-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bikkrom
senior tag
válasz tototos #220017 üzenetére
Kíváncsi leszek. Megköszönném ha megírnád mennyiben állt meg a vszervíz. Meg a tapasztalataitokat az autóval.
Na ezt a Ford-ot még senki sem ajánlotta. Milyen ez a Volvo V60-hoz képest. Valaki tudja így nagy vonalakban?
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Truman
senior tag
-
Bikkrom
senior tag
válasz tototos #220061 üzenetére
Jó ötlet. De szerintem nem lesz gond ezzel a v60 csomagtartóval.
A biztonság és a karbantartás/szervíz költség a fő szempontok. A fölös napelemes ingyen kWh elhasználás után.
A biztonság a Volvo-nál csillagos 5-ös. A karbantartás/szervíz költségtől tartok. Ez ilyen babonás berögződés. Vehetek én bármit. TV, PC, akár milyen gép. Ami elromolhat nálam elromlik. Megnéztem most pár órányi videót a V60-ról, totálcar stb. Nálam első évben erad motor meg aksi csere lesz, meg turbó, csakhogy az 5 millióra ráduplázzunk.
Viccet félretéve csak olyat fogok venni amit a vszervíz rendberakott és ott átnézetjük. Nem tudom lesz-e erre hajlandó tulaj. Meglátjuk. Amit megnéztünk most kiderült, hogy nepper. Most hozta hollandiából. Semmi baja... Mondja ő. Persze. Klíma, kormánymű alap csere ezeknél. Így árulja 5,7-ért...
Holott vannak szépek amiket rendszeresen a vszervíz szervizelt 4,8-ért.Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
kirisz
tag
válasz tototos #220132 üzenetére
Igazából egyenlőre a fogyasztás, illetve vidéken lakom így, ha akárhova megyek minimum 25-30 km-re van az első város, Budapest 60 km. De nem vagyok benzin ellen sem, csak ne egye meg az életem, ha ott megbízhatóbb automata váltós járművek találhatóak vevő vagyok rá.
iamyourfriend #220133
Nincs igazán kiszemeltem, nézegettem opel astrákat, ford focusokat, vw passat, golf elég sokmindent. Az a baj tényleg nem értek a műszaki részéhez.
-
eWro
csendes tag
válasz tototos #220136 üzenetére
Azokban van olyan, hogy az automata tönkremegy? Hallottam már azt is szidni sok embert, taxisok meg nyilván agyondicsérik. Egyébként láttam elég sok HAHU-s hírdetést Priusokról amik 300 ezer körül hengerfejezve lettek és akkucellákat cserélgettek. A gondom az ilyen típusokkal, hogy mindenki csak azt terjeszti róla, hogy képtelenség, hogy elromoljon és még az olajcserét se csináltatják meg rajta, ezáltal egy jó konstrukcióból is kilehet fogni könnyen rossz példányt.
-
dj79
senior tag
válasz tototos #220142 üzenetére
Ahham, értem, tisztában vagyok vele, elég sok kilométert belevertünk családilag a hsd-kbe, Itt már előjön az olajfogyasztás, katalizátor-hatásfok gondok, a bélázásra is van bőven kevésbé elégedett vélemény, meg azért egyre többen jövögetnek is hozzám hibát olvasni. Mi még időben kiszálltunk a p2-ből és relative kevés ráfizetéssel át tudtunk ülni egy hsd auris touringba, utóbbival nulla gond volt eddig.
-
laszak
tag
válasz tototos #220161 üzenetére
Rátapintottál egy érzékeny pontra.
V60, illetve a XC60 (egyetlen SUV, ami igazán kellemes a szememnek) nagyon tetszik, a világos nappabőr belsővel.
Árban +8m a keretünk felett most egy XC60, amiből már a T6 újonnan is elérhető lenne.
Viszont fenntartásban úgy tudom, a Volvo elég zsebbenyúlós. -
hobizoli
nagyúr
válasz tototos #220344 üzenetére
ez a FCEV tema jelenegi formaban eloallitott H2-vel sosem lesz jo
az FCEV rendszer teljes hatasfoka (amire nyomatek lesz belole a kereken), olyan kicsi vagy meg kisebb is, mint a ICE jarganyoke
ott buko, hogy ha foldgazbol allitodik elo a H2 gaz, akkor hogyis zöld....?
az siman CO2 kibocsatas
elektrolizissel meg 40kWh elektromos aram kell 1kg H2 haz eloallitasahoz 100% hatasfoknal, ami akkor meg egy naaaaagy lufiban van legkori nyomason, es nem 700bar-n es ami egy FCEV szgk-nal 100km-re eleg, pl a Toyota Miraia Model3 18,5-19kWh-val megy el mérve(!!!) 100km-t
szoval mar csak idaig nezve is massziv buko a sztori, es 100% hatasfok is karcos
mikozben a Model 3-nal az egy valid mért adat minden vesztegeset IS szamolva addig mar a rendszerben
elkezdesz szamolni FCEV rendszer osszes elemenek valos hatasfokaval, akkor csak meg rosszabb lesz
a BEV-nel meg a 19kWh-ban ez mar mind benne vanszoval miert is erne meg egy sokkal pazarlobb rendszerbe tolni az aramot, ami tobb lepcsoben vegulis csak szinten egy elektromos auto igazabol, ha lehet egybol elektromos autoba is tolteni?
Dr Hanula meg mar leprodukalta magat az egyik TC Parkolo paraden eloadott szovegevel, amikor a BEV-nel beleszamolta azt is az egyenletbe, hogy kibanyasszak a Litiumot a foldbol hozza, a benzin/gazolaj meg a kut tartalyaban termett ingyen
meg nyilvan csak a Litium banyaszata jar kornyezetterhelessel, a koolaj az szupergreen...lasd Exxon Valdez, meg Deepwater Horizon cimu torteneteket
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
veterán
válasz tototos #220360 üzenetére
a heten pont egy rav4 taxi hozott haza a repterrol, ami mondjuk 20-25p autopalya. amennyire faszan nez ki kivulrol, belul annyira bantott engem minden. direkt figyeltem a kritikus reszeket: ecvt, zajszigeteles, belter. fajdalmasan szereny mindegyik, ennyi penzert. plusz a 3 honapos kocsit viheti vissza a csoka, mert beragadt a vezetoules, nem lehet allitani nekem annyira van a sajat q3-amtol, meg altalaban a vagtol, mint mondjuk az en kocsim egy e-klassetol, vagy s6-os auditol. szoval… eleg messze. sosem adnek erte annyit amennyibe kerul.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Bikkrom
senior tag
válasz tototos #220466 üzenetére
Köszönöm az infót! Meg a privátot is! Elkezdtem nézni a 2016-2017-eseket. 5,5 körül már van az is, igaz kisebb felszereltséggel.
Mennyi lett az egész behozatal mindennel? +550 vszervíz.Évjárat? Felszereltség? Futott km? Aksi állapot?
[ Szerkesztve ]
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Kickass
őstag
válasz tototos #221048 üzenetére
Én értem, hogy neked Prius van és innentől bú meg bá. De, ez a piac áraz duma jópofa kivéve, ha itthon néhány piaci szereplő kartell szerűen felveri valaminek az árát.
Jó autó a Prius, de a legöregebb 2es már húsz éves. Csodák nincsenek, meg kell nézni Sturcz Anti videóját mennyit költött rá. Más autónál csak legyintene, hogy GTK.Érdemes ezt a hypeot a helyén kezelni. Kb mint a Jazz, egyetlen előnye a magic seat, amit 10ből 9 user sose használt.
-
hobizoli
nagyúr
válasz tototos #221050 üzenetére
4 ev meg 40k km az nem ido
annyi ido alatt normalis auton meg egy vezerlescsere se ugrik be, szoval siman kihuzhato komolyabb lepteku szervizek nelkul is, egy kuplung is lazan tobbet bir ennelkollegam 3 eve vett egy 2.0TDci manual valtos Ford Smax-t 2 hettel korabban csereltek rajta vezerlest szamlaval igazoltan
o csak gumit vett ra 3 ev alatt meg ablaktorlo lapatot + a szokasos olajcserek
3 ev alatt 50+ k km ment vele2.7m volt az auto teli-nyari felnire szerelt gumikkal meg a friss vezerlescserevel akkor
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Kickass
őstag
válasz tototos #221050 üzenetére
2(?) év alatt ráköltött 1,5 millát, az autó meg ér valahol kettő körül.
Legfiatalabb P2 is 16 éves, akkupakk, rozsda, stb.
Azt te se gondolod komolyan, hogy te ugyanazt látod a hirdetési oldalakon amit a kereskedők + ha tényleg így lenne az azt jelentené, hogy itthon bukóval árulják az autókat.Szép dolog a fanboyság csak egy idő után többet árt mint használ.
Jó autó a prius, de a P2 öreg és fiatalabb már nem lesz. -
1dani1
csendes tag
-
őstag
válasz tototos #222407 üzenetére
a Prius+ 2011-es konstrukció, annak megfelelő aktív- és passzív biztonsági rendszerekkel, zajszigeteléssel, elérhető extrák számával, vagy fedélzeti rendszerrel. egy 2020-as Touran meg 2015-ös konstrukció, tehát van köztük 4 év, ami az autóiparban majdnem egy egész modellciklus.
és bónusz: 2011-ben a Toyota még mindig a 2005-ös szinten volt a beltéri anyagok minőségét illetően, egy B7 Passat komolyabb autóbelső, mint egy Prius+“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
KoVee84
senior tag
-
BigBlackDog
veterán
válasz tototos #222449 üzenetére
Használtam pár hétig 122 lovas, 1.8 C-HR-t, illetve hosszabb távon kéziváltós, 122 lovas 1.4 TSi és DSG-s, 150 lovas 1.5 eTSi tapasztalat is van.
Városi használat mellett inkább a hibrid nyerte meg a tetszésemet; indulásnál nincs késleltetés, azonnal ugrik gázpedál lenyomására, városi tempóra intenzíven és egyenletesen gyorsít és fogyi is elkezdett csökkenni, ahogy beértem az elővárosi részből, a dugókkal telítetteb környékre.
Viszont országúton már nem egyértelmű számomra, hogy melyik a kellemesebb; ott azért a TSi alacsony fordulatszámon meglévő ereje-nyomatéka sokszor jól jön, nyugodtabb vele a közlekedés.
Autópályán egyértelmű a turbóbenzin előnye szvsz, az 1.8 hibridet kicsit kevésnek éreztem már 110 feletti előzéseknél (akkor 1.0 TSi DSG Polo volt a mérce), nagyon nagy hangot csapott egy erősebb gyorsításnál, de a dinamika nem volt annyira hátba vágó. Ennek ellenére normális, moderált közlekedéshez bőven elég, csak nem kell sportos stílust várni tőle ilyen tempónál.Persze, ez csak saját tapasztalat, vélemény, nem feltétlen lesz egyetértés mindenkivel megérzésem szerint.
-
Yany
addikt
válasz tototos #222700 üzenetére
Abban a helyzetben, amire keresem ez nem döntő. Anyósnak kutatok, még csak pásztázom a piacot, de tudom, hogy a Yaris Cross tetszik neki, csak a mostani hírek sem igazán hangzanak jól ez irányban, a részletfizetési konstrukciók sem túl jók a Toyotánál, meg én a magam laikus részéről elektromosat ajánlanék neki inkább, főleg a belsőégésű technológia kihagyása miatt, de valójában nem tudom, hogy az alábbi szempontokat melyik szolgálja jobban (és ez lenne a lényeg): üzembentartási költségek, megbízhatóság, garanciák, vezetési biztonság és praktikum, vagyis könnyű ki/beszállás, stb. Egy olyan kocsit keres, ami napi 2x40~50km-es munkábajárást lehetővé tesz és hosszú távon nyugalommal és biztonsággal szolgálja a nyugdíjas éveit. (ilyen szempontból kritikusnak vélem a különböző biztonsági assistokat is, mint pl. a tolatáskori aszisztensek, 3D vagy felülnézeti kamerakép, oldalirány forgalomfigyelés kiálláskor, stb.) Yaris Crossnál ez vagy külön csomag (smart, vagy magas felszereltség, Konánál asszem alap, de nem vagyok teljesen képben még).
De nem is akartam addig végletesen beleásni magam, amíg ki nem derül, hogy egyik, vagy másik egy kalap sza..móca. Szóval érvek/ellenérvek és tapasztalatok jöhetnek ide is, oda is, bárkitől, aki képben van.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
őstag
válasz tototos #222711 üzenetére
azonos km költség esetén az egyéb tényezőket kell megvizsgálni:
töltés kényelme: otthon megy-e, vagy időt és pénzt kell áldozni arra, hogy valahol, sokszor lakhelytől messze le legyen téve az autó hosszú 10 percekre, náha órákra VS. beszaladsz a legközelebbi benzinkútra és megkéred a kutast, hogy töltse tele
éves átvizsgálások/szervizek költsége: most voltam a feleségem CX5-ével Mazda márkaszervzben, sima éves olaj-szűrő cserékkel 125 ezer volt, igaz extraként megint aktív szenes utastér szűrőt kértem bele. egy villanymotorban biztosan nem kell olajat cserélni, meg szűrőket.
parkolási engedmények: zöld rendszámra még mindig adják sok helyen, ez előny lehet“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tototos #222716 üzenetére
nálunk más a helyzet, a legközelebbi Lidl az 5km-re van, és a feleségem kb 5.000 km-t megy egy évben, azt is 99%-ban itt helyben a faluban, szóval simán jó lenne a villany verda helyette, vagy egy plugin hibrid, ami elmegy 50-60km-t egy töltéssel, hogy ne kelljen naponta feldugni töltőre. de csak akkor, ha lesz napelem, mert enélkül mindenféle villany töltő infrastruktúrától elég messze vagyunk
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz tototos #222721 üzenetére
plusz a töltő költsége
egy 22kW-os Growatt például 360-400k plusz telepítés, meg 1 fázisról 3 fázisra bővítés ha 32 ampered van is, de 3x25A kell akkor munkával az is 300kazért nem árt észben tartani, hogy egy full villany verdát nem tolsz tele a fali konnektorból egy éjszaka alatt sem
persze ezeket a befektetéseket eloszthatod több évre, de ha 5 felé osztod akkor is marad évi 5000 km mellé vagy 40-50 forint km költség (a mi helyzetünkben).
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Diablo IV
- Renault, Dacia topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BMW topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen