-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz iceQ! #104200 üzenetére
Gondolj bele: az összes kacatomat (DAC, analóg táp, csöves erőlködők, speckábelezések, rádiótuner, stb.) kiváltaná, pluszban még a LED -jeivel a zasszonyt is tudnám vele vizuálisan terrorizálni.
Csak nagyon kevés a megadott műszaki adat pl. az FM-tunerről, így nem tudhatom, hogy vajon jobban szólna-e az öreg csúcs-Pioneernál...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
letoltobeze
aktív tag
válasz bitrograde #104032 üzenetére
Ehhez a témához pár saját gondolat: olvastam a pro és kontra érveket és azt kell mondjam, hogy úgy érzem, mindenkinek igaza van valahol.
Nekem személy szerint a legnagyobb koncert élményeim a Kalákához fűződnek, mint arról már meséltem is: a Marczibányi Téri Művelődési Központban minden hónap utolsó szombatján van koncert felnőtteknek.Ez hangosítás nélküli tiszta élő zene, ami mindig lenyűgözött.
Aztán egyszer elmentünk egy nagyobb Kaláka koncertre, már nem emlékszem hová, de ott volt hangosítás, mert sokkal nagyobb volt a hely és sokkal több a vendég. Na, az valami borzalom volt. Én nem tudom, hogy a srácok nem értettek-e a hagosításhoz, vagy a felszerelés volt rossz (az előbbire tippeltek), de siralmas volt.
És sajnos a tapasztalat nekem azt mutatta eddig, hogy a hangosítás többször rossz, mint jó. Ha ezt nézem, akkor egy hangfelvétel, amit a művész tud kontrolálni, javítani, ha nem tetszik neki, (míg koncerten nagy eséllyel csak kínlódik, ha hallja, hogy nem úgy szól ahogy kéne)
Sokszor lehet jobb, mint egy koncert.De ha a tiszta, hangszeres, erősítés nélküli akusztikus zenét veszem, annál nincs jobb szerintem. És az is biztos, hogy a legeslegjobb Highend cucc sem fog soha úgy szólni, fizikailag képtelenség.
Voltam párszor Zorán koncerten is. Ott többnyire jó volt a hangosítás. Az is nagyon nagy élmény volt.
Lehet ezért is van, hogy ilyen jellegű zenét ritkábban hallgatok fejessel és inkább az elektronikus zenét részesítem előnyben, mert ott ugye azért más a helyzet.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz letoltobeze #104203 üzenetére
Én most vasárnap KFT-koncerten voltam (fotózni is), és bár nem szóltak rosszul, de jól se. Ja, és qrva hangos volt!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
stellaz
addikt
válasz letoltobeze #104203 üzenetére
Sokszor előfordult, hogy kis klub koncert után csalódás volt már egy közepesebb szinpadon is a formáció.
Meg olyan is párszor, hogy koncerte elmentünk és barmi jó volt, majd otthon kikölcsönözve a torrent tékából konkrétan hallgathatatlannak bizonyult a dolog.
-
letoltobeze
aktív tag
válasz ferzoli #103997 üzenetére
Mivel Tulku vagy nem akar írni, vagy nincs most rá érkezése, leírom én, akkor mi volt, amíg emlékszem rá:
Elsőként a Meze Elite-t próbálta ki a saját rendszerén, mert ugye neki Empy van és állítólag az Elite annak a „javított" verziója.
Kicsit hallgatta, aztán azt mondta róla kb. mint Zoliee. És hogy Contaxg jól mondta neki, hogy nem kell neki az Elite-re cserélni az Empy-t, az ő ízléséhez, világához jobb az Empy.
Én is meghallgattam, és egyet kellett értenem, hogy (ezen a rendszeren legalább is biztos) jobb az Empy. Sokkal természetesebb, vagy lehetne talán mondani, hogy zeneibb. Az Elite-nek nagyon steril, laboratóriumi volt a hangja az Empyhez képest, nem volt benne annyi élet, ami azért lepett meg, mert a két fejes kb. 100 %-ig egyformán néz ki. És a Headfin az Elite-t sokkal jobban dicsérik, mint az Empyrean-t.
Ennyit a fórumok vs saját tapasztalatról...Aztán jött a Susvara: ez már neki is tetszett. Kicsit fintorgott a Forza kábelére, hogy azért az nem olyan jó, de azt mondta, hogy hallja, hogy van potenciál ebben a fejesben. Meg még valami olyasmit, hogy meg lehetne úgy hajtani, hogy jól szóljon.
Aztán meg akartam mutatni neki az Euridichét is, ezért be kellett cipelni a fortissimo-t is mert elektrosztatikus meghajtása nem volt.
Meghallgatta...
„Ezt valami nagyon hightech gyerek csinálta igaz?"
Rendes volt, mert igyekezett csak nagyon finoman utalni rá, hogy mit gondol róla
Szerintem nem akart megbántani, mert tudta, hogy vadiúj szerzemény.
Azt is mondta, hogy elektronikus zenéhez, meg sok mindenhez jó lehet.
De azért mondhatott, amit akart, én is hallottam előtte az ő rendszerét az Empyvel...Amit kicsit sajnálok, hogy arra már nem volt sem idő, sem energia, hogy a SOtM-t is kipróbáljuk úgy, hogy az ő rendszerébe iktatjuk a Zenith és a Lampizator Amber közé, mert nálam ez nagyon sokat javított a hangon. (Érdekes, hogy az egyik láncunk eleje nagyjából megegyezik: Innuos Zenith, Lampizator DAC, - szóval jó irányba haladok )
Persze ő a CD lejátszóját részesíti előnyben, ami azért hihetetlenül egy komoly darab.Amikor cuccoltam kifelé, még megemlítette, hogy ha csak az Euridiche-t tervezném megtartani, akkor ő vevő lenne a Susvarára Ez szerintem egy elég nagy dicséret Susinak...
Remélem még lesz rá lehetőségem, hogy visszatérjek hozzá, mert szeretném még hallani azt a jól kiszolgált Empy-t.
Azt mondta, majd szerez Kaláka CD-t is. Azt nagyon jó lenne nála meghallgatni... -
RetepNyaraB
veterán
válasz Bogyó bá' #104204 üzenetére
Mióta a Hobó valamelyik pecsai jubileum koncertje kiütötte a hallósejtjeimet 6-8khz között még 90' tájban - nagyjából 20 évesen - kizárólag füldugóval járok koncertre Illetve már akkor is, de ott még volt, hogy elfelejtettem. Rosszkor...
letoltobeze@ Kaláka bakelitet tudok adni. Fekete ember és Villon. Meg valamelyik állatos.
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz RetepNyaraB #104207 üzenetére
Bakker, ez eszembe se jutott, pedig - motorosként - rendszeresen használok füldugót!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
szaki58
aktív tag
válasz letoltobeze #104203 üzenetére
Szia!
Nem igazán neked szól, csak úgy általánosságban...
Nekem is volt ilyen-olyan koncert élményem, és szeretnék „letoltobeze”-hez csatlakozni! Méghozzá +1 és -1 formában!
Az egyik élményem Szegeden a Zsinagógában volt, Varnus Xavér játszott,. Volt hegedű, trombita betét is bizonyos számoknál. Szerencsétlenségemre az utolsó sorok egyikében kaptam helyt. Az élmény nem volt élmény sajnos. A szegedi zsinagógának is van egy akusztikája, amit a rendszeresen odajárók már kiismertek, és tudják, hová érdemes jegyet venni. Én nem tudtam. Megérdemeltem!
Ha most azt mondom, hogy ugyanezt a koncertet egy kitűnő mikrofonozással felveszi valami hozzá értő cég, akkor valószínű, hogy az eredmény egy igen jó rendszeren lényegesen meghaladja a koncert élményt! Így van? Igen!
Egy pont „Remus389”-nek.
Másik élmény, amit már említettem.
Egy ismerősöm meghívott a Margitszigetre, egy Pat Metheni koncertre. Értelemszerűen hangosított jazz koncert volt, amit a hangosítás mérhetetlen fülhasogató ereje és minősége teljesen tönkre tett. Az amúgy fenomenális zene hallgatása helyett a bődületes hangerővel voltam elfoglalva. Nem tudtam kikapcsolni! A koncertélmény sehol nem volt.Ha ezt a koncertet felveszik úgy, ahogyan kell, akkor ez vissza hallgatva valóban egy élmény.
Még egy pont „Remus389”-nek.
Ezzel együtt csak ezekben a kiragadott „élményekben” értek vele egyet, úgy általánosságban természetesen nem! Azért nem, mert ez az a ritka rossz példa, és az élet nem erről szól. Nekem is voltak bőven ellenpéldák.
Ilyen ellenpélda, amiben főleg az agg korúaktól kérnék segítséget: Anno voltam egy táborban kb. az 1976-77-es évek környékén. A táborban zenélt egy együttessel, akinek az énekese valami eszméletlen tiszta, csodálatos hangon énekelt. Ha jól emlékszem a névre, akkor Láma együttesként konferálták be. A koncert után az énekesnő le ült egy „rosszul hangolt” zongorához, ami kint volt az eresz alatt, és szuper módon játszott.
Ki lehetett Ő? Brutális hang, és én arra gondolok, hogy esetleg egy korai Vincze Lillával találkoztam, amikor még nem volt ismert. Segítsetek! Ja igen, ami ehhez kapcsolódik: csodálatos hangminőségű koncert, az első sorok egyikében ültem. Nem volt hangosítás.
Bocsánat, hogy ezzel terheltem a fórumot!
[ Szerkesztve ]
-
Ba cy lus
őstag
válasz szaki58 #104210 üzenetére
Ha most azt mondom, hogy ugyanezt a koncertet egy kitűnő mikrofonozással felveszi valami hozzá értő cég, akkor valószínű, hogy az eredmény egy igen jó rendszeren lényegesen meghaladja a koncert élményt!
Rossz koncertélményt állítasz szembe jónak tartott felvétellel. De mi van a rossz felvételekkel? Arányaiban nagyságrendekkel több pocsék felvételhez volt szerencsém, mint rossz hangzású hangversenyhez.
Na és persze, hogy ki hova ül, hol szeret ülni, azt sem feltétlenül a gyorsaság, szerencse, vagy pénz dönti el, az ízlés is szerepet játszhat ebben.
[ Szerkesztve ]
-
ferzoli
Ármester
válasz letoltobeze #104206 üzenetére
Köszi, hogy leírtad.
Talán, ha lesz érkezése, majd kiegészíti. -
szaki58
aktív tag
válasz Ba cy lus #104211 üzenetére
Azt mondtam, hogy "ha ezt a koncertet felvették volna..." Nem állítottam semmivel szembe, mert nem volt mivel szembe állítanom. Csak elképzeltem. (szerintem jobb lett volna a felvétel, mint amit hallottam ott, akkor). Igen, rossz koncertélményt állítok szembe egy jó koncertfelvétellel. Melyiket hallgatnád?
Sok esetben, ha utazni, parkoló helyet keresni... stb igen, a gyorsaság meghatározza a koncertélményt. Ennyi. No ízlés, csak szerencse. De szerintem ezen ne rágódjunk. Az én élményem, hogyan is szeretnél az ellenkezőjéről meggyőzni?
-
bitrograde
senior tag
válasz szaki58 #104213 üzenetére
Sikerült megint szétbeszélni a lényeget: valaki fentebb alapvető koncertélmény nélkül azt állította, hogy az etalon csakis a felvétel lehet. Erre jöttök ezzel a "voltam már rossz koncerten", "ültem már rossz helyen", "néha rosszul hangosítanak" szöveggel. Hát aztán? Nem ez volt a vita tárgya.
Amúgy meg Pat Metheny.Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #104207 üzenetére
-
szaki58
aktív tag
válasz bitrograde #104216 üzenetére
Elírtam a nevét, bocsi. Majd az összes lemeze meg van.
A másikban is igazad van, ezért írtam, hogy úgy általában nem értek vele egyet.[ Szerkesztve ]
-
Remus389
veterán
válasz bitrograde #104216 üzenetére
Azt írtam hogy "jellemzően", de látom ezen nagyvonalúan átsiklottál.
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
bitrograde
senior tag
válasz Remus389 #104219 üzenetére
Sajnos "jellemzően" sincs igazad. Ahogy a koncertélményeidről is elmaradtál a beszámolókkal. Úgy hasonlítasz össze két dolgot, hogy egyikről sincs értékelhető tudásod. A koncertekről mélyen hallgatsz, a stúdiófelvételekről "ideális körülményeiről" szóló állításaidat pedig ear cáfolta részletesen, s arra ismét csak nem reagáltál érdemben.
De nagyvonalú leszek (maradok): elismerem, véleménye bárkinek lehet.Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
-
Remus389
veterán
válasz bitrograde #104220 üzenetére
A koncertekről mélyen hallgatsz Én olyan koncerteken voltam eddig, amelyeket bár élveztem, de elsősorban az előadó jelenléte okán, nem pedig a tiszta audiofil szintű hangminőség miatt. De lehet a Müpában megkapod mindkettőt egyszerre, vagy egy kihangosítás nélküli akusztikus előadáson.
Ezért írtam azt hogy "jellemzően", nem pedig azt hogy "csakis" (téged idézve, amit a számba adtál természetesen)
a stúdiófelvételekről "ideális körülményeiről" szóló állításaidat pedig ear cáfolta részletesen Mégis mit cáfolt? Annyira nevetséges volt az hogy a studiofelvételbe behallatszik a madárcsipogás, annyira nevetségesnek tartottam ezt az "érvelést" hogy ejtettem a dolgot (remélem ezt megérted), nem forszíroztam tovább ezt a szintet. Értem én, lehet létezik ilyen gagyi studió is, de nem akartam ilyen szinvonalú vitába belemenni.
De nagyvonalú leszek (maradok): elismerem, véleménye bárkinek lehet.
Ebben egyérthetünk, sokan vannak a te véleményeden mint olvashattuk itt, de bármilyen hihetetlen ez számodra, sokan gondolják a studiofelvételeket az etalonnak.[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
Ba cy lus
őstag
válasz Remus389 #104221 üzenetére
vagy egy kihangosítás nélküli akusztikus előadáson.
Eleve ezekről volt szó. És akkor téged idézlek:
És hol ültél a Müpában? A szélén, a közepén? Köhögtek közbe egyes kedves hallgatók?
Javaslom hallgasd meg a Soltanus-ról egy koncertfelvételt, profin elhelyezett mikrofonról.
Lemossa a müpás élményed, kedves Bazillus
Most meg írod ezt:
De lehet a Müpában megkapod mindkettőt egyszerre, vagy egy kihangosítás nélküli akusztikus előadáson. ?
[ Szerkesztve ]
-
Remus389
veterán
válasz Ba cy lus #104222 üzenetére
Kismértékben megváltoztattad a véleményemet, mert annyira határozottan állítottad hogy a Müpa hangminőség szempontjából kiváló. Én ott nem voltam még koncerten, de elhittem neked.
Ezek után finomabban fogalmaztam és azt írtam hogy "jellemzően"
Amúgy nekem jót tenne elmenni a Müpába, neked meg jót tenne meghallgatni a Soltanus Euridiche-t, így az álláspontjaink közelebb kerülnének, nem lennének annyira távol.
[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
bitrograde
senior tag
válasz Remus389 #104223 üzenetére
Sajnos az a helyzet, hogy mivel hallottál jó minőségű felvételeket, jó minőségű rendszereken (vagyunk itt ezzel egy páran), úgy gondolod, egyből azt gondolod, hogy
1. a zene(i élmény) mércéje a hangminőség,
2. ennek etalonja pedig a stúdióban készült felvételek minősége.
Ha jóindulatú vagyok, akkor hozzáteszem, hogy "jellemzően", "általában", "sokszor", "majd' mindig".
Mondod ezt úgy, hogy ismétlem: nem voltál még olyan koncerten, ahol a hangminőség és a zenei előadás színvonala együtt járt volna, és nincsenek, vagy nagyon sekélyes ismereteid vannak a felvételkészítés metódusáról (ez többek között abból látszik, hogy ear mondandójából a madárcsicsergés volt számodra a legfontosabb momentum).
Azt pedig kissé álságosnak gondolom, hogy ezek után még te kéred számon a tapasztalat hiányát feketeöves hifistákon, akik ráadásul nálad sokkal többet tudnak erről a hobbiról az évtizedek alatt felgyülemlett és megemésztett tapasztalataik okán (nem, nem magamra gondolok éppen ).Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
-
Ba cy lus
őstag
válasz Remus389 #104223 üzenetére
Akkor még egyszer leírom: tökmindegy, min hallgatod, tökmindegy, mennyi milliót költesz rá, csak annyira lehet jó, amennyire a mai felvételi technika megengedi.
Ezt nem lehet párhuzamba állítani a koncertterem akusztikájával. Egyáltalán nem is lehet párhuzamba állítani a kettőt, mert miről van szó? Szimplán arról, hogy a valóságot közvetlenül érzékelve kapunk vajon hitelesebb képet, vagy különböző eszközök (emberek) szűrőjén át? A hangminőség ugyanis a hitelességről szól, nem a tetszésről (ez is le lett írva). -
-
Remus389
veterán
válasz Ear001 #104226 üzenetére
Ha oda behallatszik a madárcsicsergés akkor az gagyi vagy nem? [link]
Az eredeti állításodat alá tudod támasztani más, megbízható forrásból is?
Kérlek linkeld, köszi.[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
-NoVa-
addikt
Impulzusvásárlás rovat:
Nem rossz, de első körben semmi extra. Térben, felbontásban, finomságban is elmarad a Hemp mögött. Meg árban is :)
Viszont sokkal jobb, mint amiket általában az árkategóriából hallottam régebben, teljesen jogosan szeretik. Aztán majd kiderül, mit tud szellősebbre nyitva, ha lesz időm vele foglalkozni.
-
Ear001
addikt
válasz Remus389 #104227 üzenetére
Tessék:
"Abban azonban biztos vagyok, hogy ami egy digitális felvételen madárcsicsergésnek hat, az nem más, mint madarak csicsergése. Az Olasz Intézet e célra használt termét üvegtető fedi, ami igen alkalmas arra, hogy a háztetőn fészküket őrző verebek hangját a felvételhez szükséges dinamikai szinten átengedje. Amikor a lárma olyan méreteket ölt, hogy az mondjuk egy szóló hegedűvel is konkurálni tud, a nagydobos ágyúdörgést imitáló ütésével mintegy elriaszt néhány példányt a hangoskodók közül, aminek köszönhetően néhány percig akár még felvételt is lehet készíteni. A Liszt Ferenc Kamarazenekar felvételekor bizonyára nem volt jelen ütőhangszer játékos, ezért maradhatott el a megváltó dobütés. Javaslom tehát a Hungarotonnak, hogy a hasonló eseteket elkerülendő, alkalmazzon néhány ütőst - van Pesten elég állás nélküli schlagwerkes..."
És hogy mennyire nem tökéletes egy felvétel, már a helyszín kiválasztásánál sem, itt van egy hangmérnök vallomása. -
osonte
senior tag
válasz emiki6 #104131 üzenetére
Az XS-t ugye nem a gyári kábellel hallgattad? Mert tegnap összehasonlítottam a gyárit és sokkal jobban húz a gyári magasba, mint amivel használom: [link] (Bazi vastag élőben) + [link] (mivel nincs 4.4mm balanced kimenetem) és nem csak a magas a különbség, mindenben jobb a nem gyári kábel, főleg hangban.
Az AKG K371 tényleg nem szemüveg barát, kölcsön adtam a szemüveges volt kollégámnak Ő is megerősítette. Tényleg hangosan hallgattam, nekem nagyon kellemes hónapokat okozott, a legszebb a bejáródás folyamata volt, örülök hogy megvettem, még ha nagyobb bukóval adtam is el, szép emlékek fűznek hozzá. Nálam viszont nem tűnt aggresszívnek (a mély mondjuk tudott ütni), bár nem hallottam soha a Shure 840-et, ezért nem releváns amit én hallottam.
[ Szerkesztve ]
-
letoltobeze
aktív tag
válasz bitrograde #104216 üzenetére
Én a magam reszéről élveztem ezt a „szétbeszélést".
Többször is elolvastam a pro és kontra érveket. És szerintem még párszor el fogom olvasni. Tanulságos és gondolkodásra késztet.
Nekem az jött le, hogy mennyire másként gondolkodunk a zenéről a zenehallgatásról.
De azt állítani, hogy „nekem van igazam, meg „hogy te tévedsz, ő látja jól." Nem tudom, nekem kicsit szűklátókörűnek tűnik.
„Etalon", „hangminőség" kellenek ezek? Nem tudom, csak kérdezem.
Az jut eszembe, mikor középiskolában irodalom órán a tanár elrakatta velünk a tankönyvet, és nem arra volt kíváncsi, hogy egy versről mit mondanak az „okosok", hanem arra, hogy nekünk személy szerint mit jelent.És akkor pár kedvenc gondolat innen is onnan is:
„konzervzene, elektronikai eszközökkel=guminő, szilikonpuncival"
„Nem kell minden valósághű, életszerű legyen, arra ott az élet és a valóság."
„Ha valamiben érdemes a valóságot idealizálni, az pont az akusztikus, hangosítatlan zene."
„Élmény, érzés, megélés. Élőzenéből sem ugyanazt kapja senki, kivéve persze a fekete lyukak közepén lenyugodott gravitációs szingularitásban tartott koncerteket, ott egy pontba sűrűsödve nincs már szétszórva a hang."
„A fejhallgatós >>szakma<< szépsége pont a sajátossága. Az élőzene realitása nem >>előny<<, ahogy a home audió mesterségessége sem >>hátrány<<."
„Szerintem meg arról van szó, hogy az élő zenei előadást nem tudják még rögzíteni technikailag úgy hogy minden infó meglegyen. Visszajátszani se."
„Elhiszed, hogy kiegyeznék hangverseny hangzást hozó fejhallgatóval?"
„Egy általánosan ismert kónuszos, tölcséres hangszóró alapvetően egyik hangszerre sem hasonlít, mégis képes mindegyik hangjának imitálására, akár többnek is egy időben, és van, hogy meghökkentően magas szinten, élethűen.
S ez szerintem tiszteletre méltó teljesítmény.
Akár a fülkagylónkban elfér egy Ennio Morricone koncert, olyan hangminőségben ami magával ragadó érzést is generálhat"„A digitális akusztikuszene reprodukció amúgy tekinthető elektroakusztikus zenekeltésnek is és akkor függetlenné válik a forrástól, mert nem hátránynak fogjuk fel az információvesztést és a több eszközön áthaladást, hanem modulációnak. Innentől kezdve pedig a hangminőség nem abszolút, ugyanis bár van elvesztett, de hozzáadott érték is."
„...az audiofilség nem pénztárca kérdése. Az csak korlátot szab a lehetőségeinek.
Nem tudom mekkora az a csoport aki keresi a lehetőségeket a jobb felé."„Akusztikus zenében, pláne sok hangszer\énekhang esetén viszont alapelv, hogy a jó hangmérnök "újrateremti" a zenét, miközben rögzíti a produkciót. A rengeteg mikrofon által felvett információt muszáj újrakeverni, hiszen a természetes akusztikai tulajdonságok elvesznek."
„>>Márpedig mivel rögzített zene, az etalon az élő előadás lesz, tetszik nem tetszik.<<
Nem tetszik, nem értek egyet. Ez egy olyan >>dogma<<, ami ellen tiltakozom. " 🤣🤣🤣„A fotó jobb, mint az igazi. Meg kevesebb is. A fotó egy leképezése, nem annak, amit látsz, annak, amit a fotós láttatni szeretne. Hangsúlyoz, vág, keretez, túloz, vagy elhanyagol, elmos, fókuszál, vagy épp tűpontosan visszaadva ábrázol, mikor mi a fontos, és az unalmas hétköznapiból képes művészetet kreálni."
„Túlgondolkozás helyett megyek a fülem után, forrasztok, reszelek, fúrok, nyomtatok, aztán lehet hallgatni"
„Teljesen életszerű egy zenésznek mindentől elszigetelve egy visszhangmentes, fura akusztikájú helyen játszania játszania, ne adja ég fejhallgatóval kapva a többiek játékát."
„Nincs olyan, hogy ideális mikrofontávolság. Számomra ez jó pár méter és lehetőleg csak két mikrofont jelent, a modern felvételi technikáknál meg egy akusztikus gitárra is felraknak 3 mikrofont, és majd összekeverik. A közelmikrofonozás megteremtette a lehetőséget, hogy zenejátszásra alkalmatlan helyeken történjen zenei felvétel. A hangmérnök és zenei rendező pedig megkapta a hatalmat, hogy a saját elképzelései szerinti, többé-kevésbé természetellenes megszólalást kreáljon, amit a stúdióberendezések tovább erősítenek."
„Oda az élő kapcsolat zene és közönsége között, elveszik az előadás-jelleg, és a rögzítés pedig technikai újra alkotásba torkollik, ami sokkal többet vesz el, mint amennyit hozzáad."
„Szerintem oda is való, ha egyszer így tud eljutni a tömegekhez"
„Egy fotó da Vinciről ahogy festi, miközben a képben ott az ecsetmozdulat dinamikája, ott egy művészeti remekműről képeztél le valami egyedit más látásmódban."
-
letoltobeze
aktív tag
válasz letoltobeze #104234 üzenetére
Kérdés: ha mondjuk az akusztikus hangszeres zenében a hangosítás nélküli koncert az etalon, akkor az elektronikus zenében mi?
Egy régi élmény: tizenéves korom vége felé jelent meg Mike Oldfield „The Songs of Distant Earth" című albuma. Teljesen a hatása alá kerültem. Több százszor is meghallgattam egymás után és úgy éreztem hogy hihetetlen mélyen belemászik a lelkembe.
Se előtte se utána nem volt nekem ilyen egy más zenével sem...[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz letoltobeze #104235 üzenetére
Ahol nincs akkusztikus referencia, ott szerintem az alkotók elképzelése lesz a referencia, hogy ők hogy mit tartanak annak.
-
Ba cy lus
őstag
válasz letoltobeze #104235 üzenetére
Ha tetszés (szubjektív hangminőség) a kérdés, valóban mindenkinek igaza van. Ha objektív hangminőség, azaz hangzáshűség, úgy már nem.
-
emiki6
veterán
válasz letoltobeze #104234 üzenetére
Én már csak átugrom a vonatkozó hsz-eket, látszik, hogy nem tart sehova a beszélgetés. Bacy nyomására finomítottam a gondolataimon és azok megfogalmazásán, de ez hamar elérte az optimumot, se többet mondani, se hatni nem tudok már.
Mások részéről nem láttam finomodást (lehet csak figyelmetlen voltam), tehát nekik már kiforrott és berögzött véleményük van, azt elég egyszer elolvasni, unalmas újra meg újra. (ez igaz az én véleményemre is, azért sem ismétlem magam.)
Különben is elbeszélünk egymás mellett, nem sikerült szintetizálni semmit a tézisből és antitézisből, amibe szerintem bele is fáradtunk. Lehet, hogy nem is ugyanarról beszélünk, azért nem vezet sehova.
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
bitrograde
senior tag
válasz letoltobeze #104234 üzenetére
[quote]
Nekem az jött le, hogy mennyire másként gondolkodunk a zenéről a zenehallgatásról.
De azt állítani, hogy „nekem van igazam, meg „hogy te tévedsz, ő látja jól." Nem tudom, nekem kicsit szűklátókörűnek tűnik.
„Etalon", „hangminőség" kellenek ezek? Nem tudom, csak kérdezem.
Az jut eszembe, mikor középiskolában irodalom órán a tanár elrakatta velünk a tankönyvet, és nem arra volt kíváncsi, hogy egy versről mit mondanak az „okosok", hanem arra, hogy nekünk személy szerint mit jelent.
[/quote]
Nem a gondolkodással van a baj, és nem is azzal, hogy másképp. Hanem azzal - és nevezz hát szűklátókörűnek -, hogy van néhány alap, amit el kellene tudni fogadni ahhoz, hogy meg is tudjuk beszélni az eltérő elképzelésünket. Ehhez pedig ismeretekre lenne szükség, néhány sarokkőre a közös gondolkodáshoz.
Ha - példádat kölcsön véve - sutba dobjuk a tankönyvet, mert mit nekünk az "okosok" véleménye, akkor potencionálisan annak a tudásnak a lehetőségéről is lemondunk, amit az "okosok" abban felhalmoztak. Ami imponáló tanítási módszer lehet, csak éppen az eredménye szolipszisztikus: a versolvasó diák leginkább a saját - megengedem - verssel kapcsolatos érzéseiről és gondolatairól fog tudni beszámolni. Ha pedig azt gondolja, hogy amit ő érez, az egyenesen a vers jelentése, akkor affektív tévedésbe esik (Whimsatt-Beardsley 1949). Hogy ne így legyen, hanem a versről is kiderüljön valami, el kellene olvasni, nem csak a tankönyvet, de nagyon sok mindent még.
A mi esetünkben ez azt jelentette volna csupán, hogy a sarkos kijelentéseket tévőnek meg kellett volna állni egy utcazenész mellett, aki valamelyik Bach partitát bazseválja az aluljáróban, és aztán feltenni egy hasonló lemezt, és rájönni, milyen nehéz egyetlen hangszer hangjának, annak a gazdagságának a reprodukciója. Vagy a zongoráé, a cimbalomé, vagy horribile dictu, a szitáré. És hogy a reprodukció problémáját mennyire nem oldja meg a közelmikrofonozzuk-összekeverjük-osztjólesz-mermilyenszép elképzelése.
Minden más ez után jött volna.Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
-
emiki6
veterán
válasz letoltobeze #104235 üzenetére
Az elektronikus zenéhez egy jópofa "hogyan készült" videó:
IN THE STUDIO with Billain - Part 1 [Bad Taste Recordings]
Vagy ez már elektroakusztikus?
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
-NoVa-
addikt
válasz Ba cy lus #104237 üzenetére
Nincs objektív, érzékszerven keresztüli megélésről van szó. Ha nincs uniformizált ember, akkor nincs egységes jó. Sokféle hallójárat, fülforma, fejforma, basszusérzékeny, basshead, izé, komplex. Nekem nincs szaglásom, egyáltalán nem érzek semmit, mégsem mondom azt, hogy a parfümipar hülyeség, és zárják be a picsába, mert a másik véglet meg megél jó érzéseket azon az érzékszervén át. Aztán visszakanyarodva a hangra, migrénes pillanataimban a P1 lineáris, kis nyomatékú basszusánál többet nehezen viselek, máskor meg kialvatlanul kifejezetten jól esik a végtelen sok is. Csakis szubjektív hangminőség van, és csakis egyéni igények, amikhez mi nézőpontokat, irányokat, véleményeket, szempontokat adunk. Aztán a sok generált zajban néha születnek mások számára értékelhető gondolatok.
És akkor lehet töprengeni, hogy hatszögrács, vagy vonalas, négyzetes minta, mekkora sűrűséggel, mit nyomtassak a 400SE-re?
-
emiki6
veterán
válasz -NoVa- #104242 üzenetére
Bacy úgyis le fog rázni, hogy "az hangélmény, amiről te beszélsz, nem obdzsektív hangminőség".
Nyomtass rá olyat, mint az euridiche minimálon (és 3D-n?) van. Vagy valami hasonlót nem uniform, de forgásszimmetrikus mintát. Vagy méhsejtest.
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
stellaz
addikt
válasz -NoVa- #104242 üzenetére
Szerintem ennél egyszerűbb azért a dolog. Ha otthon hallgatsz egy akusztikus, vagy éppen koncert felvételt, akkor az mennyire idézi fel benned az előadásokon hallottakat. Ha nagyon, akkor az jó hanghűség, ha köszönő viszonyban sincsen, akkor meg nem. Ehhez persze sok élő előadást is meg kell hallgatni, hogy az ember ki tudja szűrni azokat a hatásokat, amikor éppen náthásan hallott valamit, vagy a hátsó sorban, az oszlop mögül.
És persze nem is kell, hogy tessen a dolog, mert könnyen lehet, hogy a koncert sem tetszett. Egy punkzenekar esetén is teljesen autentikus és hiteles, ha totál szarul szólal meg a felvételen is
Nálam egyébként működik valamennyire, hogy amit hallottam élőben is, egy ahhoz közelítő felvétel esetén kipótolja az agyam a hallottakat az emlékeimmel.
Állítólag (olvastam valami szakcikkben) a profi zenészeknek ezért sem annyira fontos a tuti felszerelés, mert ők ezt nagyban is tudják, hogy a hallottak csak támpontot adnak és a fejükben áll össze a zene.
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz -NoVa- #104242 üzenetére
"Csakis szubjektív hangminőség van, és csakis egyéni igények, amikhez mi nézőpontokat, irányokat, véleményeket, szempontokat adunk."
Ez a hozzáállás azért messzire visz. Én sem vagyok egy objektivitás-náci, sőt, de azt nem nehéz belátni, hogy vannak nagy torzítású, rossz frekimenettel rendelkező, rettenetes hangú eszközök, amik egyszerűen szarok, akárhogy polírozzuk őket. Pl. a laptopom fülhallgató kimenete ilyen, akkor is, ha egyébként egy korlátozott ismeretekkel rendelkező ember számára szubjektíve megfelelhet. Azt sem nehéz belátni, hogy pl. egy Nad HP50 hangja jobb, mint egy M30x-é, akkor is, ha Józsinak jobban tetszik az M30x, és egy Ananda jobb fejhallgató, mint egy HD559, akkor is, ha utóbbiról valaki szubjektív véleménye épp kedvezőbb. És persze vannak a nüanszok (jellemzően elektronikák között), amiről lehet nyugodtan vitatkozni: melyik a jobb, a Clear vagy az Arya (hasonló színvonal, más tuning), vagy pl. az SMSL SU9 vagy a Topping D70 (szintén hasonló nívó, emlékeim szerint még a hang is hasonlít)? Ott már belép az ízlés és a lánc többi elemével való összhang.
-
Ba cy lus
őstag
válasz emiki6 #104244 üzenetére
Mesélj, mitől lenne objektív hangminőség az, hogy kinek mi tetszik?
Persze nyilván az embernek is van mozgástere szubjektivitás és objektivitás között, de ehhez első körben tudni kell félretenni a "tetszést", ami bár nem könnyű, nem is lehetetlen (lásd Bodz itteni tevékenységét), és akkor legalább önmagához képest objektívabb tud lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz stellaz #104245 üzenetére
Na de ha kizárólag a koncertélmény lehet az "etalon", akkor hogy jöhet egyáltalán számításba a high-end fejhallgatós zenehallgatás?
Az előbbit a nézőtérről hallgatod (jó esetben középen ülve, a legjobb helyen), utóbbi meg a zenekar közepére "tesz le"? A hangszórós zenehallgatás alapvetően sokkal közelebb visz a "koncertélményhez".... Már ha ragaszkodunk hozzá, hogy azt kell otthon visszakapnunk.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
stellaz
addikt
válasz s4tch #104246 üzenetére
Ha nagyon elmegyünk a szubjektivitás felé, akkor a hangmérnök tulajdonképpen Chopin alá betehet egy reggie alapot, mert szubjektíve neki jobban tetszik
Erről jut eszembe a régi vicc:
Mit kérdeznek Jamaicán, ha elfogy a fű?
....
....
....
Mi ez a szar zene?Senki nem mondta, hogy attól, hogy másfajta élményt, mint egy koncert, még nem élvezhető a fejhallgató. Én is nagyon szeretem az enyéimet hallgatni, de nem keverem össze őket egy élő koncerttel. És a referencia pont nálam továbbra is az élő hangzás. Legutóbb pl Paár Julcsi - Pokolba című dalát kerestem meg, mert a MÜPA előterében hallottam és Paár Julcsi éneke és a nagybőgő úgy szólt, hogy lúdbőröztem tőle, olyan energiával szólt, hogy azt bármeddig hallgattam volna. Na ezt a felvételről csak nyomokban kapom meg fejesen, de amikor hallgatom mégis segít visszaidézni az előadáson hallottakat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
- Játszós PC , R5 5500 , RX 5700 XT , 16GB 3200MHz , 512GB NVME
- Új 2K Gamer PC Ryzen 9 5900X/RTX 3070 8Gb/Asus Tuf lap/M2 500Gb NVME/2x16Gb DDR4/750W 2Év gari
- ASUS VivoBook Pro 14 OLED Ryzen laptop RTX VGA-val
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen