-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Üdv néktek!
Nem nagyon értek a robogókhoz, így segítség kellene:
Melyik a legjobb 50-100ccm-es robogótípus?
Egy megfizethető árú, régebbi példányt keresek, gyors munkábajáráshoz, autók közti lavírozgatással..
Feltétel a jó fék (tárcsa) és a menetdinamika, plusz legalább olyan 55 Km/h-t tudjon tartósabban menni egy normál felnőtt (férfi) emberrel a fedélzetén (értsd 90Kg körüli testsúllyal) Ja és ne hulljon már szét az első bukkanón... -
senior tag
válasz Topiccsendőr #2998 üzenetére
Az a baj, hogy be kell látni, nincs értelme olcsó(nak tűnő) olyan gépet venni amin 'csak egy-két apróságot' kell rendbetenni, mert ha kicsit belegondol az ember, hogy azt az egy-két dolgot megveszi hozzá, máris anyagilag ott tart, amennyiből egy újabb, eleve jobb állapotban lévő típust kap. (ahogy nézem a kisrobogóknál 10-20e Ft-os lépcsőként van ez a mérték)
Közelítőleg - persze erősen függ attól hogy milyen gépről is van szó - olyan 50-65 e Ft lenne rá.. Viszont a már lentebb vázolt feltételekhez ragaszkodnom kell! -
senior tag
válasz T. Almeida #2997 üzenetére
Én az új Aerox RR-ről olvastam legendákat..
Aztmondják kíváló sportrobogó alap, príma futóművel.. -
senior tag
válasz Topiccsendőr #2998 üzenetére
Csak azért írtam a 100ccm-et, mert úgygondoltam abba még nem nagyon kötnek bele hogy nincs rajta rendszám.. (A 125ccm-esekbe már bizony előfordul!)
Gondolom jelenleg ez az egész rendszámmizéria attól függ a leginkább, hogy a robogó gyári adatainál hány ccm szerepel. (Ebből következtetve egy gyári 50ccm-es robcsi feltuningolása mondjuk 70ccm-re a leg legálisabb módja a ''hogyan vezessünk rendszám nélkül 50ccm-nél nagyobb kétkerekűt'' témának) -
senior tag
válasz T. Almeida #3010 üzenetére
Nem-nem, azt csak úgy amolyan überelésnek írtam, mint jó robogót.
Az ár fix, max 70e -ig tudunk elmenni.. -
senior tag
válasz T. Almeida #3020 üzenetére
Nahát Te vagy a második aki Scarabeo-t ajánl..
A nagykerékkel nincs baj, a formája fölött meg szemet lehet húnyni, csak megbízható és erős legyen, a használati tényező a lényeg nem a külső.. (bizonyos határok között azért)
Elmegyek azt megnézek egy ilyen 50-es Scarabeot mostmár.. -
senior tag
Szerintem nem rossz teljesítmény egy gyári 50-es robogótól hogy 75-öt megy...
Plusz a folytás már ebből kivan véve, hiszen folytottan 2LE és 45 Km/h körül lenne a vége.
Tuningkipuff: Jobb helyeken hozzáállítják a gyújtáselektronikát is. (2 ütemű technikánál sokkal jobban számít a kipuff milyensége mint a 4 üteműnél a kétszer annyi gázlengés miatt)
Szerintem akinél olyan sokat dobott ugyanazon kipuff, ott nem csak az történt hogy rádobták a cuccot azt kész... ugye? -
senior tag
Na robogótémában kicsit növekedett a büdzsé, 100e Ft körülig ellehet menni árban!
A feltételek ismertetve:
- jó tárcsafék
- 70 Km/h utazó sebesség
- kisebb test méret (szigorúan autók közti navigálást becélozva)
- alkatrész ellátottság - tuningolhatóság (Minarelli blokk ajánlott )
- tartósság, ne hulljon szét 500 Km-enként
- Ne akadjon el nekem a villamossínek közt, tehát valamivel szélesebb kerekű legyen (mondjuk a Honda Tact-okénál)
Így mit ajánlotok?
Ami biztosnak látszik:
- Yamaha Jog széria
- Aprilia SR széria (Bár ezek combosabbak 10e Ft-vel kb épphogy beleférne árban)
- Aprilia Scarabeo (jó-jó, külön jó hogy nagykerekű, de valahogy a sportosabb forma tetszene, meg amiket láttam haladni utcán harmatgyenge lassúak voltak...)
- Ajánlották még a CPI hussar-t is, mivel javarészt Yamaha alkatrészekből áll és ismeretlenebb neve miatt fiatalabbat kapnék ugyannyi pénzért mint a többinél. (külön komoly tuningoldala is van a neten)
Egyéb ötlet miket nézzek? -
senior tag
Nehéz ügy, én is épp ebben a cipőben járok, csak kisebb kerettel..
Mindenki mást ajánl, mindenkinek más a jobb.
50-es (rendszám nélküli) robogókat néztem én is.
Ajánlották a SR-eket, állítólag baromira mennek, de olasz gyártmányok, ezért időnként fogják magukat és elromlanak.. (Nem vicc, felhívtam vagy 7 SR-t hírdető faszit és ebből kb 5-re mondták hogy ja, van egy kis apróság vele.. pl. tömegesen meghibásodik rajtuk az önindító, ez úgy tűnik gyári hiba. / 1997-2001-eseket néztem /
Ajánlják a Yamaha Jog-okat, ezekkel gyakorlatilag semmi gond nincs, rengeteg cucc van hozzájuk, csak valahogy nekem az alakjuk annyira nem jön be, és már-már túlságosan kicsik (de sok bajom van mi?) de azért még lehet hogy egy ilyet választok.
Aeroxra sincs sok panasz, nekem drágák és amennyivel többe kerülnek annyial különösebben nem mennek jobban - állítólag.
Malaguti-kat nem néztem, én átlagosnak mondanám őket mindenhogy. /ugyanígy a Honda Dio-kat./
Suzukiból meg jobbára csak az injektoros Katanák említésre méltóak szerintem.
Peugeot állítólag felejtős megintcsak meghibásodás és kevesebb alkatrész miatt.. -
senior tag
Üdv!
Én is kérdeznék:
Melyiket választanátok:
Egy árban lenne egy Gilera Runner 125ccm (rendszám nélkül) kicsit lepukkant állapotban, de nem vészes olyan nagyon, valamint egy tipp-topp Aprilia SR Di-tech 50-es, asszem 2002-es
valamint 50-esek közül:
Piaggo NRG és Malaguti F12 ??? -
senior tag
No, végül csak berendeltem, hogy készítsék fel az NRG-t, aztán meglátjuk milyen. Állítólag 90-et ment vele a szerelő és elmondása szerint az a blokk van benne ami a Runnerekbe. (2000 körüli évjárat lehet, vízhűtésű, elől-hátul tárcsafékes)
Valami állat széles nagy kerék meg gumi van rajta, főleg a gumi kicsiben teljesen olyan mint a nagy speedmotoroknál, (baromi széles egyenesebb homlokfelület és hirtelen lecsapott - szögletes szélek - ilyet még nem is láttam robogón..)
Az Aprilia Sr Di-Tech 200e Ft lenne, az nekem sok egy ötvenes robeszért. (Úgyis majdnem kapásból 70-es tuningot akarok rátenni a gépre - bármit is veszek..)
Ajánlottak még egy úgynevezett Honda @150-et, ami egy 150ccm-es, 4ütemű, és kisrobesz méretű, újfajta robogó. Rendszámos.
Neten utánnanézve nem sokmindent találtam magyarhonban róla...
Valaki ismeri?
[Szerkesztve] -
senior tag
válasz Topiccsendőr #3096 üzenetére
Az az igazság, hogy haver után én is totál rákattantam a robogókra..
(Amit el nem tudtam volna képzelni - révén csakis nagy és idomos motorok érdekeltek igazán) Úgy indult az egész, hogy eladásra kaptam kölcsön egy hétig egy Malaguti madison nagyrobogót... Kész. Megszállt lettem.. Azóta mindig beérek a munkahelyemre pontosan.. A nagymotor kutyafüle a robogóhoz képest - és itt az autók közti manőverezési lehetőségeket értem. (Persze ez azért ügyesség és sokszor bevállalás kérdése is.)
Tapasztalataim szerint - legalábbis amerre én járok azon az útvonalon - kell a 80Km/h sebesség, hacsak 1-2 perc folyamatos menet erejéig, vagy egy előzés biztonságos letudtáig is, de kell..
Ezért gondoltam élből a tuningra, vagy ha hosszútávra tervezek egy nagyobb, négyütemű motoros, méretben a lehető legkisebb és egyben még jó árú és állapotú robogóra..
Mindkét fajta mellett van pro és kontra, asszem kipróbálom mindkettőt és az lesz a döntő..
[Szerkesztve] -
senior tag
válasz Aladdin21 #3098 üzenetére
Nos röviden: Vegyük a 4 ütemet amit egy robbanó motor(blokk) csinál: szív, sűrít, robban, kipuffog. A négyütemű motornál ez a 4 taktus egyenként a dugattyúnak a hengerben történő alulról felfelé, illetve felülről alulra történő 'végighaladása' alatt megy végbe. (Tehát a 4 teljes ütem alatt két teljes fordulatot tesz a főtengely)
A kétütemnél ugyanez van, csak a henger réskiképzéseinél fogva egy ilyen dugattyúvégighaladás alatt két ütem is lezajlik, tehát fele annyi idő és út alatt mint a négyütemű motoroknál.
A Pantheon kétütemű robogó.
A kétütemű motoroknál külön van váltóolaj és motorolaj. A modernebb kétütemű motoroknál a motorolaj külön tartályban van. Ezt és itt kell utántölteni külön erre gyártott olajjal. Keverni teljesen más jellegű olajjal nem szokás, (pl szintetikust ásványi olajjal) de ha nem egy tuning kihegyezett gép lehet kibírja károsodás nélkül..
Az olajlámpa felgyulladása szerintem azt jelzi, hogy mikor fékezel, az olajtartályban az olaj előrelendül a lendület miatt, és az olajszintjelző ilyenkor már nem érzékeli a szintjelző határvonalnál a folyadékot, így bejelez, röviden: fogytán van az olaj, ideje utántölteni.
Sokáig ne várj az utántöltéssel, mert ha a kétütemű motor nem kapja meg az olaj általi hűtést és kenést akkor beragad. (a hőtágulástól a dugattyú egyszerűen kitágul térfogatában és beszorul a hengerbe - ez a móka pedig sokba kerül és nem használ a motornak) -
senior tag
válasz Aladdin21 #3100 üzenetére
Szerintem Te magad is megtudod csinálni..
Keresd meg hol van az olajtartály, vedd le a zárókupakját, ha kevés olaj van benne, és aggaszt a keverés, akkor egy fecskendő 'pöcsére' húzz egy jól illeszkedő gumicsövet ami leér az olajtartály aljáig és szívd ki az összes olajat belőle. A helyére pedig töltsd tele a friss olajat.
olajmárka: van méregdrága meg közepesendrága
van aki aztmondja hogy a fullszintetikus szinezett - illatosított versenyolaj a jó kizárólag,
van aki aztmondja hogy még akár a síma ásványi is megteszi.. (ez meg büdős)
Nézz bele valami középkategóriás Esso vagy ismertebb márkájú - szigorúan 2T (kétütem jele) feliratú olajat amit a sarki közértben (tesco és társai) kapsz, tehát nem fogsz nagyon megszorulni a beszerzésével és maradj azon a márkán.
Hogy mennyit kell beleönteni - töltsd mondjuk 1-2 centivel a betöltönyílás szintjén alulig aztán meglátod mennyi marad a flakonban..
Még annyit ehhez az egészhez, hogy a szakik 2T motoroknál közvetlenül az üzemanyaghoz keverik az olajat átlagban 1:20 arányban mert ezáltal biztosan kivédik azt a hibalehetőséget hogy ha beszarik a különolajpumpa akkor megszorul a dugó...
(Viszont azt elfelejtik, hogy a komolyabb 2T gépekben a fordulatszámtól függően adagol az olajpumpa nem csak úgy egyformán folyik bele a cucc.. pl RGV ilyen..)
[Szerkesztve] -
senior tag
válasz Aladdin21 #3100 üzenetére
Meg azért hamár 'olajozunk' akkor illik megnézni a váltóolaj szintjét is, hogy ott is megvan-e a kellő mennyiség. Ezt vagy egy - a blokk alsó részén és oldalt található átlátszó kukucsáló lukon nézve ellenőrizheted (ha középsztenderre vagy álló helyzetbe hozod a gépet és látod hogy nem üres a nézőke, hanem van ott olaj akkor ok) vagy pedig a váltóolaj betöltő nyílást lezáró csavarkupak végén van egy befelélógó mérőpálca, aminek a végén lévő két szintjelzés között kell lennie az olajnak. (Melegen - mert a váltóolajat melegen illik ellenőrizni - a motort leállítod pár perce megvárva míg lecsöpög a karterba az összes olaj és először kicsavarva a kupakot letörlöd a pálcát nem bolyhosodó ronggyal vagy törlőpapírral, és visszacsavarva - ismét kivéve nézed hogy olajos-e a pálca vége és meddig a szintig.)
Ha kevés utánnatöltesz a lukon át. (Általába sima autóbavaló 10w40-es motorolajjal) Ennyi.
És illik évente - másfél évente - használattól függően a váltóolajat is teljesen lecserélni frissre..
[Szerkesztve] -
senior tag
Most láttam hogy a Runner-nek létezik 180ccm-es kétütemű változata..
Az azért keményen üthet..
Kíváncsi lennék a gyorsulására. Valaki próbálta már? -
senior tag
Azt mondjátok már meg nekem - hogy robogóknál érdemes-e nézni ezt a súly - lóerő arányt?
Azon vívódom, hogy kétütemű és széttuningolt robci, vagy négyütemű nagyobb gépezet?
Melyik mehet jobban?
Láttam video-kat 50-es aeroxról és runner-ről, valami brutálisan gyorsultak, (1keréken megindulva) de ha a súly-lóerő arányt nézem akkor sehol sincsenek mondjuk egy 150-es 4T-től..
Persze eléggé különböznek már motorikusan is ezek, de engem csak a menetdinamika érdekel és valahogy viszonyítani tudnom kellene őket..
Amikor mentem általában mindig 150-250-es 4T nagyrobogókkal voltam és tartok attól hogy gyenge lesz egy 2T kisrobogó - a tuning ellenére.
A választáshoz tudnom kellene, hogy valósan mit lehet kihozni tuninggal ezekből a kis robogókból, mert azokat nem ismerem, nem tudom mire számíthatok valósan ezekkel kapcsolatban..
A dolog anyagi részét most ne nézzük, tudom hogy sokba van egy 'minőségi' tuning, de annyival drágább is egy nagyobb gép. (plusz mondjuk szakmai érdeklődés is megvan a tuning után, szóval ezirányba nincs aggodalmam)
Ugyanakkor meg azt tuti gondolom hogy a kisebb gép jobban manőverezhető.. -
senior tag
válasz Aladdin21 #3129 üzenetére
Hmm..
Az valószínűleg nem direkt 2T olaj, hanem valami ásványi alapú, amit a régebbi autókba ajánlanak. Ettől függetlenül a semminél több és valószínűleg nem fogja kinyirni a robogót, mert kenni ken és hűteni hűt azért minden olaj. Viszont hogy nem ez ajánlott az is tuti, és tényleg kapja be, hogy ha Te 2T olajat kértél miért nem azt adott !!!? (Valószínűleg nem volt neki..)
Hamásnem váltóműolajnak meg megolajozni ezt-azt jó lesz..
[Szerkesztve] -
senior tag
Üdv!
Nna, használt NRG mc2-esem viszem vissza ma, mert majd minden hibájától eltekintenék-illetve megjavítanám, de mikor tegnap aláznéztem, láttam hogy a váz hátsó részénél ahol a váznak van egy idétlen négyzet alakú odahegesztett vasdarabja amibe megy a hátsó rugóstag - na az szarrá van rozsdásodva és már kicsit meg is van hajolva.
Ezzel a vázsérüléssel már nem akarok mit kezdeni, viszem vissza és hozok valami más gépet - már szóltam is a kereskedőnek.
De azért annak az olasz 'firkásznak' is letörném a kezét aki így tervezte meg ezt az egész felfüggesztést. A robogókon ugye csak féloldali rugóstag van hátul, az egész terheléssel rajta, így fokozott figyelmet kellene szentelni neki, erre odab..sznak egy ilyen ócska vasdarabot hogy az majd tartja..
Hát kapják be! Megint alapjaiban megingott a bizodalmam az olasz gépekben.
(Pedig olyan kurva jól mennek és jól is néznek ki.. )
Az a baj hogy normálisabb robogóból nincs túl nagy választék, van ebben az árban Malaguti F12, vagy valami Peugeot robogó, illetve rákéne fizetni Yamaha Aerox-ra. Én már bekalkuláltam hogy áldozok valami jobb reményében, csak kérdés hogy pl az aerox megéri-e a pénzét, jobb-e annyival..? Iletve még NRG mc3-asok lennének sokkal-sokkal jobb állapotban - (Vajon ennél javították ezt a hibát?)
Látatlanban persze nehéz tanácsot adni, de hátha tudnákot pár szóval segíteni.. -
senior tag
válasz Topiccsendőr #3159 üzenetére
Hát ez jó..
Ilyenkor vetődik fel bennem a kérdés, hogy a '90 -es évek eleji régi Tact-ok, Jog-ok, kis pöcsköszörűk, hogy a 'csába mennek a mai napig és látni belőlük nem kis számban a Bp-i utakon...?? Azokon hogy nem megy szét a váz meg ilyenek?
Az eszem megáll..
[Szerkesztve] -
senior tag
válasz Topiccsendőr #3161 üzenetére
Így lesz, mostmár legalább tudom mit kell megnézni egy robogón.. (Tulajdonképp majdnem hogy mindent..)
Egy aerox felé appellálok, mert aztmondják a legjobb futóműve van, csak kicsit húzós az ára.. Aminek még nagyon jó a futóműve és olcsóbb lenne az a Peugeot (sajnos nem tudom melyik tipus) de tartok ettől a márkától mert nem túl gyakori és mivan ha beszarik... -
senior tag
válasz Topiccsendőr #3163 üzenetére
Hát lehet, csak a kis Scarabeoval meg az a baj hogy léghűtésű és hogy nem egy sportos fazon.. Azért még szóbajöhet.
-
senior tag
Na srácok, tegnap visszavittem az NRG-t és hoztam helyette egy ilyet:
Honda @150 - 150ccm 4T félignagy robesz.
[link]
Ráültem és 100 méter után aztmondtam magamban hogy ez kell..
Olyan mint egy hajó. Lágyan ringsz az úton, vajpihe-puha minden, csupa finomság a gép. A szétrázós kis NRG után egy álom.
Persze az ára is kétszer annyi, de úgyszámoltam hogy ha ötvenest veszek tuti tuningolom ami minimum 100e Ft, és akkor már mindjárt pár 10e és ennek az áránál vagyok, ami azért egy teljesen más kategória mint az ötvenesek.
Egy tuningolt ötvenes egy sportgép. Már az NRG-nek is a gázkara inkább egy kétállású kapcsolóra emlékeztetett, full gáz, vagy nincs gáz - akármilyen finoman is tekertem. Jó, valószínüleg ez beállítás kérdése. Kiderült, hogy azért is ment olyan állat gyorsan, mert a fúvókák felvoltak fúrva rajta, ömlött is bele a benzin rendesen..
A blokkjával nem is volt baj, de nemtudom miért mindenki a blokkal jön, amikor legalább annyira fontos a motor többi része is. Jó tudom, a blokk felelős a sebességért, talán azért..
Viszont láttam a kereskedőnél egy újabb Aerox-ot. El kell ismerjem, baromi igényes küllemű gép, baromire megtetszett az is.. -
senior tag
Srácok!
Megkérdem itt is, hogy 4T robogóba is ugye sima 10W40-es olajat kell tenni a váltóházba, ugyanúgy mint a nagymotoroknál?
Egyáltalán létezik külön olyan, hogy váltóolaj? -
senior tag
A mostani közepes robogómnak 13''-as kereke van és (minden tiszteletem a Hondáé) ugyanakkor valami baromi nagy a gumiköpeny és a felni közti távolság. (Nemtudom hogy mondják azt mikor a gumi nem keresztbe széles, hanem az oldalvastagsága nagy)
Eleddig nem is ütött még akkorát semmi hogy a felnit érje. (Tapasztalatom szerint - más robogóknál is) inkább az a baj, hogy a teleszkóp üt fel jó keményen... -
senior tag
Nem tudom írtad-e - nem olvastam vissza - milyen gépet vettél?
Különben futóművileg tuti, hogy egy enduro bírja a legtöbbet és a legjobban, de bizony van ahol nem fér el a széles kormánya miatt. Bár enduroval még nem, de csupasz váltós nagymotorral mentem már, most meg ugye robogózom éshát ég és föld a kettő. A robogóval valami eszméletlenül tudok menni a kocsik közt.
Nagymotorral egyszerűen nem is próbáltam így menni, egyrészt 210 Kg volt, másrészt nagydarab, harmadrészt meg drága.. plusz még váltogatni kellett - ez kényelmetlen volt és hát azért 'más üzem' egy váltós motor mint egy 'automata' robogó ahol csak tényleg egy csuklómozdulat és húz minden további macera nélkül - persze a robogónak kell hogy legyen ereje mindehhez..
Szerintem ezen tapasztalatok után valami komolyabb 4T tereprobogó lenne a lehető legjobb és leggyorsabb közlekedési eszköz Bp-re. -
senior tag
Tudnátok ajánlani használt megbízható , de olcsóbban hozzájutható, - szigorúan vízhűtéses 50-es robogókat?
A kevésbé ismert márkák mint CPI, Keeway, stb. kerülendők?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- League of Legends
- EA Sports WRC '23
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Bittorrent topik
- Netfone
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Megjelenési dátumot kapott a Conscript
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen