Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
Oké, akkor csak ismételni tudom magam:
"Illetve kaptak bizony direktben is állami pénzeket az autógyártók, sőt, elég hosszú a lista, ha most elkezdeném bevágni.
Egy példa: Biden-Harris Administration Announces $15.5 Billion to Support a Strong and Just Transition to Electric Vehicles, Retooling Existing Plants, and Rehiring Existing Workers | Department of Energy
Akárhogy olvasom ezt a cikket, sehol nem találom benne, hogy ezt a vásárlókon keresztül kapta volna meg a cég.
De igazából mindegy, az amerikai gyártáshoz kötött vásárlói támogatás is olyan, ami ellen tíz éve még tiltakoztak volna a szabad kereskedelem nevében."#49 tranceplanet
Az LFP szabadalomra a kínaiaknak kizárólagos használati joguk volt/van (nem tudom, mikor jár ez le, talán a közeljövőben), annyira nem kellett senkinek, a kis energiasűrűsége miatt. Aztán kiderült, hogy az NMC/MCA-hoz képest érezhetően olcsóbb, jóval hosszabb élettartamú és sokkal kevésbé sérülékeny, direkt átszúrásnál sem hajlandó kigyulladni.
A BYD meg klasszikus kapitalista alapon minden lehetőséget megragadott a költségek lefaragásához, gyakorlatilag a bányáktól a kereskedésig az összes fázis az övék. Ez nagy kockázat, mert hatalmas befektetést igényel, azaz hatalmas tőkét, nagyon könnyű becsődölni vele, mert bevétel még alig, de a hitelek kamatait már fizetni kell - de siker esetén nagyon gyors a felfutás is. Két éve vagy veszteségesek voltak, vagy minimális volt a profit, talán megmaradnak, és akkor viszont a konkurenciának van félnivalója.
Igen, az Intel is ilyen volt, amíg a többiek nem gyárthattak 486-os procit, addig csak reszelgették azt, mihelyst kijött az AMD, a Cyrix és társai a saját verzióival, valahogy egyből lett Pentium.#51 nemlehet
"De ettől még nem lefetyelek mindent lelkes kiskutyaként, főleg nem amikor állami pénzből nyomott marketing maszlagot próbálnak lenyomni a torkomon.
Ha neked bejön a BYD vegyél nyugodtan, ha igazad van akkor te leszel a nevető early adopter, ha meg rád gyullad, hát ez van..."
Ugye nincs harag, ha inkább nem süllyednék le erre a személyeskedő szintre?#58 M.Úr
"arról nem is beszélve, hogy az utánpótlás folyamatos"
Nem, az NMP semmiképpen nem juthat ki a gyártócsarnokból, az nem normális dolog, amit minél hamarabb el kell hárítaniuk. -
GhanBuri Ghan
őstag
Igazából ami torzítja a versenyt, az az, amikor az egyik résztvevő kap támogatást, a másik nem, mindegy, hogy ezt milyen ideológia és határok mentén húzzák meg (persze tipikusan úgy, hogy lehetőleg hazai essen bele), addig más cég nem akar ott befektetni/kereskedni, mert alapból hátrányban van - pont ez az alapja a szabadkereskelmi egyezményeknek. Tehát az is torzítja a versenyt, ha a hazai gyártású akármikre a vevő kedvezményt kap, a külföldiekre meg nem (ez lényegében ugyanaz, mint védővám)
Persze emellé azt is érdemes odatenni, hogy a szabadkereskedelem mellett mindig az érvel, aki a legnagyobb tőkével rendelkezik és a legolcsóbban tud gyártani (a kettő általában egybeesik), mert onnantól azokban az országokban, ahol nem védik a saját piacot, versenyképtelenek a nagyobbal szemben.
Meg lehet figyelni, hogy amíg Amerika nettó exportőr volt (első olajválságig nagyjából), addig az élen járt a szabadkereskedelmi egyezségek megkötésében, mióta Kínában megtermelt áruk értéke nagyjából pariban van az őt követő USA, Japán, Németország összegével azóta Kína a szabadkereskedelem élharcosa.
Szóval ez egy bonyolult kérdés, több szempont ütközik benne, és még az erővonalak is folyamatosan változnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen