-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
generic kérdés, kicsit hitéleti is, ki mit venne:
le kell cserélni a CX5-ön a tárcsákat meg a betéteket, és nem akarok sz*rt venni
eddig a Kovács Autó-nál néztem Zimmermann tárcsákat (csak bevonatolt játszik bármi is lesz a végső győztes) és TRW betéteket, így 105 ezer a komplett cucc
kérdés ki lehet-e hozni olcsóbban úgy, hogy a fentikehez képest nincs érzékelhető teljesítmény csökkenés? (elöl 297mm tárcsa, hátul 303mm tárcsa, Akebono fék)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz focvis #290927 üzenetére
TRW-ből az autóhoz elérhető tárcsák (DF8053) esetén egyik webáruház sem jelzi, hogy bevonatolt lenne, így azt nem merem megrendelni
ha Zimmermann betéteket veszek a TRW betétek helyett, az nagyjából plusz egy tizes
(köszi a két linket, a fékmesternél már a 4db tárcsa 105 ezer és akkor még nincs mellé betét, a kauffer meg kb azonos árban van a Kovács Autóval viszont a webáruház azt írja "külföldi készletről" és félek mire megérkezik esetleg drágul)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
ATE ceramic nincs CX5-re, a lyuggatott Zimmermann meg irreálisan drága
a Zimmermann tárcsa + TRW betét: 102 ezer
TRW tárcsa TRW betét: 97 ezer, de egy webshop sem írja, hogy a TRW tárcsa bevonatolt lenne
Zimmermann tárcsa + Zimmermann betét: 114 ezer
kérdés, hogy megéri-e a +12 ezret a "rendszerintegráció" és/vagy kockáztassak-e a TRW tárcsával“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz grizlisandor #291064 üzenetére
2019.06 KF 121kw FWD
de közben megtaláltam
a tárcsa bevonatoltsága a TRW-nél volt kérdéses“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Vismajor01 #291070 üzenetére
ha már Ferrari, akkor nálam ez viszi (igaz nem magyar)
féktárcsa-saga lezárult, megrendeltem a kerámiás ATE-t előre és vettem Zimmermann-t hátra. köszi mindenkinek az inputot
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz grizlisandor #291122 üzenetére
közi, de végül ATE + Zimmermann lett.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
van itt valaki, aki villanyautós tapasztalattal rendelkezik?
kijön ez a céges államilag dotált villanyautó vásárlási sztori, 4 milliót lehet behúzni vele pályázat után, és felmerült bennem, hogy lízingelnék egy villany Mustang-ot, vagy Model Y-t, vagy Skoda Enyaq-ot, vagy valamit, ami befér 20m alá és 50kwh-nál nagyobb akkuja van
csak nem tudom például, hogy a 400+ km hatótávból +3 fokban mennyi marad például? mondjuk évente egyszer megyek napi 200km-nél többet egyhuzamban, akkor meg használnám a feleségem autóját...
vagy menjek villanyautós topicba?[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz MasterMark #291738 üzenetére
öcsém keresett Volvo XC60-ba folyadékot, ott se derült ki, hogy a gyári mivel váltható ki (2017 D3 asszem) pedig én is elk.rtam egy fél órát kereséssel
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Szada85 #291811 üzenetére
ha már itt vagyunk, többször előkerült, hogy a hibrid milyen jó városban rövid utakra: hát hidegben a hibrid se ér sz*rt se, amíg nem üzemmeleg a víz addig nem hajlandó csak villannyal menni (nem tudja, hogy csak 500 m-re megyek vagy 500 km-re, értem) így lábon lövi az egész környezetvédelmet. így az ünnepek alatt többször fordult elő, hogy a mínuszokban a pékségbe nem gyalog mentem, hanem autóval, és az oda-vissza 1km-nél rövidebb útra 12-14 litert írt átlagban.
(szerk: úgy, hogy az átlagom is felment 5,7-ről 6 literre a megtett 17.000 km alatt)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tototos #291839 üzenetére
semennyit nem vesz el a hideg motortól, mert amíg nem elég meleg a motor annyira, amennyire szeretné a rendszer, addig csak a benzin megy
pedig hidd el, szuper óvatosan vezetek“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tototos #291842 üzenetére
ez az első telem a Lexus-al, és egyszer sem tapasztaltam (vagy láttam a műszerfalon) hogy akár csak rásegítene a villanymotor. az meg, hogy konkrétan azzal menjen CSAK, az teljesen kizárt, azt csak üzemmeleg motorral hajlandó megtenni. van ugyan benne egy "EV Mode" gomb, amivel 30km/h-ig kikényszeríthetem az EV haladást, de hideg reggeleken egyszerűen azt mondja, hogy a "hibrid rendszer nem áll készen" és dafke beindítja a benzin motort.
nekem kinn áll az utcán sajna, mert a garázsban az asszony autója van#291843 Tom1939 igen, a fűtésben biztosan segít, mert nagyon hamar melegszik az autó, a dízel Skodához képest, ami 10km után kezdett csak meleget fújni ez tiszta felüdülés, hogy az utca sarokra érve már meleg jön a szellőzőből. szerk: sőt azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a motort is melegíti valahogy, mert az üzemi hőfokot is irreálisan gyorsan éri el a motor, úgy nagyjából 1km megtétele után a vízhőfok középen van.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz szőröscica #291930 üzenetére
mióta a Skodámban volt, csak ilyen autót vagyok hajlandó megvenni, amiben van feleségem dettó, a CX-5-nél is alapfeltétel volt a kormányfűtés megléte
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ArthurShelby #292506 üzenetére
Csepel gyártelep
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
én komolyan elgondolkoztam rajta, hogy váltani kéne
van otthon egy kompresszorom meg egy 10 ezres pisztolyom, és szebb fényt fújtam a szomszéd gyerek sisakjára, mint egy fényező öcsém volt Passat-jára“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
a Kuga PHEV-nek mi baja van?
szotyiért lehet őket venni, a CX5-ünk piaci értékéért már egy-két évvel fiatalabb Kuga PHEV-ek (tölthető) vannak
mitől ennyire olcsó?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz radi8tor #293026 üzenetére
ilyenekről beszélünk, mint ez
2 évvel fiatalabb mint a CX5, piros, mint a CX5 és bár a CX5 is magasan felszerelt, ebben még van vonóhorog is, meg ugye automata is
és azt írja "garancia" bár gondolom ez a helyi autókereskedés saját garanciája lehet“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz radi8tor #293043 üzenetére
a CX5-öt amikor megvettük volt benne kb 70.500 km most meg van benne 75.600 azaz tavaly április óta ment 5 ezer km-t, havonta átlagban akkor nagyjából 500 km-t
abban gondolkozom, hogy ha lesz véletlenül napelemünk, akkor erre a marginális, jellemzően kisvárosi (város határon belüli) rövid utakra jobb lenne egy tölthető hibridKia XCeed?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tboy93 #293754 üzenetére
[link] valami ilyesmit vennék, amire rácuppan az egy kétoldalúval felragasztható műanyag lap.
a QuadLock is jó cucc, de ahhoz tok is kell
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
linked alapján most már látom, miért ment előttem ekkorát egy 1.5T Civic hazafelé múlt héten
M6-ról nullásra én még az elején besoroltam, ő meg végig előzte a sort, gondoltam megnézem mennyire siet. kb a Duna hídon értem utol a belsőben (volt előtte valaki) és hát padlógázra jottányival nem gyorsultam jobban, mint ő. 100 felett elvész a villanymotor 180 lóereje, marad a 2,5 szívó benzin, és rugalmasságban a kis turbósnak kijön az előnye[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz szabonagyur #294319 üzenetére
nekem tavaly nyáron ez Mazda szalonban CX5-re 120pár ezer volt
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz eldoble #294361 üzenetére
olajcsere, szűrők meg fékfolyadék csere volt, illetve ránéztek a tükörre (nem csukódik mosás után) de nem akarták cserélni (utolsó alkalom lett volna még gari időn belül, szóval ezt buktam)
illetve a hagyományos helyett aktív szenes beltér/pollen szűrőt kértem[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz eldoble #294387 üzenetére
vannak Budapesten is többen, akik tudják írni a Mazda elektronikus szervizkönyvét is, és nem márkaszervizek (M3 Focus, meg Stark Autó, hogy kettőt mondjak) tehát nem csak a figyelmeztető infót kapcsolják ki, mert az elég basic művelet egyébként
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz eldoble #294415 üzenetére
meg tudod csinálni te is, nem nagy para [link]*
csak arra akartam rávilágítani, hogy a jelzést kiütni egy egészen egyszerű hardverrel is lehet (sőt, a videó alapján anélkül is), míg a digitális szervizkönyvbe beírást készíteni azért egészen másik liga / felkészültség.
*megjegyzés: csak saját felelősségre b*szogasd az autódat.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
az ID3 mekkora para? (használtan megvenni, fenntartani)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
én anno megírattam a Hyundai ix35-ömet, semennyit nem csökkent a fogyasztásom, mert állandóan tiportam neki
(mondjuk két helyen voltam, mert az elsőn sajnos nem értettek hozzá, csak szétbarmolták, ott volt egy korrekt tanulópénz)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz fererencz89 #296116 üzenetére
hát, alkatrész még nincs hozzá annyi, mint egy Suzukihoz, de alapjaiban a szívó egyötös egy egészen kiforrott és amúgy szög egyszerű technika
ha valami megtérdelhet, akkor az inkább szoftveres eredetű lesz
van néhány megkötés, hogy tolatókamera nincs csk a bőrös verzióhoz (ami műbőr) meg ilyesmi, de ha tudsz vele élni, akkor hajrá“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz KillerKollar #296472 üzenetére
a szívó benzin CX-5 érték tartásával biztos nem lesz probléma.
mivel mindkettő használt, így az idősebb jobban fogja tartani az árát, hiszen az értékvesztési görbén már lentebb (jobbra) található - a Mazda e szerint a végtelenül leegyszerűsített (de emiatt könnyen értelmezhető) chart szerint 5 és 10 éves kora között, azaz mostantól számítva 5 év múlva az eredeti értékének a ~22%-át fogja még elveszteni. A Volvo a 2,5 és 7,5 év között meg több, mint 33%-át.
plusz mivel új koruktól fogva szinte mindkettő azonos árban volt kapható, így jól mutatja a piac értékítéletét az, hogy Volvo-ból 3 évvel fiatalabbat tudsz venni ugyanazon összegből.
nem rábeszélni akarlak egyik autóra sem, vagy lebeszélni bármelyikről
csak a piac realitásaira szeretnék rámutatni: itthon a szívó benzines Mazdák irreálisan jól tartják az áraikat, ellentétben az újabb "kínai"* Volvo-kkal.*igen, tudom, nem mindet szerelik Kínában, az európai XC40 konkrétan Gentből (Belgium) jön, de a tulajdonos az ugye mégiscsak kínai
szerk: az a 2,5 literes szívó benzin egyébként városban tuti nem lesz 9 liter alatt, még óvatos pedálkezeléssel sem.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz KillerKollar #296479 üzenetére
igen, mindkettő drága volt új korában, még az inflációs kiigazítás nélkül is.
a fenti modell egyébként nem számol olyannal, mint a covid utóhatása (hogy az új autó árak kilőttek és vitték magukkal a használt árakat) sokszorozva az inflációval, ami szintén extrém magas volt az elmúlt pár évben, szóval nehéz kiszámolni most, hogy a 9 milliós Mazdán vagy akár a 9,4 milliós Volvo-n forintra mennyit lehet bukni és annak a bukásnak mennyi a "reálértéke" 5 év múlva.szervizben a pesti Mazdák biztosan NEM olcsók, főleg a Mirai dolgozik combos árakkal, de Budapestről 45 percre Cegléden a Zakar már mindjárt 20-25% olcsóbb lesz ugyan arra a szervizre, illetve más vidéki Mazda szervizeknek (Hilcz Kakasdon vagy Szentesi Autó Bük-ön kifejezetten jó hírű és ajánlott Mazdás körökben) de ha nem ragaszkodsz a márkaszervizhez, mert a 2018 év végi már a kiterjesztett garanciával együtt sem garanciális, akkor Budapesten is lesz olyan szerviz, akiknek van eszközük arra, hogy a digitális szervizkönyvet írják de mégsem olyan drágák, mint a Mirai (Stark autó, M3 Focus)
én most cseréltem a CX5-ön féktárcsákat, előre ATE kerámiás a saját betétjével, hátra Zimmermann a saját betétjével, 125 ezer volt az anyag meg 25 ezer a munkadíj - ezek nem márkaszervizes árak! nálunk egyébként 76 ezer km-nél jött el a csere ideje, szóval abban a 9x ezres Mazdában jó eséllyel ez mondjuk egy ideig már megoldott tétel kéne legyen. nekem tavaly nyáron olajcsere szűrőkkel és fékolaj cserével Zakarnál 142 ezer volt (0w-20 olajjal) 2.0 szívó benzinben. fékolaj nélkül valami 110k rémlik csak olajra meg szűrőkre. a 2,5 szívó az láncos motor, elvben nem kell vezérlést cserélni (azért 300 ezernél csak megnézném az állapotát a láncnak)
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz KillerKollar #296479 üzenetére
még egy nagyon fontos: a Mazda NEM érintőképernyős, és a képernyője kicsi, a 360-as kamera felbontása egyenesen botrány. a Volvo kamera képe tűéles, a kijelzője kb fizikailag kétszer akkora, mint a Mazda ÉS érintős is, nem tekerős gombbal navigálsz (a feleségem egy éve nem tudta megszokni a tekerőt) valamint a Mazdában itthon 2019 októberben jött az Android Auto / Apple Carplay frissítés, szóval lehet, hogy gyárilag még az sincs benne (egyébként itthon kb 100 ezres beruházás gyári alkatrészekkel az AA kompatibilitás, de az még akkor is zsinóros marad)
a Mazda egy manuális autó, a Volvo ehhez képest mintha egy évszázaddal fiatalabb lenne“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz focvis #296491 üzenetére
nekem sem okoz gondot a tekerő, de a feleségemnek például igen, nem is használja emiatt például a Waze-t, mert szerinte nehézkes a kezelése, meg a cím beírása.
azért jeleztem, mert a fősodortól eltérő dolog, és emiatt kicsit On/Off a megítélése, azaz valakinek vagy nagyon bejön, vagy utálja - így nem árt már a próbaúton kitalálni, hogy ez tetszik-e vagy sem“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
jellemzően mert nem történt meg a műszaki átadás
ahogy tapasztalom, ez a legjellemzőbb hiba, ezért is tűnik úgy, hogy "kint felejtették" de igazából a közútkezelő ezt egészen naprakészen tartja, inkább a többi hatóság felejtett el dolgozni
be lehet amúgy jelenteni a kint felejtett táblákat, például itt: jarokelo.hu vagy itt traffix.hu de akár a helyileg illetékes (vár)megyei Balesetmegelőzési Bizottságnak is.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz macilaci78 #296989 üzenetére
atom nehéz fék kopást előidézni, Priusoknál jellemző probléma, hogy egyszerűen beragad a hátsó féknyereg, mert összerohad.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Győri autós topiktali - 2024. 05. 31. 13:30-tól a Praktiker parkolóban.
#nincsbennetarcsi
- Jövedelem
- Vivaldi (böngésző)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Filmgyűjtés
- SaGa: Emerald Beyond teszt
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs