- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- EAFC 24
- Mortal Kombat 1 - Így harcol Homelander
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Assetto Corsa Competizione
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
- EA Sports WRC '23
- Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huniross
tag
Sziasztok! Yamaha Aerox 50 ccm olyan gond lenne vele, hogy hidegen remekül megy, viszont ha bemelegszik, 40-nél nem megy többet. Ha megállok és várok kicsit, akkor megint megy rendesen (80 km/h), egészen addig, amíg le nem lassítok 40 alá. Innen megint nem lehet visszagyorsítani, úgy megy, mint egy csiga. Ilyenkor annyira nem megy, hogy induláskor nyélgázon vissza lehet tartani a motort erőlködés nélkül és szinte meg kell lökni, hogy eliduljon. Olyan, mintha a fordulat olyan alacsony maradna, hogy a kuplung sem tud fogni. Ha lejtőn sikerül átlendíteni a 40-es holtpontján, megint megy rendesen, míg vissza nem kell lassítani 40 alá, vagy meg nem kell állni. Ha valakinek van valami ötlete, megköszönném.
-
huniross
tag
válasz sityupityu #64190 üzenetére
Köszi a választ. Én is meg akartam nézni, de az előző 'mester' lehegesztette a főtengely végén lévő csavart, ami a variátort tartja. Gondolom megszakították a menetet és így oldották meg. Most főtengely cserére írakoztam fel a szerelőnél, mert annak nagyon nem mernék nekikezdeni a garázsban. Ha szétszedik remélem megtalálják a bajt is.
Ráadásul a középsztender gumi ütközője elveszhetett az idők során és nekiütődött mindig a deklinek, ami kilyukadt. Ha valaki Aeroxot vesz és nincs a sztenderen a gumi ütköző, feltétlenül nézze meg a dekli alját, valószínű lyukas lesz.[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
válasz sityupityu #64192 üzenetére
40-50 a főtengely csere, de gondolom mikor szétszedik lesz még ez-az, ami kiderül. Így jártam sajnos.
-
huniross
tag
Viszont reményeim szerint lesz egy tip-top robogóm, amit még évekig használhatok. Esztétikailag nagyon rendben van a korához képest, a vásárláskor 40 ezret eleve hozzágondoltam, hogy rendbeszedjem teljesen. Főtengely csere mondjuk nem szerepelt a tervek között.
-
huniross
tag
válasz sityupityu #64197 üzenetére
20 körül a főtengely, 20 körül a munkadíj, plusz a csapágyak, miegymás. Itt hegesztésben elég profi volt a 'mester', co-val rendesen, két helyen odafogatta.
De tényleg nem lehet veszíteni rajta, megpróbálom flexxel óvatosan leszedni, mivel csak azért kell megbontani, hogy a görgőkhöz hozzáférjek.
Előfordulhat, hogy csak az anya ment tönkre és inkább tönkretették az egészet, minthogy vettek volna másik anyát? Erre nem is gondoltam. Biztos voltam benne, hogy a tengely menetnek lett vége és úgy született ez a megoldás, ami nem megoldás, viszont eladásra tökéletes. Innen üzenem a 'mesternek', vagy a felbujtójának, hogy nőljön köröm a tökére.[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
Sziasztok.
Yamaha Aerox: a vízhőfok visszajelzés úgy működik, hogy nincs hőfok kijelző, hanem csak egy lámpa jelzi, ha túlmelegszik a motor. A jeladóról le volt szakadva a vezeték, visszatettem. Most ahogy melegszik a motor, úgy világít egyre erősebben a lámpa. Üzemmeleg motornál kb fél fényerővel világít ahhoz képest, ha letestelem a jeladó vezetékét. Testelve teljesen világít, melegedő motornál már elkezd 'parázslani'. Ez így jól van, vagy esetleg mérő órához való jeladó van benne? Vagy, mikor nagyon világít, akkor kell megállni vele és lehűteni? Akinek esetleg van/volt ilyen Aeroxa írja már meg, hogy neki hogy van/volt.Köszi
-
huniross
tag
válasz b.peti93 #64288 üzenetére
Szerintem a sportkipufogó a ludas, a gyári rugók, görgők a gyári kipufogóhoz vannak kitalálva remekül. A kipufogóhoz hozzá kell hangolni a váltót sajnos, ami nem kis türelmet igényel. Nekem majd egy hónap ment rá, míg sikerült a régi Yamaha Yog-omon a Te módszereddel. A kuplunghoz nem kellett nyúlnom, a gyári görgőkhöz képest mínusz 0,3 g lett az optimális a sportkipufogóhoz. Most nekem is Aeroxom van, szintén sportkipufogóval és szintén nem nagyon akar menni, viszont új munkahely és itt se eszterga, se tizedes lépésű fúrókészlet... Ezért ha megvan az optimális megoldás, oszd már meg velem is légyszíves.
Köszi[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
Én a netről szedtem le azt, ami legelőször az utamba került. Két példányban nyomtattam ki, azt töltöttük ki a vásárláskor.
A biztosítást a netrisken kötöttem, így senkinek se kellett megmutatni sem. Gyakorlatilag, ha nincs adásvételi, akkor is köthetsz biztosítást. A biztosítót csak az érdekli, hogy fizess. Az viszont lehet, hogy ha okozol valami balesetet, akkor oda vissza kiforgatnak mindent, ilyen tapasztalatom szerencsére nincs.
Természetesen segédmotorról beszélek, amit nem kell átíratni. -
huniross
tag
válasz Zoli bácsi #66120 üzenetére
Szerintem a Kymco is kínai, nem szerencsés választás, hacsak a peca mellett nem hobby a motorszerelés is. Nagyobb kerekűt vegyél valóban, mert földúton veszélyes a kis kerék. Én is jártam pecázni, a diszpis vödröt cseréld hátizsákra, én abban hordtam a cuccot. Nagyobb gondok voltak a botok, azok nagyon nem szeretnek motoron utazni.
-
huniross
tag
válasz Ulius80 #66173 üzenetére
Elől van nekem is a kisebb gumi, de én is használtan vettem és már így volt. A torpanáson segíthet egy porlasztó beállítás, legalábbis nekem segített. Számos leírást találhatsz a neten, hogy hogyan kell beállítani. Igazából amíg megfelelően működik az automata szívató, nem nagyon szabadna torpannia hidegen sem.
Szerk: mennyi volt, ha nem titok?[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
válasz Ulius80 #66177 üzenetére
Sajnos nekem sem sikerült ehhez a tipushoz manual-t keríteni, nem tudom gyárilag milyen gumikkal jött ki. Nekem, mint már írtam elől kisebb van, holnapra meg tudom nézni, milyen méret. Mikor vennem kellett gumit, a boltos próbált rábeszélni, hogy vegyek kettő egyformát, a nagyobbat, de nekem jobban tetszik így felemás gumikkal.
A porlasztót nem nagy tudomány beállítani, kettő csavar az egész és ha így is úgy is vinni kell szerelőhöz, nagy bajt nem tudsz csinálni.
A gyári folytás a gyújtásban nekem is benne van, szerintem azt nem is érdemes kibabrálni belőle, mert határozottan jó hatással van a motor élettartamára. Viszont nekem hatvan felett van így a vége. De ez talán az összecserélgetett gumik miatt van, hogy neked hatvan alatt van. Hátra mindenképp vegyél egy gumit a vastagabból, mindjárt fürgébben fog menni. -
huniross
tag
válasz Ulius80 #66186 üzenetére
Hátul 90/90-10, elől 80/90-10. Így gyári tiltásos gyújtással tiltásnál kb hatvanöt a vége óra szerint. Annyi lehet még esetleg a különbség, hogy én 70-es hengerrel vettem, nem tudom, hogy a végáttételhez volt e nyúlva, de szerintem nem. Egy fontos dolog van még, csak szintetikus olajjal használd. Én a Repsol Scooter 2T-t használok hozzá tíz éve, bevállt nagyon.
-
huniross
tag
Üdv mindenkinek!
Nem olyan rég sztároltam itt a Yamaha Jog-omat (Next Zone), hogy mekkora faszaság, 10 éve nem kellett hozzányúlni, stb...
Na be is ütött a krach, tíz év után letérdelt a lelkem. Segítséget szeretnék kérni, nem értem mi történhetett.
A motorról tudni kell, hogy 70-es hengerrel vettem anno, most is az van rajta. A levegőszűrőben gyárilag van egy kis pipa, amin keresztül szívja a levegőt. Ez a pipa nekem nem volt benne mikor vettem. Arra gondolok, hogy azért lett kivéve, hogy több levegőt kaphasson a nagyobb henger. Akkoriban barkácsoltam hozzá valami gégecsőből egy pipa szerűséget, viszont teljesen lefolytotta, torpant, dadogott, ki is lett dobva belőle, félretettem. Enélkül használtam tíz esztendőn keresztül, egészen a múlt hétig.A múlt héten egyik reggeli indítás után megemelkedett az alapjárat. Következő reggel fokozódott, a féket kellett húzni, hogy ne pörögje szét magát. Erre állítottam az alapjárati csavaron, visszavettem az alapjáratot, minden ok. És innen kezdődtek az igazi gondok. Olajfolyás a blokk jobb oldalán és olyan kb 40 km/h-ig húz a motor, ott lehörög és mikor visszalassul kb 10 km/h-ig akkor megint húz 40-ig, lehörgés és így tovább. Bemelegedett motorral kevésbé teszi, ott néha átlendül a 40-en, de hidegen teljesen használhatatlan. Szétszedtem, az olajfolyás amiatt volt, hogy a direkt olajzás olajcsöve elrepedt (csere). A porlasztót is szétkaptam, kifújtam levegővel, benzincsapot ellenőriztem, minden ok. Összerakás, próba, ugyanúgy torpan. Automata szivató csere, még szarabb..... Végső tanácstalanságban levettem a légszűrőt, kipróbálom úgy... Szinte elindulni sem lehet vele, már 20-nál lehörög. Akkkor viszont sok a levegő! Hol a kis pipa, ami 10 éve hever a polcon? Visszatettem, úgy megy mint ahogy mennie kell! Mi történhetett? Valahonnan extra levegőt (falsot) szívhat és a légyszűrő folytása kompenzálja? Ha valakinek van ötlete ossza meg légyszíves. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
A kis pipával sosem tudtam kipróbálni, mert nincs meg. Valóban elég 'torok' hangja van anélkül, azért eszkábáltam gégecsőből, szigetelő szalagból annó a helyébe valamit. Az én tákolmányomnak komoly hatása volt a motorra, mert bár szép csendes lett cserébe nem ment.
Most viszont nagy hasznát veszem, mert megtáltosodott tőle.A szimeringet ki tudom cserélni a blokk széthúzása nélkül "kívülről"?
-
huniross
tag
válasz sityupityu #66235 üzenetére
Minarellinek minarelli, de hogy hosszú e, azt sajnos nem tudom. Jog 3yk.
-
huniross
tag
válasz sityupityu #66237 üzenetére
Köszi a válaszokat, holnap megnézem, hogyan férek hozzájuk. Gondolom a jobb oldalon a lendkereket kell majd lehúzni valahogy, a másik oldalon meg az indító szabadonfutója mögött lesz.
Ránézésre láthatom, hogy melyik rossz? Mert ha nem muszáj nem cserélném ki, csak ha tuti az a rossz. -
huniross
tag
válasz sityupityu #66239 üzenetére
Köszönöm mégegyszer a segítséget!!
-
huniross
tag
válasz dtsdexter #66241 üzenetére
Pontosan így gondolom én is, viszont akár szabályozza, akár nem a levegő mennyiséget így marad, ugyanis a mai reggeli munkábamenős próbaüzem alkalmával a legkritikusabb figyelmem ellenére is tökéletesen működött a motor. Győzött a lustaság, így marad! Egyébként kiszedtem a csövet, és nélküle lehörög ugyanúgy negyvennél, mikor visszateszem, hibátlan. Érthetetlen számomra is, tudom, hogy csak tüneti kezelés, de amíg jól megy tényleg nem bántom a szimeringeket. Lehet, hogy a rezonátor kipufogónak is köze van a dologhoz, nem tudom....
-
huniross
tag
válasz gabor9991 #66622 üzenetére
Szedd szét az indítót, nézd meg, hogy a perselyek mennyire vannak megkopva. Takarítsd ki, a kommutátort pucold meg és ha jók a perselyek mehet össze kis zsírral. Berúgáskor szerintem nagyobb a fordulat (bár rövid ideig), mint indítózáskor, így lehet a motor nincs már toppon. A gyújtást valóban nem tudja gyengíteni az indító, mert külön van teljesen.
-
huniross
tag
válasz gabor9991 #66640 üzenetére
Szikra vagy van, vagy nincs. Ha kint van, akkor bent is van, az tuti. Ha nem lenne betekert gyertyával, akkor nyilván rúgásra sem indulna. A motor elhasználódása lehet ebben az esetben a gond. Mondjuk, ha olyan 5 másodpercig tudja forgatni az indító, akkor a legszarabb kompresszió mellett is be kellene indulnia.
Én is ezzel a problémával küszködtem, nekem a főtengely van elhajolva, ami valószínűleg egy régi tulajnál történt szíjszakadás következménye lehet. Viszont nekem az indító nem is tudja egyenletesen forgatni, hanem hol gyorsabban, hol lassabban tekeri. Úgy láttam meg, hogy mi a baj, hogy levett dekli mellett egy aksis fúróval a főtengelyt megforgatva beindítottam. Esetleg nézd meg, hogy így hogy indul, bár kicsit veszélyesnek tűnhet, mert ha beindul gyorsan le kell rántani a fúrót
Egy 17-es crowa fej kell hozzá, meg egy valami, amivel meg tudod tekerni. -
huniross
tag
válasz sityupityu #66672 üzenetére
Ez fekvőhengeres rajz szerintem.
-
huniross
tag
Most keresek motort, mert a régi összetört kicsit. Az a terv, hogy egy ugyanolyan robogót veszek, a régit elbontom alkatrésznek és átkötöm a biztosítást az újra. Kicsit félek a dologtól, mert gondolom a régit meg kell majd szüntetni és egy újat kötni. Tavaly szüntettem meg egy biztosítást netrisken keresztül, ott kérték az adásvételit beszkennelve. Most, ha lesz új moci, akkor a régiről nem lesz adásvételi, mert szétbontom. Viszont a megszüntetéshez kell majd valami papír, hogy hová lett. Akkor nekem majd szereznem kell papírt egy bontóból? Vagy kummantani kell egy kamus adásvételit? Vagy mondjam, hogy ellopták?
-
huniross
tag
A mindenit, nekem ez újdonság volt! Múltkor pucoltam én is a karbit és a kis csonkon eltöprengtem, hogy mi célból lehet ott (a mellékelt kép)? Mert ki és miért akarná az úszóházból leereszteni a benzint? Ugyanis arra jutottam, hogy azért van ott.
Na most, hogy már tudom miért van, megnézném én is a benzinszintet. Kívül van valami jelölés, hogy mekkorának kell lenni a szintnek? Yamaha Jog Minarelli blokkal. -
huniross
tag
Érdekes. Nem gondoltam volna, hogy beindulhat fordítva... Valami régi szoci motorról hallotam ezt, de azt hátrafelé tolva lehetett fordítva "betolni" és akkor forgott fordítva a motor.
-
huniross
tag
válasz cickanyalien #67106 üzenetére
Talán a kontraszt rugó gyengült el.
-
huniross
tag
válasz sityupityu #72314 üzenetére
Bármely kúton MOL benzin van, nincs más finomító. Az adalékolás más más. Van olyan kút ahol a prémium üzemanyagot helyben állítják elő, nevezetesen a sima 95 lefejtése előtt kannából a kutas betölt a tartályba megfelelő mennyiségű adalékot. Ha el nem felejti....
-
huniross
tag
Na ja. Egy benzin szintet is érdemes ellenőrizni az úszóházban, ha már teljesen tanácstalan az ember.
[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
Autószerelő műhelybe, gumisnak egyértelmű légkulcs, szigorúan jó minőségű. Évi háromszor variátor vagy kuplung lelazításhoz elektromos célszerűbb. Ha annyira fáj a 12 V akkor van akkus is, az is hibátlan.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen