-
GAMEPOD.hu
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Slowman
aktív tag
válasz levy1983 #7296 üzenetére
Hello!
Hol hallottad, hogy jön a pentax új széria? Esetleg linket tudsz adi ahol megtekinthető az új modell vagy valami leírás is van mert én még nem találkoztam vele sehol. Kíváncsi lennék rá! Egyébként a K10D-t mondanám nekem is ezt ajánlották, bár nem volt játékba a 30D nállam mert az nem is az az árkategória... Mint a K10D és K100D meg a GX-10.[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz levy1983 #7301 üzenetére
Lehet szaturációt állítani gépen belül és gépen kívül is, ha fakónak találod a színeket.
Egyébként azt gondold meg, hogy milyen kiegészítőket, milyen objektíveket akarsz venni most és majd később, sokat nyomhat a latba az egyik/másik gyártó mellett, vagy éppen ellene. -
Szten Márs
nagyúr
-
ottkar
addikt
válasz levy1983 #7303 üzenetére
Én 14 hónapja Pentax K100D-t vettem, a 18-55 mellé a Vaterán vettem egy rahedli optikát. Azt tudod hogy a Pentax a legkompatibilisebb a régebbi optikákkal? Amilyen az optika egyedi képminősége olyan a digiten is.De mindegyik veri a kitobi minőségét. Az meg hogy ez az optika digithez készült csak annyit jelent hogy az APSC képmezőt rajzolja csak ki nem minőséget jelent.
-
ottkar
addikt
válasz levy1983 #7316 üzenetére
Bármelyik AF-es optika vagy csak A blendeállásban rögzíthető optika vagy teljesen manuális optika olyan képet ad szinkronban mint a filmesen. Akár élességre akár színhelyességre akár lencsehibákra nézem.Nekem a kitobin kívül két Pentax-F optikám van, az egyik 28-80 -as a másik SMC Pentax 35-80-as mindkettő jó erősen közepes élességrajzú és színre jók, van egy DL 70-300 Sigma ez meg közismert lágyabb tónusú élességre de színre jó( ennek kijött egy élesebb rajzú változata, de az árban is meredekebb).De a beretvaéles rajzú optikák ára meredeken emelkedő.Van egy legendás Tamron SP makró 70-210 (28 éves) ennek a képe csodálatosan harmonikus és megy a P programmal fényméréshez blende beugrasztva mert bár nincs blendeérték jelzés az csak azt jelzi hogy elektromosan nem kapott a ház blendeértéket.Nem tudom hogyan lehet képet feltenni, szoftverben gyenge vagyok, csak olyan helyre tudtam feltenni ahová a gépemről közvetlenül lehet.
-
tbs
addikt
válasz levy1983 #7320 üzenetére
A zajos kép relatív. A jpg tömörítése pocsék, nem szabad használni. És nem mossa a semmibe a zajt a részeltekkel együtt, mint a kompaktok és a Nikonok olcsóbb része. Zajtalanságban Canon jó, de szintén nem a belépő szinten.
Szerintem a zajosság csak hiszti. 50x60-as nagyítás (pici crop) a K100D-s képeimből teljesen vállalható.
-
ottkar
addikt
válasz levy1983 #7320 üzenetére
Elötte digitben több kompaktom volt Pana FZ20 Minolta Z3 meg még egy csomó. Korábban meg filmes gép vagy 25 félét ( nem őrültnel nyilváníttatni!), használtam az évek folyamán. Elárulok egy titkot, közelebb vagyok a 70. évhez, mint a 60-hoz. 1957-ben vettem a kezembe először gépet. A zajt valahogy nem tudom figyelembe venni mert hatodrangúnak tartom, A mostani kigúvadt szemekkel való szemcsevadászat már egyszer a 60-as években lejátszódott a filmnél.Akkor a film szemcséit nézték nagyítóval és sorban készültek a csodásnál csodásabb finomszencsés hívók. Nevetve mondta kollegám a Váci Forte gyár főmérnöke hogy : "ezek a bolond fotósok jobb szemcsézetet akarnak kapni filmelőhíváskor, mint amit mi a laborban előállítunk". A magyar FF film világviszonylatban is kitűnő volt minden paraméterében. Szóval mivel nem szándékozom a Playboynak dolgozni a zaj, (én inkább szemcsésségnek nevezném,) nálam jóformán figyelembe sincs véve.A filmes gépeknél már az az utóbbi évtizedekben kialakultak jó és logikus opciók a Pentax ezt folytatta a digitben is nem kérkedik csodamegoldásokkal. Homogén képet meg nem lehet előállítani mert a filmnél molekuláris szinten képződik az egységnyi képalkotó a digitnél meg érzékelők tömegéből.
-
ottkar
addikt
válasz levy1983 #7323 üzenetére
Tegezz csak nyugodtan. Nem volt gond a Panával annak ellenére hogy a kisebb érzékelő miatt szemcsésebb. De én fényképeztem tükrössel sok évig és az a plusz szolgáltatás amit nyújt a kompaktokhoz képest billentette felé a mérleget meg az a szerencsés alakulás hogy a belépő szintű DSLR-ek ára aláment a bridge szintű kompaktoknak. De pld a Minolta Z3-at megtartottam makrónak mert sokkal könnyebb vele makrózni és ami a legfőbb szempont a kis gyújtótávolságból adódó mélységélesség ami biztosítása a türösöknél kicsit nehezebb. Majd küldök egy holdfelvételt Panával, ezt tükrössel azért nehezebb megoldani technikailag és anyagilag is.
-
ottkar
addikt
válasz levy1983 #7419 üzenetére
Nem lehet általánosítani mert még a belépőszintűek között is igen nagy különbségek vannak.A Canon 300D teljesen műanyagból van természetesen a tükre és a zárja is gyengébb. Míg az én Pentaxom (K100D) fémházas a zár és a tükör is jóval erősebb nem csoda hogy sokkal több expoziciót bír. Azt hogy a használtat megveszed e csakis a te döntésed, én nem venném, főként a teljes műanyagot. Viszont pld optikákat a gépemhez a kitobin kívűl csak használtat vettem a Vaterán 8 db-ot!! , igaz hogy értek a fotócikkekhez eléggé.
-
BEE
addikt
válasz levy1983 #7423 üzenetére
Inkább egy új belépős gép, mert a középkategória szolgáltatásait nem biztos hogy kihasználnád.
Döntsd el a gyártót, és inkább jobb obikat vegyél a géphez,
aztán mire belejössz tudni fogod hogy milyen gép legyen az utódja.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs