Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Somatom #191596 üzenetére

    Annyira minimális a súlycsökkentéssel járó előny, amit egy hobbikerékpáros nem is igen fog érzékelni. Kb nagyon max 1% kg-onként, de inkább annyi sem. Ez akkor számít, amikor mindenki topformában van, 10% alatti testzsír-százalékkal, jól beedzve, és annyira kiélezve, hogy már minden tizedmásodperc egy-egy helyet jelenthet.

    A hétköznapokban, amikor úgyis magadnak kell vinned a frissítésed (csak a folyadék 1,5 kg), a pumpát, a belsőt, a szerszámokat, nasit, zsepit, navit, mobilt, olvasószemüveget, kb olyan mindegy, hogy 8, vagy 10 kg-ról indul a bicaj súlya. Pont ezért van az a szint, amit hobbikerékpáros még elkölt egy jó biciklire (valahol ott, hogy 105-ultegra, valami normális, 8-9 kg-os nyers tömeget adó karbon váz, 1,5-2 kg közötti kerékszett), az efölötti kategóriák nem hoznak már értelmezhető előnyt, az árak viszont exponenciálisan meglódulnak. Szóval olyan 500-750k huf egy olyan bicikli ára, amit hétköznapi halandó munka melletti edzéssel még ki is tud hajtani. Ez meg azért nem egy elérhetetlen összeg - tény, hogy nem is kevés.

    Én amúgy idén eddig mennyivel lehetek gyorsabb? 10-20%-kal? És ebben benne van az, hogy tavaly szinte alap nélkül álltam neki, télen csak a tréneren 7k+ km-t edzettem, és vettem egy majdnem 3x annyiba kerülő bringát, mint az előző volt. Persze, jobb érzés tekerni, de annak a 10-20%-nak legalább a 3/4-e az edzésnek köszönhető, nem az új biciklinek, szóval gazdaságilag így sem volt racionális befektetés...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák