-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
F1r3b1rd
tag
Sziasztok !
Lenne egy 94-es typhoonom, ami épp felújítás alatt áll. Piti áron vettem, mert eléggé le volt harcolva.
A fő gondom az lenne vele hogy nincs szikra.
Mivel gányolva volt sok minden, így a neten fellelhető elektro rajz és tesóm segítségével a vezetékek egy részét újra cseréltem, úgyanígy az összes sarut, új utángyártott jeladó, új aksi, gyertya, pipakábel, gyújtáskapcsoló elektronika.Ennek ellenére nem megy, holott a gányolt állapotban ment (jeladó helyett vmi volt ráokoskodva, amiről még a boltosok se tudták megmondani h miaz, uh ezt cseréltem egy utángyártottra)!
Lenne valakinek ötlete vagy ami még jobb, vmi adattábla v rajz hogy pontosan milyen feszültségeknek kellene szaladgálni? Elkezdtem kiméregetni,de nincs viszonyítási alapom.Üdv
Firebird1
-
F1r3b1rd
tag
Sziasztok !
Egy régi kb 94-es Piaggio Typhoon robogóval lenne gondom. Tavaly ősszel leraktam pöccröff állapotban, most viszont nem bírom beindítani. Kitakarítottam mindent(karbit is úgy ahogy illik - tavaly tavasszal fel is újítottam kompletten -, tankot kimostam, kapott friss üzemanyagot, benzinpumpa szűröjét is), de semmi.
Ha a karbit leveszem és egy kis motorindító spray nyomok a blokkba, akkor azonnal beindul és amíg az ki nem fogy, addig jár a motor, ezért üzemanyag ellátási gondra tippelek. Mivel régi típus, így a blokk és a tank között csak a karburátor+ a benzinpumpa(ha jól tudom vmi vákumos v gravitációs, nem tudom pontosan mi is a neve ) van.
A pumpa és a karbi között 2 cső van, egyiken az üzemenyag megy, a másik gondolom a vákuumcső lehet. Nos ha ez megszívom, akkor amíg szívom, addig a benzin szépen folyik a másikon.
Tehát elvileg minden működik, gyakorlatilag viszont nem.
Szóval ezügyben kérném a segítségeteket h mi lehet a gond, mit nézzek még meg ??
Válaszokat előre is köszönöm !
-
F1r3b1rd
tag
Sziasztok !
Van egy Kymco Agilty 50 RS 2T Naked tipusú léghűtéses robogóm.
Beadtam nem rég szervízbe pár kopó alkatrész cserére(hátsó kerék hajtáscsapágyai, görgő, szíj, szűrők, fékpofák) de legfőképpen azért mert menet közben rántott egyet és onnantól fogva olyan hangot adott ki, mintha fém súrolna fémet a kuplung környékén.Tegnap hoztam el, a hiba még mindíg fennáll, nem jöttek rá h mi okozhatja. Teszt erejéig kompletten kicserélték a kuplungot, de nem javult meg.
Annyit mondtak h járassam és majd kiderül.Ötleteket várnék tőletek h mi okozhatja.
Előre is köszönöm ! -
F1r3b1rd
tag
válasz sityupityu #64444 üzenetére
Csináltam egy gyors videót telóval a jelenségről.
Képminőség direkt van rontva. Kicsit érzékeny a teló mikrofonja, ezért hallani annyira élesen és hangosan ezt a csikorgást, élőben nem ennyire durva.Ha kevés, akkor csinálok majd egy hosszabb videót is, csak tele van a kártya.
A hangerőt lejátszáskor fel kell tekerni egy kicsit
[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
Tavaly volt egy hátsókerék defektem a Kymco Agility RS 50 Naked 2T robogómon, hirtelenjében nem volt 13" átmérőjű gumi, csak 12"-es a szakinál így feltettem azt h haza tudjak jönni. Úgy voltam vele hogy az az 2-3 hét ami hátra van a szenzonból, már elmegy így is.
Nos a sebesség drasztikusan visszaesett(szíj + görgők cserélve lettek).Kérdésem a következő: mennyire károsodnak ezek a gumik az újbóli levétel és felrakáskor?
Mivel az első keréken is kezd már csereszavatos lenni, gondoltam átrakatom arra és hátra veszek rendes
méretet.[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
Jogos, látszik h már közel 40 órája talpon vagyok.
Naszóval 12" a kerék csak a hátsón az eredeti 130/70-12 helyett 120/70-12 gumi került.Hamár itt tartunk, tudtok ajánlani pár márkát v konkrét gumit városi használatra, ami tapad vizes aszfalton is?
Nem száguldozok 80-al, csak az előző abroncs a legkisebb víztől úgy viselkedett mintha jégen mentem volna.[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
Hm, most néztem meg vmi VeeRubber nevű gumit szerelt fel a szaki anno.
Ez miféle gumi? Valami kínai bóvli? Esetleg tapasztalat, vélemény vele kapcsolatban? -
F1r3b1rd
tag
Elsősegélycsomag kötelező még a robogókba?
Most láttam meg hogy lejárt a szavatosság januárban, nem akarom hogy megbüntessenek érte. -
F1r3b1rd
tag
válasz drstupid #66045 üzenetére
Évek óta Unionnál kötöm a robogóimra a biztosítást, ha gondom volt, akkor telefonon vagy az elektronikus felületen keresztül a belső rendszerében jeleztem (legutóbb szem ig cseréjekor a számot ütötték el, küldtem nekik üzenetet, 1 nap múlva már javítva volt).
Ha nem csekkes befizetést kérsz, akkor ki kell nyomtatni a fedezetigazolást amit belső postádra küldenek(ügyfélkapu szerű megoldás)
-
F1r3b1rd
tag
Ma is okultam: múlthéten sikeresen elhagytam a középsztendert tartó duplarugót a Kymco Agility RS 50 2T Nakedről , megrendeltem hozzá a gyárit. Elmentem érte, kiderült hogy minimum 2cm-rel rövidebb, esélytelen feltenni. Szervízes srác ajánlotta hogy kérdezzek rá autós boltban Lada v Trabant fékpofa rugóra, kb az a méret.Végül nyert: a Lada fékpofa rúgó(nagy) 10cm-es, pontosan ez a méret kellett( 350 Ft, a gyári meg 800 Ft lett volna).
Pár kérdés:
1. Automata szivató ha nem zár rendesen, okozhat végsebesség csökkenést ?
Görgő, szíj cseréltem gyárira, de még mindíg legalább 13km/hval alacsonyabb a végsebesség mint eddig(tavaly is ugyanezek a márkák, méretek és görgősúly volt benne).2. Keeway gyári gumija milyen? A boltban ajánlották h lesz nemsokára vaci új 12"-os, érdemes-e megvenni, vagy inább felejtős(egy flottányi új robogót rendeltek náluk, de szélesebb gumikkal kérték így amit lebontanak azt adják el).
-
F1r3b1rd
tag
válasz forandor #66469 üzenetére
Köszönöm választ, hétvégén majd szétszedem !
Közben egy újabb hibajelenség ütötte fel a fejét:
Az egyik kereszteződésnél még ment az index, a következőben már semmi.
Az aksi nem mai csirke, tervben is volt a csere. Hiába töltöttem 12 órán keresztül, az önindító meg se nyikkant vele(12,4V-ot mutat a multi direktbe rámérve).
Az aksiról próbálva hallani h a relé kap áramot, de nem kattog mint rendesen hanem szünet nélkül kerreg.
A régi piaggiomnál ha kikötöttem az aksit, akkor működött az index menet közben, ennél nem megy. Ez márkafüggő megoldás, vagy kicsapott vmit az aksi? -
F1r3b1rd
tag
válasz forandor #66474 üzenetére
Most tettem bele egy új aksit, pöccre megy minden. Bolt-szervízes srác azt mondta h a kymconal csak aksiról megy az index, nincs közvetlenül bekötve mint a lámpák.
Átalakításhoz szükséges vmi extra biztonság beépítése ( Biztosíték, stb)?
Vagy elég ha kikeresem hogy melyik kábelről kapja az áramot az első meg a hátsó lámpa és ott megcsapolom? -
F1r3b1rd
tag
válasz nyogo83 #66754 üzenetére
Hello !
Nekem egy Kymco Agility RS 50 2T Naked robogóm van( gyakorlatilag annyi az eltérés a sima RS-hez képest, hogy nincs műanyag fejidom a "műszerfal" körül).
Kymco SF10 fekvő blokk van benne( valahol azt olvastam hogy ez egy Honda blokk kymco által átalakított verziója).
194cm magassághoz, 115kg-val kb 70-75km/h a végsebessége az órája szerint. Szóval kisebb, könnyebb pilótával gyorsabb lesz picivel.
Jövő héten viszem szervízbe, csapágyas lett...
ON
A mostani NGK gyertyák tényleg gagyik ?
Venni akartam egy újat, de az eladó igencsak le akart beszélni róla, mert hamarabb tönkremennek mint a korábbi verziók. Már itt is spórolnak az elektródán?[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
válasz Diabo6 #67271 üzenetére
Csak megjegyzem, nem biztos hogy csak egy szimpla furatással megúszod.
Elvittem a szervízbe a Kymcomat, mert csapágyas lett Másnap hívtak hogy jól ülök-e mert nagy a gáz: Kiderült h az egyik csapágyból kb 2-3 cm hosszan kiszakadt a golyót tartó kosár és egy pillanatra megakadt a hengerfejnél, minek következtében belemart a blokkba, eltörte az egyik tömítőgyűrűt ráadásul meghajlította a főtengelyt és a hajtókart is. A főtengelyre már nem lehet az egyik oldalon feltenni a csapágyat, mert letört v ledarált vmit és nem marad fent.
A szervízben nem akarták elhinni h ez még beindult(saját kerekein vittem be).
Így a tervezett 30-35 ropis felújítás helyett kb 80ba fog kerülni (nem kínai alkatrészeket tetetek bele).
[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
Robogóknál nincs ilyen opciója a karburátornak, de a hozzáértőbbek majd kijavítanak ha tévedek.
A karburátort érdemes kipucolni, meg akkor már biztos ami tuti alapon olajat tenni a benzintankba közvetlenül, nehogy besüljön a motor próbálgatás közben,
Ki tudja hogy mióta jársz olaj nélkül, annak a csövezését se ártana átnézni esetleges beszáradást/elzáródást keresni.A karburátoron általában van egy olaj, egy benzin és vákuumcső, azt utóbbit le kell húzni és megszívni(v fújni?) és közbe nézni h a benzincsőben a benzin elindul-e.( ha vízhűtéses, akkor lehet hogy még van 1-2 plusz cső rajta, de jóval nagyobb átmérővel).
[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
Ma hazahoztam a robogómat, komplett blokkfelújítás volt.
1. A bejáratást hogyan végezzem? Középsztenderre állítva járassam alapjáraton fél-1 órákat?
2. A járatások között elég egy fél óra pihentetés a blokk kihüléséhez?
3. Bejáratás ideje alatt szabad egyáltalán ráülni és kb 40-el menni?
4. Hány km után lehet már rendesen használni ?A szervízben járatták pár órát, de szerintem csak beindították és elpuffogott alapjáraton.
Csak melóba járásra használom, de sajnos van egy elég meredek híd,amin fel kell mennem jövet-menet és nincs mód a megkerülésére, bennem is van v 120 kg, tehát terhelést kapni fog. Ezért szeretném rendesen bejáratni.
Olajozást átállították hogy alapból többet kapjon, füstöl is rendesen, nem tudom, érdemes e még tenni külön az üzemanyagba is a bejáratáshoz.
Említették még hogy a gyertyát( abból is tetettem újat) hamar meg fogja enni a bejáratás miatt. EZ tényleg így van? Ha igen, mikortól érdemes újra cserélni ?
-
F1r3b1rd
tag
válasz perge666 #67460 üzenetére
Ez az évjáratú Kymco Agility RS 50 2T Naked[, LÉGhűtéses. Külsőre a 2010-es verziónak tűnik, állítólag 2012 vásárolták újonnan( a 2012es verziónak már az orridomban vannak az indexei, nem külön konzolként a kormány alatt).
sityupityu
Annyit tudok csak h a gyári taiwani v azzal megegyező minőségű alkatrészeket tettek bele, kínai koppintásokkal nem raknak össze blokkot a sok vacak minőség miatt.
Még körbenézem a csavarokat is, mert ha nem alapjáraton pöfög, hanem felhúzom 5000 rpm-re akkor hallhatóan vmi csörög de kegyetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
válasz blizzrd #67572 üzenetére
Én is úgy jártam a nyáron h elhagytam a rúgót (gyárilag 2 db egy vékony és egy vastagabb volt egymásba tolva, fűzve)és csak a csattanásra figyeltem fel amikor leesett a középsztenderem 50-nél az aszfaltra.
Megrendeltem a gyárit, kifejezetten típushoz, és amit elküldtek az kb 3 cm-vel volt rövidebb.
Visszavetettem a boltba, ott mondta az egyik szerelő hogy Lada v Trabant fékpofa rúgót vegyek mert kb az a méret. Igaza lett, harmad annyiba került mint amit megrendeltem ráadásul sokkal vastagabb, maszívabb, 6mm volt hosszban az eltérés.
Kicsit erősebben lehet lenyitni, de nem is moccan meg felhajtva se.[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
válasz macilaci78 #67627 üzenetére
Anno mikor ilyen témában nézelődtem, a következő kép alakult ki bennem: vagy tárcsazár+riasztó vagy lánc+minőségi lakat.
A kínai lakatokat másodpercek alatt ki lehet nyitni, a sima fonott drótszál meg fittyfenét ér egy kisebb erővágó ellen(max 2 nyomás és átvágták akár fényes nappal a túristáktól hemzsegő tér közepén is).
A vastag láncnak már eleve van egy elrettentő ereje, de nehéz és sok helyet foglal. Láncot meg nem szabad csak a felnin keresztül átvezetni, mert leveszik a kereket és a motort már el is vitték.
Tárcsazárból egy riasztóval felszerelt példány talán a legideálisabb. Az utóbbi kettőből a normálisabb olyan 10-15.000 Ft-ról indul.
Viszont ha van idejük, nem zargatja őket senki akkor kb bármit el tudnak lopni.
Egy rottweilernél nincs jobb biztonsági zár
[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
Sziasztok !
Akkutöltő vásárlás előtt állok.
Májusban vettem egy Dynavolt aksit(azonnal kellett és más nem volt) és ehhez kellene.
Elég hozzá egy akármilyen egyszerű vagy kifejezetten zseléshez való nézzek ?Válaszokat előre is köszönöm
-
F1r3b1rd
tag
sityupityu, Telda
Mindkettőtöknek köszönöm a tanácsot, tippet !
Jobbkor nem is jöhetett volna ez az akció. Reggel hazafelé a melóból derült ki csontra le van merülve az aksim( a blokkújítás matti több mint egy hónap állás, meg az azóta megtett 230km rövid szakaszokban nem tettek jót). -
F1r3b1rd
tag
Kezdem unni ezt a robogót. Ugye nemrég volt teljes felújításon a blokk(gyári 50-esre mindent, semmi tuning, a furatás a beszorult csapágydarab okozta "vályú" miatt volt).
Kymco Agilty RS 50 2T.
Szép nyugisan bejárattam, kb 320 km-t tettem bele átlag 20-25km/h sebességgel, épp gondolkoztam hogy mikor tudok visszamenni a szervízbe hogy az olajozást visszaállítsák.Erre ma reggel beütött a krack: 30-al nyugisan poroszkáltam a munkahelyemre, egyszer csak iszonyatosan felerősödött a hangja. Félreálltam, már az alapjárat is hangos, mintha vmi rezegne benne.
Leállítottam, gyújtás nélkül megforgattam a berúgókarral és már akkor is hallani. Gyertya nélkül is próbáltam, eredmény ugyanez.Legjobban arra hasonlít., mint mikor nincs meghúzva egy csavar és emiatt rezeg valami.
Csavarokat körbenéztem mindenhol, minden meg van húzva, néztem a ventilátort is (kipufogó oldalon, talán a gyújtásalaplap van alatta, nem tudom),hátha kitört egy darabka de az is hibátlan.
Egyértelműen a blokkból jön a hang.Lehetséges lenne hogy az egyik hézagoló gyűrű tört el a dugónál és ez adja ezt a hangot?
Garanciális javításban elvileg ingyen javítaniuk kellene, nem(94 ropit hagytam ott)?
[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
válasz enginev3.0 #67838 üzenetére
Másik gyertyával próbáltad?
Nekem a Typhonom produkált ilyet,kicseréltem a gyertyát és helyrejött( pedig alig volt 1200 km abban a gyertyában).
Másik tippem a jeladó az alaplapon, de majd hozzáértőbbek megmondják -
F1r3b1rd
tag
Rég jártam erre. Legutóbb írtam hogy a komplett blokkfelújításon átesett robogómban vmi csörög(Agility RS 50 2T).
Igaz az, hogy a baj csőstől jön.Egy hónapig volt a szervízben( mondtam nekik h az éven már nem használom, uh ráérnek), nemrég telefonáltak hogy elkészült. Gondolt egyet a olajozó és megállt/megszorult menet közbe, onnantól kezdve szárazon járt a blokk.
Bontott alkatrészt szereztek, pöccre megy minden.Ha ezt előre sejtem még tavasszal, hogy csak az éven 120 ezret fogok rákölteni, már rég eladtam volna.
-
F1r3b1rd
tag
Előfordul
Most értem haza a kymcoval. Kb egy kupaknyi olajat tettek még a tankban lévő kb 2,5-3L benzinhez az orrom előtt. Azt mondták hogy még 1-2 tankolás erejéig inkább tegyek hozzá.
Igazság szerint én már le akarom tenni télre, ilyenkor fel szoktam tölteni koppig(lemeztank), csak nem tudom hogy tavasszal nem-e fogja eldugítani a karburátort a leülepedő olaj+egyéb cucc( előző robogómban én kevertem az üzemanyagot és ott ez volt a gond).
A tank 5 literes, szóval ha most rátöltöm azt a 2-2,5 L benzint, az elég lesz, vagy járassam ki koppig és töltsem fel tiszta benzinnel?
-
F1r3b1rd
tag
válasz sityupityu #68084 üzenetére
Fémtankos.
Már ők tettek bele olajat, de most kijárattam a nagyját, meg teletöltöttem tiszta benzinnel.
gabe_
Már teletankoltam sima MOL-os 95-sel. Ezzel eddig nem volt gond a tavaszi beindításkor(április eleje felé szoktam csak beindítani, október vége felé meg téliesítek, csak most a szerelés miatt húzódott el)
A térdem már most szétfagyott farmer+ vastag vízlepergetős motorosnadrág ellenére, mikor hoztam haza ebben a ködös 7 fokban.
[ Szerkesztve ]
-
F1r3b1rd
tag
Szép estét mindenkinek!
Ezt hogyan lehetne szétszedni?
Hátul van 2 csavar, de úgy be van húzva v rohadva h nem bírom megmozdítani őket, a fej körül befújtam csavarlazítóval, hátha segít, de nem jött össze.Az ok a szétszedésre az, hogy nem kapcsol fel a helyzetjelző/tompított ha azt akarom(felfelé kapcsolva), viszont ha lefelé kapcsolom a "levillantáshoz", olyankor meg működik az összes ahogy kell.
Arra gondoltam h oxidálódott a saru és megcsiszolom, de nem bírom szétszedni.Másik kérdés: ha leszedem a fényszórót, ott multiméterrel ki lehet mérni esetleg hogy megy-e a delej ha átbillentem a kapcsolót? Ha igen, akkor a mérőt egyen v váltóáramra állítsam(a világítás gyárilag csak a motor járatásával üzemel, de hogy az aksin keresztül fut vagy direktbe a feszszabályzóról, azt nem tudom, nem szedtem még szét ennyire a mocit)?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs