-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Tonesz74 #56002 üzenetére
A "szögletes" részig kell érnie. A többire a szervizkönyved ad választ. Általában be kell tekerni, de ez sem minden motorra igaz pl Majesty 125-180 Szóval olvass utána a Manualban. (már ha létezik hozzá, és nem valami noname kis szériás kínai csoda).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Tonesz74 #56004 üzenetére
Valahogy sejtettem, hogy nem nagy (neves) gyártó terméke. Az ilyeneknek nincs importőre, legtöbbször motort sem fejlesztenek, csak megveszik a licenszeket, és gyártanak valami hasonlót (általában más anyagminőséggel). Azt kéne kideríteni, hogy milyen motoréval egyezik meg a blokkod.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Tonesz74 #56019 üzenetére
Netes információk alapján szerelni elég nehéz (bár többségünk fogott már villáskulcsot) netről diagnosztizálni nem lehet. Adhatunk pár tippet, esetleg ha már velünk előfordult hasonló annak a megoldását, de ennél többre ne számíts. Az olajszintet lődd be jóra, se kevés se sok ne legyen. Karbi, gyertya, légszűrő legyen rendben. A többit szerintem érdemesebb szerelőre bízni, mint otthon szórakozni vele, és vagy jó lesz, vagy rosszabb...
www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
válasz Tonesz74 #56011 üzenetére
Na. Ez egy tipikus kínai verda. Ezzel a külsővel fut egy rakás néven, amerigo bolivar, novara city, stb..
Bár szemre egyformán néznek ki, a közhiedelemmel ellentétben NEM egy gyárban készülnek, és NEM teljesen egyformák, csupán nagyon hasonlók, de minőségben nagy a szórás, elektromos rendszerben vannak eltérések (két, szemre teljesen egyforma kormánykapcsolónak más lehet a belső kapcsolása, stb).
Ami biztos egyforma, a blokk, a karbi, a gyújtó és töltés rendszer, de ezeket SEM egy gyártó gyártja, minőségben itt is vannak eltérések, illetve blokknál nüansznyi mechanikus eltérések, pl olajpumpa repülő tengelyes, vagy a dekliben is van egy fészke, a meghajtó fogaskereke fogszáma, a hengerfejben van-e szekunder levegő szelep, stb...
Mivel itt a blokkal van a gond, beszéljünk erről. Ezek egy négyütemű blokk, a kódja 139qmb (1- 1 henger, 39- furatátmérő, q- kényszerléghűtés, m- motorkerékpár blokk, b- 50cm3), a motorszám eleje ezzel kezdődik, néha 1p39qmb formában, a p a fekvő hengerre utal.
Amúgy nagyon strapabíró, egyszerű blokk, egy dologgal lehet megölni, az olajjal. Ha rossz az olaj, ritkán cserélik, vagy kevés, akkor gyorsan tönkremegy, amúgy tartós. Az olajszintre oda kellvigyelni, mert kevés, 5-6 deci olaj van benne,és az a burkolat alatt úgy el tud szivárogni, hogy észre sem veszed.
Füstölés. Tóbb oka lehet, legkézenfekvőbb a kopott henger, vagy a rossz szelepszár szimeringek, és/vagy kopot szelepszárak, szelepvezetők.
De lehet az olajtúltöltéstől, bár kicsi az esélye.
Ami elő szokott fordulni, hogy a karterszellőzés eldugul, ezért túlnyomás van a blokkon belül és ezért nyomja az olajat a hengertérbe. A karterszellőző itt a szelepfedél felső oldalán van, egy 90 fokos csonk, ami egy gumicsővel be van kötve a légszűrőházba. Itt előfordul, hogy a légszűrőházba csarlakozó rész eltömődött, esetleg a gumicső van megtörve, vagy odacsipve valahova. Ezt ellenőrizd, járó motornál érezned kell ha lehúzod a csövet, hogy pulzálva áramlik a levegő rajta. Ha füst is jön, akkor egyértelműen kopott a motor.
Karbiban annyi eltérésszokott lenni, hogy van gyorsítópumpás és pumpa nélküli kivitel,
Ha a kisebb fúvókától jobb lett, és a fogyasztás is csökkent, akkor nem biztos, hogy a fúvókázással volt a gond, ellenőrizd az automata szivatót, sanszos,hogy az nem zár le, nem túl tartós darabok.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Tonesz74 #56019 üzenetére
Ja, közben látom, hogy nem te cseréltél fúvókát.
A benzin folyás azért van, mert nem zár el a tűszelep. Lehet, hogy rosszul raktad össze, lehet hogy kopott a tűszelep vagy a fészke. Viszont az ilyen folyás azért veszélyes, mert a szívócsövön befolyhat a hengerbea benzin, onnan meg le az olajba. Lehet, hogy ezért magas az olajszint, a benzines olaj pedig nem ken rendesen.
Vegyél egy felújítót a karbihoz, csak ellenőrizd, hogy minden eleme stimmel-e. VAgy ha nagyon gány a karbi akkor egy új karbit, nem túl drága.
Ehhez a blokkhoz mindent megtalálsz a redhotmotors.hu oldalon.
www.simson4t.hu
-
mumtaz
senior tag
válasz Tonesz74 #56034 üzenetére
Hajrá.
Nekem meg az első hétvége 2 hónapon belül, amikor nem bütykölöm a gépet. Helyette vettem egy akciós grillt (gettó gyereknek gagyi grill) és azt rakom össze. Az is van annyira Ikea, mint a robesz.
Csak 14 csavar van hozzá, de az olyan is. Lehet, hogy a végén inkább mégis a robogó lesz belőle, mert ez már kiidegelt.Apropó. Olvasgattam régi véleményeket Speedfightokról. Az volt a fura benne, hogy a technikailag az enyémmel gyárilag megegyező példányokhoz sorra 80-90 km/ó átlagos végsebességet írnak róla, ami ha az óra csalását belevesszük - ismerve a sajátomat -, akkor kb 70-80. Hogy a fenébe lehetséges ez gyári hengerrel és varióval, amikor az enyém meg az - elvileg - tuningolt állapotban épp csak elérte a 70-et?
Vagy ezek a leírások csak vetítések?
Kb mennyi lehetne a reális a 70-es hengerrel, 17,5-es karbival és rendesen belótt varióval? Szerintetek?[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
mumtaz
senior tag
válasz Tonesz74 #56254 üzenetére
Milyen részen repedt el? Lehet oda bilincset rakni? Ha a tövében, akkor nem biztos. Szerintem egy kis QuickSteel is megoldaná. Azt szinte direkt ilyen tömésekre találták ki. Én már használtam mindenre, többek között még autó hűtőt is tömítettem vele ideiglenesen és használtam sok egyébre is véglegesen.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Den
veterán
válasz Tonesz74 #56254 üzenetére
Tehát most a repedt szívócsőhöz hangoltad a karbit? Ez rossz ötlet volt. Először a szívórendszer tömítetlenségét kell megszüntetni, mert egy kis rés is megbolondítja a keverék képzést. Ha meg lesz az új szívócső, csinálhatod vissza az egészet.
Átmeneti megoldásnak loctite quick gasket-tel bekenheted a felületét, ha nem nagy a repedés. De szerintem inkább vedd meg az új szívócsövet, mert az egy nagyon fontos alkatrész, és egy tubus quick gasket is 4k körül van
www.simson4t.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs