- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- PlayStation 5
- Alkoholista nevelde
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- EAFC 24
- Dragon's Dogma 2
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- SGF24 - Mozgásban a Slitterhead
-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
Sziasztok,
gépvásárlásban gondolkodom, mint visszatérés a DSLR világba. Söt az is lehet, hogy inkább már a MILC-et választanám.
Kb két évvel ezelőttig nyomon követtem az eseményeket. DSLR és kompakt gépek esetében is. Akkor léptem ki a DSLR világból teljesen. Addig Pentax K10D-t használtam, alapvetően manuális obikkal. Eladtam minden cuccomat és a kompakt gépek ajánlásával foglalkozó topicban levő tanácsok alapján vásároltam egy olympus stylus 1 -t. Tudom, hogy a két kategória nem összehasonlítható. De tudtam mit vállalok. Azt is miért. Mivel a stylus 1-gyel elégedett voltam, pénzem meg másra ment el, így nem is követtem tovább a történéseket, a gépek technikai fejlődését.
Most viszont úgy érzem eljött az idő, hogy újra cserélhető objektíves gépem legyen.
A jelenlegit is P vagy teljes manuál módban használom. Amikor van időm bíbelődni (elég ritkán) akkor még fókuszálgatok is manuálisan. A különböző funkciókat is általában manuálisan állítgatom.
Ami nagyon bejött, hogy mivel a stylus 1 egy kis kompakt ezért kevés helyet foglal kicsi a súlya. Így mindig kéznél van és nem maradok le pillanatokról a komponálás állítgatás miatt. Ráadásul azért elfogadható képminőséget is produkál.
Csak hát ... nem nyújtja azt az élményt, sem fényképezés, komponálás tekintetében, sem végeredmény tekintetében, mint mondjuk a K10D, egy Pentax-A 1.4/50 ös manuális obival és KatzEye törőékes mattüveggel.
Szeretném ezt az érzést visszakapni, hogy újra hobbi és élvezet legyen a fényképezés, hogy a "művészeti" érték, az alkotási vágy miatt is fényképezzek, olyan hobbi szinten. Ez a mostanival hiányzik. Most inkább "muszájból" fényképezek, hogy megmaradjanak a pillanatok, a gyermekeim első csínytevései vagy a nagypapám 85 szülinapja.
Igazából az Olympust az új gépem miatt megszoktam.
A méret, súly miatt gondolkodom a MILC-ben a DSLR helyett. Azért a korábbi szettem a váz és a fém+üveg obik igen nehezek voltak.
Az nem fontos számomra, hogy újat vegyek. Egy megbízható, jó állapotú használt is megfelelő. Mondjuk egy olyan amit valaki azért ad el, hogy egy újabb verziót megvehessen.
Obik terén nem fontos a hosszú zoom, vagy tele. Inkább fényerősebb nagylátószögűeket részesítettem korábban is előnybe, ill. az alsó zoom tartományt.
Főként a családomat, gyermekeimet fotóznám bent és kint. Kirándulások, túrázások alkalmával a természetet, a tájat esetleg a várost. Egyszer kétszer készítettem közeli képeket, de a makróról is le tudok mondani. Azonban mivel most már két gyerekem született és lehet lesz még, így a manuális fókuszálás mellé most már egy jó autófókusz is szükséges lehet.
Azon a korszakomon is túl vagyok már, amikkor azt hittem, hogy az én fotóim a legjobbak, saját fotósiskolát kellene nyitni és ott oktatni a világ fotósait.
Tehát a képességeimmel is tisztában vagyok. Ezért nem is keresek profi rendszert.
Árban mit is mondjak. Tudom, hogy a fotózás igen költséges hobbi is tud lenni. Ezt szeretném elkerülni, tehát nem szeretnék sokszázezreket költeni rá most vagy rendszeresen tízezreket. Éppen emiatt simán belefér a használt gép is.Már azt is köszi, hogy végigolvastátok.
A tanácsokért is köszönet és hála jár.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Rapid136 #37474 üzenetére
Most jól feladtátok a leckét.
Sonyhoz mindig húz a szívem, mert az első komolyabb gépem Sony V1 volt. Az hozta meg a kedvem a fényképezéshez.
Olympus-t meg a mostani miatt megszerettem.
Ha valamelyikből lenne egy megkímélt szép állapotú használt, jó áron, akkor az eldöntené biztosan.Így marad a dilemma.Gondolkodok, meg lehet elmegyek megfogdosom élőben őket valahol. -
mikrofon
veterán
válasz jjeahh #37487 üzenetére
Meg is néztem gyorsan. Hirdet egy felhasználó egy e-m5 vázat és egy 25 / 1.8 as obit. Ez így egyben szimpatikus. Még egy nagylátószögről induló zoom obi, akkár egy kit obi kellene vagy egy nagylátó fix beltérre aztán el is lennék. Kérdés az ár. Ez reális használtan ennyi az áruk?
Ill. Látom valaki hirdet e-m5 mark 2-t használtan is 2,5 szor drágábban. Az tényleg ennyivel több és jobb?
Egyébként az e-m5 és e-m10 hogy viszonyul egymáshoz?
-
mikrofon
veterán
válasz Rapid136 #37474 üzenetére
Néztem az a6000et is használtan. Azt vettem észre, hogy inkább keresik mint kínálják. Ennyire jó? Vagy csak hiány van belőle?
Azon gondolkodtam, hogy ha már ez csak újonnan van akkor kb. Ennyiért a használt olympus e-m5 mark II.
De nem vagyok benne biztos hogy ezek jelentenének annyival többet mint amennyivel drágábban jönnék ki mint egy használt e-m5-tel.
Az árkülönbözetét ha obira költöm jobban járok?
Mi a véleményetek?[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Rapid136 #37529 üzenetére
Igazából a legfájóbb pont, hogy a6000-ből és a7-ből is hiányzik a kép stabilizátor. Viszont nagyobb érzékelő. Mondjuk emiatt az obik is igen drágák. Eddig videózásra nem használtam és egyelőre nem is tervezem.
Az az igazság hogy nem tudom, hogy a full frame mit ad. Illetve pontosan mit adnak az újabb vázak újabb szolgáltatásai, modernebb jellemzői....Arra is kell gondolnom, hogy kell hozzá egy olyan obi amivel a kisgyermekeimet is tudom fotózni, aztán utána még jól jön a jó vázhoz olyan obi, amivel kihasználhatom a váz képességeit és hódolhatók a fotózás szenvedélyének. Ráadásul nem szeretnem pár even belül lecserélni a teljes szettem és ezen bukni. Vagy azon bánkódni, hogy milyen lenne a képstabi a sötétben is jobb autofokusz vagy a nagyobb érzékelő, a fullframe...
Ezek miatt húz a szívem és a kíváncsiság az a7-hez.
Egyébként ezeken gondolkodom:
Sony a6000
Sony a7
Olympus e-m5
Olympus e-m10Az igazi problémám az a pénz, az hogy szettben kell gondolkodnom. Ha drágább vázat veszek akkor kevesebb jut obira, ami később ugyan bővíthető. De ha olcsóbb vázat veszek akkor több marad obira. Így a kezdeti végeredmények érzések lehet, hogy jobbak lesznek.
Vajon ha veszek egy a7-es vázat, akkor milyen és mennyibe kerülne az a minimális kezdeti obipark ami kielégítené az igényeimet.
Hát most ezek a dilemmáim...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz rumos14 #37534 üzenetére
Köszönöm a javaslatokat Véleményeket.
Azt hittem, hogy a képstabi, aktív témán a gyermekeimen is segít, mert, hogy én ezt várnám el egy mostani technológiánál. De tényleg most hogy belegondolok a k10d-mnek volt 3 tengelyes szenzorrángatós stabilizátora. És valóban rendszeresen kikapcsoltam.... Bár gondolom, azóta ez is sokat fejlődött, de valószínű az elv maradt ugyan az....
az FF-nél biztos félre érthetően fogalmaztam. Igazából pontosan tudom, hogy mi. Már a Pentaxos világban is hajtott a kíváncsiság a filmes gépem miatt meg pontosan tudom. Volt egy retro filmes gépem amin csak fénymérés volt semmi más elektronika. Ugyan azokkal a manuális obikkal használtam mint a K10D-t...
De az lehet, hogy most még nem kell mert nem érzek azt, hogy az kell nekem is. Csak hát mit fórumtársunk írta az A6000-et FF-re cserélik többen... Kérdés, hogy később kell-e nekem... És ezt most lépjem meg vagy később...
Inkább arra gondoltam, hogy a kezdeti lelkesedés ki merül-e, mert Akkor nem éri meg a felárat......
Van olyan, aki FF-röl visszaváltott már kisebbre? Milyen érzés? vagy milyen érzés FF-helyett kisebbel fotózni hobbi szinten? Vagy igazából hobbi szinten nem zavaró.Az, hogy Lassú Víz társ azt írja, hogy A6000- nak jobb az autófókusza ez el is döntötte a márkát.
Tehát most már csak két jelölt van:
A6000
A7Obikból a korábbi tapasztalataim alapján kb ezek et szerettem
24mm
50mm vagy annak megfelelő
és felette egy mondjuk 90 vagy 105
a gyermekeim miatt, mert hogy gyakran kimentek a képből, egy alsó zoom.
Ezért nagyon szimpatikus mondjuk amit írtál 18-105 vagy esetleg egy kisebb átfogású az alsó részről. -
mikrofon
veterán
válasz rumos14 #37537 üzenetére
Köszi! Az utolsó mondatoddal irányítottál egyenesbe. Vagyis abba az irányba amit többen is javasoltak.
Ettől féltem, hogy a kompromisszumok miatt bánkódok majd.
Szeretem a svájci bicskákat, mert azzal is lehetObik esetén a filmes méretekből indultam ki. Tehát:
16
35
90/105, igen ezek nem túl gyakran használtam de néha nagyon jól jött. Így első körben biztos nem veszek.... Esetleg kitobi mellé jöhet jól a nagy tele zoom helyett.
Az a6000 kittobija használható, érdemes azzal venni, vagy inkább csak váz és mondjuk egy máik zoom, mondjuk a 18-105. Vagy első körben elég a kitobi és később 18-105?
Ezek alapján még képbe jöhet az 50/1.8... Csak hát 3 fix meg egy zoom az lehet már kicsit sok....Szerintem úgy is olyan, hogy az egyiket megszereti az ember aztán az van a legtöbbet a vázon.
Valóban egy ideig teljesen meg voltam örülve az utazó zoom-ért 28-300 és 18-200. Addig, amíg el nem kezdtem használni..... Egy idő után már a táskából is kikerült
-
mikrofon
veterán
válasz Rapid136 #37539 üzenetére
Ilyen obikat találtam még a Sony-kon kívül:
SIGMA 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM (Sony/Minolta)
SIGMA 19mm f/2.8 DN Art (Sony)
SIGMA 30mm f/2.8 EX DN Art (Sony/Minolta)
SIGMA 60mm f/2.8 DN Artezekről van valami tapasztalat? Ha az elsőt veszem, az szerintem biztos jobb mint a kitt.
Árban ezek azért jóval olcsóbbak mint a Sony. Gondolom pl a stabi hiánya miatt....
Arra gondoltam vennék egy 35/1.8-at stabival, Sonyt, meg mondjuk ezek közül.
Vagy inkább a 18-105-böl kellene vennem a 17-50 helyett és a fixekböl Sigmat?Ami furcsa nekem ezek a fókuszértékek, nem a megszokottak.....
Véleményetek?
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Rapid136 #37545 üzenetére
Akkor meglátjuk ezek közül mit ad be a használt piac, aztán ennek tudatában eldöntöm miből fog állni a szettem:
SIGMA 19mm f/2.8 DN Art (Sony E)
SIGMA 30mm f/2.8 EX DN Art (Sony E)
SIGMA 60mm f/2.8 DN Art (Sony E)
SIGMA 30mm f/1.4 C DC DN (Sony E)
Sony 35mm f/1.8 OSS Alpha (Sony E)
Sony PZ 18-105mm f/4 G OSS (Sony E)esetleg:
Samyang 85mm f1.4 (Sony E)
Samyang 35mm f1.4 (Sony E)t.benedek hozzászólása alapján lehet csak egy SIGMA-t és egy Sony-t veszek, aztán meglátjuk....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz #31733248 #37556 üzenetére
A kit obin azért nem gondolkodtam, mert, ha újonnan veszem, akkor úgy látom, hogy csak vázat jelenleg raktáron nem nagyon tartanak. A kit obis változat inkább elérhető. Így meg majd próbálgatom, aztán majd kiderül milyen.
50mm f1.8-et sokan dicsérik ezért biztos jobb. Ha azonban veszek egy 30 vagy 35 mm-est, akkor lehet mellé inkább elsőre 60mm-sel próbálkoznék. Kettő közé meg még egy harmadik, lehet, hogy már sok lenne...
Jah és köszi a képeket!
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Igen érdekes összehasonlító oldalt találtam.
Nem is az oldal érdekes, hanem a lentebb található
"What types of Photography are ...... and .... Good for?"http://cameradecision.com/compare/Olympus-OM-D-E-M10-vs-Sony-Alpha-a6000
http://cameradecision.com/compare/Olympus-OM-D-E-M10-II-vs-Sony-Alpha-a6000 -
mikrofon
veterán
Sziasztok,
Tudjatok mekkora fordulatot vettem. Ahhoz képest, hogy mar az obi parkomat is megterveztem a segítségeteket a6000ra alapozva. Vettem egy olympus om-d e-m5 II-t pancake obival 45/1.8 obival és ha minden igaz lesz még hozzá 25/1.8 obim is. Használtan de makulátlan garanciálisan.
Hogy miért:
- Nincs használtan a6000. Ha lesz is csak itt a forumon feltucatan jelezték, hogy várnak rá... Igy ha még nyaraláskor is szeretném használni, akkor kellene újonnan vennem.
- olympus szembe jött velem használtam, de garival, makulátlanul komplett szettben.
- A váz használt ára pont annyival volt drágább az új a6000nal mint amennyit szerintem megért, hogy újabb fejlesztés, modernebb szolgáltatással, 5tengelyes stabival
- bementem az MMbe és megtapiztam az a6000et és az olympus e-m10et. A6000 nél nem értem kinek jutott eszébe a bal sarokbarakni a keresőt. Ha már nem akarták a megszokott középső helyre rakni, akkor miért nem a jobb sarokba került. Én jobb szememmel komponálók. egyszerűen nem ereztem jól hogy az arcom fele szabadon van. Fogása sem esett kézre. Egyszerűen furcsa szokatlan érzés volt. Olympus om-d e-m10 II sokkal kényelmesebb volt. Középső kereső. A stylus 1-ből megszokott fogás és menürendszer. Valószínűleg túl hozzászoktam a Stylus 1hez. Végül is két évig használtam.
- e-m5II fogásra, külalakra, összeszerelésre gyönyörű. Az objektívek is elegánsak és masszívnak tűntek. Uh. Meg vettem....Egyébként aki a6000et használ hogy viszonyul a kereső pozíciójához?
-
mikrofon
veterán
Sziasztok,
Megfordult a fejemben, hogy Panasonic MILC-ről visszaváltanék Pentax DSLR -re. Korábban volt *ist majd k10d vázam. Utóbbit nagyon szerettem. Igazából annak idején k20d és k200d vázakig követtem a piacot. Most viszont nem tudom hogy a típus számozások hogy vannak. Most igy ránéztem aztan van itt k3, k5, I és II, ks2, kp, k70... Ezek most, hogy viszonyulnak egymáshoz, melyikben érdemes gondolkodni?
-
mikrofon
veterán
válasz xXxian #42000 üzenetére
Azt tudtam, hogy régen így volt. Azt nem, hogy még mindig a vázmotoros tekergetős obi a divat
Egyébként van más a pentaxhoz hasonló ár-érték arányú időjárásálló váz az ajánlott kategóriából.
Igazából ha csak 3-4 obi van a piacon ami pont olyan mint ami nekem kell, akkor már elégPanasonic GX8-ról váltanék vissza. Valahogy nem találom a helyem a MILC-ek között. Probálkoztam Oly vázakkal majd most a Panasonic-kal, zoom-okkal, fix-ekkel is de valahogy mindig másra vágytam. Annak idején a k10D-vel tökéletesen elégedett voltam. Ezért gondolkodom, hogy vissza váltanék Pentax-ra....
Igazából ami fontos lenne nekem a szenzor dinamikai tartománya, minél magasabb de még használható ISO, hogy lehessen kevés fényben fotózni....
Mondjuk látom te most árulod a Pentax vázad. Ezek szerint más irányba mész?
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Na most aztán jól összezavartatok a Canon és Nikon ajánlással... Ezekről semmi infóm nincsen... Most bújhatom a netet.
Egyébként mi az ami miatt ezek jobbak mint mondjuk a Pentax K-70 vagy a K-3 II?
Megnézem akkor a használt piacot is, mert a Pentax-ból nem nagyon láttam....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Új kérdésem lenne. Úgy tűnik inkább Nikont veszek Pentax helyett, amint elment a vázam.
Viszont felmerült bennem a d5600 a d7200 helyett. Ezt szerintetek megbannám? Ami miatt erre gondoltam az a kihajtható és érintésérzékeny kijelző valamin a kicsit kisebb méret és tömeg.
Első körben a 18-140-es obival venném. Lenne még hozzá az "új" 70-300 af-p dx obi. Később, ahogy a keret engedi bővíteném meg fix-ekkel 35/1.8; 50/1.8 majd esetleg 85/3.5.
Azt tudom hogy mindenben picit jobb a d7200, de van olyan ami hiányozna a d5600-ból, ami túl nagy kompromisszum?
Pl AF mennyivel rosszabb? ISO zaj mennyivel rosszabb? -
mikrofon
veterán
válasz tvamos #42032 üzenetére
Igazából az láttam, hogy vázmotor nincs benne. Szerintem nem is lenne szükségem. Ha jól értelmezem a leírt obikhoz talán nem is kell.
Az AF korrekció az szükséges? Ez a mostani, vagyis az általam leírt obikhoz szükséges?
Hát igen az ár sem mindegy, mert a d5600 mellé egyből vennem a telezoom-ot is, míg ha a d7200-at veszem akkor "csak" a 18-140-es obi lenne első körben...
De az is igaz, hogy könnyebben veszek később obit, mint cserélek vázat....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Igen kiejtettem. Azért, mert nagyon megtetszett amiket a d7200-ról olvastam ill. a képei is... és még jobban megtetszett, amiket a 70-300 dx obiról olvastam meg a vele készült képek is bejönnek. Itt jött szembe egyébként a d5600 mert abból van olyan kitt amihez, adják ezt az obit....
Gondolom van a Canon-nak is megfelelő alternatívája, de úgy vagyok vele, hogy minek keresgessek tovább, ha ez megfelelőnek látszik....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz cenzor #42057 üzenetére
Ez demagógia.
Én pl 72%-os áron hirdetek vázat és még másfél év garancia plus van rá. Ráadásul még alkuképes az ár... Amilyen gépeket keresek azok is hasonló ár kedvezménnyel vannak.
Mindig vannak kivételek, mindig lesznek rosszul beárazott használt cuccok, de nem ez a jellemző... Főleg nem itt...Nem tudom te mit mivel hasonlítasz össze, mert az se mindegy....
Egyébként én is pártolom a jól körüljárt használt gépek vásárlását...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz total90 #42195 üzenetére
Pont DE területről én is vettem már elvileg Ausstellungsstück jelöléssel pár dolgot, így nem volt teljesen új, de bőven újszerű... Lehet azok ilyen visszaküldöttek... De amíg nekem mint vásárlónak megéri, addig mindegy is.... De az is biztos, ha egy újért kifizetem az új árat, akkor egy XX expós váz esetén biztos reklamálnék, hogy nem új..... Ma már ez egy kibontást közbeni első tesztes videóval könnyen dokumentálható.....
Úgyhogy teszteld csak bátran... Főleg, ha ennyiért vásárolsz... (ez egy kis irigység volt )A többi meg legyen a kereskedő dolga, vagy azé aki emiatt olcsóbban jut egy "agyontesztelt" példányhoz[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Komolyan srácok, még mindig itt tartunk... Még mindig itt a sony aps-c vs. MFT szájkarate, megy...
@grigo-nak van igaza!!! Ez utlra gáz!!! Ráadásul abszolút nem a kérdező érdekéről szól... Sokkal inkább mindenki bizonygatási vágya....
Természetesen lehet pro és kontra érveket felhozni.... Nem ez a baj, hanem hogy még mindig ezt csináljátok... Ezzel pedig szerintem a fotós témák közül a legjobban elértéktelenített témává vált ez az ajánlgatós....
Ha valakit tényleg zavar az Econ féle élharcosság, akkor csináljon egy "Miért ne Sony MILC-et vegyél!", vagy "Mikor ne a Sony vázak közül válassz!" cikket vagy akár csinálhatna egy "MFT a király!" Vagy Miért mindörökké az MFT-t válaszd!" összeállítást is, aztán lehetne ellenlinkelni és ezzel két HSZ-ből meg is oldódna ez a téma, minden új érdeklődés után...
MFT-sek között is van saját szűk látókörét hangosztató élharcos....
Főleg, hogy mind két rendszer jó, több mint jó főleg egy olyan ember számára aki belép ide és fogalma sincs milyen legyen az első, vagy sokadik gépe...
Miért kell beállni valamelyik mellé vagy ellen....
Nem tudnátok csak a pro és kontra érvek mellett megmaradni. Egy ajánlónak arról kéne szólni....
Ha erre szorítkozna ez a fórum, akkor visszanyerné a méltóságát de így kb. méltatlan a prohardver-es szinthez....Én szívesen olvasnám azt a fórumot, mert, akkor mindig gyarapodhatnék pro és kontra érvekkel, mindig tisztában lehetnék mi a "menő" mostanában. De ezt az önigazoló harcos HSZ-eket minek követni? Ti tényleg ezt élvezitek és szerintetek ennek itt a helye???
-
mikrofon
veterán
válasz Grga_Pitic #43599 üzenetére
Természetesen ez is igaz! Unalmas, ritkán látogatott téma lenne... De legalább aki kérdez és infóért jön látná, hogy mik a spec-ek, mik a pro és kontra érvek..... Sőt lehet, hogy nem is kérdezne, mert csak el kéne olvasni az előző pár HSZ-t, ahol ugyan azt kérdezték.....
Ráadásul nem kéne csak a belepő és kezdő szintre koncentrálni szűkülni, hanem mondjuk itt lehetne megbeszélni, hogy a közép és felső szintbe megjelenő eszközök mit hoznak, mit visznek. Melyik kinek javasolt vagy éppen ellen javalt....
Át alakulhatna egy "szakmai" vitatérré és nem érzelmi alapú személyek elleni vagy épp melletti harcosodássá....Aztán meglehetne egy érzelmi alapon működő szerintem a legjobb fotósmasina topik ott meg mehetne a szájkarate, röhögés, szenvedés és erőlködés.....
Ez a topik nem tönkre fog menni, hanem már tönkre ment jóval korábban..... De néhány alapszabállyal vissza lehetne hozni...
Szerintem[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Tin_Shield #43603 üzenetére
Mi lenne ha megtennéd?
Megjelölnéd forrásként az eredetit, aztán jöhetne a minőségi anyag...
Ezzel szerintem sokat segítenél a témán, a fórumozókon és még Econ-on is
Aztán mindenki eldönti, hogy ki melyiket olvassa szívesen.... Ki melyiket tekinti minőségi anyagnak!Te lehetnél a megmentő!
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz vihartigris #43607 üzenetére
+1
-
mikrofon
veterán
Milyen viták várhatóak, ha megjelenik ez a "gyöngyszem" és hozza magával az új fanatikusokat:
A Canon Full-Frame Mirrorless Camera May Arrive in 2018 with New Sensor[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Pont erre gondoltam pár HSZ-szel korábban....
Ez az aminek semmi de semmi értelme....Ez már rég nem a Sony vs. MFT különbségekről szól...
Kicsit visszafoghatnátok a területvédő harcos személyiségeteket.....
Önjelölt igazság osztókra épp úgy semmi szükség mint a belemagyarázásokra....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Tin_Shield #43694 üzenetére
Uszodában kifejezetten javaslom az időjárásálló vázat és a nagyon kevés obi cserét. Jelenleg kevés az ózon fertőtlenítésű úszoda hazánkban. Így a pára klórt, kloridot is fog tartalmazni.
Nah ez kifejtettem vészélyes. Ráadásul ez a réz felületen elszíneződést okoz, így hiba esetén könnyen észreveszik tehát ugrik a gari....
Ugyan ez igaz az obi-ra is...
Ha mindenképpen tükrös, akkor nézz szét a Pentax házatáján....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
én is így voltam most valami frankó tükrös.... és két hónapon belül újra váltottam MILC-re. Nem a belepő szinten így nálam nagyobb volt a bukó, amiatt viszont kicsi, hogy a Nikon d500-as vázat használtan vettem és nem újonnan, így nem én buktam eladáskor az új vs. használt több tíz százalékos veszteséget.....
Ha már most így gondolod, akkor mielőtt veszel inkább gondold végig 3-szor, mert ha váltasz akkor nagy eséllyel objektíveket is cserélni kell. Persze lehet adapterezni is....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Hamár így szóba jött a tükör vs. MILC..
A héten voltam egy szakmai konferencián. Olyanon ahol tényleg műszaki, kemény műszaki előadások vannak. Az érintetteket pedig komolyan érdekel és emiatt teljesen csendben figyel kb 40 fő egy egy előadót és koncentrál a megértésre.
Volt egy fotós is. Brutál nagy Nikon szettel d4 vagy d5 lehetett. Objektívek is nagyok voltak. Gondolom 2.8-as zoomok. Mindenkit nagyon zavart a tükör kattogás. Elkezdődött egy-egy előadás és lőtt kb. 50-100 képet. Látszott, hogy mindenkit zavar, egyszerűen nem tudtak az emberek az előadásra figyelni...
Itt igazán nagy előny a MILC..A másik a vakuzás volt. "Sima" extra nagyteljesítményű vakut használt a vazról. 90°-kal oldara fordítva. Ami azt jelentette, hogyha elől az előadókat fotózta, akkor az összes résztvevőt szószerint szembe vakuzta. Ha pedig a résztvevőket fotózta, akkor az előadót lőtte szembe...
Pedig nem volt sötét, hogy indokolt legyen ez a szembe lövés...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz jjeahh #43773 üzenetére
Biztos sok féle képpen meg lehet oldani a csendben fotózást de a ez volt a legrosszabb lehetőség
Jó amiket írtál. Én sem nevezném hulenek az ilyen embereket egyszerűen beszippantja őket a téves infó... Belépők esetén meg sokan megmaradnak boldogan a kit obinál esetleg a dupla kitt obinál és sosem veszik észre a pontatlan fókuszt.... Azért szerintem ha bemész egy elektronikai áruházba és az mondod fényképezőgépet szeretnék és jó képeket szeretnék a családról, akkor egy tükrös kittel jössz ki, ha nem értesz hozzá..
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Rapid136 #43778 üzenetére
Már megint a marakodás...
See Mivel szaktopik így ne maradjon hiba ezért:
1.
Ez teljesen hibás! Igenis ellenőrzi a DSLR AF rendszere, hogy fókuszban van e. Nem csak egy távolság adatot küld el. Sokkal de sokkal bonyolultabb a kommunikáció pont ez az egyik hiba de ezt lentebb részletezem .
A back and front fókusz probléma részben abból jön hogy ha keresőn át fotózol akkor két külön szenzort használsz. Egyik az AF-ért felelős míg a másik a képet rögzíti ráadásul nem egyszerre. A két szenzor csak elméletben rendelhető egymáshoz. Gyakorlatban gyártási és egyéb hibák miatt mindig van eltérés. Az új csúcs gépek automata AF kalibrációja pont azt csinálja hogy a Liveview AF síkját, (mert ugye ez a képalkotószenzoron történik) összehasonlítja az AF szenzor élességi síkjával és az eltérést rögzíti és alkalmazza a továbbiakban tehát kalibrálja a két szenzort egymáshoz.
Ezt a helyzetet tovább rontja hogy minden objektív más lencserendszert más technológiát alkalmaz a képalkotáshoz (tipikusan ilyen a lencsék össz görbülete). Ezért lehet az igazán profi vázakban ezt lencsénként menteni. Ráadásul bizonyos hibák fókusztávonként és tárgytávolságonként is változnak. Ezt a saját gyártmányú lencsék lekommunikálják a vázzal. A harmadik féltől származó lencsékkel ez a kommunikáció nem működik. Itt jönnek képbe az usb dokkolók amikkel most már elég jól be lehet kalibrálni az usb dokkolóval kompatibilis obikat (több fókusztávon és több tárgytávolságon). De ugye a köztes esetén csak az arányosítás marad. Ami sosem pontos.
A helyzetet még tovább rontja hogy hibák a lencse, tehát a kép közepétől kifelé is romlanak. Erre jelenleg nincs korrekciós megoldás a harmadik fél lencséihez. Így bizonyos váz és objektív párosítás esetén csak a középső AF pont használható. Saját lencsék ezt szintén megoldják a vázzal.Ezek a hibák nincsenek a mikor a képalkotás és az AF ugyan azon a szenzoron van, vagy egybe van integrálva. A MILC-ek pont ilyennek.
2.
Az pedig hogy profik DSLR-t használnak egyre kevésbé igaz. Sőt most ha megjelenik ebben a hónapban a Sony a7riii igazából minden ellen érv cáfolható lesz. Tényleg minden. Nikon d850 szint csak MILC-ben...3.
Az is érződik, hogy a fentebb részletezett hibák nem a kezdőket érinti. Így ez is az igazán profi szinten a MILC-ek mellé állítja a fotóst.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz jlaudio #43812 üzenetére
Mindegy hogy DSLR vagy MiLC vazról beszélünk. Akkor is minimum két aksi kell, hobbi használatra is. Egy a gépben egy meg feltöltve táskában, zsebben... Fotózás után csere teli be a gépbe másik a töltőbe.
Valahogy autók esetén sosem probléma, vitatéma hogy melyik autónak hány literes a tankja vagy hogy kifogyott útközben a benzin ezért diesel-re váltott... Pedig az aksi ugyan olyan.. bármikor bármennyit rá lehet tölteni és még egy tartalékot is be lehet szerezni... Szerintem nagyon kevés ember rohangászik töltött üzemanyagkannával a csomagtartóban, hátha kiürül a tank... Ott valahogy gond nélkül figyelik a szintjelzőt és tudják, hogy kb hány kilométert lehet még menni az autóval...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz WestBam #43838 üzenetére
Nem buktad, csak nem az az irány, amit szeretnél. Lényeg, hogy felejtsd el az egy képen majd mindent jól megmutatok, mert a szemünk teljesen máshogy működik. A fényképezésben a jelerősítest ISO értékének változtatásával oldják meg, kisebb nagyob sikkerrel, zajosodással - zajszűréssel. Nah az agyunk és szemünk pont ugyan ezt csinálja csak pillanatok alatt nagyon szélsőséges esetekre is, tökéletesen, észrevehető hiba nélkül, de csak bizonyos határokon belül... (Emberi szem EV-tartománya: 5-6 EV egy pontot nézve, teljes EV tartománya 20-25 EV, míg Kontrasztja: kb.: 1024:1 – 16384:1)
Már biztos előfordult veled, hogy belenéztél véletlenül az elemlámpába és nem láttál utána rövid ideig jól, talán még "fájt" is. Ez már a testünk határa... Ugyan ilyen nyáron tűzőnapon bemenni egy sötét helységbe, vagy kijönni....Ráadásul, ha lenne egy szuper fényképezőgép ami ezt a széles tartományt tudná, akkor még mindig meg kéne jeleníteni... Egy átlagos monitor képtelen ilyenre... Nyomtatásra, előhívásra, meg még rosszabb eredményt kapnál...
@jjeahh kollégával értek egyet, valami olcsó régebbi nagyszenzoros szettben gondolkodj. Esetleg, egy nagyon használt is jöhet. Azért pár fényerővel növelhető még a dinamikai tartományod, ami látványos eredményt hozhat...
Ha ez megvan akkor próbáld ki a HDR technikát. Vannak vázak amik alapból tudják. Tehát JPG-ben össze is füzik a több képet egy képpé. RAW-ban neked kell... De a te esetedben elég lehet a váz saját JPG-s HDR végeredménye. Van olyan, ahol ezt akár öt képből is meg teszi, a képeket meg lehet 1 vagy akár 2 FE lépésenként is rögzíteni...
DE!
Ha tökéletesre fejleszted a HDR technikádat, akkor pont nem fogsz látni különbségeket, hiszen pont az a lényege, hogy a nagyon sötét és a nagyon világos területek is közép világosak, azaz jól láthatóak legyenek.... Ezzel pedig pont elveszik a különbség az erős, a gyenge, a szórtfényt vagy koncentrált fényt adó lámpa között...Tehát!
Én a helyedbe mondjuk 5 képes expo sorozattal kezdenék egy régi nagyszenzoros szettel akár manuális obival. (ezt viszonylag olcsón beszerezheted) Manuálisan meg határoznék öt expozíciós esetet. Első a legsötétebb lámpának, míg az ötödik a legvilágosabbnak. Majd mindegyik lámpát lefotóznám ugyan azzal az öt beállítással. Majd ezt az ötöt animálnám egy GIF-é. Ezek után ezeket a GIF-eket raknám egymás mellé. Ez alapján szépen látható lenne, hogy hogyan alakul a fénycsóva formája és intenzitása....
Valójában amit szeretnél nem fogod megkapni sem a technikától sem a szoftvertől. Segíteni tudnak neked, de ki kell próbálgatni, hogy mi lesz jó neked....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz xXxian #43872 üzenetére
Jogos, de csak pár oldalt kell visszafelé elolvasni....
Szerintem mindenki csak ugyan azt tudja leírni....
Annak meg nem sok értelme van.
Egy fórumtárs kérdezte kb. egy hete, hogy milyet vegyen Fuji x10 után......... (2017-11-10 09:12:47 - #43712)
Akkor ki lett részletezve, hogy miért MILC....Annyival egészíteném ki, hogy természet és épületfotóhoz javasolt a nagylátó, ultranagylátó objektív és a makró is mehet.... De ha a természet alatt az állatokra gondol valaki, akkor MFT váz valamilyen telével.....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz hibavissza #43891 üzenetére
a6300-hoz sokkal jobb lenne az a7ii-t hasonlítani, akkor sokkal nehezebb kérdés lenne
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs