Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csabroncka

    addikt

    válasz stickermajom #128208 üzenetére

    Viccet félretéve és mert részben szakmám miatt belelátok.

    A 100-as benzin előállításához teljesen más alapbenzint használnak, mint a 95-höz. A legfontosabb, hogy oktánszám növelőnek a 95-ös benzinhez elsősorban etanolt használnak. A 100-as benzinhez pedig ETBE-t.

    Ha még nézitek (erről korábban már írtam a toyota topikban) mindegyik benzin esetén az E95 rajta van a kútpisztolyon, igen ám de ez a megújuló 5 V/V%-ra utal.

    Bio etanol mellett már van bio ETBE -is.

    Tehát a kulcs az, hogy a 100-as benzinben nincsen etanol, emiatt magasabb a fűtőértéke, tartósabb és nem vizesedik.

    Vegyészként szerintem kinek érdemes tankolnia:
    - modern és fiatal szívó vagy turbóbenzines, változó szelepvezérlésű motoroknál (itt tényleg lehet pár decis fogyasztáscsökkenés, a teljesítmény növekedéssel kapcsolatos dolog egy bullshit)
    - aki ritkábban használja autóját (pl hetente 1 alkalommal és 1 tank benzinnel akár 1 hónapot is elvan)
    - teljesítményre kihegyezett verseny motoroknál (itt inkább az oktánszám miatt)

    Azt, hogy a motor ellensége a víz, ezt pedig itt mindenki tudja (szerintem)...

    Az hogy ki, pl a Shell hogyan adalékolja a MOL-os 100-as alapbenzint, vagy mi a különbség a Shell 100-as adalékja és a MOL 100-as adalékja között, azt nem tudom, de az adalékot (súrlódáscsökkentő...) ezeket úgy veszik a piacról, nem ők gyártják :)

    [ Szerkesztve ]

    "in medias res"

Új hozzászólás Aktív témák