Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zolka78

    senior tag

    Lenne egy dilemmám! Egy cross treking vázba mennyire érdemes levegős teleszkópot rakni? A felhasználás, mindennapos közlekedés télen nyáron, és kisebb nagyobb túrák 100-200 km között. Túrák alatt vannak több napos nagy csomagos események is. Szinte csak aszfalt útról lenne szó és ritkábban föld út vagy makadám ha elkerülhetetlen. Leginkább az a dilemmám, hogy én merev villa hivő vagyok és erre a felhasználásra pont az kell nekem, eddig is ezt használtam. Viszont a váz amiről szó van teleszkóphoz van tervezve, így akármilyen merev villát nem tudok bele rakni anélkül, hogy a váz geoján ez ne legyen érezhető negatívban. Pontosabban van olyan merev villa ami jó lenne nekem, de ez árban már veri a felsőkategóriás jobb levegős telókat, és ráadásul karbon, ami nekem nem biztos, hogy kellene ilyen felhasználásra. Vagy ugyan ez beszerezhető olcsóbban Kínából, amit meg nem vállalnék be a biztonságom érdekében. Tehát árban vagy karbon merev nagyon drágán, vagy picit olcsóbban jobb levegős. A merev karbont kilőném a felhasználás miatt, viszont nem is biztos, hogy kellene a felsőkategóriás levegős teló. És itt van a bibi. Nem értek a telókhoz. Lehet bőven elég lenne egy normálisabb rugós vagy olajos teleszkóp is, de nem tudom mi az amit be lehet vállalni.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz ZolkoW #128351 üzenetére

    Ezt ismerem, de sajnos itt csak mtb-hez van merev villa, az meg megint csak rontana a bringa geoján ha a legkisebb 28"-as kerékhez valót venném akkor is.

    (#128359) Ákkk: "ha nagy a túlsúly ami miatt a normál rugós tag már nem bír el" és ez a következő tényező, a túlsúly! Ha megépülne a gép, biztos mennék vele csomagos túrára is. Az meg bizony nálam nagy túlsúly, + még az én 90 kilóm. Ezért is kellene valamilyen normális villa a gépbe, ami számomra mindegy, hogy levegős vagy rugós, de sajnos a telókhoz kuka vagyok.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz ZolkoW #128376 üzenetére

    Mi módon került ide a fékrendszer? A problémám szempontjából ez most teljesen lényegtelen :) . Az általad linkelt oldalon amik vannak treking villák, azok sima, merev villához tervezett vázakhoz vannak(nincs rúgóút). Én cross treking vázból indultam ki, ami ajánlott klaszikus treking telókhoz van tervezve, vagyis 60mm körüli rugóutas telókhoz. A linkelt oldalon azok a merev villák amik fogadják a 28" treking kereket mind mtb villák, 80-100mm körüli rugóutas telókhoz tervezett vázakhoz. Itt már nem fél centikről van szó. Nem vagyok bringás szaki, de szerintem itt már borulna a bringa ideális geometriája egy ilyen villával. A bike24 acél villáit ismerem. Megint csak nem alternatívák. Sima merev villás vázakhoz vannak. Egyébként ilyen, acél merev villás, túrázos gépet hajtok nap mint nap. Hidd el, biztosan fossá tenne egy crosstreking vázat egy ilyen villa.

    [ Szerkesztve ]

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz ZolkoW #128383 üzenetére

    Az a helyzet, hogy egyáltalán nincs mit lemérni :D . Ebbe a vázba még sosem volt villa. A fékrendszer nekem azért nem kérdéses mert az adott, tárcsa fék. Amik meg eddig számításba jöhettek mint villák, ott volt lehetőség választani tárcsás és v fékes rendszer között, de úgy láttam, hogy a pénztárcabarátibb lehetőségeknél ez eleve adott, vagy csak a tárcsa adott. Nem igazán gyártok elméleteket, de csak a váz specifikációira hagyatkozhatok és arra amit egy villa leírásánál látok. Ha a váz gyártója, villa ajánlásra 60-65mm közötti rugóutat mond, mert ehhez tervezte a váz geoját, akkor annál a villánál ahol ennél nagyobb(montis) rugóút értékeket tüntetnek fel, az már nekem ellentmondás. Mivel ajánlott villa magaságot nem látok sehol a váznál feltüntetve, így ez kiesett.

    (#128385) Runner_fxr: kezdek már megbicsaklani a paragon felé, jók az ajánlások külföldön, de kb. ennyit is értek hozzá.

    [ Szerkesztve ]

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    Sziasztok! Lenne egy hátsó váltó dilemmám. Egy T6000 deore cuccot cserélnék valami jobb váltóra, 10-es sorhoz. Amik eddig elérhető kategóriába kerültek az a shimano xt cuccai, de nem tudom ebből melyik szériába érdemes belevágnom. Van az M781 és M786 verzió, amik alapvetően montira vannak kihegyezve ha jól tudom, és van egy T8000 verzió ami trekkinges cucc. Nekem szintén trekkingre kellene, ezért érdekel a véleményetek, hogy van-e esetleg értelme valamelyik montis verziót bevállalni. Esetleg ezek közül a váltok közül használható-e valamelyik deore 10es shifterrel? Vagy lenne még egy verzió, hogy elindulok sram vonalon, bár ez már egy nagyadag kütyübuzéria is lenne, de érdekelne a dolog ha jobban járnék mint a shimanokkal. Sramnál ugye csak az X5 és GX váltok tudnak szóba jönni.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz nrg.960 #162083 üzenetére

    A shimanonak a 7-8-9 tartományáig úgy tudom ugyan az a bowden húzása az outis verzióknál mint a montis verziónál. 10 sebitől vált ketté a bowdenhúzási arány. Még pár évvel ezelőttig előszeretettel gyártottak nevesebb gyártók is ilyen hibrid túragépeket acél merev vázra, montis váltással és koskormánnyal meg outis fékváltóval. Nekem is van egy acél túra gépem kossal meg 3*9 es dura ace, igaz kormányvégbe való váltókarral, de gond nélkül viszi az alivio m4000 hátsó váltót.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz Csokicsibesz #180593 üzenetére

    A telefonos aplikációja átkonvertálja turn by turn navigációra a feltöltött gpx file-t. Többször használtam így.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

Új hozzászólás Aktív témák