lenne benne -
Stauffenberg
nagyúr
A camelback nekem nem fontos, nekem az is jó ha csak bele tudom rakni a kulacsom. Bár most azon vagyok, hogy lehet inkább feltennék egy kulacstartót és az U-lakatot tenném a hátizsákba, mert az csak akkor van velem mikor melóba megyek és az nem nagy táv.
A laptopot ne úgy képzeld el, hogy egy nagy súlyos dög, hanem MacBook Air 13", annak nem kell sok hely, meg az ritkán van nálam, szóval lehet ezt a funkciót kihúznám, arra jó a mostani táskám. Inkább táblagép szokott nálam lenni, aminek a hely igénye majdnem nulla.
Szóval ami inkább lényeg lenne, hogy esőben ne ázzon be és a hátrész úgy legyen kialakítva, hogy a lehető legkevésbé izzadjon bele a hátam. Ilyesmi akad 5-6 ezer körül?
-
Stauffenberg
nagyúr
Akkor végső soron az a lényeg, hogy ennyiért nem kapok olyat amit szeretnék.
Így szerintem maradok ennél a piszok olcsó Dechatlonos táskánál. Veszek egy olcsó sima műanyag esőkabátot és odaadom a díszletes barátnőmnek, hogy alakítsa át úgy, hogy rá tudjam tenni a táskára ha esetleg elered az eső.
A hát kialakítás az meg olyan amilyen. Addig megteszi amíg nem veszek egy normálisat.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem ez nem akadály, mert egy 1500 Ft-os táskát nem szégyellek szétvarrni. Meg akár egész ízlésesen is meg tudnám csináltatni a párommal, ő színház díszletes, bármit rávarr bármire csak tű és cérna kérdése.
Megtömni nem akarom. U-lakat lenne a legnehezebb benne, de az csak amikor munkába megyek (3 km).
----------
Apropó: Ha az U-lakat átkerül táskába, akkor tudok feltenni kulacstartót. Vagyis csak tudnék, ha lenne neki kialakítva furat vagy bármi egyéb. Szerencsére nincs, de nem akarom szétfúrni a vázat. Tudtok ajánlani valamilyen rögzítő bilincses megoldást?
-
Stauffenberg
nagyúr
Köszi a tippet. Nem biztos, hogy várok az Aldira, hogy megint legyen éppen erre egy akció vagy ilyesmi. Nekem ivótasak nem is kell, így ez nekem nem hátrány. Valami ilyesmit keresek, pont ebben az árban, de lehet inkább hagyom és várok a fizumra, hogy nézelődhessek a magasabb árkategóriában is. Azért köszi, hogy foglalkoztál még a témával. Reméltem, hogy akad használható kerékpáros hátizsák 5k körül amit akár most megvehetnék...
(#2602) fi:zi'k: Én a teszkóban vettem a napokban saját márkás órát. Nem volt rá szükségem, de 1000 Ft körül volt és ezeket a funkciókat tudja az is. Amúgy okostelefonnal mérek (aktuális sebesség nem szokott izgatni), de ez arra jó, hogy a telefon előkotrása nélkül is látom, hogy mekkora utat tettem meg (engem csak ez szokott érdekelni menet közben).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez a Kellys táska nekem szimpatikus. Persze kérdés, hogy tényleg jó-e. Elvileg nem ázik be esőben sem. Kár, hogy ez a bolt jó messze van. Közelebbiben meg már drágább (mondjuk csak egy ezressel, belefér).
Ezt lehet megnézem magamnak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jackbacsi87 #2823 üzenetére
183 cm magasságra nem biztos, hogy tényleg kell az 58-as váz. Én 182 cm vagyok, de az 57-es váz már akkora, hogy csak rövidített stucnival kényelmes a kormány elérése és a nyereg sincs addig kihúzva ameddig szokás, pedig nem aránytalan a végtagjaim hossza (persze ettől még eltérhetek a sablontól minimálisan, ami pont elég a másik vázmérethez).
Érdemes inkább kipróbálni ezeket a vázméreteket, mert belefuthatsz abba, hogy nem megfelelőt vásárolsz, mert a táblázat csak nagyjából tud betájolni, de a kerékpár kialakításától és a saját tested arányaitól is nagyban függ, hogy mi a kényelmes.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fűnyíró topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Külpolitika
- 3D nyomtatás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Dragon Age: Origins
- Metal topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest