Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Sziasztok!

    Szükségem van egy autóra, mert kiköltöztünk az agglomerációba a belvárosból párommal, és egy kocsival nem tudjuk kényelmesen megoldani az ingázást.

    A következő paraméterek mellett:
    - Érd-Kelenföld között kellene naponta levezetnem, 30-40km átlagosan. (autopálya)
    - Kb 500.000ft-ot szánnék rá (ha indokolt, tudok feljebb menni)
    - Eddig a kisebb kocsikat preferáltam, viszont nem szeretnék egy balesetben rossz esélyekkel indulni, úgyhogy a biztonság egy fontos szempont lenne
    - Valami "igénytelen" típus lenne a legjobb, nyilván nem ez lesz életem autója, később nagyobb keret lesz erre a projektre, az elkövetkező 4-5 évre terveznék vele
    - Benzinest preferálom, úgy hallottam a Diesel nem szereti ezt a fajta felhasználást (ha rossz az infó, akkor természetesen lehet arról is szó)

    Eddig Nissan Micra / Peugeot 206, 207, 307 / Golf3 / Smart / Renault Clio / Opel Corsa / Toyota Yaris típusokat néztem, de tényleg nem értek hozzá.

    Tudnátok segíteni? :R

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz tboy93 #166589 üzenetére

    500 csak az autóra, vagyis 650-700 összesen.
    Találtam egy 2002es Octavia-t is közben (mondjuk ez pont hatalmas), 1.6, benzin-gáz, kb 200e km, full felújított motorral. 600at kér érte az ismerős. Érdemes rajta elgondolkodni, vagy inkább az általad ajánlott típusok?

    @BigBlackDog:

    Köszi, megnézem az általad írt típusokat!
    Most egy 2002es Peugeot 307es 1,6os Presence kocsit használunk (inkább a párom), 8 éve használjuk, és eddig max 300at kellet rákölteni (új gumikat is beleértve), nyilván lehetetlen előre látni ennyire, de ha egy hasonló kocsit sikerülne megcsípnünk, akkor az kb tökéletes lenne.

    @8th:

    Csak azért nem gondolkodom dízelben, mert azt mondták az ismerősök (nomeg az internet), hogy azoknak rosszat tesz ha hideg motorral használom.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz BigBlackDog #166614 üzenetére

    Az a bajom csak vele, hogy belekókányolták a gázt, én meg az ilyen "sufnitunning" megoldásokat meg kerülöm ahol tudom. Szerintem elengedem, 600ezer 200e+ km-es 17 éves kocsi nem annyira hangzik jól.

    @8th: Köszi, megnézem azt a Fabia típust!

    Közben olvasgatok, kicsit emelem a keretet (7-800e mindennel együtt most), de bizonytalan vagyok, hogy ebben az 5-700e kategóriában milyet szabad venni, mennyi km-el, stb.

    Amilyen opciókat látok, vagy veszek egy nagyon olcsó (<300e) 106os Peugeot-ot, 1,5D motorral, és hajtom amíg megy, reménykedve hogy kibír 4-5 évet, vagy feltornázom 6-800e forintig a korlátot, és vagy veszek egy Fabia / Almera / Micra / Corolla / 307 / Astra G / Corsa C-t, hátha azok már megbízható típusok, vagy pedig az 500e környékén valami kevesebbet futott (vagy annak hazudott) valamit, amivel rizikózom a kilómétert, hogy törve volt-e, stb.
    Nem könnyű, pláne hogy egyáltalán nem értek hozzá. :(

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz 8th #166793 üzenetére

    Rendben, köszi, akkor dízeles alternatíváknál ezek között nézelődök! (Lupo/206, Punto II/Clio)

    A márkaszervíz biztosabb megoldás, mint az évek során bevált szerelő ismerős?

    Benzint felejtsem el erre a használatra? Faterom mindenképpen egy 1000 köbcentis Yarist akar velem megvetetni (nagy autómániás az öreg, túl is van vagy 40 kocsin)

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Sziasztok!

    Visszajött a banktól az ámen a lakáshitelre, úgyhogy már tudok számolni kocsival.

    Heti 150-180km-t tennék meg vele Érd-Kelenföld között az M7-esen, illetve helyben mozognék közértbe, rokonokhoz, stb. Egyedül használnám, vagy max feleségemmel ketten ha az övével éppen szervízben vagyunk.

    A keret mindenestül 900ezer forint lenne, ebből szeretnék egy gazdaságos, 2005-től gyártott, max 100ezer km-t futott benzines kocsit, aminek alacsony a fogyasztása, megbízható, biztonságos és nem kell a gatyámat rákölteni félévente a szervízre.

    Mennyire reális az elképzelés?

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz Yiggdrasil #167523 üzenetére

    Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

    Sajnos nem értek az autókhoz, ez csak egy elképzelés volt, hogy 2005-től és 100.000km alatt, ha nem reális akkor nyilván engedek belőlük. (Páromnak 2002es 307-je van, 150ezer környékén járunk már vele, de az elmúlt 8 év és 80ezer km alatt ha 300ezret kellett rákölteni akkor sokat mondok, szeretjük nagyon, valami hasonló kategóriásat keresnék)

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Hahó!

    Ismét én, jó lassú nekem ez az autó-választás sajnos. :B

    Továbbra is Érd-Kelenföld vonalra keresek a 307-esünk mellé (később helyette) egy második kocsit (más irányban dolgozunk párommal, 2 kocsival lényegesen kényelmesebb lenne).

    Kb napi 45, évi 15-25ezer km-re kellene egy olyan autó, ami megbízható, viszonylag olcsó fenntartású.

    A keret továbbra is 1millió, ha jól értem akkor olyan 800-850ezer környékén tudok nézelődni belőle.

    Eddig kisebb típusokat néztem:
    - Yaris (1. vagy 2. gen. 1.3 Benzin)
    - Jazz (1. gen, 1.2/1.4 Benzin)
    - Colt (2005től, 1.3 Benzin)
    - Almera (csapott hátú 2. gen 1.5 Benzin)
    - Fiesta (2002-től, 1.4 / 1.6 Benzin)
    - Audi A2 (1.4 Benzin)
    - Mazda 2 (2004től, 1.3 Benzin)
    - Micra (2003tól, 1.2 Benzin)
    - Corsa C (1.2 TwinPort)
    - Clio (2002től, 1.4 16V Benzin)
    - 206/207 (1.4 / 1.6 Benzin)
    - Wagon R+ (1.3 Benzin GLX)

    De elkezdzünk gondolkodni azon is, hogy mi van ha egy nagyonbbat nézünk, ami esetleg hosszabb távra is jó lehet és könnyebben pakolható mint a kisebbek:
    - Focus (2002-2005, 1-4 / 1.6 Benzin, akár kombi is)
    - Fusion (1.4 Benzin)
    - Civic ( 2004től, 1.4 / 1.6 Benzin)
    - Primera
    - Astra G (1.4 /1.6 Benzin, akár a Caravan is)
    - 406/407 (1.4 / 1.6 Benzin, akár az SW verzió)
    - Fabia / Octavia (1-4 Benzin, akár kombi is)
    - Carisma, Lancer (1.4 / 1.6 Benzin, Lancerból kombi is)
    - Corolla (béka vagy E12, akár a Verso is)
    - Note (1.4 Benzin)
    - Yaris Verso
    - Volvo S40 / V40 ( 2002től, 1.4, 1.6 Benzin, kombi is)

    Félkövérrel azok amik jobban tetszenek külsőre és/vagy családban volt jó tapasztalat velük.

    A problémám hogy minden típusról találok hideget-meleget a neten, és mivel rengeteg típust nézek, borzasztő időörlő nézelődni.
    Tudnátok segíteni szűkíteni a mezőnyt? (ha valami nagyon jó típus felett elsiklottam akkor azt is belevehetem a listába, csak legyen kisebb :) )

    [ Szerkesztve ]

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz vzsryl #167928 üzenetére

    Koszi, korbenezek akkor ennel a tipusnal.
    A tobbi tipus abszolut felejtos emellett?

    Gombinyó

    Bar szeretjuk a kis 307-est, mert alkalmi vetel volt (8 evesen 90ezer km-el hibatlanul 450ert, es az elmult 8 ev alatt kb ugyanennyit koltottunk ra), 800 korul mar nem biztos hogy ezt valasztanam :B

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Sziasztok!

    A jelenlegi Polo-m eléggé rossz bőrben van (kuplung, váltó, fékek, fűtés, ablaktörlő motorok, stb halottak kb), és szeretnék helyette egy másik autót venni magamnak.

    Érd-Kelenföld vonalat járom oda-vissza minden nap az M7-esen, illetve kisebb utakra használom, többnyire egyedül, vagy párommal (családbővülés majd pár év múlva, arra meg jó lesz a 307esünk).

    A lényeg, hogy megbízható, alacsony fogyasztású, viszonylag olcsón fenntartható autó legyen a következő.

    Eddig amiket néztem (2007től, 100ezer km alatt, benzines), 1,5 millióm van a projektre cakkumpakk.
    Swift 1.3GLX
    Yaris 1.3
    Fusion 1.4
    Fiesta 1.3
    Jazz 1.4
    Colt 1.3
    307 1.6
    206/207 1.4
    Clio 1.4 16V
    SX4 1.5 GLX

    Nekem eddig a Swift tűnik a legjobb alternatívának, ti mit ajánlanátok?

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Sziasztok!

    Cserélném őszig legkésőbb jelenlegi szétrohadt Polo3-asom.
    Használat: napi 40km ingázás autoplyán 90%ban, városon belül ide-oda futkározni
    Keret: tokkal vonóval 600.000 erős magyar forint
    Igények: klíma, szervókormány, alacsony fogyasztás, olcsó fenntarthatóság (ez utóbbit hozta a Polo eddig)

    Mennyire reális az elképzelés? Csak azért gonolkodom ebben mert a feleségem 307ese se került nagyon többe és a fogyasztáson kívül teljesít mindent a fent írtakból.

    Tudtok pár típust ajánlani hogy miket érdemes keresni?
    Köszi! :R

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Sziasztok!

    Kb 1 éve használom anyám régi 96os Polo3-ját (3 ajtós, 1.4 benzines, 240ezer km-rel), és most jutottam el odáig hogy vagy kipofozom vagy megválok tőle.

    Sajnos sosem volt szép élete, anyám előtt valami boyracer telepakolta Alpine hangcuccal, ráadásul úgy hogy full szétbarmolta a kárpitot meg a műanyag borítást a beszereléskor, persze eladás előtt igényesen kirámolta az erősítőt meg a mélyládát, letépte a felső spoilert, stb, én még szólni nem hallottam benne a maradékot. Továbbá a kerekek mögé betett 2db, a gumisom szerint régi zsiguli féktárcsát, hogy kijjebb legyenek az amúgyis nagyon menő 13as lemezfelnik. Őszintén nem értem, hogy mért egy 74 lovas full fapados kocsitból akart helyi paripát építeni (se szervó se klíma se semmi nincs a kocsiban).

    Utána anyámhoz került, aki nem éppen a lelkiismeretes tulajdonos, eléggé rutintalanul vezette (padlógáz, satufék és mivel magasan fog a kuplungja ezért kicsit fusztráltan váltott, itt-ott koccant vele), majd húgomat elvitte vezetni tanulni, ahol máig rejtély hogy mi történt, de sikeresen lebontották az elejét (fél motort kicserélték, ragasztották a lökhárítót, első tengelycsere, hűtőrács, új lámpák, stb), majd utána berepedt a szélvédő és anyám megunta, vett egy Modus-t és ezt elegánsan rohasztotta 4 évig a ház előtt rendszám nélkül.

    Mielőtt hozzám került elvitte a szakbarbár szerelőjéhez aki a szétrohadt részeket lekezelte majd igényesen színre festette, mostanra persze full rozsda az egész és ujjnyi darabokban pereg róla a festék. Áttolta a vizsgán valahogy és megkaptam hogy tessék, üzembiztos, de a szerelő azt üzeni hogy ne menjek vele hosszabb útra.

    Azóta tetettem rá új kipufogót mert az eredeti már csak nyomokban volt fellelhető, kapott a váltó meg a kézifék új bowdent, új akksit, új nyárigumiszettet (az eredeti 2001-es volt) és most így tényleg megy.

    Csak minden eleme rohad és nem kicsit, küszöbök végig hólyagosak, szélvédő mellett is, tetősín helyén is, csomagtartó is, illetve a sárvédők sarkai. Nem beszélve róla, hogy ha bekapcsolom a fűtést akkor a lapátokról lebomló szivacs szerű cuccot fújja a pofámba és rettenet égett szag jön belőle. (alapjáraton olyan szaga van a kocsinak miután megteszem vele a napi 40km-t, mintha egy IFA állna mellettem, de ezt már megszoktam)

    A lényeg hogy ha idén ősszel is akarom használni, akkor rendesen invesztálnom kell bele, mert a téligumi mellett a szerelő mondta a teljes olajcserét, vezérléscserét, fékfelújítást, kerékcsapágycserét, fűtéssel is kezdeni kell valamit, illetve a meghalt szélvédőmosót is kompletten cserélni kellene. Kasznira azt mondta hogy veszett fejsze nyele (meg úgy az egész autóra).

    A jelenlegi keretem mindennel együtt 700.000ft, ebből kellene vagy fullosra kikalapálni ezt a matuzsálemet, vagy nézni valami másikat, viszont full suta vagyok az autókhoz és ötletem sincs hogy merre kezdjek neki.

    Amúgy egyedül használom többnyire, napi 40-50km-t megyek vele, főleg autópályán.

    Szerintetek mitévő legyek? :F

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Szerintetek érdemes még manapság B-Corsa / Banakcs Micra / 106 / Saxo /Twingo vonalon nézelődni, vagy már mind túlkorosak? Valami olyat keresek, ami biztonságosabb, mint az egyes Swift, de mégse egy vagyon fenntartani meg tankolni.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz molnarpeter #177423 üzenetére

    @molnarpeter: Köszi, megnézem a Thalia-t. Hátsó futómű mennyire problémás ezeknél? Illetve ezek az SDI dízelek nem mennének tönkre a napi 40km-es ingázásom alatt?

    @MunezXBK: Köszi, akkor már húzom is le a listáról :)

    @Integrale: Köszi az ajánlást, Punto-tól nem kell félni? Az olasz autók ellene sztereotípia miatt hagytam eddig ki őket. Megnézem a 306/Xsara-t is, ennél a 3 típusnál melyik motorral szerelteket érdemes keresni?

    @bitpork: Köszi, dízelt eddig totál kihagytam, mert minden ismerősöm óva intett tőlük mondván hogy nem melegedne be rendesen/hűlne le a motor az én napi rutinom mellett. Ennél a motornál ez nem lenne probléma?

    @8th: Huh, köszi, ez tényleg jó pici kocsi, utánanézek. Milyen motorral ajánlanád?

    Micra, Twingo rosszabb a többi általatok felsorolt típusnál? Esetleg ha méretben feljebb mennék lenne más/jobb alternatíva? Elég nyugodt sofőr vagyok, egyedül az autopálya miatt félek a Swift-féle biztonságtól, tudom hogy ha letol 200al egy barom akkor tökmindegy, csak azért mégis csak van különbség autó és autó között, nem? :)

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz 8th #177430 üzenetére

    Értem, köszi!

    Nekem csak a munkábajárásra kell ez az autó, ami kb 40km többnyire autopályán oda-vissza (meg ide-oda rohangálni vele de az elenyésző). Rohanni nem szoktam, mert a mostani 1.4-es Polo3-asom 90 fölött rettenet mód zabál, mondjuk ha a következő kocsival lehetne 110-130at menni úgy hogy ne zabálja le a gatyámat, az nem lenne hátrány :)

    @molnarpeter: Áh, értem, köszi az infót :)

    [ Szerkesztve ]

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz Yiggdrasil #177432 üzenetére

    Köszönöm mindenkinek!

    Ez az A2 nagyon megfogott valamiért. Mondjuk onnantól , hogy Audiról beszélünk, mi a tapasztalat, mennyire horror a szervízköltség?

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Urak!

    A CZ3 1,5 DI-D Colt-ról mi a vélemény? Próbálom hajtani ezt a 7-800ezerig megbízható, olcsón fenntartható autó-álmot, de eddig csak lyukra futok (A2-Lupo vonalat ajánlottátok eddig, az A2 tetszik is nagyon, de 800alatt csak hulladékot sikerült eddig találnom), most viszont van az ismerősi körben egy ilyen járgány, ami 130ezer alatt futott, 2006-os, nem sérült, 1. tulajos, és 800ért adnák. Szerintetek?

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz 8th #177648 üzenetére

    Értem, köszi!

    Viszont valszeg rossz kategóriát nézek, mert eddig a kszemeltek közül (A2, Swift2, Lupo, Jazz, Yaris, Micra, Colt) közül egyet se találtam az elmúlt 3-4 hét alatt, ami szőröstül-bőröstül kijött volna a 7-800as keretemből. Ezek inkább 1-1,5m körül vannak ahogy látom (minden költséget beleszámolva).

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz tboldi #177664 üzenetére

    Nézegettem azokat is már, csak eddig elvetettem mert ismerősök azt mondták róla, hogy magas, sokat eszik, instabil és megőrülnék vele pl az érdi emelkedőn felfele. A mostani kis 1.4-es Polom 5-ben szépen bírja 110el, annál lejjebb nem mennék.

    [ Szerkesztve ]

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz kisza25 #177670 üzenetére

    Akkor valszeg feleségem 307-esével lesz a gond, az 4 felnőttel 5.-ben már nem bírja tartani a 100 fölötti sebességet, hiába az 1.6-os motor.

    Na de visszatérve a lényegre: maradjak akkor a WagonR-nél ebben az ársávban? Hátha találok valami megkíméltebb példányt egy klímával.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz Integrale #177676 üzenetére

    3200-3400 között van valahol, ott már eléggé hangos szegény, kicsit odalépünk sík terepen és felmegyünk 130-140 körülre, akkor már üveghangon vonyít bőven 4000 felett.

    Mondom majd neki hogy próbáljon ott visszaváltani, viszont akkor meg gondolom előjön a másik "gondja", a nagyon magas fogyasztás :D

    @tboldi: Köszi, megnézem azokat is, hátha. De akkor a többit gondolom temethetem még gondolat szintjén is a kis listámról, igaz? :(

    [ Szerkesztve ]

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Na miután hirtelen fellángolásból majdnem megvettem egy Yaris TS-t, leültem a feleségemmel és átbeszéltük, hogy mégis milyen kategóriájú autót kellene vennünk.

    A végeredmény az lett, hogy mivel az ő 2002-es 307-ese 0 perces korától nála van, és még csak 150ezer km-t rakott bele, és most lett a hengerfej felújítva (elszállt a hűtés egyik pillanatról a másikra), ezért azt a kocsit addig hajtja, amíg ki nem esik alóla.

    Viszont mivel az egy 3-ajtós modell és lassan aktuális lesz a gyerek-kérdés, abban maradtunk, hogy a leendő "új" autó legyen családbarát (értsd: 4/5-ajtós, és elférjen benne egy heti cucc+babakocsi).
    Nyilván emellett maradnia kellene a megbízhatóságnak, az elviselhető fenntartási költségnek, és a normális fogyasztásnak. Valszeg a gyerkőc érkezéséig én fogom használni az M7-Kelenföld táv napi megtételére oda-vissza, utána cserélünk, és én fogom továbbnyúzni a Peugeot-t.

    Ja és a csattanó: feleségem szeretné, ha 700ezerig mennék el max a vételérban (átírás, kötelező, stb ezen felül, nyilván nem egy olyan autó a cél, hogy 100-200ezret kelljen azonnal rákölteni).

    Mennyire reális ez az igény-összeg páros? Illetve ebben a kategóriában mik az ajánlott modellek? :F

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz Dare2Live #177788 üzenetére

    Jogos amit írsz, a realitás az 1-2 év, ha minden úgy alakul ahogy tervezzük.

    Amit viszont kifelejtettem, hogy mindenképpen kell egy második autó, mert a mostanim lassan kiesik alólam, esélytelen, hogy akár 1 évet is kitartson anélkül hogy egy vagyont dobjak bele teljesen feleslegesen (3as Polo, full rozsda, és kb minden csereérett rajta).
    Ezért gondoltam, hogy valami kicsit nagyobbat néznék akkor már, mint a 307es, hogy ha úgy hozza az élet 2-3-4 év múlva hogy kellene egy nagyobb autó, akkor ne kelljen megint cserélni (10 éve van meg a Polo is a családban, de sajnos túl későn került a kezeim közé hogy megmenthessem).

    Mondjuk nem gondoltam semmi batárra, kb egy G/H Astra, Almera/Primera, Focus, Octavia/Fabia, 206SW, 1.gen Jazz, stb., hogy mégse egy második "kisautónk" legyen.

    [ Szerkesztve ]

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz Dare2Live #177800 üzenetére

    Értem, köszi! :)

    Nyilván nálunk nem hobbiból van a 2 autó fenntartva, így hozta az élet, próbáltuk eggyel, 2 hónap után döntöttünk úgy, hogy inkább a plusz költség, csak ne kelljen a rengeteg kényelmetlenséggel tovább folytatni.
    Itt az alapelképzelés a rossz, vagy a keret nagyon kicsi?
    Ahogy a Yaris TS-en is érzem, hogy nem biztos hogy a leglogikusabb opció (nyilván baromira bejön, és nagy élmény vezetni), mert egy második kisautó nem biztos hogy időtállóbb kombináció, de a ló másik oldalára sem szeretnék átesni, hogy veszek előre egy családi csapatszállítót, mint pl egy Sharan, csak valami 4/5 ajtósat, ami akár a későbbi babakocsit is megeszi a 2-3 sporttáska mellé.

    De ha rossz a koncepció, akkor hátraarc és nézek valami kicsi gazgaságos kocsit és majd ha jön az igény akkor nyelek egyet és váltok megint.
    Tényleg nem mozgunk otthon ezen a területen, lehet hogy teljesen rosszul állunk a dologhoz.

    @DZs: Köszi, C-Max-ot félve, mert apám rengeteget szenved az övével, Octavia jó lehet, Verso sajnos túllóg nagyon a kereten, Scenic-nek utánaolvasok, bár az valszeg nagyon nagy lesz még. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Lassan, de biztosan szűkül a dolog, eljutottam odáig, hogy ezek közül lesz valamelyik:
    - Yaris (motor kérdéses) - Minél többet olvasok róluk, annál szimpatikusabbak, a sima kicsi aranyos, a sport vagány, a Verso meg marha praktikusnak tűnik amellett hogy nem egy nagy kaszni
    - Jazz 1.2/1.4 benzin - Ez az amit mindenki ajánl, és a legtöbbet néztem meg belőle, viszont a 800ezres sávban csak az 1. Generációsok vannak és abból sem a legszebbek (rozsda főleg)
    - Swift 2. Gen 1.3 benzin - Ez a költséghatékony opció a fejemben, és formailag is bejön
    - 307 1.4/1.6 benzin - Ilyet nyúzunk lassan 10 éve, már ismerjük kívül-belül, nem volt vele különösebb gondunk csak ha ellógtuk az éves szervízt (206 is tetszik, de mindenki lebeszél róla a hátsó híd típushibája miatt)
    - A2 1.4 benzin - Ez tetszik talán legjobban külsőre-belsőre, viszont mindenki óva int tőle az rokoni+ismerősi körökben mondván hogy Audit aranyáron lehet szervízelni a többihez képest, ritka modell, hiába alu, tuti rohad az acél része, stb, és a PD TDI verziós takarékos motortól, mert hogy dízelt nem veszünk mert a PD elemek javítása/cseréje horror és különben is

    De még így is túl nagy a lista.
    A kérdés, hogy ezekből haladjak tovább úgy, hogy amelyikből a legjobb állapotút találjuk az legyen, vagy van ami hibás elgondolás?

    Yaris esetében mennyire vállalható az 1.0-ás, illetve a Jazznél az 1.2-es motor? Mégiscsak lenne napi szinten autópálya, de max 120ig szoktam felmenni és többnyire 90-110 körül lehet úgyis csak haladni a forgalom miatt.
    Illetve valaki ismeri, hogy mit jelentenek a Yarisoknál a típusnevek? (Pl Linea, Sol, Blue, stb) Ugyanez a Jazznél is az LS/ES stb kódokkal, neten csak az aktuális generációkra dob találatot.

    És a végére: ahogy nézem 150-250ezer km-t futott autók vannak főleg, mennyire öngyilkosság egy ilyet bevállalni?

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Valamit rosszul csinálok.

    Néztem már mindent (A2-től a WagonR-ig, Octaviatól a V40ig), ami tetszik azok botrányos állapotban vannak, amik meg vannak, azoktól mind a népitélet mind az ismerősök is óva intenek.

    Eddig az elképzelésem is változott időről időre, viszont mostanra kialakult egy kép, ami szerintem abszolút megvalósítható, de mégsem sikerül.

    Legyen megbízható, ne egy vagyon legyen hozzá a szervizelés (itt a prémium márkák, ritka típusok kiesnek)
    Ne fogyasszon sokat autopályán (itt minden ami 6-7l fölött eszik kiesik)
    Legyen benne klíma, szervokormány, ABS (rengeteg kiesik)
    Bírja a 120-130as tempót (viszlát 1.3 alatti motorok)
    Lehetőleg biztonságos kialakítású legyen (Swift 1 kiesett)
    Méret, csomagtartó, stb full lényegtelen, minél kisebb, annál jobb kb.

    És ha eddig nem öltem meg a keresőt a hahu-n, beírom, hogy max 850ezer forint, és vége.

    Tényleg ennyire botrányos ez az elképzelés? A héten befejezném ezt a kálváriát, ha kell lemegyek mucsaröcsögére is a kocsiért, de kezdek totál bekattanni ettől a témától, nem értek az autókhoz és már nagyon frusztrál a dolog.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz bitpork #178220 üzenetére

    Nekem eddig az volt a fejemben, hogy az a normális :B
    Ezek szerint ennél a résznél el vagyok tévedve. Mennyi számít átlagosnak kb?
    Köszi a Leon-t, utánanézek :)

    hobizoli: Ezek szerint ezt nagyon rosszul láttam eddig, elnézést, tényleg nem vagyok egy nagy autó-mágus, beülök, használom, 10ezrenként viszem a szervízbe (szerelőmben megbízom, mindig cseréli amit kell, a végén kapok egy tételes listát, elteszem, kifizetem, ennyi), vagy ha fura hangot ad, havonta kitakarítom, lemosom, nekem kb ennyi az autó.

    Köszi az ajánlást, na ez a típus pont az a kategória volt, ami a szép, jónak tűnik, de mindenki egyből lehülyéz ha azt mondom hogy gyertek, megnézünk egy Fiat-ot, mert hogy F-betűs autót nem veszünk mert a gatyám rá fog menni.

    Ennek ellenére nekem tetszik a típus, megnézem őket, köszi! :)

    Kickass: Köszi, megnézem ezeket a típusokat!

    gaborbol: Valószínűleg igazad van!

    Mivel nem szakterületem az autóipar, és nem is a hobbim, ezért lehet hogy rosszul állok a dolgokhoz, tisztában vagyok vele, hogy ez egy szakmaibb topik, ezért is kérem a segítségeteket, de légyszi a hozzá-nem-értésem miatt ne szóljatok le, megfogadom a kapott tanácsokat, és nem is ragaszkodom az elképzeléseimhez ha azok rosszak, szerintem ennél jobban nem tudok hozzáállni a témához :B

    Akkor segítsetek légyszi újrakalibrálni a dolgokat. 850ezer a vásárlási keret, ehhez jön az átírás+szervíz.
    Legyen biztonságos, megbízható.
    Ne fogyasszon aránytalanul sokat. (itt mi a reális? 8-9l?)
    Ne legyen egy anyagi rémálom a fenntartása.
    Szeresse a napi ingázásomat (20-20km autópályán)
    Legyen benne klíma, szervó, ABS
    Ha nagyobb/kényelmesebb/megbízhatóbb mint a feleségem 307-ese akkor nyaralásokra, kisebb-nagyobb utazásokra is ezt használnánk, de ez nem szempont nyilván
    Nyilván ha valamelyik kritérium nem fér bele, akkor elhagyom, kb ez a prioritási sorrend ahogy írtam.

    Ehhez továbbra is a Leon/Toledo/Stilo/Punto vonal az ajánlott? Eddig Suzukikat, Yarisokat, Hondákat, Peugeotokat, Cliot meg hasonlókat néztem, szívó benzinesben ezek szerint rosszul?

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Közben felmerült egy kérdés:

    Sokan ajánljátok a dízelt, én ezt eddig eleve elvetettem, mert még a szerelőm is azt javasolta, hogy nekem egy szívóbenzin jobb választás, a dízelt nem használnám ki (hiába autópálya és napi 20km ingázás egy irányba, de 10km rendes haladás, 5km 80-90es tempóval, és a maradék 5 araszolás, mert ugye az M1M7 bevezető sose üres).

    Ezek szerint mégiscsak a dízel-vonalat kellene erőltetnem?

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz batai15 #178311 üzenetére

    Ez engem is érdekelne. Hasonló cipőben járok,

    [ Szerkesztve ]

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Sziasztok!

    Feleségem kocsiját terveznénk cserélni.
    Érd-Budaörs vonalon ingázik hétközban, illetve BP-re heti 2-3 alkalommal jár be edzeni (Újpest, Kőbánya, nagyon vegyes). Kb havi 1000km-t közlekedik vele, illetve hosszabb utazásokra az ő kocsiját használtuk eddig (az én Yaris TS-em kicsit hangos autópályán).

    Erre a felhasználásra kellene neki keresnem egy olyan kocsit, ami mindenekelőtt megbízható, a mostani cseréje is azért jött fel, mert az elmúlt 2 évben sokat kellett szervizelni, és nagyon kényelmetlen megoldani 1 kocsival a több hetes kimaradásokat javításonként. (2-3 havonta 2 heteket állt a szervízben, majd egy kisebb vagyon kifizetése után távoztunk)

    Nem egy versenypilóta, ha tud előzni vele 100 körül akkor már boldog, méretben az egyetlen preferenciája, hogy ne legyen hatalmas (szűkös parkolóhelyekkel kell megküzdenie).

    Anyagilag most nem vagyunk annyira elengedve, amit kapnánk a mostaniért, plusz kicsit kipótolva olyan 800.000 ft lenne a keret szőröstül-bőröstül.
    Van ezekben a kritériumokban fantázia, vagy álmodozzunk tovább? :)

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Gazdaságos kisautónak mit ajánlanátok?
    Feleségem benyúlta a Yaris TS-t, nekem meg maradt a jó öreg 307-es, de nem sokáig mert a gatyám rámegy a szervízre+tankolásra. (eszi a vizet, és 10l feletti étvágya van a 110 fölé megyek, hiába, 20 éves a drága)

    Első szempont a biztonság lenne (nyilván kisautóhoz képest), illetve a remélhetőleg olcsó fenntartási költségek.
    Ez kb csak autópályán lenne használva napi 40km ingázásra, meg boltba kiugrani, stb, hosszabb utakra ott a "nagy" Yaris.

    Milyen alternatívákban kellene gondolkoznom?

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz dj79 #184713 üzenetére

    Maradjunk 1 millió környékén árban, minél olcsóbb, annál jobb (tekintve a felhasználást :) ), de ha ennyiért nincs értelmes megoldás, akkor spórolunk tovább és nyáron cseréljük le a mostanit.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz tboldi #184715 üzenetére


    tboldi
    Milyen a fogyasztása városban és 100km/h körül? Illetve ez az 1. generációs Jazz mennyire megbízható? Kollégám mindig megpróbál elrettenteni tőle, hogy spóroljak egy kettesre mert az egyesben rémálom az elektronika.


    dj79
    Köszi, megnézem! Fogyasztásról van esetleg infód?


    molnarpeter
    Huh, ezeket a dízeleket szabad? Eddig totál úgy nézegettem, hogy bármit csak azt ne, mert a gatyám rá fog menni egy 15+ éves dízelre az első szervíznél.

    Közben kiszámoltam a dolgokat, kb 20.000km/év a felhasználás, kétharmada autópályán, max 110-el (nem vagyok az a száguldozós típus).

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Ráfáztam. Vettem egy Yaris TS-t még tavaly augusztusban, minden csodás volt, gyönyörű, hibátlan, minden szépen szervizelve előtte, stb.
    Hazahoztam, használtam boldogan pár hónapot. Majd jött a jelenség, hogy 1 hét ácsorgás után nem indul. Új akkis, megy szépen tovább. Utána fura hangok, rángatás váltásnál: eltörlt a motortartó bak, mint kiderült nem is belevaló alkatrészt flexeltek bele, még kismillió egyéb alkatrész csere vele együtt. Legyen egy olajcsere is, mondván 8ezret ment. 5w30 gyári Toyota helyett menjen csak a 10w40 Xado merthogy ő szerelő, neki higyjek, jobban tudja, különben is negyedmillió km után megenné a Motul vagy a Toyota 5w30 olajat. Ok, cserél légszűrőt is.
    Elhozom, full halott az egész, alig megy, nem az a dinamikus kis dög mint amikor megvettem.
    Ismerőshöz át, igaz nem Toyotás de átnézzük, egy kis szilikoncső elrepedt, szaki nem jól húzta le, visszatette gyorskötözővel, elment a nyomás. Utána dinamikusabb, de nem az igazi, nem jövünk rá, hagyjuk, majd tavasszal nagyszervíz. Bal első kerék közben egyre jobban cicereg, teljesen random módon belekezdve. Ok, majd fékbetétcsere.
    Karantén, 1 hetet áll megint, akku kuka, bikázásra sem indul, közben szépen kirügyezett ő is az orgonabokor mellett. Pedig nem full csillaggarázs, fedett kocsibeálló, mellette a 307-es köszöni jól van. Most majd autóvillamossági, karosszériás, fényezés, felújítás és vagy autópiac vagy marad nyári idényautónak. Ügyesvoltam. Nagybátyám szerint ez van, 1millióból csak hasonló szart lehet venni.

    Most hogy csalódtam a Toyotában, elkezdtem félrerakni hogy ősszel vegyek egy másikat. Kérdésem az lenne, hogy ha az össz igényem egy klíma, és egy biztonságos felépítés, és a fókusz a megbízhatóság lenne, akkor mekkora tőkével kellene beleszállnom a dologba, illetve milyen márkát/típust nézegessek? Szerelőm BMW-s, nagyon ért hozzájuk, rengeteg alkatrész-forrása van, egyszerra 6-8 saját projekten dolgozik, de nekem még mindig borsódzik a hátam a márkától, akkor már inkább VW csoport, de nem tudom. Használata sajnos teljesen vegyes: ha én használom, akkor napi 15-20km befele, ugyanennyi hazafele autópályán. Ha feleségem, akkor 10km pálya, majd napvégén BP belváros 25-30km oda, ugyanennyi vissza, majd 20km pálya haza. Ketten vagyunk, nem tervezünk bővülni, méret nem szempont, de SUV-ot kizárom.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz Mauzes #185809 üzenetére

    Egyetértek, szeretem a Toyotát, volt már sok a családban, baráti körben, az enyém pont egy peches darab, tisztában vagyok vele, viszont szinte kivétel nélkül az összes Toyotánál amihez volt szerencsém 15 év után a rozsda nagyon kezdett pusztítani, ezért gondoltam, hogy mivel nem tudom neki megadni a mindennapos teljesen zárt garázst, valami olyat nézek aminek ellenállóbb a karosszériája.
    Abszolút nem gondolom, hogy egy BMW vagy VAG jobb márka lenne, mint a Toyota. Ha lenne pénzem egy 5 év körüli gépre, akkor fixen hibrid Yaris/Corolla/Auris/Priust vennék, csak jelenleg nem tartok ott sajnos. :R

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Sziasztok!

    Feleségemnek keresünk egy kicsi autót, ő ezeket az igényeket mondta:
    - legyen kicsi (egyedül használja, családinak ott a 307-es)
    - ne fogyasszon sokat (7l fölött sok), de ne legyen dízel ("úgy is kitiltják, meg amúgy is drágább üzemeltetni, és a használatával megölné")
    - könnyen tudjon vele parkolni a belváros szűkös helyeire
    - ne rohadjon, legyen biztonságos (itt esett ki az én kis 6n1 Polo-m)
    - ne kelljen havonta szerelőhöz vinni és napokra otthagyni, mert minden nap szüksége van rá
    - legyen benne szervó, klíma, ABS
    - 900 ezer forintban álljon meg maximum (vételár+átírás+szervíz)

    Ami még fontos infő szerintem az a tárolás: itthon fedett beálló alatt fog csücsülni, munkanapokon napközben a Tesco-parkolóban a szabad ég alatt.

    Illetve a használat: Érd-Parkváros - Budaörs Tesco táv naponta oda-vissza az M7-en, amit kb hideg motorral tesz meg, mert 2 percre vagyunk a felhajtótól, illetve a Tesco is. Emellett heti 3x a Budaörsi Tescotól bemenne Óbudára/Újpestre/Kőbányára/Kispestre, majd onnan haza Érdre.

    Amit eddig néztem neki, az a Peugeot 206 1.1/1.4b, Opel Corsa C 1.0/1.2/1.4b, Citroen C3 1.1/1.4b, VW Polo 6n2 1.0/1.4b, Polo4 1.2/1.4b, Lupo 1.0/1.4b, vasaló Swift 1.3b, WagonR+ 1.3b.

    Jó fele nézelődök? Ti milyen típust ajánlanátok?

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Feleségemnek lassan aktuális lesz az autóvásárlás (elvileg szeptemberig lesz home office csak náluk, nem szeretném kicentizni, így is tologatjuk már fél éve lassan a dolgot).
    Érd-Budaörs távban ingázik majd naponta, illetve BP-re is heti 2x bejárna esténként edzeni.

    Ami kritériumot mondott, az a biztonság, kis méret, szervókormány, el.ablakok, klíma, alacsony fogyasztás, és ami a legfontosabb, hogy megbízható típus legyen (előző kocsija 2havonta vakációzott 4-5 napot a szervízben, ezt most kerülnénk). Nyilván első utunk a szerelőnkhöz vezetne egy nagyszervízre hogy valamelyest tudjuk kontrollálni ezt a részt.
    Árban nincs nagyon megkötés, viszont nem költenénk rá fölöslegesen egy vagyont, hacsak nem indokolt. Nem szeretnénk új csilivili, különleges autót, mert a parkolóban úgyis pár hónap alatt lezúzzák az anyukák meg a csemeték az ajtónyitásokkal, és én ismerve magam fixen megőrülnék a tudattól, hiába nem én vezetem :B
    A karantén kezdetéig az én 1.gen Yaris TS-emmel mászkált, amíg ki nem rohadt szegény alólunk, megtanultuk hogy nem veszünk Németből 15+ éves japán autót.

    Létezik ilyen kocsi, vagy totál lutri minden és nyugodtan vegye meg azt ami megtetszik neki a hahun? :DDD

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Szerintetek melyik opció lenne ésszerűbb?

    1. Yaris 2002, 1.0benzin, 270ezer km, magyar, klíma, szervó, abs, légzsákok meg minden ami belefért, nem sérült, téli-nyári jó gumikkal alufelnin, 2 év műszakival, a tulajdonosa anno átépítette (motor, futómű, ülések, teli fény, lámpák, szárny, kormány, stb), de most visszatette nagyjából eredetire, szigorított KPM vizsgán most ment át, illetve nem rohad sehol. Ezt kb 500ezerből tudnám hozni. Előző autóm is Yaris volt, nagyon szerettem, legalább ismerős lenne a típus.

    2. Mitsubishi Colt innen, ami hasonlóan felszerelt, de pár évvel fiatalabb, modernebb, cserébe külföldi az összes, viszont elvileg jó szaki csinálja őket. Ez viszont árban a duplája, 1 milla környéke. Erről olvastam jót is rosszat is, anno volt tojás Coltom, azt is imádtam, ezért jött képbe.

    Felhasználás: Érd-Budaörs napi ingázás M7-en, illetve helyi rohangálás, heti 1-2x belvárosba edzés majd vissza. Az volt a terv, hogy 2-2,5m körül veszünk egy pár évest, de máshogy hozta az élet, 1.200.000.- van most szőröstül-bőröstül. Szerencsére tudunk félretenni rendesen, 1-2 éven belül már meglesz a 2,5m-ás keret.

    Túl jól áraztam be az én autóimat és nagyon hamar elvitték, ami egyrészt jó, másrészt most kellemetlen mert feleségem autóját pár hét múlva le kell adnunk szervízbe (váltó+kuplung+futómű felújítás) a vizsga előtt, és bár 1 autóval se volt túl kényelmes az elmúlt pár nap, anélkül még kellemetlenebb lenne az élet :D

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Sziasztok!

    Kicsit változott az életünk ebben az évben, feleségemmel átálltnk 100%-osan a remote work-re, nem kell már naponta koptatnunk az autópályát, nem feltétlen a minimális fogyasztás oltárán áldoznánk fel az utazás kényelmét.

    Azon gondolkodom, hogy nézek egy Audi A4 B5 Avant-ot, vagy 1.8 Turbo vagy 1.9 TDI 110LE-s motorral, és akkor ezzel kb ki is pipáltam a családos igényeket, mert elférnénk benne bőven (jövőre 3an leszünk ha minden igaz), vagy veszek egy első generációs TT-t egy erősebb motorral, és amíg ketten vagyunk, legalább mosolyogva autózunk, és ha bővül a család, akkor veszek mellé egy A4 Avant-ot, a TT meg megmarad örömautózásra. Persze mindkettőből az áráv tetejéről néznénk egy szép példányt (ebben segít majd a szerelőnk).

    Azért gondolkodom Audiban, mert a szerelőm (aki rendkívül megbízható, korrekt áron és határidőkkel dolgozik) Audi-BMW-VW vonalon profi, és mondta, hogy bár neki a 2000 előtti BMW-k a kedvencei, de ha félek a rozsdától, de szeretnék megbízható autót, akkor az Audi vonalon nézelődjek.

    Szerintetek jó úton járok? :)

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Sziasztok!

    Audi A3 8P 2.0 CR TDI motorral mennyire ajánlott? Ismerősi körben van egy eladó második gazdás, és nagyon megtetszett, de mivel még sosem volt dízelem, nagyon félek a technikától.

    Most, hogy a COVID és társai miatt otthonról dolgozunk feleségemmel, nem használjuk napi szinten az egyetlen autónkat, viszont sajnos sokszor kényelmetlenül jön ki, hogy nincs nekem is egy saját, mert ha ő elmegy vele itthonról, akkor én itt ragadok, még egy boltba se tudok gyorsan kiugrani (gyalog 40 percre van a legközelebbi). Illetve ha lehal a 20 éves francia technika, akkor aztán tényleg kellemetlen a dolog (és ez 3-4 havonta megtörténik).

    Autópálya közelében lakunk, ha közlekedünk, akkor minimum 15-20km pályázással kezdünk, utána vagy belváros, vagy tovább a pályán.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Sziasztok!

    Segítsetek légyszi, mert túl sokat agyalok ezen a kocsi-témán, de nem tudok zöldágra vergődni.
    2020 tavaszán eladtam a kis Yaris T-Sportomat, mert nagyon odavolt a kasztnija, és nem akartam közel 1 millióból megcsináltatni, meg úgyis kezdődött a Covid-karantén, átálltunk feleségemmel home office-ra, elég volt az ő kis 307-ese is bőven boltba járni meg ide-oda menni.
    Viszont a Peugeot nem hibátlan, többször is volt pár napot/1 hetet a szerelőnél, mire kiderítette hogy mi a baja és meg is csinálta, addig meg itt maradtunk Érden kocsi nélkül, ami nem volt kellemes, már csak azért sem, mert feleségem Pestre jár edzeni heti 2 alkalommal.
    Nomeg most, hogy lassan visszanyit az ország, feleségem vissza fog járni heti 3 napot az irodába, strandröplabda szezonban pedig lesz, hogy egész napokra is elviszi majd a kocsit, én meg akkor a házhoz leszek kötve, amit nem szeretnék.

    Úgy alakult, hogy sikerült a kis Yaris árához még félretenni, így 2 milliós kerettel gazdálkodom, (ennyire bólintott rá feleségem, bár nem örül neki) , ebből kellene valami olyan autót néznem magamnak, ami meggyőződésem, hogy nem létezik.
    Szeretek vezetni, szeretem ha mosoly ül az arcomra ha meglátom az autómat, ha kikapcsol az utazás. Ha időm engedi drivingcamp-re kijárni gyakorolni. Eddig kis, sportos autóim voltak pont emiatt, viszont most bővül a család, eltolódik a hangsúly a biztonság és a megbízhatóság irányába, már nem szabad, hogy ordítson, mert akkor a gyerek is csatlakozik, onnantól meg egészen más élmény lesz az utazás :DDD.
    És pont emiatt vagyok meglőve, mert nem tudom hogy mi lenne a megfelelő.

    Néztem már mindenfélét, E46 Touringtól kezdve a V70ig (a szerelőm - aki nagyon megbízható - BMW-re specializált, nagybátyám pedig 10+ éve Volvo-kat használ csak), ismerősöm A3 8P Sportback-je továbbra is ott van, mint lehetőség a 2.0 CR TDI motorjával (viszont a DPF ki lett iratva :( ), de egyrészt félek a dízeltől az éves max 10.000km-es futás végett, másrészt meg szeretem, ha gyári az autó.
    Illetve van egy olyan perverzióm is, hogy nagyon rajongom a 90-es évek autóiért, és ezt most szeretném hibátlanra megcsinálni és sokáig használni, óvni.

    Szerintetek mi lenne életképes koncepció? Vegyek egy nagy levegőt, üljek be egy bogyó Swiftbe és dolgozzam fel, hogy megöregedtem, és pakoljak a hátsó ülésre? :F

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz dj79 #196958 üzenetére

    Ha lenne belőle eladó 5 ajtós, akkor talán, bár félek, hogy nagyon zajos lenne autópályán.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz molnarpeter #196964 üzenetére

    Olasznál jól látom, hogy a Grande Punto és a Bravo lenne opció (ár és méret végett)? Alfából nem láttam ilyen motorral, persze ettől még lehet, hogy van.
    Német 1.8T mennyire megbízható konstrukció? Anno még TT-ket nézegettem ilyen motorral, de azok a méret, meg a 3 ajtó miatt kiestek.
    Ott ahogy látom az A4/Passat B5, illetve az A6 C5, meg a Sharan/Alhambra 7M, 1.gen Octavia, Leon 1M, Golf IV GTI amibe ilyet tettek és nem a legkisebbek. Ezekből szerinted melyik ajnlott?


    focvis:
    Köszi, körbenézek, hogy milyen a kínálat.
    Szerk: az Edition 30 kicsit túllóg a kereten ahogy nézem :B Már a sima 5 GTI is igencsak kilóg belőle sajnos.

    [ Szerkesztve ]

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Huh nagyon más ötlet, mint amiről pár napja kérdeztem, de faterom nagyon győzköd, és elkezdett foglalkoztatni a dolog.
    Neki 2019-ben lett egy hasonló konstrukcióval egy Vitara-ja és azt mondja mindig, hogy az eddigi 10-20 éves kocsijaihoz képest sokkal jobb fenntartani, mellette meg kényelmes, gazdaságos, megbízható.

    Szerintetek érdemes új Suzuki-t venni 5 éves részletre? Most nagyon hirdetik ezt a modellt, és egy GL+ felszereltségű Ignis-t vagy Swift-et 1,5-2 milliós önrésszel már 35-45 ezres havi törlesztővel el tudnánk hozni, amit kényelmesen tudnánk vállalni, és ha kifizettük, akkor is valszeg jobban tartaná az értékét (nem hiszem, hogy 60.000km-nél többet tudnánk beletenni), és talán kisebb fenntartási költségekkel is járna, mintha az említett keretből vennénk valami minimum 150.000km-t futott 12-15 éves használtat.

    Gondolom ezek eléggé megbízható meg biztonságos kocsik, és feleségemmel és egy babával talán még el is férnénk benne kényelmesen. A 307-esünknél csak jobb lenne minden tekintetben.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz vzsryl #197089 üzenetére

    Babakocsi nem is baj ha nem fér el, ez ilyen fura szerzet, hogy egyben gyerekülésként is funkcionál, és egy minimális kerete van, amit majd letesztelek, hogy hogyan férne el.

    grizlisandor:
    Én úgy tudtam, hogy az 1.2-es hybrid motorok sima szívók turbó nélkül azzal a minimális teljesítményű kis segédmotorral.

    Igazából most azon rágódom, hogy mennyire lehetnek ezek tartósak, mert a régebbi Suzukik kimentek a világból, viszont ezekben már annyi modern vacak van, nem tudom.

    Egyik opció, hogy veszünk egy 2-es Prius-t 2 millióért, abból talán már találnánk egy jól szervizelt, magasan felszerelt darabot, és használnánk még 5-7 évig, majd gondolom kb 500ezerért eladjuk, visszajön talán az 1/4-e.
    Másik hogy megvesszük az ismerős Audi A3-asát a 2.0 CR TDI motorral, mert tényleg jó állapotban van (egy kis lakkhibát meg egy sérült lökhárítót kivéve, ami könnyen javítható) 1.5-ért, gondolom az is max 5-7 évig maradna, majd ahogy a dízeles boszorkányüldözést látom, párszázért talán elviszik, vagy bontó.
    Vagy vennénk egy régebbi bogyó Swift-et vagy SX4-et 1-1.2 körül, és használnánk amíg szétesik, mert ezeknek sem hiszem, hogy lesz áruk 5+ év múlva, cserébe talán ezeket lesz a legolcsóbb az úton tartani (tekintve, hogy nem dízel, nem turbós, és nincs benne drága akksipakk, mint a Priusban, stb.)
    Vagy pedig bevállaljuk valamelyik új Suzukit, 5 év alatt kifizetjük, lenyeljük a drága szervízt, és ha bevált megtartjuk, ha nem akkor még talán fog érni 2,5 milliót tekintve a tervezett használatot (60ezernél többet kétlem hogy menni fog, ezért is remélem, hogy ennyi idő alatt megúsznánk a költségesebb kopó alkatrészek cseréjét a márkaszervízben). Itt kérdés, hogy lesz-e még annyira minőségi, mint pl a Peugeot, hogy 20 év alatt sem esett ki alólunk mióta elhoztuk a szalonból, vagy javasolt lesz majd eladni, mert nem lesz több, mint a többi új hulladék, amit 5-8 évre terveznek, és akkor úgymond gyártottunk egy újabb szemetet.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    Huh, nem egyszerű a dolog.

    Adott 3 jelölt:
    1. Audi A3 8P 2008 Sportback 2.0 cr tdi, 270.xxx km, manual6, 7 éve ismerősnél van, ő hozta be 2012-ben németektől, esztétikai hibás (egyik első sárvédő elem cserés, tetőt fényezni kell mert pereg a lakk, illetve belül pár műanyag elem eltört), klíma, el.ablak, tempomat, ködlámpa, szövet belső.
    1.5m
    2. Renault Mégane 3 kombi 2011, 1.6 benzin, manual5, 200.xxx km, 4 éve ismerősnél, végig márkaszervízben vezetett szervízkönyv, m.o-i autó, friss nagyszervízzel (komplett vezérlés, fékek, folyadékok, stb), 4x el. ablak, tempomat, szövet belső
    800ezer
    3. Toyota Prius 2, 2004, 1.5 HSD, CVT váltó, 4xx.xxx km, nem ismert előélet, full extra+utólagosan beszerelt cuccok(bőr, keyless, ködlámpa, kenwood fejegység, erősítő, mélyláda, stb), elvileg frissen szervizelve (akku pakk, fékek, folyadékok, stb), látszik az autón, hogy szeretve volt, pár kisebb karc/meghúzás van rajta, viszont ez nem ismerőstől lenne
    1.6m

    Jelenleg feleségem megy be heti 2x a belvárosba M7-ről indulva, ezen felül max 2x boltba/ügyintézni 10-20km-es távban mozgunk autóval hetente.
    Ezen kívül rokonokat szoktunk látogatni (50-70-100km-es oda távon), illetve ezzel mennénk nyaralni, illetve feleségem strandröplabda szezonban hétvégente versenyekre (teljesen random, Velencei tó, Balaton, Lupa, stb)

    Most egy 307-es 2001-es 1.6 benzint nyúzunk, de kezd olyan állapotba kerülni a gépsárkány, hogy nem garantált, hogy elindul, vagy hogy elvinne 200km-es távokra (most épp az önindítója haldoklik, előtte a vezérlő egység halt meg, most friss vezérléssel is csikorog meg nyekereg össze-vissza, én már szabadulnék tőle, de feleségem valamiért imádja)

    Szerintetek melyiket lenne érdemes megvenni? (Ha egyáltalán érdemes lenne erre a felhasználásra egy második - persze úgy, hogy a 307-nek maradnia kell, pedig csak nyeli a pénzt)

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz Doki16 #198687 üzenetére

    Azért ennyi, mert egy családi barátnak említette faterom, hogy tervezünk autót venni, és mondta, hogy ő úgyis vesz újat nemsokára, és csak nekünk nagyon jelképes összegért odaadná, különben beadja a kereskedésbe ahonnan az újat veszi majd. Én kicsit fázom azért a francia autótól (Peugeot-tal szoptam rengeteget az elmúlt 3 évben, mondjuk előtte 10 évig boldogan használtuk), meg a kombi vs 1.6 benzines motortól is tartok kicsit, de tényleg nagyon szép az autó, meg nyilván nagyon jó vétel lenne (1.6 millió körül láttam hahun ilyeneket), ezt talán hosszabb időre meg is tudnánk tartani a kora meg az állapota miatt (Peugeot-ot is 10+ éve használjuk, nem gyakran váltunk autót, csak ha nagyon muszáj).

    Na igen, ott én is azzal kezdeném, hogy vissza gyárira, a sok vackot meg eladni belőle, csak tetszett a magas felszereltség meg a szép bőr belső.

    Auditól én is félek, hiába dicséri a szerelő ismerős, azért mindenki azt javasolja, hogy ha van más opció, akkor mi ne dízelezzünk, hiába jó az a cr tdi motor ami benne van.

    dj89:
    A Prius nagyon beragadt, mióta próbáltam a sógorom 3-asát, valszeg később egy olyan lesz ami leváltja a 307-est (csak ott konkrétan megkell várni, hogy menthetetlen legyen), P2-es is tetszik, csak ahogy nézem a szebbek inkább 1,7-2 millió körül mozognak, és most az 1.5 + átírás + szervíz is elég fájdalmas befektetést jelent.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz molnarpeter #198691 üzenetére

    Elvileg most műszakilag hibátlan, 400ezret hagyott ott a tulaj a márkaszervízben áprilisban, és 2 hete vizsgázott a gépezet. Mondjuk rettentő koszos, meg gondolom lesz rajta pár karc, de azt rendbe tenni nem nagy tétel úgyse.
    Igen, bevallom most nekem is az a nagyon vonzó benne, hogy maradna mellette vésztartalék is rendesen.

    alázógyík:
    gondolom ezek nem többszázezres tételek akkor (az elsőt leszámítva), átnézem majd ezeket amennyire tudom mielőtt megveszem. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz Yiggdrasil #198693 üzenetére

    Na közben megnéztük élőben is a Mégane-t, ezek a specifikációi:
    - 2011/2., magyarországi, 2. tulajdonostól vesszük
    - 1.6 benzin, K4MP8 motorkódú 99 LE, manual 5-ös váltóval
    - 208.xxx km-t futott, 2023.02.04-ig műszakis
    - valóban 400ezer forintos javításon volt márkaszervízben áprilisban, komplett vezérlés cserén, olajok, szűrők, fékbetétek is cserélve lettek
    - állapotra tényleg nagyon szép, nincs rajta sérülés sehol, csak 1-2 nagyon pici karc, amit majd egy polírral megoldunk, belül is újszerű
    - téli-nyári gumival 900-ért elhozhatjuk, még egy tetőboxot is kapunk hozzá ajándékba

    És akkor itt jön az önsorsrontás: valami elképesztő mód nem mozgat meg bennem semmit ez az autó. Külsőre-belsőre olyan semmilyen számomra az egész. A motorja pedig szinte ugyanazt az érzést kelti, mint ami a 307-esben van, csak ez 100kg-al nehezebb is, amit érezni, én egyáltalán nem élveztem a próbakört (hiába, a kis TS Yaris elrontotta nekem ezeket az autókat örökre).
    2 dolgot tudok elképzelni, vagy beleszeret a feleségem, eladjuk a 307-est végre, és ő elhasználja, én meg veszek magamnak valami szívemhez közelebbi modellt, vagy próbálok vele megbarátkozni, és ha nem sikerül, akkor eladom a nyár végén 1 millióért, hogy legalább az átírást ne bukjam el rajta.

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz sagesz93 #198787 üzenetére

    Ha nem valik be, akkor szolok :)

    alázógyík: na igen, én is ettől tartok, hogy mégegy gyenge zabálógép lesz a "családi flottában"

    ngaba: csak az állapota meg az ára miatt gondolkozunk rajta, azért a Peugeot már igényelné, hogy egy hozzáértő szakihoz vigyük rendberakatni, csak az ugye idő, amit egy autóval kb lehetetlen megoldani. Az audis ismerősöm is rögtön ezzel kezdte, hogy alkudjam le 800ra, és adjam el 1,3-ért, és akkor még jól is járok az egészen, de bevallom nem lenne pofám ezen nyerészkedni, akkor inkább meg se veszem és hagyom, hogy valaki másnak segítsen vele a tulaj. Ettől függetlenül valszeg megvesszük, és reménykedem benne, hogy feleségemnek megtetszik, ha nem akkor vagy családon belül elpasszolom, vagy ahogy mondtam, hozzácsapom az átírás költségeit és meghírdetem annyiért.

    yodamester10: nem ennyire egyszerű a történet, az volt a terv, hogy megtartják, csak közbejött egy olyan dolog, ami borította a terveket. Amúgy meg ahogy nézem ez az autó ilyen állapotban inkább a másfél milliós ársávban mozog, egy ilyen értékű aztóra én is költenék ennyit ha szeretném. (ott van a 307-es, 500 fölött költött rá feleségem az elmúlt 4 évben, mert ragaszkodik hozzá, nyilván ez sem racionális döntés)

  • Yiggdrasil

    aktív tag

    válasz szabonagyur #198796 üzenetére

    10 éves múlt egy kicsivel. Ettől függetlenül lehet, hogy nem ér annyit, nem vagyok annyira otthon a használtautó-piacon.

    Ha esetleg a 307es kerül eladásra, na az már tuti nem fog talán még 500at se érni a 20 évével meg a szépséghibáival. :B

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák