Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -cobra-

    aktív tag

    Sziasztok!

    Fateromnak keresünk motor napi 5km munkába járásra.
    Felmerült az elektromos robogó gondolata is, azon belül pedig a Piaggio One.
    Ismeri esetleg valaki?
    Itthon ahogy nézem főleg a kínai Ztechnek van tábora, bár azoktól kicsit tartok.

  • -cobra-

    aktív tag

    válasz FeniX- #90929 üzenetére

    Akkor leírám a teljes sztori-t hátha lenne épkézláb ötletetek.
    Faternak (60) kellene valami közlekedési eszköz a munkahelyre járáshoz ami napi 5km-t jelent.
    Eddig autóval járt, de már jó ideje győzködjük hogy azért non-szensz erre autót koptatni.

    Alternatívák:

    Bicikli: nem szeretne, volt neki normális, 2-szer ült rajta, nehezen emeli a lábát stb... kizártuk.

    Elektromos roller: én nem engedem neki, szerintem veszélyes, egy pillanatra nem figyel, hatalmas zakó lehet a vége... kizártuk.

    Nagytestű 50 robogó: Innen indultunk, mert régebben(20éve) motorozott, szerinte ez lenne a legjobb. Meg is néztünk egy használt Aprilia Sport City-t (300e), egy Piaggio Zip-et (300e), illetve egy Piaggio Liberty-t (400e). A Liberty volt a nyerő, de nagyon meglepődött ezeknek a motoroknak a súlyán, alig tudta felrakni stander-re (sokszor fáj a válla).

    Kistestű 50 robogó: Most itt nézelődünk, mert 20-30kg-mal könnyebb mint a nagytestű. Aktuális kiszemelt egy Yamaha Jog (2016. 300e) amit a napokban elvileg meg is tudunk nézni.

    Elektromos robogó: Beugrottunk Ztech-et nézni, alapvetően tetszett neki, ami már tud gyárilag 45-tel menni az közel 400eft. És most jön képbe a Piaggio One, lenne akciós bemutató darab 600e-ért. Minőségérzetre más dimenzió, illetve a Piaggio lithium akksis is. Árban már kicsit fájdalmas, ugyanakkor hosszú távon lehet ez lenne a legjobb ha az üzembentartás ktg-eket és a megbízhatóságot is nézzük.

    Szerintetek?

    (Bár már azon is gondolkoztam, hogy legyen egy nagyobb robogó, és tetetünk rá oldal standert, talán akkor elbír a súlyával.)

    [ Szerkesztve ]

  • -cobra-

    aktív tag

    válasz zombei #90938 üzenetére

    Hatótávval szerintem nem lenne gond. Sport üzemmódban elvileg tud 43 km-t (de legyen csak 30 km), simán ki kellene bírnia 5 munkanapot töltés nélkül (de egyébként se gond a garázsban rádugni este a töltőre). Feltételezem van már annyira okos a BMS hogy optimális tartományban tartja akkut (hasonlóan az autókhoz, a 100% se 100% és a 0% se valós 0%). Egyébként meg marha jól néz ki élőben, csatoltam képet, mellette egy új Liberty.


    Vívódunk, mert hát nem kevés pénz ez már.
    Nyilván a használt belsőégésű olcsóbb lenne, de igazán jót kifogni szerintem nehéz. Rengeteg a kintről behozott visszatekert, szilikonnal telibefújt sz*r amire aztán adott esetben szaladnak a forintok.

  • -cobra-

    aktív tag

    válasz KTMHobby3 #90945 üzenetére

    Piaggio szerint 800 ciklus után esik le 70%-ra a kapacitása amikor ajánlott cserélni. Ma megkérdezem mennyi egy ilyen akkupakk ára, illetve visszamegyünk próba körre mert tegnap nullára le voltak merülve. (mondjuk ez biztos nem tesz jót neki)
    Amúgy jó volna ha jó volna, de kicsit félek is tőle. Ha neadjisten egyszer cserélni kell benne valamit (akku, inverter, motor) szerintem százezres tétel. De lehet 10 évig hozzá se kell nyúlni. Ilyen használat mellett még a fék se kopik el, mert ha elveszed a gáz a elektromotor fékez és visszatermel.

  • -cobra-

    aktív tag

    válasz teleahocipöm #90952 üzenetére

    Dilemmázunk nagyon, nem egyszű azért a képlet.
    Az akksi para bennem is van, mi van ha gari után cserélni kell, gyorsan gazdasági totálkárba fordulhat a történet. (Rá fogok kérdezni az árára.) De az is bennem van, ha 10+ évig bírja egy Hybridben a pack akkor akár itt is bírhatná...

    Csík féle tesz végét idézném:

    De mikor éri meg a villany?
    Már csak végszóként fűzöm a cikkhez, ugyanis elkezdett foglalkoztatni az ellentmondás, hogy feketén-fehéren kijött nekem itt, az elektrobogó nem éri meg – akkor a futárok mi a bréért használnak Niukat?
    A kulcs a méretben rejlik. Ha felütöd az új segédmotorokat a használtautón, egymillió forinttól kábé nyolcszázezerig lefelé (a silány aljnövényzetbe hadd ne túrjunk bele, mert négyszázezer forintért is kapni mindkettőből noname-et) egymás kezébe adják a stafétabotot a Piaggio Liberty-k és a kicsi Super Socók. Azon a szinten már hasonló az áruk, mert miközben egy ötvenes segédmotor kvázi ugyanannyi és csak alig kisebb alkatrészekből áll, mint egy 125-ös, viszont a kisebb tempó miatt a 45-re korlátozottakba sokkal kevesebb akku is elég – ami keményen csökkenti az adott villanyrobesz árát. Márpedig a nagyobb, A1-es kategóriában a belső égésű motorral szerelt Honda leginkább azért éri meg jobban hosszú távon, mert sokkal olcsóbb.
    Az 50-esek szintjén azonban már kvázi azonos az áruk, ott már csak döntés kérdése az egész. És ha hozzáveszed, hogy a benzines kisrobogó 10 Ft/km körül közlekedik, a villanyos pedig 1,5 Ft/km-rel, ráadásul utóbbinál a fékbetéteken túl nem kell szerkezeti karbantartással számolni, máris megérted a futárokat. Ha pedig van egy jó kis állami támogatási akció, s a villanyos gépeknek az árából még le lehet kaszálni gyorsan pár százezret, akkor szinte feleslegessé válnak a benzinmotorral hajtott 50-es robeszek – már ha az újak piacáról beszélünk. Van az a terület, ahol ma már sokkal jobban megéri a villanyos motor.

    [ Szerkesztve ]

  • -cobra-

    aktív tag

    válasz teleahocipöm #90964 üzenetére

    Tegnap ismét elmentünk megnézni, most már fel is volt töltve. Meg kell hagyni nagyon jól néz ki, szép a kijelző, jó a kezelése, és a LED-es lámpák is iszonyat feldobják. A szívem efelé húz. Viszont most jön a racionális felem: utánanéztek az akksinak, perpill 1000EUR egy akkupakk hozzá, ami azért kicsit sokkoló. (Szerintük nem lesz gond vele, árulnak évek óta elektromos bringákat is a felső szegmensből és soha nem jöttek vissza reklamációk akku gond miatt.) Nézelődünk még, de iszonyat gyenge a használt robogó kínálat. Nem kevés idő, kilóméter/benzin ment már el a keresgélésre, kicsit kezdünk belefáradni.

  • -cobra-

    aktív tag

    válasz Gabis #90967 üzenetére

    Van egyébként 125-ösre is jogsija, de alapvetően az 50-eseket nézegettük eddig. Mennyire ajánlottak amúgy a Keeway/Sym/Kymco motorok? Használtba érdemes gondolkozni, vagy ebből inkább újat?

  • -cobra-

    aktív tag

    válasz KTMHobby3 #90976 üzenetére

    Igen, ez csak Li-ion akksival kérhető. Itthon csak ennyit írnak hogy 1.4kWh, de külföldi oldalon megtaláltam hogy ez konktrétan egy 48V-os 29Ah-s akkupakk. Btw. közös akkufejlesztésbe fogott 2021-ben a Piaggio, KTM, Yamaha és Honda.

    Szintén egy brit oldalon találtam:
    "Piaggio 1 is covered by a 24 month warranty and 36 months on motor and battery, this is extendable to 48 months and 60 months respectively."
    Itthon elvileg 2 év jótállást adnak, ugyanakkor bíztató hogy a hanyatló nyugaton ez alapból 3 év és 4 ill 5 évre kiterjeszthető.

    Kiváncsiságból megnéztem a Ztech oldalán a kínai robogók hasonló teljesítményű Li akku árait:
    60V 20Ah 360e
    72V 22Ah 460e
    60V 26Ah (Panasonic) 600e

  • -cobra-

    aktív tag

    válasz -cobra- #90930 üzenetére

    Megnéztük tegnap a szép állapotúnak mondott Jog-ot. Az évjárat stimmelt, valóban 2016-os volt, viszont iszonyat le volt lakva, egy katasztrófa. Törött idomok, az egész összekarcolva, gumik szinte slick-re koptatva, akksi szar volt benne, doboza zárhatatlan, és szerintem évek óta még csak egy rendes mosást se látott. Mindezt 300e-ért.

    Most nagyon holtponton vagyok, kezdek kiábrándulni az egészből. Belefutottam két nepperbe is, persze mindkettő saját magának/asszonynak vette a motort, csak mégsem kell, blablabla, közben meg pakolgatja fel a motorokat/alkatrészeket a különböző hirdetési oldalakra. Miért nem lehet azt mondani hogy motorokkal foglalkozok, adom/veszem, rendberakom (=szilikonnal telibefújom) őket? Ilyenkor már nálam elszáll a bizalom és elvből arrébb állok. Annyira gyenge a kínálat, hogy már nincs olyan motor a környéken (Kecskemét) amiért a képek alapján egyáltalán érdemes lenne elindulni.

    Bocsánat csak már ki kellett írnom magamból. :(((

  • -cobra-

    aktív tag

    válasz zombei #91005 üzenetére

    Köszi szépen, megmutatom majd faternak, Piaggiohoz képest erősebb és jóval nagyobb az akksija is.
    Van egy kínai fóbiája, amit próbálok csillapítani, nem bízik hosszú távon ezekben a márkákban.
    Ma voltam nézni egy Peugeot Tweet-et, és arra kaptam fel a fejem, hogy a kipufogón ott vigyorgott a Sym logo. Rákeresve azt találtam hogy ez műszakilag megegyezik a Sym Symphony-val, ennyit arról hogy csak japán vagy francia. Az eladó mondta hogy olaszból hozza be a motorokat, ez is kapott egy telifényt mert csúnya volt a fényezése. Ami elbizonytalanít, hogy elvileg 2013-as, ehhez képes volt benne egy 2015-ös olasz szervízmatrica 13xxxkm-rel, most meg lenne benne 144xx. Hát vagy letámasztották a motort 10 éve, vagy háromszor ennyi van benne valójában.

Új hozzászólás Aktív témák