-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
Sziasztok!:
Hamarosan hozzájutunk egy 2013 július havi grand scenichez, 1.6 dci motorral.
Ismert előélettel, 95 ezer km-rel. A szervizekről már megnéztem az összes számlát.
Pl olajcserék kb 20 ezer km-enként voltak.Ez lesz az első ekkora és dízel autónk.
Naponta 10-11 km-re oda és vissza használnánk. Aztán nyilván hétvégente lennének hosszab utak, meg évente párszor több 100 km-es utak is.
Mire kell figyelni ilyen használat mellett dízelmotornál? Tudom lassaban melegszik be a motor. És a motort akkor nevezzük üzemmelegnek, ha az olaj is meleg (mondjuk ez honnan derül ki, mikor éri el ezt a hőfokot, azt nem tudom). Melegíteni, vezetni hogy kell a hidegindítás után?
Részecskeszűrő eltömődhet hamar? Kokszolódhat az EGR?Arra gondoltam, hogy megnézetem egy szakival, hogy milyen állapotban van a motor most, pl van-e kokszolódás, turbó és a kettőstömegű lendkerék milyen állapotban van..
Aztán az olajcseréket 10 ezer km-enként tervezem innentől.Egyébként tudom, hogy városba nem való dízelmotor. De ez most így alakult.
Vagy adjuk is el egyből kb? -
polonic
félisten
válasz molnarpeter #55349 üzenetére
Nem az, nem ALD. Renault márkakereskedésbe vitték, már csak a garancia miatt is, Fótra.
A számlák alapján én úgy látom megvolt minden. De majd megnézem mégegyszer, ha már nálunk lesz.
Még fékolajat is cseréltek, ami nem jellemző. Legalábbis én nem nagyon találkoztam ezzel, csak ha külön kértem. 4 év/100 ezer km gari volt rá.
Mi a DPF figyelésére alkalmas eszköz? Na meg a talán pár évet kibír hogy értsem? -
polonic
félisten
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Egyébként nem hosszú távra tervezünk vele, max 2 év.
Addig jó lenne, ha kibírná.Egy megbízható szerelőt tudnátok mondani nekem Budapesten és vonzáskörzetében?
Aki nagyon ért a renault-hoz és a fentebb említett dolgokat még tudja nézni? -
polonic
félisten
Ez a myrenault fiók mit is tud tulajdonképpen?
-
polonic
félisten
2013-as grand scenicnél vannak ismert problémák, amik majd előjöhetnek?
-
polonic
félisten
A start-stop rendszerről mi a véleményetek? Mennyire intelligensek ezek?
Ha beindítom a motort, az első pirosnál üresben leállítja a motort, ahogy kell vagy hagyja melegedni egy kicsit. Vagy mondjuk autópályán. autópálya tempó után kiállok pihenés, locsolás céljából, megállok, kirakom üresbe, egyből leállítja a motort?
Mert ha igen, ez lenne az első dolog, amit kiiktatnék. Lehet egyáltalán?
[ Szerkesztve ]
-
-
polonic
félisten
A xenon izzók mennyi ideig bírják? Bocs a tudatlanságért, eddig még nem volt ilyen autóm, meg nem is ismerem a xenonos izzókat.
Azt látom, hogy az izzók baromi drágák. Lehet ezt otthon saját magamnak cserélni vagy szervíz kell hozzá?
(#55792) Gombinyó
Köszi!
-
polonic
félisten
Na akkor én nem tudom, milyen lesz a grand scenicben az 1.6 dci.
Mondjuk a mostani 1.2-es 8 szelepes puntohoz képest biztos rakéta. -
polonic
félisten
Azt tudjátok, hogy 2013-as grand scenic dynamique felszereltséghez jár a xenon?
Ha nem, akkor milyen izzókkal szerelték őket? -
polonic
félisten
Ha már szóba került az olaj, akkor én is kérdeznék.
1.6 dci-be a gyári elf-en (ez melyik is konkrétan), milyen olajok mehetnek bele? Melyik minősítést kell nézni? -
polonic
félisten
Megvan a grand scénic. Kb 50 km-t mentem vele.
Elsőre azt mondom, hogy k...a jó. Nem volt még ilyen komoly autóm és nem is vezettem még.
Ez a renault nem az a renault, mint aminek én hallottam. Belseje tök szuper, puha anyagok, bőr, na meg a tárolórekeszek.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz rob210 #56175 üzenetére
Köszönöm!
Legelőször furcsa volt, hogy milyen puhán kell vezetni. Le is fulladtam vele háromszor. És ilyenkor tök jó, hogy a start stop rendszer beindítja egyből a motort.
De aztán ráéreztem és most már tetszik nagyon. A váltója is tök jól pakolgatnak. Alig várom, hogy újra menjek vele.A szerelhetőség és pozitív. Ez mondjuk nem feltétlen nekem.
[ Szerkesztve ]
-
-
polonic
félisten
Egyébként olajfogyasztás jellemző erre az 1.6 dci-re?
-
polonic
félisten
válasz forceberg #56236 üzenetére
Igazolt az előélet, azért is vágtunk bele ebbe.
105600 pár km van most benne. vagy 200-at már én pakoltam bele
Céges autó volt, a használója sajátjaként bánt vele, gondos gazdája volt. Ismerjük is az illetőt. Asszonykám annál a cégnél dolgozik, kis cég, nem multi. Végig márkaszervízben szervizelt autó. Számlákat a szervízről le is fénymásoltam, amikor kb 2 hónapja kiderült, hogy jön az autó. Viszont most nem találom rohadtul. El nem tudom képzelni, hova hánytam el őket. Most majd el kell kérnem azokat megint.
Úgyhogy nem emlékszem pontosan, hogy az utolsó szervíz hány km-nél volt. 9-essel kezdődő, ennyi ami megmaradt. Arra emlékszem 2017 július táján volt. És szerencsétlenségemre az utolsó bejegyzést meg a szervízkönyvből kihagyták. Ezt is pótoltatom majd. Arra is emlékszem, hogy az elf fulltech fe olajat töltöttek bele. Ilyet vettem most egyébként és ezzel töltöttem fel, 8 decit öntöttem bele. Most felénél feljebb van.Úgy csináltam az ellenőrzést egyébként, ahogy írtad.
Természetesen jön hamarosan az olajcsere. És onnantól kezdve én 10-15 ezrenként cserélem.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz forceberg #56240 üzenetére
Én is ettől tartottam, hogy 30 ezrenként viszik cserére. De olyan 23 ezrenként volt, ahogy nézem. Kivéve ugye az utolsót nem tudom.
Mondjuk az a 23 ezer sem feltétlen jó. De azért mégis csak jobb a 30 ezernél.Mondjuk a garancia miatt vitték ugye márkaszervizbe mindig. Egyébként 100 ezer km/5 év volt rá.
Meglesz a csere rövid időn belül.
Köszi! -
polonic
félisten
Nem hiszem el, hogy mennyire peches vagyok.
Van egy parkoló. Farral beállás előtt megnéztem direkt, hogy leér-e a lökös alja. Nem ért le, beparkoltam. Legközelebb, amikor ketten beültek hátra, még mondtam is, várjatok egy kicsit, előregurulok egy fél métert, nehogy leérjen, ha beültök.
Mai parkoláskor ugyanabba a parkolóba, de kb 3 méterrel arréb, hátul nem ült senki, leért és felakadt a bal oldalon a lökös alja.
Komolyan ezt nem hiszem el, hogy ott mennyivel magasabb a padka.Na most az van, hogy lifeg ez a valami ott:
Nem tudom képről mennyire látszik. Most csak ilyen van egyelőre. Ki lehet ezt cserélni. Minek hívják ezt? Mennyibe kerülhet? Vagy szedjem le valahogy?
Annyire felidegel az ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
-
polonic
félisten
Egyébként valahogy jelzi az autó, hogy ha regenerálja a részecskeszűrőt? Vagy ha nem, akkor valami bármi jelből észre lehet venni?
-
polonic
félisten
válasz rob210 #56320 üzenetére
Azon átsiklottam. Utánanézek.
Akkor figyelem majd a pillanatnyi fogyasztásmérőt.Egyébként sikerült visszapattintani azt a lifegő valamit. Nem kellett semmit venni hozzá. Csak a dzsuvától nem látszódott már, ami tartja. Az lazult meg.
A másik dologgal kapcsolatban pedig a motortérben én nem láttam olajnyomokat.
Köszi az eddigieket!
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #56327 üzenetére
És ezt milyen apropóból csinálná?
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #56329 üzenetére
Ezt nem gondoltam volna
De, hogy már leírtad, logikus.És ezt hogy tudnám kideríteni, hogy itt így van-e? Lehet, megint olyat kérdezek, ami evidens. De most nincs ötletem.
-
polonic
félisten
Az ajtóknál a gumik ápolására mit ajánlotok?
Olvastam már glicerinről és szilikonról is. Én eddig az utóbbit használtam.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Ha már szóba került az akksi én is kérdeznék.
A start-stop rendszerrel ellátott autókban lévő AGM akksik meddig bírják? Most júliusban lesz 5 éves az autó és a gyári akksi van még benne. Mikor kezdjek el gyűjteni egy újra? -
polonic
félisten
Az miért van, hogy a start stop rendszer sima álláskor is visszaindítja a motort. Eddig csak ugye az volt, hogy ha benyomtam a kuplungot, akkor indított vissza.
Most álltam a pirosnál, váltó üresben, kuplunghoz hozzá sem értem és beröffent. -
polonic
félisten
válasz rob210 #56532 üzenetére
Logikus, amit írsz.
Nem nagyon szoktam használni egyébként, azért a dízelmotort ne állítgassa le nekem.Ezeket az AGM akkukat lehet tölteni? Egy BANNER CHARGER POWERTOOL 3600 töltőm van.
Meg ha leszedem a sarukat, akkor itt újra kell programozni vagy tanítani bármit az autónak?
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz Gombinyó #56551 üzenetére
Főleg egy dízelmotornál. A lendkereknek nem használ.
Akkor ez képes úgy leállítani simán, hogy a motor még nem is meleg. A hűtővíznél egy csik alig jelenik meg de már leállítja. Hol van még ilyenkor az üzemmeleg állapot.
Egy dolog jó benne. Ha lefullad a motor, akkor visszaindítja egyből. Ha ki van kacsolva akkor ez nincs. De hát ennyi baj legyen.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #56575 üzenetére
Szerintem nem. Mert ha kézzel iktatom ki, akkor sem indítja vissza fulladás után.
-
polonic
félisten
Mi történhetett?
A rádión váltottam az egyik előre beállított csatornáról egy másik beállítottra. Aztán elhallgatott. Hiába kapcsolgattam az állomások között. Hiába kerestettem új állomást. Akkor tálalt, ki is írta az adatokat. De továbbra is néma kuss. Ki bekapcs nem használt.
Leállítottam az autót, majd következő indításnál szolt a rádió.Ez mi lehetett? Elektronikai zavar? Kezdjek izgulni?
-
polonic
félisten
Köszi a választ mindenkinek.
Megnézem majd ezt a mute gombot is.
Azóta egyébként nem csinálta még.Sw lehet frissíteni a rádión? Ha már azt is kiirja, hogy a SW verzió milyen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házimozi belépő szinten
- Óra topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Futás, futópályák
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen