Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • smkb

    őstag

    válasz .mf #75558 üzenetére

    Nem, nem csak te találod annak. A jelenlegi bringaárak egy vicc. Egy xt szettes merevfarú gép alap fox telóval 600e? Egy elektromos monti ugyanezen felszereltséggel 1.5-2m? Miközben tyúkbélből van már rajtuk a lánc, ami jó ha 1000kmert kibír? Nekem lehet magyarázgatni, hogy így úgy a könnyű anyagok stb, de nehogy már egy vadiúj KTM DUKE 390 árában legyen egy bringa, ami szó szerint vicc anyagokból van a KTM-hez képest... :)

    Ráadásul a tendencia is nagyon gáz. Évről évre gyengébb komponensekkel jönnek ugyanazok a modellek, miközben az ára meg növekszik, majd új néven piacra dobják azzal a szettel amivel évekkel ezelőtt indult. Ez szégyen. Jó példa erre pl a Cube LTD, vagy a KTM 1964 LTD. Ezeket nézegettem így évenként.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz .mf #75558 üzenetére

    Az én tapasztalatom az, hogy hosszabb távon olcsóbb is a 2 bringa fenntartása, mint egy komolyabb.
    Szóval mindenképpen ezzel jársz a legjobban.

    Bringaárakkal kapcsolatban az a véleményem, hogy egyrészről hatalmas az igény a komolyabb gépekre, épp ezért nem várható áresés. Amíg sok esetben nem tudnak annyit gyártani, hogy kielégítsék az igényeket addig hülye lenne bárki is árat csökkenteni. Másrészről meg sokan azt is elfelejtik, hogy bár lehet a széria utcai motorhoz viszonyítva aránytalan az ára, de egy több milliós bringa olyan gép amivel világkupákon szoktak versenyeket nyerni. Ezt célszerűbb lenne motorversenyen használt motorokhoz hasonlítani, és akkor már mindjárt értelmezhetőbbé válnak az árak. Egy verseny karbon váz mondjuk egy gyorsasági motorhoz, elérheti 6-10 millió közti összeget is. Csak ezzel sokan nincsenek tisztában.

    pc360: Nem azt mondom, hogy nem bírja, de ha abból indulok ki, hogy én a 85 kilómmal túl rugalmasnak éreztem egy 29"-es DT kerékszettet, akkor te a 115 kilóval minek fogod érezni? Masszívabb kereket tudsz építeni ha a kisebb kereket választod. A plusz-os verzió meg azért jó, mert nem csak egy szélesebb gumit és nagyobb tapadást kapsz, hanem a szélesebb agyak és szélesebb küllőperemek miatt egy szerkezetében is erősebb kereket.

    smkb: Nem lehet, hogy az igények is nagyok? Azért lehet kapni épkézláb bringákat értelmes árakon is. Az elektromos hajtás felára meg érthető. Drága az előállítás, főleg az akkuknak, sok pénz elment a fejlesztésre, mindemellett még így is kevesebbet tudnak gyártani mint amennyit megvennének. Illetve egy bizonyos árszint felett még az elektromos felár sem vészes, csak az olcsóbb kategóriákban szembetűnőbb. Nem egyszer láttam olyat, hogy volt 1000 euró az azonos felszereltségű elektromos és sima monti között. Én nem azt akarom ezzel mondai, hogy olcsók lennének, de régen sem volt sokkal jobb, a 90-es években még sokkal rosszabb volt. És azóta rengeteg fejlesztés történt, az emberek igényeit is feljebb tolták.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák