-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zeki
nagyúr
válasz luckyman #8064 üzenetére
Vagy év vége lőtt van kiszórás, vagy a nyári szezon elején, ha a nagykerek úgy gondolják, hogy gyengén indul a szezon.
Ez a szezon viszont durván erős volt. Nem biztos hogy marad év végi kiszórásra való...Ja, és a dollár erősödik a Ft-tal szemben... na ez sem tesz jót az import termékeknek. A cseh gyártású Daikin lehet ennek nyertese.
[ Szerkesztve ]
-
Zeki
nagyúr
válasz luckyman #8362 üzenetére
Írj a Nemzeti klímavédelmi hatóságnak.
Honlapjukon ott az elérhetőség. -
Zeki
nagyúr
válasz luckyman #8367 üzenetére
Mert zavaros, hogyan működik a dolog. Mit kell és hogy kell regisztrálni.
Én írtam.
Kíváncsi vagyok.Áfás számla ügyben tényleg az van, hogy a NAV kimehet a céghez, hogy hol a klíma, ami a nevedre szól? Mert ugye az nem mobil eszköz, hogy most a Józsi picit hazavitte, mert dolgozik vele, és azért nincs itt. És akkor kiderül, hogy nincs is neki olyan klímája. Aztán a NAV megbünteti a kedves számlagyüjtő céget.
-
süti5
őstag
válasz luckyman #8362 üzenetére
Nem vagyok szakértő ilyen számla ügyletekben, de valami nagy tévedésben vagy szerintem.
Egy céget/egyéni vállalkozást nem azért hoznak létre, hogy ajándékozzon (!). Gondold el, hogy ennyi erővel minden cég minden számlát el akarna számoltatni költségként, ha kérdezik hogy hol a cucc meg azt mondja, ajándék volt xy-nak
Ilyet az adótörvények tuti nem ismernek cég szinten, hogy ajándékozás, a PTK-nál magánszemélyek között ismert, de cégek között nincsen, pláne nem cég meg magánszemély között. Nyilván más, ha pl. nyereményjáték vagy kis értékű promo, kóstoltatás stb., de ezeknek is külön szabályai vannak. -
süti5
őstag
válasz luckyman #8372 üzenetére
Kérd ki, de 100%, hogy nem lehet ilyet hivatalosan. Az, hogy sok ember csinálja, az más kérdés. NAV szempontjából szerinted mi választja el jogi szempontból egy általad említett ajándékozást attól, ha valaki mondjuk erre alapítja a cégét? Vagy lehet ajándékozni, csak az elején nem, mikor megalakul a cég
Nyilván kizárólag olyat lehet cégként elszámolni, amit a cég használ, az ő tulajdona és az alkalmazottja használja. Nem helyhez kötött dolgoknál pl. laptop még nehezebben követhető na de a klíma eléggé helyhez kötött, és ha vesz egy cég klímát, azt nyilván nem a szomszéd házban vagy ismerősnél kellene beszereltetni, ráadásul ugye úgy, hogy a cég írja le költségként
Ja, és akkor még bele sem mentem ebbe a klímavédelmi vagy milyen hatóság munkájába, ez még csak a számla volt. -
windy
tag
válasz luckyman #8372 üzenetére
Tényleg tévedsz ebben a dologban, de nincs ebben semmi probléma. Ha vásárolsz,m mondjuk otthonra egy fúrógépet, és a céged nevére veszed, mert ők ezt el tudják számolni költségként, az áfáját meg vissza tudják igényelni, és azt, vagy annak egy részét neked odaadják, akkor ez teljesen életszerű dolog, tényleg sokan csinálják így, de ez akkor is szabálytalan. Megdőlni vele kicsi az esély, mert ha véletlenül kap a cég egy átfogó ellenőrzést és a NAV-os revízor keresi a számlához tartozó kézzelfogható terméket, akkor legfeljebb a dolgozó beviszi, bemutatják, ha előrelátóak voltak, akkor még az álló vagy forgóeszközleltárban is benne van, tehát nincs ezzel bukta.
Más kérdés persze a klímaberendezés meg az összes többi helyhez kötött, telepített eszköz. Ezeknek ellenőrzéskor a cég telephelyein, székhelyein kell feltalálhatónak lenni, nem pedig valamelyik dolgozó (és itt a tulajdonos sem kivétel) hálószobájában, vagy nyaralójában. Egy ellenőrzéskor, ha ilyen anomáliát találnak, akkor megbírságolják a céget. Eddig egyetlen ilyen esettel találkoztam, kb. két éve, és ötszázezer forint volt a bírság. A mi cégünket is kérdőre vonták, amiatt, hogy miért nem oda szól a számla, ahová telepítettük a készüléket, de minket csak figyelmeztettek, nem bírságoltak meg. A _NAV szerint le kellett volna ellenőriznünk, hogy a lakás, ahova a klímaberendezés felkerült, az a céghez tartozik-e, akinek a számlát kiállítottuk.Idéntől még szigorúbb lett a dolog, és nem is a NAV felől, hanem a frissen létrehozott NKVH kötelez bennünket, hogy minden egyes klímaberendezést, amit eladunk és telepítünk regisztrálnunk kell náluk, és a regisztrációban a vevő neve és a telepítés címe is szerepelni kell. Nincs több ügyeskedés, azok a cégek, amelyek hivatalosan és törvényesen működnek, ezt a dolgot nem nagyon tudják kikerülni.
Az adott esetben nekem sem állt érdekemben, hogy visszamondjam a vevőt, hiszen így munkától és haszontól esett el a cégem, de kénytelen voltam, mert nem kockáztathatom a milliós büntetést.
Arra a kérdésre pedig, hogy mi van akkor, ha valaki vesz egy klímát és odaajándékozza neked, csak azt tudom mondani, hogy a jelenlegi szabályok szerint nem tudsz úgy klímaberendezést venni, hogy nincs meg a telepítő cég nyilatkozata arról, hogy felrakja neked, vagy bárkinek, akinek ajándékozod a berendezést. Ha pedig ez a nyilatkozat megszületett, akkor az a cég is be fogja regisztrálni a klímádat, aki eladta, meg az is, aki telepítette.
-
BlacKSouL
addikt
válasz luckyman #9200 üzenetére
Amikor nincs nagy hőség, de nagy a páratartalom, a szoba már lehűlt, az inverteres klíma visszaszabályoz a legalacsonyabbra. Ha így is túl hideg lesz, kikapcsol. Onnantól kvázi on/off módban megy, de nem mindegy, hogy 0-200 W (hálózatból felvett teljesítmény) között kapcsolgat, vagy 0-150 W között. Mert ugye így a folyamatos 200W már túl sok a szintentartáshoz, a 150 meg éppen elég lenne.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Zeki
nagyúr
válasz luckyman #9202 üzenetére
Akkor neked nem is kell a legjobban leszabályzós, mert erre úgysem lesz lehetősége a klímának.
Acheron
Ha fontos a levegő tisztítása, akkor arra pl Daikin levegőtisztító jó megoldás.
A klímákban csak ilyen marketing légtisztítás van, hogy elmondhassák, ilyet is tud.
Van amelyikben szűrő van, van amelyik ionokat szór szét, van amelyikben plazma szűrő van.
Egy normális légtisztítóban meg mind megvan, sőt, több is. És sokkal nagyobb felületen.[ Szerkesztve ]
-
luckyman
aktív tag
válasz luckyman #9200 üzenetére
Jól gondolom vagy sem, hogy a légszállítási paraméter is fontos lehet, ha egy tagolt területet szeretnék hűteni? Mert akkor a Daikin ( ~560 m3 ) ebben is alatta teljesít a másik kettőnek, nem is kicsit, míg a Panasonic 750 m3-t tud.
Ki lehet e jelenteni, hogy a három közül a Panasonic lenne a legjobb választás, vagy ezek pusztán számok és marketing, a gyakorlatban elenyésző vagy csekély jelentőséggel? -
csibor
őstag
-
Zeki
nagyúr
válasz luckyman #9230 üzenetére
Lehet dilemmázni még éveken át. Azután közben nem veszel semmit, csak dilemmázgatsz.
Nekem 3.5kW-os Daikinom van. Az alatta lévő hűtő zaja elnyomja annak a "zaját" legkisebb fordulaton. Kb eggyel nagyobb fordulaton egál vele. Ha meg nem zúg a hűtő, akkor sem hangos. Alig hallani. Van egy 2.5kW-os Mitsubishim is, az hangosabb picivel a legkisebb fordulaton. De lehet azért, mert jobban tolja a levegőt.
Igazából nem érdekel. Amikor kell, akkor úgyis megy. A 3 gyerekem otthon minden zajt sokszorosan lepipál.
Papíron lehetnek mindenféle decibelek, de a valóságban meghallva már lehet változik az ember véleménye.
Pl ezért is jó a Pannonklíma bemutatóterme. Be vannak üzemelve a klímák.Az meg hogy ki mikor frissíti a weboldalát, egy dolog. Lehet nem ér rá, mert annyira tele van melóval így is.
Lehet hogy direkt hagyja bent a kifutott tipusokat, hogy a keresőkből megtalálják.Klímát attól kell venni akivel fel is szerelteted, szépen számlával. És annak a cégnek benne kell lenni a Klímavédelmi Hatóság adatbázisában, aztán meg legyen vele kapcsolatban sok-sok évre visszamenőlegesen egy nagy kazal referencia. Ugye az sem árt, ha nem úgy váltogatja a cége székhelyét mint más az alsógatyáját.
Akkor kisebb a mellényúlás esélye, ráadásul valószínűleg már igencsak képben van a klímákkal is, és nem csak 1 típusra akar rábeszélni mindenáron. Tavaly valakinél a Samsung volt a mindenre jó megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
Zeki
nagyúr
válasz luckyman #9234 üzenetére
Van a LISTAÁR.
Ezt kellene HIVATALOSAN mindenkinek kirakni.
Ebből jöhet le aztán a személyes árajánlat kedvezménye.---
Azért érdemes mindent ugyanattól venni/igénybe venni, hogy ne legyen egymásra mutogatás, ha beüt a gebasz.
Feltelepíti x cég, de y céget hívsz ki évenként karbantartani. Ha elromlik, ki megy ki javítani? x vagy y cég? És mi gátolja meg x céget hogy azt mondja, y cég karbantartása okozta a bajt, vagy y céget, hogy x cég telepítése? És miért javítaná ingyen y cég a géped, ha neki abból sosem volt haszna?Vagy az általam linkelt cég 5 év garanciát ad a telepítésre is. Vagyis ha olyan hiba van, amit a telepítés okozhatott, akkor ingyen javítják. Most ha mást hívsz ki karbantartani, aki úgymond belenyúl a rendszerbe, mondhatják hogy ez a telepítési garancia ugrott.
-----
Mivel nincs két azonos szobám ,egyazon főfal mellett 2 különböző klímával, így a légszállítás dologban nem tudok válaszolni.
-
windy
tag
válasz luckyman #9234 üzenetére
A honlapot megpróbáljuk naprakészen tartani, de ez nem mindig könnyű. Mivel nem vagyunk akkora cég, hogy saját webmestert foglalkoztassunk alkalmazottként, így kénytelenek vagyunk vállalkozással szerződve építeni a honlapot. Ez azzal jár, hogy nem mindig tudunk egyik napról a másikra javítani, változtatni, a másik pedig ha hibát fedezünk fel, akkor is meg kell várni, amíg a hozzáértő kijavítja. Mi nem vagyunk webáruház, nem profilunk a netes értékesítés, a honlapunkat leginkább tájékoztatásra használjuk. Ez persze nem azt jelenti, hogy a netes vevők le lennének tojva, de ha az árainkat megnézed, akkor elhiheted, hogy azok, akik a neten szeretnének klímát rendelni, azok biztosan nem tőlünk fognak, mert az árgépen és az árukeresőn sokkal alacsonyabb árakkal dolgozó webáruházakat találhatnak. Ja és nálunk még az sincs kiírva, hogy hívjon a még jobb árakért.
A weboldalunk kezdőlapján lévő akció azért van kinn, mert - bár a központi Daikin akciónak már régen vége - de nekünk van még abból a készülékből, és amíg van raktáron, addig nem emeljük vissza az árát, hanem továbbra is akciósan adjuk. Viszont ezt fel kell tüntetnünk, mert a forgalmazóval érvényben lévő szerződésünk alapján másként nem hirdethetnénk ezen az áron.
Egyébként igen sok kis klímás cégnél igenis a tulajdonos (aki sokszor a szerelő is) tartja úgy-ahogy naprakészen a weboldalt is, mert így gazdaságos.
"Ez az egész klímás biznisz picit fura különben is. Hogy lehet, hogy mindenki megadja az árakat, de odaírják, hogy kedvezőbb árakért érdeklődjön a delikvens. Kivétel nélkül minden oldalon, minden kereskedő. Pofára megy? Vagy csalás van mögötte? Más árat kapok, ha egy navos és más árat, ha egy digis e-mailről érdeklődök? Akit lehet, lehúzunk, akit nem lehet annyira, azt kevésbé? Ha mindenki olcsóbban adja amúgy is, miért nem azt adják meg egyből? Nem értem."
Akkor megpróbálom elmagyarázni:
Vannak olyan márkák, amelyek megpróbálják szabályozni, hogy az interneten milyen áron lehet megjeleníteni egyes klímaberendezéseket. Erről is lehetne sokat társalogni, hogy erre miért van szükség, de ebbe most nem mennék bele, rengeteg vita folyik a szakmán belül erről. Így láthatod, hogy pl. a Gree komfort inverter 2,5 kW-os készüléket a cégek nagy része 154 ezer forintért adja. Ez az ár, amit az importőr ajánlott fogyasztói árként megjelölt. Persze lehetne ezt 149.000 forintért is adni, sőt 145.000-ért is, csak ez oda vezet, hogy ha egy bizonyos árszint alá csúszik, akkor már nem éri meg vele foglalkozni. Ezt jellemzően a kis cégek, webáruházak okozzák, amelyek nem is csinálnak jelentős forgalmat, igazából csak a zavarosban halásznak. Ismerek olyan fiatal srácot, aki a Havanna lakótelepen a fél szobájából működtet klímás - meg még több más - webáruházat, semmilyen szolgáltatást nem tesz a kereskedés mellé, nincs szinte semmilyen költsége, viszont a legalacsonyabb árakon értékesít, így generál annyi forgalmat, hogy nyáron összeszed belőle párszázezer forintot. A nagyobb, komolyabb klímás szakcégek viszont lényegesen nagyobb költséggel dolgoznak, hiszen szerelőket, üzletkötőket, esetleg mérnököket tartanak el, raktároznak, bemutatóteremmel rendelkeznek, stb. így nem tudnának az ilyen néhány százalékos árréssel fennmaradni. Az adott márka szempontjából sem előnyös, ha nagyon megcsúszik a terméküknek az ára, mert akkor a viszonteladók elfordulnak tőlük, és azok a nagyobb cégek, amelyek tényleg komolyabb forgalmat csinálnak más márkák termékeit fogják forgalmazni. Tudni kell, hogy egy márka forgalmának csak egy kisebb részét adja a lakossági splitklíma-piac, általában jelentősebb a közületi, céges projektekből származó forgalom. Nagyobb hasznot is hoz, és lényegesen kevesebb a probléma is, mint a több ezer lakossági géppel. Ezért néhány márkaképviselet megpróbálja a lakossági gépek árait is azon a szinten tartani, amivel meg tudja tartani a viszonteladóit, mert így nem veszti el a nagyobb jövedelmet hozó közületi piacát.
A webes árak sok esetben a nagyker árhoz annyira közel kerültek már, hogy egyszerűen a kisker már nem tud belőle engedni egy ezrest sem. E miatt sokszor kerül olyan helyzetbe a kereskedő, hogy esetleg egy nagyobb rendelés esetén (pl. 15-20 iroda klimatizálására) sem tud engedményt adni, holott a vevő jogosnak érezné, hogy ha ő ilyen sok készüléket rendel, akkor kapja olcsóbban, mint az, aki egyet vesz. Ezzel a jelenlegi webes értékesítési környezetben egyáltalán nem lehet mit kezdeni, csak akkor, ha a honlapon némileg magasabb áron szerepeltetjük a készülékeket.
-
BlacKSouL
addikt
válasz luckyman #9284 üzenetére
Én speciel nem értem a kérdést. Van két gomb a távirányítón. Az egyiket megnyomom, akkor elkezd föl-le-föl-le legyezni a légterelő. Van egy másik gomb, azt megnyomom, akkor elkezd vízszintesen legyezni jobbra-balra. Bármelyik gombot megnyomom mégegyszer, akkor az éppen adott pozícióban megáll. Újra megnyomva újra megindul.
Ez mondjuk a miénkre igaz. Az egy régebbi Samsung csúcsmodell.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz luckyman #9293 üzenetére
Ez tényleg tudja az automatikus vízszintes légterelést? Igen ahogy már kiderítetted.
Ezt nem sok klíma tudja, igaz? Meglepő módon nem, van olyan gyártó, akinél már a középkategóriában is benne van, van amelyiknél nincs, csak a felsőben.
Van jelentősége ennek a gyakorlatban? Az függ a felszerelés helyétől, és a használati módtól. Egy vízszintesen folyamatosan legyező befúvás egyenletesebben elosztva hűti/fűti az adott helységet, a helységen kívül már minimális lehet a jelentősége, azonban ha úgy van felszerelve, ami gyakori lehet, hogy a falnak nem a közepére, hanem valamelyik széléhez van közel, akkor a faltól elfelé beállítva fog a szoba közepe felé fújni. Ha pedig távolabbi helységekbe is átfújjuk a levegőt vele, akkor gyorsabb a légmozgás, ha a határoló nyílászáró irányába állítjuk. Mindenkinek magának kell tudnia, hogy a fentiek az ő esetében jelentőséggel bírnak-e vagy sem.
Samunak ez a típusa is beleesik a "koreait inkább ne" kategóriába? Vagy ez vállalható? Vagy még nincs vele sok tapasztalat? Ezt majd a statisztikailag relevánsabbak megírják. Nekem a miénkkel jók a tapasztalataim, még a garanciálisan történt javítás ellenére is. mod: de ahogy írtam, a miénk egy generációval előbbi csúcsmodell, nem feltétlenül összehasonlítható.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
vizipok74
csendes tag
válasz luckyman #9348 üzenetére
Csak szurkálódok. Volt néhány ember akinek büdös lett, de ez ritka. Sokat eladnak belőle és kevés a panasz. Prémium márka, de azért létezik más japán gyártó is. Érdemes utánajárni, olvasgatni az euroventet service manualokat.
Samsung általánosságban nem ajánlott, mert voltak (vannak?) megbízhatatlanabb szériái. Viszont nagyon komoly paraméterekkel rendelkeznek, jó áron. Sok kényelmi funkció van bennük. Pl. motoros vízszintes legyezés, wifi, két irányban állítható ventilátor sebesség (nem csak felfelé, mint a japánok többségénél). Szóval jó-jó, de sokkal több a probléma velük mint a japánokkal. A szakértők -ha nem japán termék- inkább a Greet (kínai, de jó) javasolják mint a Samut. -
xxxjjjkkk
senior tag
válasz luckyman #9351 üzenetére
Nem a topicé szerintem hanem a prohardveré, ettől független, szerintem még ember, úgyhogy nála is elb*szhattak valamit.
Neadj isten, lehet hogy erőszakosan úgy tetetett valamit, ahogy nem kéne.Egyébként a micubisi nekem is szimpatikusabb, majd kiderül mi lesz a vége.
"Attól, hogy valaki tud fogat húzni, még nem lesz fogorvos"
-
windy
tag
válasz luckyman #9351 üzenetére
Szia!
Érdekes, amit írsz, hogy megfeneklett velünk már az elején a dolog. Ha azt megfeneklésnek veszed, hogy miután kértél tőlem ajánlatot bizonyos klímákra, majd én erre egy órán belül, késő este adtam választ, a következő reakciód az volt, hogy inkább máshol vásárolod meg az adott készüléket (talán, ott intéznek hitelt rá, de azt meg sem kérdezted, hogy nálunk van-e erre lehetőség, bár az is igaz, hogy az én ajánlatom 1.600 forinttal magasabb volt, mint annál a webáruháznál, amit találtál) és, hogy azt nekünk kéne felszerelnünk..... Hát én azt gondolom, hogy nem miattunk feneklett meg az ügy.
-
mobil-androi
csendes tag
válasz luckyman #9351 üzenetére
Nekem is 3,5Kw-os Daikon megy teszi a dolgát 3éve! Gyakorlatilag folyamatosan! 30m2 Déli fekvés kisméretű tégla- sorház- sarki lakás. Típus aszem.... Daikin FTX35JV1B
Nyáron 24-26 - fok Télen 23-24 fok!
Nálam is volt gond a szagokkal nyáron, de nálam az okozta, hogy a kifolyócső az eresz csatornába volt bekötve az meg a föld alatt a szennyvíz aknába. Onnan áramlott vissza a bűz![ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
válasz luckyman #32402 üzenetére
majd estére, talán, ez csak egy kényszerű hobbi projeckt volt, de elég sok info merült fel közben, nem egyszerű összeszedni egybe az egészet
LanyUs
roppant bonyolult módszerrel lehet ellenőrizni a megfelelő lejtést, két ugyanolyan üveg kell hozzá és víz, egyiket feltölt, bejelöl, másikat az előző feltöltött szintnél bejelöl, beleönt a cseppálcába, aztán a végén ellenőrzés, a kimenő víz szintje is annyi-e, mint a bemenő-é volt, persze csak akkor, ha akimenő vég hozáférhető könnyengolfvariant
lehet mélyebben a kültéri kondenz kivezetése mint a beltéri kimenőé, nem függnek össze, annyi a lényeg, h pangó víz ne állhasson meg valahol a rendszerben, fentebb linkeltek egy hanyag szerelésről minta képet, na olyan ne legyenszerk:
ha úgy érted, h a beltéritől fóggőlegesen lemegy a csövezés a padlóba, onnan megy vízszintesen, és utána emelkedik a kiemeneti nyílás 20-30cm-t, az ha nem tévedek nagyot azt jelenti, h az egész vízszintes szakasz csövezésésben folyamatosan állni fog a víz, a termelődő kondenzvíz persze kimegy majd, ha a cső megtelt, a ránehezedő víz nyomása miatt
persze lehet tévedek[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
válasz luckyman #32694 üzenetére
alkatrészállátás nálam sem mérvadó - azért jó tudni, h elvileg sokáig biztosított, és elvileg gyorsan -
ami kívülről továbbra sem látszik, az a hatásfok
fenyőfánál még halkabb is tud lenni a daikin, az a durva
néhány napja szárítás funkcióval kísérletezem, első 1-2 napbann lehetett hangosabb, azóta már fenyőfa mód alá szabályoz, lapátot állítja ha úgy gondolja h kell, meg a mókuskerék sebességét is, és első napokban durvább hideget tolt mint 22-3 fokos target, azóta viszont már nem - gondolom magasabb lehetett benn a páratartalom, akkor még nem volt mérőm mikor el kezdtem hosszabb távon kipróbálni ezt a módot -_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Csabroncka
addikt
-
vzsryl
nagyúr
válasz luckyman #32694 üzenetére
Saját lakáson, saját klímából ez az első valóban. Ennek ellenére laktam máshol is, nyaraltam is és hovatovább dolgozom is, ráadásul fedett helyen, ahol vannak klímák. Ehhez hozzájön, hogy tudatos vásárlóként mielőtt megveszek valamit - főleg drágább holmit - előtte rengeteg információt gyűjtök, sőt még a vásárlás után is. Így ezeket összevetve kialakult egy kép a klímákról, meg sok-sok más dologról is.
A saját tapasztalatom a kínai klímákkal sokkal rosszabbak, mint a neten olvasottak, de ezt mindig mellőzöm, és inkább a konszolidáltabb véleményemet írom le. Csak, hogy ne legyen nagyon légből kapott, amit írok, pl. a munkahelyem a 4 db Gree klímából felváltva döglik meg valamelyik, és mindegyik nyáron (télen nem azzal fűt a cég). Elhiheted, hogy a kollégáim is és én is többször kaptunk két oldalú agyf@szt miattuk, amikor kint árnyékban 35-40°C van, benn pedig örülünk a 30°C-nak... A többi tapasztalatnál tönkremenő klíma nem volt, de mindegyik hangos volt (LG, Fox, Fisher stb.), és néhány funkciójuk nem működött (LG).
Erre rájön az a dolog, hogy beszélgettem már néhány telepítő céggel, akik közölték, hogy milyen klímákhoz tudnak sokáig supportot nyújtani gond nélkül, és furcsa módon japán márkákat soroltak fel, pedig volt amelyik ennek ellenére kínait javasolt, mert sokkal olcsóbb (meg gondolom az volt épp raktáron).Ezenkívül meg sokaknak meg kéne tanulni azt az igazságot, amit Csabroncka fórumtárs írt: "nem szabad illúziókba ringatni az embernek magát, hogy a 100e-res klíma ugyanolyan minőségi értékű tartós háztartási gép, mint a 2x, vagy 3x drágább "hasonló" paraméterekkel rendelkező"
Ezt annyival egészíteném ki, hogy ez nem csak klímákra vonatkozik, hanem kb. minden másra, amit meg lehet vásárolni. Igen, a luxus termékekre is, mivel azok a luxus mivoltukból kifolyólag érnek többet, pl. drágakő bevonatos telefon, vagy 100%-ban kézzel készült karóra stb...[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házimozi belépő szinten
- Óra topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Futás, futópályák
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen