- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz Tinuszka #21029 üzenetére
Én ezt arra értettem, hogy a digitális fotózásról szól könyvek nagyon hamar elmennek abba az irányba, hogy a kattintás után mit lehet photoshoppal kihozni a képből. Miközben olyan alapfogalmakról, mint a mélységélesség, blende, ésatöbbi, alig van róla szó.
Megjegyzem, olvasgatom ezeket a könyveket, szóval olvasásból már profi vagyok, csak éppen a gyakorlatba nem tudok belőlük átültetni semmit -
vlevi
nagyúr
Asszem, ennél hivatalosabb helyről nem tudom belinkelni : EOS Digital Solution Disk Software 28.2A for Windows (For users who cannot use the bundled CD)
DPP-t érdemes külön letölteni, mert abból van frissebb : [link]
Itt pedig megvan az összes : [link]
Ez a 700D-hez van, de talán ez a legújabb gépe a Canonnak, visszafelé jó mindegyikhez.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz V.Stryker #21394 üzenetére
Igen, az. Részben. Ilyenkor úgy próbálja belőni a dolgot, hogy a lehető legtöbb fókuszpontot tudja használni. És azért csak részben, mert természetesen csak a fókuszpontokat tudja nézni, és ha valami nagyon nem ott van, akkor az nem biztos, hogy éles lesz. Másik részről pedig, ha már a blende szűkítéssel, záridő, ISO növeléssel nem tudja az összes fókuszpontban élesre varázsolni a képet, akkor nem lesz minden fókuszban.
Harmadrészt pedig, főleg kevés fénynél, könnyen előfordulhat, hogy olyan nagy záridőt állít be az A-Dep módban, hogy elmosódott lesz a kép. -
vlevi
nagyúr
válasz Zozzer888 #21576 üzenetére
Hogy pontosak legyunk, Aps-c vazon is ugyanazt latja az obi, mint egy ff vazon, ugyanazt a kepet is kepzi le, csak a kisebb erzekelo ebbol egy kicsit kisebb teruletrol keszit kepet.
Pont emiatt van a 18-55 kitobi a gepekhez, ami kb ugyanazt a kepet adja, mint a regi filmes 28-80
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz V.Stryker #21587 üzenetére
Ne keverd ossze. A kitobi-n beallitott 50mm az pontosan ugyanaz, mint az 50-es fix. A canon nem szamozta at az ef-s obikta az 1.6-os szorzo miatt, hanem kisebbeket ad a gepekhez. Azert irtam az elobb, azt, hogy a regi filmes kitobi (28-80) helyett csinaltak az ef-s vazakra a 18-55-ot, mert az 1.6-al kisebb, ahogy a szamokbol latszik, de a kisebb erzekelo miatt ezzel az obival fogja ugyanazokat a latoszogeket adni egy aps-c gep 18mm-en, mint a filmes vaz a regi kitobival 28-on. De ha ezt a 28-80-t felrakod egy aps-c vazra, akkor abbol a 28mm-bol csak egy belso rszrol fog kep keszulni.
Valahol az is rossz megfogalmazas, hogy atszamoljuk a gyujtotavokat, mert kicsit becsapjuk magunkat vele. Mert attol, hogy kisebb kepet keszitunk, attol a gyujtitav meg megmarad, es vele egyutt megmarad az osszes tobbi tulajdonsaga is, pl. a melysegelesseg. 1.6 szorzonal nem olyan latvanyos, de egy kompakt geppel pont azert nem lehet normalis portret keszsiteni, mert ahhoz altanossagban egy 100mm koruli obi kellene, de a komapktokra, mobilokba 4-5mm gyutavu obik vannak, azert, hogy ertekelheto latoszoget tudjanak arra a körömnyi meretu erzeklore rakni. De emiatt 2m-tol vegtelenig minden eles rajta. -
vlevi
nagyúr
válasz copass #21829 üzenetére
Sandisk elegge erdekesen ertelmezi a class szamozast (ami elvileg valamkfele viszonyszam lenne a sebesseghez), mert egy class4-es kingston, samsung az kibirhatatlanul lassu lenne. Nekem is sandisk ultra kartyam van, illetven van egy extreme3 is, a 450d-hez. A lassab kartyakon eszreveheto, hogy a sorozatfelvetel sokkal inkabb belassul az elso 6-7 felvetel utan, mint az ultraval, extreme3-al. Annyit bir ugyanis a belso puffer, utana mar a gep ir a kartyara, ami a 450d-nel valahol 14-15mega/sec sebesseget jelent maximum, meg a sokkal gyrosabb kartyakkal is. Videozni en nemszoktam, a 450d-ben nincs ilyen. Viszont vifeozasnal hallomasbol tudom, hogy, ha nem eleg gyors a karyta, akkor siman kilep a felvetelbol. 720p felvetel az nem gond, de az 1080-hoz kell a gyors katya.
-
vlevi
nagyúr
válasz csimpekve #22160 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a Nikonban a fókuszmotor volt korábban benne a vázban, lehet azzal téveszeted össze a dolgot. Ez persze azért jó, mert az obikba nem kell fókusmotort szerelni, és igazából felesleges is, hogy a táskában lévő obiban is legyen. Elég ahhoz, amelyik éppen a vázon van. Aztán, ahogy egyre jobban terjedtek a modernebb, gyorsabb, halkabb, külön fókuszmotorral szerelt obik, a Nikon is elkezdte elhagyogatni az újabb vázaiból a fókusmotort, és emiatt csak az újabb objektívekkel lehetett autofokuszt használni. Nem olvastam utána, mert Canonom van, de gondolom volt zúgolódás miatta
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Valami csavar azért mindíg van benne. Mert nem biztos, hogy magában ezért a cuccért adnának vissza. Lehet, hogy valami mást is (pl. egy 7D-t) kell venni, hogy adjanak vissza valamit.
Node, hogy egy kicsit offoljak. Ha valaki akarna venni ilyen akció keretében egy 100D, vagy héccázdé vázat 18-135 obival, de neki inkább jobban kellene egy Sigma 17-70DC, az szóljon, mert én meg cserélném a 17-70DC (még a régi, OS nélküli) obimat egy 18-135 IS STM-re.
-
-
vlevi
nagyúr
válasz kerlac #22477 üzenetére
A "jobb kép" szót sokféleképpen lehet értelmezni. Az igaz, hogy képet komponálni és egyéb, nem technikai dolgot nem fog jobban csinálni egy tükrös gép sem, de a műszaki alapok is számítanak.
A bridge gépek körömnyi érzékelőjén a képe sokkal zajosabb, és/vagy az erős zajszűrés miatt részlettelen, életlen, elmosott. Ennek egyszerű oka van. A tükrös gépek képérzékelőjének felülete 6-8-10x akkora, mint egy kompaktgépé, emiatt 6-8-10x annyi fény éri az érzékelőt, emiatt a megfelleő képhez kevésbé kell erősíteni a beérkező jelet. A kompakt, bridge gépekhez tartozó objektívek sem érik el a tükrös gépek objektívjeinek szintjét. És itt most mindegy, hogy melyik tükrösről, és melyik kompatkról beszélünk, van egy technológiai korlát, amit a kompaktgép nem tud átlépni. -
vlevi
nagyúr
Ez kell ide
Az írási sebességről annyit, hogy annakidején én találtam egy tesztet, ahol vagy 30-40féle kártyát belepróbáltak a gépbe (akkoriban vettem a 450D-t), és az lett a végeredmény, hogy a 450D kb 14-15megával tud írni a pufferből az SD kártyára, még akkor is, ha a kártya sokkal gyorsabb.
-
vlevi
nagyúr
válasz csimpekve #22501 üzenetére
USB2 sebessége valahol 25-26MByte/sec körül van. Ennyi, amit az USB2-es külső HDD-k is tudnak átvitelben, pedig a winchester, ami benne van, az lazán menne 100-150-el.
A 15 az bizony a kártya sebessége. A 21 az határeset, de a 15 szinte biztos.Amire te gondolsz, a sorozatfelvétel, az mindíg a belső pufferbe megy. Azért ír ki ennyit, mert ez fér a pufferbe. Utána elkezdi kiírogatni SD kártyára, és ahogy szabadul fel a hely, úgy tud következő képet lőni. Ez azt jelenti, az én példámnál, hogy a 450D írási sebesége a pufferből SD-re valahol 15MByte/sec körül van, és egy RAW kép is kb ekkora, tehát az első 3 kép után a sorozatfelvétel belassul 1fps-re, mert ennél gyorsabban nem tudja üríteni a belső pufferét. De ha egy szutyoklassú kártyát teszek bele, ami csak negyedakkora sebességgel írható, akkor a sorozatfelvétel az első 3 kép után 4 másodpercenként 1 képre lassul.
-
vlevi
nagyúr
válasz hippo0315 #22589 üzenetére
Én is kiveszem az akksit, mert hozzá vagyok szokva, hogy az akkumulátorok, elemek néha ki szoktak folyni magukból, és tönkreteszik az eszközt, amiben benne voltak.
Nekem (450D-m van) még nem volt ilyen idő törléses problémám, pedig van, hogy nálam is hónapokig nincs benne akksi. Az, hogy nem jár olyan pontosan, mint egy Rolex, az más kérdés -
vlevi
nagyúr
válasz _seth_ #22616 üzenetére
Persze, ezt már végigbeszéltük, a 6kép/sorozat az még a fényképezőgép belső pufferébe megy, azért nincs különbség. A gyors kártyára viszont hamar kiírja a puffer tartalmát, és folytathatod a sorozatot, lassú kártyával viszont lassabban ürül a puffer.
Mi a helyzet, ha pl. egy 15 képes sorozatot csinálsz, hogyha 6 kép után nem hagyod abba a sorozatot?
Mennyire lassul be? Ott lesz a nagy különbség a 7. képtől. -
vlevi
nagyúr
válasz _seth_ #22620 üzenetére
Nekem 450D van, ott nem áll le a sorozatfelvétel, csak nagyon belassul. Nálam egy RAW kép 15Mbyte körül van, és a gépen belüli belső sebesség is 15Mbyte/sec környékén van. Ezért bármilyen gyors kártyát rakok bele (amikor én vettem kártyát, akkor a Sandi ExtremeIII volt a leggyorsabb), akkor is kb 1fps sebességel megy a sorozat a puffer telítődés után. Egy lassú kártyával viszon több másodperc is eltelik mire a 7.,8., satöbbi RAW képet is megcsinálja a sorozatfelvételkor.
-
vlevi
nagyúr
válasz Alx.Mercer #22637 üzenetére
Kár, hogy most a 18-135IS STM nem 0%-os akciós.
Viszont az edigitalos hozzászólásokban mit jelent az, hogy
" Tudomásom szerint =re csak a 650D vel kompatibilis az stm "
Nekem 450D-m van. Akkor nem tudnám vele használni? -
vlevi
nagyúr
válasz csacsi77 #22640 üzenetére
De jó így együtt a #22640 és #22639 egyszerre
"Tökéletesen tudod használni a gépeden az STM obikat. "
vagy
"450d-vel nem tudod kihasználni az STM-et, "Mostakkómivan?
Az, hogy Live view-ben nem tudom az előnyeit kiashználni, az nem zavar, egykét próbát kivéve nem használtam élőképet. 450D-n még eléggé gyerekcipőben járt az a dolog. Videózni meg eyáltalán nem lehet vele, az csak az öccázdétől van.
Normál fényképezés közben nem mindegy az, hogy milyen fókuszmotors az objektív?Azt tudom, hogy milyen az STM, volt szerencsén próbálgatni a Mediamarktban. Azt hittem, valami hibás, mert semmi hang, semmi mozgás, vinnyogás, tekergés, csak egy pittyenés, hogy megvan a fókusz. Azthittem nullától végtelenig folyamatos éles kép van, de nem Csak olyan gyorsan fókuszált, ami engem igencsak meglepett. Nem emlékszem milyen vázon volt, de valami újabbfélén.
-
vlevi
nagyúr
válasz Monya78 #22686 üzenetére
"csak a spéci gyorsabb live-os"
Hát, abban szinte biztos voltam. Írtam is az előbb, hogy a 450D-n a live fókusz nagyon kezdetleges volt, sosem tudtam igazán használni.De egyelőre kicsit elméleti a kérdés, mert amíg el nem tudom passzolni a mostani Sigma 17-70-emet, addíg nem veszek 18-135-öt. Pedig szeretnék
-
vlevi
nagyúr
válasz bagaba1 #22759 üzenetére
ahogy m3 írja, csak az 1Ds a fullfrém. Meg az öddé
EOS 5D változatok : [link]
És az 1D [link]
Oda kell figyelni, arra a pici s betűre
Vagy a C-re, mittudomén. Egyelőre az a veszély nem fenyeget, hogy 1D gépem legyen, így nem ismerem az összes alváltozatot.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz matyi012345 #22780 üzenetére
" kicsivel több pénzért a 15-85"
Hol adják "kicsivel" többért?
Mert ahol nézem, kis híján 2x annyiba kerül, mint a 18-135 -
vlevi
nagyúr
Nem is erdemes minden fokozatba beleugrani, varni kell par lepcsofokot. Ugy ertem, hogy 300-350-400-450-... satobbi D gepek kozott egyesevel nincs akkkora kulonbseg. En pl. a HP850-rol Canon 300D-re, majd 450-re csereltem, es itt egyelore megalltam. Inenentol kezdve az en szintemen (kocafotós, még csak nem is amatőr :-) ), mar nem er meg ujra 150-200 ezret az a nehany ujdonsag. Objektivet viszont szivesen cserelnek.
-
vlevi
nagyúr
Nekem van 18-135stm néhány napja. Nem sokat használtam eddig, de tényleg jó. Sigma 17-70-et cseréltem le, nem bántam meg. Igazad van, akár mehetne az 55-250 is a piacra, de nincs helyette más. Oké, egy 100-400 adná magát, de annak az ára nem az én pénztárcámhoz van szabva.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Ezt találtam : Sigma 24F1.8 DG EX Vs Canon 24L1.4II in the real Life
Itt a Canon 1.4L-hez hasonlítják.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz csacsi77 #23155 üzenetére
Azért ne trabizzuk már le a héccázdét, csak azért, mert van nála jobb.
Jójójó, értemén, hogy belépő SLR gép, de azért mégiscsak SLR, és aki abban reménykedik, hogy 6D-vel sokkalta jobb képeket fog készíteni, azt csalódás is érheti. Persze, más, ha rendszeresen eléri az ember a 700D technikai korlátait (ISO és egyebek), de nem minden a gépen múlik
Én mondjuk nem biztos, hogy feleannyi idő alatt felérnék Pestre egy Veyronnal, mint egy Astrával -
vlevi
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
válasz Carasc0 #23220 üzenetére
Side-by-side camera comparison
Mindkettőről van hosszú teszt, a végén tesztkép galériával.
Persze érdemes odafigyelni, hogy milyen obival készültek a tesztképek. -
vlevi
nagyúr
válasz 01andris #23242 üzenetére
Én Visa-t vinnék magammal.
De hülyéskedést félretéve, hacsak nem akar sportot fotózni. vagy videózni, (ahol nagyon számítana a sorozatfelvétel sebessége), egy bármilyens 8-16-32gigás SD kártya, attól függ, mennyit szokott fotózni.
Sandisk, Samsung, ezekkel biztos nem nyúlsz mellé, de a többi sem rossz.szerk.: Na, látom, amíg írtam, másnak is eszébe jutott ugyanez
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz 01andris #23248 üzenetére
Ezekből szinte bármelyik :
[link]
A class10-es sebesség már kellőképpen gyors. Videóra nem tudom mennyire, de akiknek van tapasztalata, majd megmondják, hogy esetleg az 1080p videóval van-e gond, vagy ahhoz gyorsabb kell-e.
Például Sandisk Ultra 32gb [link]MicroSD-t nem érdemes, mert az SD átalakító miatt mégegy kontakthibára hajlamos eszközt beépítesz, feleslegesen. A MicroSD az mobiltelefonokba való. SDXC szabványt nem tudom, a 600D támogatja-e de 32GB-ig SDHC szabványúak a kártyák, csak 64GB-tól van SDXC.
-
vlevi
nagyúr
válasz Fotonhámozó #23251 üzenetére
"elég megnézni mennyit ér manapság a 350D."
Sőt. A 300D-t azelőtt 10D-nek hívták, csak tettek rá egy EF-S bajonettet. De belül, a processzor, a CMOS érzékelő, a váz, ... mind a 10D-ből érkezett.Mondjuk szerencsére az utóbbi időben lelassult picikét a dolog, pont a 300-350-400-450-500 sorozaton látszik nagyon, hogy ott mekkora ugrások voltak tudásban. Aztán onnantól már kisebbeket ugrálunk, sőt, bevezették a 4 számjegyű sorozatot is, ami méginkább belépőszintű gép, de tudásban természetesen az is többszörösen felülmúlja az előbb említett, középszintű 10D tudását.
-
vlevi
nagyúr
válasz spiky03 #23278 üzenetére
Az STM obit először a MM-ban láttam. Azhittem, manual fókuszra van állítva, vagy ki van kapcsolva a gép, vagy mittudoménmivan, de nem működik, nem csinál semmit. Ja, aztán rájöttem, hogy az egész fókuszálás dolog teljes csendben csinálja, ráadásul a frontlencse sem forog. Tényleg durva.
A 18-135 jóféle szerkezet, persze nem egy piroscsíkos (L-es) obi, meg van neki egy kis hordótorzítása nagylátó környékén, de ez mindegyik, hasonló kategóriás utazoomobjektívnek van, sajnos. A 18-55 kitobira pl. ez annyira nem jellemző, de valószínű, csak azért, mert jóval rövidebb a másik vége, és tudták normálisan optimalizálni a lencsékek. 15-85 objektív lenne jó, de annak meg az ára az, ami nem jó
Namármost, hogy például nikonban a 18-105, amit emlegetni szoktak, az milyen, azt nemtudom.
Amíg éccaka van, és zárva vannak a boltok, addíg csak a fotós összehasonlító, és teszt oldalakat tudom én is ajánlani, példul dpreview.com[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Alx.Mercer #23321 üzenetére
"Aztán "oldalról beköszönt" még a Canon 60D"
Na, igen.
Annyiféle lehetőség van, hogy a kezdő ember csak kapkodja a fejét, és nem tud dönteni a funkcionalitások tömkelege között. Ráadásul a rengeteg rövidítés a funkciók felsorolásában teljesez összezagyválja a képet.
De ez nemcsak a fényképezőgépre igaz. Ugyanígy telefonnal, tévével, ember legyen a talpán, aki elsőre eltalálja azt, ami neki kell. -
vlevi
nagyúr
válasz csacsi77 #23377 üzenetére
Régesrégen még a 3ood idejénvoltaz, hogy a canon cmos szenzor kisebb zajjal mukodott, es ezert tudott iso1ooat is, mig a tobbi, ccd erzekelo csak iso2ootol mukodott. Azota persze eltelt ezer ev, biztos valtozott ez is. Dpreviewen meg kell nezni a kulonbozo gepek kepzajat szures nelkul.
-
vlevi
nagyúr
válasz Assdak #23540 üzenetére
Igen, így ebben a formában igaz, de visszafelé nem.
Az 5D ugyanis fullframe, és EF bajonettes objekítvek használhatók rajta, a 60D, 600D, satöbbi pedig EF-S bajonettes, amin használható az EF-S és az EF bajonett is. Valamilyen formai különbség is van a kettő között, ami miatt nem tehető fel EF vázra az EF-S ojjektív, de a legfontosabb az, hogy az EF-S objektívek speciálisan az APS-C érzékelőméretre készülnek, azaz kisebb bennük az üveg, és nem rajzolnak képet a teljes 24x36-os képkockára. -
vlevi
nagyúr
válasz _seth_ #23546 üzenetére
Igazából nem is tudom, mire lehetne visszaállítani az egyedit?
Ja, és, ha egy mód van rá, ne használd az automata fehéregyensúlyt. Mert akkor az egymás után lőtt 10 képnek mindegyiknek egy nagyon kicsit más lesz a fehéregyensúlya, ami nem jó.
Nekem az a véleményem, hogy jobb a napfény, árnyék, vaku, satöbbi alapbeállításokat használni mindíg, és csak akkor manuálisra váltani, ha az alapértékek nem jók. Például a mostanában divatos energiatakarékos fénycsövekkel a Canon nem bír mit kezdeni. -
vlevi
nagyúr
Ha valakit érdekel, Canon EF-S 10-18mm F4.5-5.6 sample gallery a dpreview.com-on
Természetesen teljes méretben is letölthetőek a képek, ha jól látom, egy 70D-re volt feltéve az obi.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz lakkusjj #24036 üzenetére
Régesrégen találtam ezt a képet a neten, ennél jobban azthiszem, nem lehet szemléltetni a FF és az APS-C közti látószög különbségeket.
Tegyük hozzá (azok kedvéért akik újak a DSLR világban, és nem tiszta nekik minden fogalom), hogy az objektívek "feliratozásánál" nagyon helyesen mindíg a valós gyújtótávolságot adják meg, tehát a Canon EF-50 ugyanazt a képet adja, mintha egy EF-S 50mm obit néznénk. A különbség az érzékelőben van, mert az APS gép nem rögzít képet a Fullframe vázhoz tervezett objekívek szélén.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Monya78 #24089 üzenetére
Az Ultra elég változó. Nekem is van egy 8G-s Ultrám, saccperkábé az is ennyit tud, de láttam már gyorsabbat is. Az Ultra2 az gyorsabb, de olyat már azthiszem nem lehet kapni, mindet Ultraának címkézik. Ezeken felül ott az ExtremeIII-as, illetve direkt videózásra is gyártanak, gondolom mégnagyobb átviteli sebességgel.
De valaki írt ide Toshiba kártyákat is, azokból is van piszokgyors. -
vlevi
nagyúr
válasz cunctator #24133 üzenetére
Hogy pontosítsunk. Azért lesz az 550D a szűk keresztmetszet az STM obi mellé, mert az STM obik, és a 600D váz már tud együtt autófókuszálni videózás közben. Ezt nem tudod kihasználni 550D-vel. Nekem 450D-m van, amiben nincs videózási lehetőség, így én ezt a hátrányt észre sem veszem. Pontosabban szólva ez az STM is sokkal jobb, mint a korábbi, STM nélküli objekítvem. Az, hogy egy modernebb vázzal lehetne még jobb is, azt nem tudom. De az, hogy hang nélkül fókuszál, az nagyon jó dolog.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Közös egyetértés : [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen