- Starfield
- Xbox Series X|S
- Alkoholista nevelde
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Diablo IV
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- XGS24 - Befutott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
válasz Hugo85 #27497 üzenetére
Koszi, nagy nehezen sikerult vegul lerangatnom... de hiaba...
Egyszeruen nem tudok rajonni, hogy hol folyik be a viz. Az esetek 90%-ban ha a szelvedo also reszet, szelet locsolom, akkor bent megjelennek a vizcseppek, de neha van, hogy nem a szelvedore megy, es akkor is megy be pici viz... total kikeszit.
-
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #29246 üzenetére
Na haragudj de azért ebbe már bele kell, hogy szóljak.
Az már nagyon verte a lécet amikor azt írtad egy kis köbcentis motor nem forog többet mint egy majd dupla akkora köbcentis.
A fordulatszám az a váltóáttétel kérdése.
Van olyan 1.6 os ami alig forog 140nél meg olyan is ami 4500/5000körül pörög.
Cserében a hosszú áttételű váltóval nehezen indulsz el és lassan is gyorsul.A kicsi pörgős motorok meg megindulnak nagyon viszont hamar elfogy az erő.
A turbós motorok kis köbcenti magasabb turbónyomás nagy nyomaték nem a hosszú életre vannak tervezve, igazi fogyasztói társadalomnak szánt termékek.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #29257 üzenetére
A hosszú távú autópályás használat minden motornak jobb, mert ott van felépült olajnyomás, be van melegedve a motor és nem kopik úgy semmi. (kivéve időszakosan cserélendő forgó alkatrészek.)
Ebben eddig egyet értünk.De a tartósságban nem értünk egyet és a fordulatszám tartományban sem, ebben továbbra sem életképes számomra az agyon turbózott motor.
Ezekkel az autónak nevezett robogó motoros 4 kerekűekkel, nem lehet hosszú távra tervezni.
Nincs bennük anyag.
[link]
Ezen a fordulatszámon egy turbós autónál izzik a turbó, a büdős életbe nem fog elmenni 300000kilométert mit egy szívó.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #29269 üzenetére
Már van olyan 0.9 ami hajtókar csapággyal szervizben van.
Van olyan amelyiken konkrétan szétforogta magát a turbó, és van olyan is ahol
eltört a dugatyú gyűrű vagy valami bent a hengerfejben és szanaszét marta a hengerfalat.No és ezek nem mind clio 0.9 tce-k van közöttük év motorja ford is
Tegnap vezérlés csere közben pihenőidőben volt időm nézegetni a bent lévő kocsikat 14 autó volt a telepen abból 4 0.9 tce 2013-as és 2012 es ennyit a tartósságról.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
giigz
veterán
válasz Hugo85 #29307 üzenetére
Én is néztem a Brembo-t, ha nem olvasok utána tuti azt vettem volna, az a legszimpatikusabb márka, viszont mindenki azt írta 1-2 kivétellel, hogy ilyen kategóriában semmi köze az igazi Brembo-hoz... Árban ugyanennyi lett volna, de megkérdeztem a szerelőmet, és szerinte a Valeo lesz nekem a tökéletes választás...
(#29308) Sly189: Tanultam az esetből, inkább fizetek dupla munkadíjat, de most már a jó szerelőmhöz fogom vinni olajcsere kivételével mindig
-
rob210
Topikgazda
-
tresh
addikt
válasz Hugo85 #30392 üzenetére
És ez egy 14 éves Clio II, benzin. Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy miből tartanak fenn emberek mondjuk Audikat, BMW-ket
Ő ezt most nem veszem magamra
Csak érdekesség képen a te árad anyag oldalról a kovácséknál :
Zimmermann Fékdob - Zimmermann 470.1850.00/K 15 781 Ft(-30%) 11 047 Ft x 2 = 22094 Ft
Zimmermann Betét készlet 10990.101.2/KO 9 350 Ft (-46%) 5 049 Ft x2 =10098 FT
Febi kerékcsapágy készlet 5538 FE/SZ 6 957 Ft(-40%) 4 174 Ft x2 = 8348 Ft
Ez így nálam 40540 FT + legyne hozzá fékcső csere is 2-3k + meg munka díj max 15-20 k MAX 65K a műtét és drágán számoltam és minőséget.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #30437 üzenetére
A 16v-s motorokkal egyidejűleg lett kifejlesztve az 5W40 és 5W30
Tehát erről ne nyissunk vitát gyárilag az összes 16V-s motor 5W30 as ELF olajjal gurult ki a gyárból.Valahol az indexes fórumon is írják.
Egyébként meg nyugodtan használjon mindenki amit akar, de ha felére rövidíti vele a motor életét utána ne sírjon, hogy a szar francia eszi az olajat micsoda fos motor ez. Mert ha neked víz helyett mézet adnak te se leszel felhőtlenül boldog egy idő után.
Jelzem én még a 8V-esembe is 5W40 et tettem, időnként.
Árban van vagy 2000.- eltérés szerintem ezen nem éri meg spórolni.Konkrét szabványt kértél :
ACEA A5/B5
API SL CF
RENAULT RN0700A 10W40 Csak ACEA A3/B4 et tud!!!
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Hugo85
aktív tag
válasz Hugo85 #30447 üzenetére
Kis olvasnivaló az ACEA szabványról, a lényeg, hogy 2002-ben vezették be az A5 és B5 és 2004-ben az A5/B5 szabványt, de biztosan ezzel jött ki a gyárból illetve az ELF olajok igen jelentős része nem tudja, viszkozitás ide vagy oda. Arról nem is beszélve, hogy ezek már kifejezetten Longlife olajok...
Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy egyrészt a viszkozitás önmagában nem jár egyértelműen kéz a kézben a szabványokkal és megfelelőséggel, illetve, hogy nem kellene a frászt hozni az emberekre félinformációk alapján, főleg nem olyannal, hogy tönkre fog menni a motorjuk.
Még mielőtt belemagyaráznál valamit, dolgok amiket nem állítottam egyszer sem:
1. Természetesen egy 5w30 olaj jobb a motornak két okból is, jobb hidegindítás/hidegben indítás és kedvezőbb fogyasztás. (amúgy egy nagyon kihegyezett motorba vagy folyamatos üvegelés mellé nem jó a melegoldali viszkozitás miatt)
2. Amely olajat Ő rakta az autójába nem felel meg 100%-osan, de főként nem a viszkozitás, hanem az RN0700 tanúsítvány hiánya miatt. Ettől persze jó eséllyel nem lesz baja tőle egy csereperiódus alatt.Nem kötekszem, de azért
egy kicsittúl fekete-fehér az álláspontod ebben az olaj témában (is).[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #30448 üzenetére
No comment, nekem 5w30 van benne ez a gyári előírás.
Az idő meg majd igazol.Mint írtam mindenki azt locsol a kocsijába amit akar, de utána ne a renaultot szídja, mert nem a mérnök volt a hülye leírta mi kell bele!
Ebben igazad van nekem a kocsi terén fekete és fehér megoldás van ezzel nem is vitatkozom.
Fehér a jó megoldás és fekete az összes többi.Renault power
-
Savanya
addikt
válasz Hugo85 #30437 üzenetére
Bizony hogy teljesíti és egy " kopottabb " motorba tökéletes a 10W/40 . Főleg azért mert kicsi sűrűbb is .
Meleg nyár lesz és akkor teljesen mindegy melyiknek jobb a hidegindítása , de ilyen 30 fok feletti nyár ami várható nem vennék / 30-as olajat . Kicsit a kánikulában túl folyóssá válik ami majd a 35 fok fölött lesz probléma .
Mobilszámom: 70-516-8068
-
tresh
addikt
válasz Hugo85 #33727 üzenetére
5-6k / db a normál ára az reális ha tényleg jó munkát akarsz amúgy vannak házi módszerek is.
Igazából 3féle megoldás van:
1. polír+védőfólia (jobb mint a lakk szerintem)
2. te megcsinálod nem lesz olyan profi de sokat javul
3. depo utángyártott lámpát veszel bele +rá fólia -
-
mycso
Topikgazda
válasz Hugo85 #33727 üzenetére
Az a baj, hogy ha sz@r izzó volt benne, akkor belülről opálosodik be, azt me ugye nem tudják polírozni (max. ha szétszedhető lenne a lámpa).
A másik baj, hogy lehetséges a vetítőlencse is már feladta a harcot (szokásuk megfáradni, főleg a nem megfelelő izzótól), akkor meg egyértelműen egy másik lámpát van értelme venni.Én nemrég játszottam el ezt, én lámpát vettem, bár használtat, de jó állapotút.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-=Tiger=-
tag
válasz Hugo85 #33725 üzenetére
Szüleim Thaliájába (2003) raktam be 1-2 éve utángyártottat, mert az évek alatt a gyári nagyon csúnyán megkopott.
Előtte én is megpolíroztattam 1-2x a fényezőmnél, de mindig visszamattult és csak csúnyább lett. Végül a két gyatyára mentet, de ugyanakkor szerkezetlieg tökéletes állapotban lévőt eladtam egy tizesért (2db)Kecskeméten mikor háztűznézőben voltam. ( mert ugye a kellemeset a hasznossal )
Nyílván ez is kopik egy fólia biztosan sokat dobott volna az élettartamán. (bár én erről most hallottam először, de ettől még biztos jó)
Szerintem vállalható, de ha gondolod csinálok majd róluk képet, hogy milyen állapotban vannak.
-
-=Tiger=-
tag
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #33883 üzenetére
Mint írtam a fúvókáknál.
Közvetlen a motorháztetőnél a fúvóka után ahogy a nyomás abbamarad ugye amikor megszűnik a spricc.Szerinted hogy bizonyítaná be hogy az okozta?
Mondhatja a gyártó, hogy nem engedte le a nyárit rendesen és a két szer keveréke okozta vagy akármit.
Mire abból kártérítés lenne egyszerűbb volt lefóliáztatni a motorháztetőt mint pereskedni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #34493 üzenetére
Igen van trükkje ne a szervó szivattyút okold a hangért.
Ez nem szervó szivattyú.
Hanem az okos szerelők hozzáértése volt.
Az ékszíjat legyél szíves kicserélni egy odavaló ékszíjra.
Ha ez meg volt, mert valami ilyesmit is írtál, akkor szépen kezd el meghallgatni, hogy honnan jön a tücsök.
Ehhez semmi más nem kell mint egy hosszú szárú csavarhúzó, vagy egy fém pálca.Ráteszed szépen egyesével mindenhova a csavarhúzó végét rászorítod a füled és hallani fogod felerősödve, hogy honnan jön a hang.
A szervó szivattyút kizárnám főleg ha be is xadoztad, mert ugyan te azt írtad szart se ér, de nekem már 4 kocsiban hozta vissza a döglött szervót.
Ahol én magam mondtam azt, hogy hát ez necces csereérett de próbáljuk meg a xadot és azóta 34.000kilométert ment a kocsi a valóban döglött szervóval.
Renault power
-
mycso
Topikgazda
válasz Hugo85 #34499 üzenetére
Én is a főtengely szíjtárcsára tippeltem volna, de írtad, hogy azt cseréltétek, így ötletem nincsen.
Az tud jókat csinálni, mert az is ilyen "kéttömegű sz@r" gumi-fém, bár az inkább zörögni tud, ha megadja magát.
Egyébként látom pesti vagy, keresd fel Maglódon Zoltánt, valószínűleg pik-pak megmondja, hogy mi okozza, csak az időpont egyeztetés nehézkes, mert rengeteg melója van.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #34498 üzenetére
Nem csak a szervó marad.
A szíjtárcsákat át kell nézni, mert azok is kopnak, nekem pl. a főtengej ékszíj tárcsám volt kikopva, cseréltem és a régi szíjjal is rögtön kusba lett, de azért cseréltem a szíjat is 2 hét múlva.Magyarán át kell nézni a dolgokat.
A szervóról vedd le a szíjat és forgasd meg rögtön kiderül szorul-e.
Egyébként meg, ha a szervó szorul azt meg fogod hallani a csavarhúzóval, mert csúnya morgó hangja lesz.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Toobee
veterán
válasz Hugo85 #34568 üzenetére
4 emberrel, csomagokkal gyengén muzsikál az 1.4, egyedül viszont nagyon fürge. Tegnap volt céges buli, úgyhogy Bp-ről az 1-esen mentem le, késésben voltam, alá is raktam az ujjam az üzemanyag szintjelzőnek, elkapta a gravitáció. 5 ezer körül elváltva elég haladós a kicsike.
https://barbieripnk.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen