Új hozzászólás Aktív témák
-
devil-k
nagyúr
válasz bexinho23 #6070 üzenetére
1.
Az akksi a fele teljesítményre esik vissza 0 fok környékén.
2.
Nem igazán, de vannak azért fanatikusok.
3.
Ezt nem értem. Alapból takarva van.
4.
Engem még nem ért atrocitás (Debrecen), egyre több M365-ös rollert látok az utakon. És minden mást.
5.
Nem nehezebb, mint bekötni a cipőfűzőt, de azért eszénél kell lenni.
6.
Elboldogul vele, de meg dolgoztatja a gépet.- mozi bolondéria -
-
Twing94
újonc
válasz bexinho23 #12329 üzenetére
Szia!
Én egy hete hajtom a saját F40-emet, eddig sikerült megtennem 60km-t vele.
Eddig megfelelőnek tűnik a tömlő nélküli abroncs, F30 és F40-ben van egy zselé réteg is belül így azok elvileg jobban bírják, a F25 többször kap defektet, mert tömlős. (Boltban mondták nekem is.)
Megbízhatóságról nincs tapasztalatom, hisz 1 hét kevés idő.
Az F40 50wattal erősebb mint az F30 és emelkedő mászási képessége is jobb, ha közel vannak árban, akkor érdemesebb előbbire beruházni.
Ami zavaró: kicsit hamar merül, remélem az időjárás melegedésével javul majd a hatótáv. -
PociAti
senior tag
válasz bexinho23 #12335 üzenetére
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013R0168
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE (2013. január 15.)
Ez egy PDF, ebből készítettem egy két hasábos A4-es dokumentumot, amin elfért a lényeg.Rendelet megnevezése + I. fejezet címe,
2. cikk Hatály (pdf 56. oldala)Itt a kettes pontot vörössel kiemeltem:
"(2) E rendelet hatálya nem terjed ki a következő járművekre:"és a felsorolásban szintén kijelöltem vörössel a "j" pontot (ez még szintén az 56. oldalon van)
"j) azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely;"----
Ha ez nem hatná meg, akkor ragaszkodj hozzá, hogy pontosan legyenek rögzítve a tények. Például pontos típusjelöléssel (szériaszámmal) rögzítse a roller adatait, ne csak pongyola megfogalmazás legyen, hogy segédmotorkerékpárral közlekedtél. Mert ez a lényege, hogy a roller nem SMKP. Nem az ő jogi tájékozatlanságán nyugodjanak a leírtak, hanem a tényeken.
És minden esetben legyél együttműködő, tisztelettudó. Ha baromságot csináltál, pl. áthajtottál rendőr lábán, az ellen nem mentesít. Általában oka van annak, ha valakit kiemelnek a tömegből. -
PociAti
senior tag
válasz bexinho23 #12337 üzenetére
Sisak témát inkább hanyagoljuk, flame-wart okozna annyira ellentétesek és kimozdíthatatlanok a vélemények. Dönts a saját belátásod szerint.
Kisvárosban nem lesz probléma a rollerezésből. Jogszabályt se szokás alkotni addig, amíg nem éri el azt a kritikus szintet, hogy megérje vele foglalkozni. Nem fogsz vele zavarni senkit, mivel mozgás jellegével nem lóg ki a kerékpárok közül.
Podcast hallgatást javaslom, én is imádom őket, de szerinetem járművön nem ajánlott. Ha jó a téma, akkor eltereli a figyelmet, tompítja a koncentrációt. És hogy rendesen halld, akkor vagy nagyon fülelni kellene, vagy hangerő emelésével a járműveket hangját el kellene nyomnod. Egyik se egészséges.
Nem kérdezted, de tükör amúgy hasznos lenne a rollerra, de nekem sincs, mert nem találtam még megfelelőt.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz bexinho23 #12340 üzenetére
A fülesről:
Sztem a normál fülesben nem hallassz rendesen. Vettem egy aktív zajszűrőst, hogy az majd milyen tuti lesz. Rolleren még nem próbáltam, de bringán olyan szélzajt csinál, hogy semmit sem hallok a zenéből.
Én itt, a főfaluban ugyanazt tapasztalom bringával, meg rollerrel is. Igyekszem partner lenni és úgy látom, hogy a legtöbb közlekedő is törekszik erre. A rollerem olyan, mint egy roller, nem követelem ki az elsőbbségemet, nem száguldozok a járdán, stb. Többször találkoztam rendőrrel, de rám se hederítettek.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
válasz bexinho23 #13071 üzenetére
"IP54-es szabvánnyal minősített. Simán használható esőben."
Első szám: (5) Por ellen védett (nem károsító mértékű behatolás megengedett)
Második szám: (4) Fröccsenő víz ellen védett minden irányból (nem károsító mértékű szivárgás megengedett)A "simán használható elsőben" kijelentést én erősnek érzem. Új állapotában, amíg az illesztések és tömítések rendben vannak bírni fogja egy darabig. Mikortól nem bírja, azt célszerű lenne elkerülni.
Fröccsenő víz ellen védett kategóriába szerintem a tócsa már nem tartozik bele, mert tempósan haladva ott már létrejöhet káros mértékű víznyomás.
Fekete Győr András, a "LÁNGÉSZ" örök érvényű bölcs megnyilvánulását belinkelem:
https://www.youtube.com/watch?v=9m1NzW5WwZ4&start=509&end=550, az interjú 8:29 - 9:10 közötti része szól az elektromos rollerről.Nem sok értelem szorult a FeGyőr fejébe, ő betette a zuhany alá... és meglepődve konstatálta, hogy "az elektronika feladta a szolgálatot".
-
-
addikt
-
Jackie_Chan
senior tag
válasz bexinho23 #15313 üzenetére
NAGYON köszönöm a mindenre kiterjedő leírást!
Szerintem el is dőlt a kérdés!"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."
-
gabe_
őstag
válasz bexinho23 #15313 üzenetére
Szintén F30E, igaz nekem még csak 1 hete van meg, és eddig nagyon meg vagyok elégedve vele.
Munkába járáshoz vettem, 10km oda-vissza, járdán, többnyire közepes minőségű bicikliúton. A kereszteződéseknél lévő döccenőknél tényleg érdemes néhol átemelni, de a 10"-os kerék mindenképpen nagy előny a Xiaomi 8,5"-osához képest.Mentem már vele kaviccsal szórt úton földúton is, egész elviselhető, de a homokosabb részeken vigyázni kell.
Vettem hozzá egy ilyen keréknyomás ellenőrző kütyüt, és bármelyik benzinkúton ahol nincs szétgyalázva a levegőpisztoly, simán lehet fújni a kerékbe.Sovány szakácsban sose bízz!
-
szpali
addikt
válasz bexinho23 #15537 üzenetére
nekem hazudik, mint a vízfolyás
kiír 40km-t és jó, ha 25-öt elmeygek a 90 kilómmal
de a megtett távot valóban pontosan elmentiiPhone 13 Pro/Mi13 || MBP M1 Pro 14 || Philips 55OLED805 | Denon X2400 | Wharfedale Diamond 240+220C+220+10.GX || Signum Z28NEL & Bertone Cabrio Z18XE
-
Peaceliker
addikt
válasz bexinho23 #17333 üzenetére
3.6-3.7v/cella lenne az ideális. Ha tudod 10 fok körül pihentetni az még jobb. Nem kell meríteni, tölteni, csak azt figyelni, hogy ha merül magától, akkor ekörüli feszen kéne tartani, tehát picit rá tölteni. Ha esetleg hűvösebben volt tartva, akkor töltés előtt melegíteni, tehát ha felviszed szobába, akkor várni 1-2 órát töltés előtt.
Az sem a világ vége ha szobában lesz végig"Oh my Goa'uld!"
-
Peaceliker
addikt
válasz bexinho23 #17335 üzenetére
Igen, akkor annyit tennék. Xiaomi app pl írja cellák feszültségét, tiédhez nincs ilyen okosság?
20-22 fok amúgy használatra optimális, tárolásra szereti a hűvöset, de nyilván szignifikáns károsodása nem lesz ettől
Reggel amúgy ha hidegben megy az ember, akkor a te esetet pont jó, hogy nem hideg az akku és úgy kezded használni. Mert ha hűvösben áll, akkor először fel kell melegíteni, ezt használat közben úgy érdemes, hogy nem padló gázzal 😀 Mert pihenni hűvösen szeretnek, dolgozni meg melegebben.
Amúgy mivel laptop akku is ugyan úgy liion cella, elvileg ugyan ezt szeretik, mint ezek. Kb 40-50% töltés meg hűvös
"Oh my Goa'uld!"
-
Peaceliker
addikt
válasz bexinho23 #19706 üzenetére
Csapágy, vagy ha esőt is kapott, akkor akár be is ázhatott, amit sem a mágnes, sem az állórész nem szeret, nameg a szenzor sem.
Én ilyenkor bele szoktam nézni, ha garis, akkor vissza vinném. Vagy b terv, hogy megvárja az ember, amíg nagyon gáz lesz vagy megáll, akkor már könnyebb a hibát megtalálni"Oh my Goa'uld!"
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #19706 üzenetére
Na, ma reggel munkába menet (ECO, D, S) D fokozatban, amiben a kezdetek óta használom, megszűnt működni a motor. A kijelző világít, de sebességet 0-nak mutatja, motorfék eltűnt. Ki/be kapcsolás segített pár percig, utána megint leállt. Aztán nem is nagyon akart elindulni. Átváltottam S módba, azzal viszont problémamentesen beértem a munkahelyre. Írtam az üzletnek, ahol vettem (futureboard), de onnan elhajtottak, hogy keressem a Segwayt.
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #19824 üzenetére
Ma reggel teljesen megadta magát. Kijelző panel működik, de a gázadásra semmi reakció. Tegnap délután még hazaértem vele 3.5km-t probléma nélkül, de ma félúton vége. Remélem hamar válaszol a Segway az emailemre, amiben kérték a hibaleírást és a papírokat. 1100 km... Segway. köszi 😀
-
Peaceliker
addikt
válasz bexinho23 #19885 üzenetére
Ja értem. Mondjuk ez a szintű leépültés gyanúsan kontakt /forrasztás hiba vagy persze kijelző halál, akár nedvesség miatt. A víz lassú gyilkos, elég lehet lecsapodó pára is.
De nyilván én sem néznék bele, míg szerviz nem jelez vissza. Majd mesélj hogy ment"Oh my Goa'uld!"
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #19894 üzenetére
Előrelépés az ügyemben.
Március 27. (hétfő) - Felhívtam a Segwayt, megbeszéltem velük a részleteket, miket küldjek nekik emailben, hogy elfogadják a garanciát és küldjék a további instrukciókat.
Március 29. (kedd reggel) - küldtek emailt, amiben jelezték, hogy rendeljem meg az általuk küldött linken keresztül (UPS) a futárszolgáltatást, ami ingyenes számomra. 9.20kor a webes felületen rögzítettem, hogy 10.00-tól bármikor felvehetik a rollert. Már ezen a napon 13.00kor jöttek is érte. (Csehország a célállomás)
Március 30. (szerda) - webes felületen keresztül követhető a szervizelés állapota. Ezen a napon vették át a rollert.
Március 31. (csütörtök) - megrendelték az alkatrészt.
Április 19. - a magyarországi ügyfélszolgálat írt, hogy sajnos a várt alkatrész nem áll rendelkezésükre, így ha a 30. napig nem tudnak csere terméket biztosítani (Segway, újra 2 éves garanciával), akkor a vásárlási összeget fogják átutalni.
A hibára most kérdeztem rá, mert arról információt nem kaptam még. Viszont a termék összegének átutalásának nem örülnék, mert 1 évvel ezelőtt (1.100 km) 180ezerért vettem.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz bexinho23 #20197 üzenetére
Nagyon sok hozzászólással ezelőtt azt írtad, Segway Ninebot Kickscooter F30E rollered van, ennek jelenlegi ára 197k-ról indul, de 210k körül sűrű a kínálat.
Törvényi előírás vonatkozik arra, hogy a vételi árat kell visszaadni, nem pedig a vevő és az eladó alkudozik arról, ki szerint mennyi járna.
A 180k szerintem teljesen korrekt összeg!
Egy éven át használtad, és beletettél 1.100 km-t. Váz, gumi, akku amortizációja hasonló értéket képviselhet, mint az árkülönbség.
A tiedénél fiatalabb, hazai vásárlású, dobozos, mindössze 390 km-t futott F30e-t árulnak itt a hardveraprón 150-ért.
Persze nem ismered a roller előéletét, de talán jobb állapotút tudnál venni abból az összegből, és még egy jól látható összeget spórolnál is. (Ha azzal is gond lenne, ráérsz majd akkor gondolkodni a továbblépésen. Később vette. Abban az időszakban, amikor 200k-ra megugrott ennek a típusnak az ára.) -
PociAti
senior tag
válasz bexinho23 #20203 üzenetére
1. Tönkrement, nem lehet megjavítani, nincs pótalkatrész. Ezek után mi értelme azt írni: "az optimális, ha egy az egyben megkapnám azt amit vettem." Kivitelezhetetlen. Lépj túl rajta!
2. Ha végre, nagy nehezen sikerült túljutnod az első ponton, akkor végre a jövőre kellene koncentrálni. Erre vonatkozott az a rész. Meg arra, hogy anyagilag nem jársz rosszul.
3. Feltételes mondat használatát nem értem. Kevesebbet ér a roller, mint egy éve.
4. "Ugyanazt a roller" alatt feltételezem arra gondoltál, hogy "ugyanolyan típusú rollert".
5. Jól teszed, ha nagy múltú bejáratott helyen vásárolsz. Szimpatikusnak nem mindegyiket nevezném, de fő a stabilitás.
A többi meg inkább jogi kérdés.
Négyféle megoldás van a szavatossági igény érvényesítésére: 1. a termék javítása, 2. a termék cseréje, 3. árleszállítás, 4. szerződéstől való elállás, ami a vételár visszatérítésével jár. Javítás vagy csere esetén a terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a szavatossági igény elévülése újból kezdődik.Az eladónak előnyösebb a 4-es pont, mert csere esetén újra kezdődne a szavatossági idő. Ehhez persze tartani kellene ezt a típust.
-
-
-
BaLee
addikt
válasz bexinho23 #20637 üzenetére
Azt pedig érdemes megvárni amíg a töltő ledje pirosról zöldre vált, mert akkor balanszolja a cellákat, hogy tényleg egy szinten legyenek. Viszont ez nem fél óra, simán lehet akár +2-3 óra is. Nem muszáj mindig megvárni ha gyorsan kell a gép, de ha amúgy is be van dugva inkább hagy ott éjszakára, mert amikor zöldre vált utána már nem tölt semmit csak neked jelzi, hogy kész.
Roller lezárás témája: egyszerű kis számzáras Ninebot sodronyzárat használok, szerencsére az F40E-nek a kormány előtt az Y elágazásánál át lehet fűzni, oda lehet zárni amihez akarod. De én is csak olyan helyen hagyom ott ahol vagy rálátok, vagy pár perc alatt visszaérek, esetleg be van kamerázva.
-
elder troll
senior tag
válasz bexinho23 #23499 üzenetére
Anyáméknál hagytam este a gépet, így nem tudok km állást mondani, de másfél év után volt benne ~900 km, így ~2500 km környékére saccolnám, mert elmúlt egy évben kevesebbet használtam.
A linkelt két típusból nekem overkill az 55 km-es hatótáv, ráadásul még az ársávos garancia miatt is annyit adnak rá, mint a fele annyiba kerülő kis tesójára. Ettől függetlenül kipróbálnék egy 10"-os verziót, de csak a kisebbik tesója van a szomszéd bestbyte-ban.
Szerintem megrendelem online a 14 napos elállás miatt, és átsétálok érte.
Persze estig várok még pár választ.
Köszönöm a tippeket[ Szerkesztve ]
-
glaci
őstag
válasz bexinho23 #25311 üzenetére
Akkor mégis csak rosszul emlékeztem és van benne becsomagolás is ...
Szerintem esőben, sárban, latyakban legyen 2 zacskónk, amit a kerékre húzunk, aztán akkor az már talán elég lehet.
A nagy pálcikák, amik a kormányon hajthatók szerintem mind olyan magasak, hogy nem férnek be az ülés alá. (Talán azok, amiknél a nyak hajlik és az első kerék együtt csukódik a kormánnyal, azok beférhetnek, mert azokon szinte a terepni síkjába csukódik az egész. Csak azoknál én mindig félnék, hogy menet közben össze csuklik alattam.)[ Szerkesztve ]
Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
PociAti
senior tag
válasz bexinho23 #25314 üzenetére
Vonaton az elektromos roller szállítás elég kínlódásos történetnek hangzik. Egyszerre hány szabály ne legyen betartva? (Legfeljebb 300 W, be legyen csomagolva, össze legyen csukva, utastér / kerékpár tároló).
Nem erre lett kitalálva a tömegközlekedési eszköz, így a teljes tiltást elkerülve próbálják a még éppen kivitelezhető szabályok közé szorítani, de bíznak benne hogy legfeljebb egyedi esetekről van szó.Gyakran hangzik el az érv: a tömegközlekedési eszközök személyek szállítására lett kitalálva, nem közlekedési eszközök szállítására.
Arra ott a bérroller, vagy a kerékpárbérlés. Falvaknál gyakran látni, hogy a (távoli) vasútállomások tele vannak egyszerű olcsó kerékpárokkal. Van aki 2 olcsó kerékpárral oldja meg, egyik a lakhelye közelében lévő vasútállomásnál van lelakatolva, másik pedig a munkahelyének közelében lévő vasútállomásnál.
-
Aaron14
őstag
válasz bexinho23 #25314 üzenetére
Reddit-en is te írtál a kötekedő kalauzról?
Amúgy egyik helyen ezt írják, másik helyen azt, hogyan szállítható díjmentesen.
[kép] Itt azt, hogy csak a szennyeződésre alkalmas részeit kell becsomagolni, bárhol szállítható összecsukott állapotban.
[kép] Itt szó sincs becsomagolásról, viszont az ülés alá KELL elhelyezni.
[kép] Itt már azt írja, hogy csak becsomagolva szállítható.Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
PociAti
senior tag
válasz bexinho23 #25402 üzenetére
"- 1200 km
- Végig lakásban tárolt"
Végre kezd értelmet nyerni ez a kép, amit a felhasználói kézikönyvben találtam:Viccet félretéve, a piac telítettségének függvényében eléggé hullámzik a rollerek ára, mindig az adott helyzethez kell igazodni.
Tájékozódásként én a hardverapró és jófogás árait szoktam nézni (utóbbinál nagyobbak a kilengések, az eladók is sokkal megbízhatatlanabbak).[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
addikt
-
PociAti
senior tag
válasz bexinho23 #25405 üzenetére
Értettem én, hogy lakásban tárolt és nem lakásban tartott rollerről van szó.
Ezt az illusztrációt tegnap találtam, kissé meglepett és beleégett az agyamba. Gondolom nem előzmény nélkül került bele a kézikönyvbe.A hirdetésbe minden előnyösnek vélt paramétert bátran tüntess fel, pl. a MÁV-os szállíthatóságot, meg hogy ezzel a teljesítménnyel az alatt a kritikus határ alatt marad a roller, amit a KRESZ módosítás tervezetében kiszivárogtattak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen