Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vrob #56 üzenetére

    Ezt az apple szokásos woke bullshit PR-ja ellenére nem apunak találták ki, hanem javarészt tartalomkészítőknek.
    Pl. bemész az ingatlanoshoz és végignézed a kínálatot úgy, hogy bejárhatod a lakásokat. Vagy a lakberendező körbevezet az üres házban a headsettel a fejeden és válogathatsz a konyhabútorok között úgy, hogy élőben látod a falon.
    Aki kreatív műfajban dolgozik fel sem tudja fogni, hogy a klienseknek mennyire nincs vizuális képzelőerejük.
    Egyszer besegítettem egy építész haveromnak, egy tér átépítése volt a feladat és az építész programban nem tudtak vizet rakni a szökőkútba, de a kerületi önkormányzaton csak akkor ment át a beruházás, ha a bizottsági tagok látják a szökőkutat működés közben a renderelt videón. Mert odaképzelni nem tudták.
    Kb. fél napos munka volt, de bármennyit kifizettek volna, mert ezen múlt a megrendelés.
    Na most képzeld el, ha a képviselőknek kiosztod a headseteket, kimennek a térre és ott látják maguk előtt, hogy milyen lesz az átalakítás.
    Ha milliárdos megrendelések múlnak rajta, akkor a hardver ára aprópénz.
    Ha tehát az Apple stabil fejlesztő környezetet és normális terméktámogatást rak a VP mögé, akkor ezen az áron is simán sikertermék lehet belőle.
    Az összes többi "apuci 3d videózza a családot", meg "facetime videókkal pakolom tele a szobát" csak parasztvakítás volt a prezentáción, hogy az átlaguser is megértse, hogy mi egyáltalán az AR, de közben a célközönség pontosan tudja, hogy ha a családot lehet 3D videózni vele, akkor az építési területet is, és ha a facetime működik rajta 3d emojikkal meg minden, akkor jó eséllyel a teljes Apple fejlesztői ökoszisztéma is rendelkezésre fog állni. És ez a lényeg.

    [ Szerkesztve ]

  • Crus

    őstag

    válasz vrob #93 üzenetére

    Nem akarsz ilyenben dolgozni. Senki nem akar. A legjobb minőség és kényelem combo mellett is kényelmetlen ezeket viselni. Ha egy sima szemüveg mérete és súlya lesz, akkor lesz igazi áttörés, addig ez csak +1 a VR/AR cuccok tömege között.
    Igen, a szemkövetés vitán felül áll, hogy hasznos, ha nem olyan ostoba módon van elsütve, mint a Sony-nál, ahol a fresnel lencsét kombinálták vele.

    Az árazás szerintem is a legnagyobb baj, de rögtön utána ott van a száraz tény, hogy erre nincs semmi. Ami lesz, azt meg kell írni, át kell fordítani az apple rendszerére, miközben a konkurensek mindent is futtatnak keresztbe-kasul. Ezért se látom én ebbe a consumer réteget sehol.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • cucka

    addikt

    válasz vrob #133 üzenetére

    Ugye egyikünk se tudta ezt kipróbálni, internetes beszámolók vannak csak, lelkes újságírók/influencerek véleményével. Amiben szerintem erős/újító:
    - Gesztusvezérlés, amit nagyon nehéz jól megcsinálni, de a beszámolók szerint sikerült nekik
    - 1st party hardver, direkt erre tervezett chip-el, ez hatalmas előny lesz hosszú távon
    - A user arcának beszkennelése és abból avatar készítése. Nem tudom, mennyire lesz népszerű, de mindenképp innovatív.
    - Fullos szoftveres támogatás, xcode-ban meglévő, fejlesztők által jól ismert eszközökkel lehet rá fejleszteni

    Plusz az Apple elég tőkeerős cég, apple tv-re készítenek saját tartalmat, vannak sportközvetítés licenszeik. Szóval ha ők beleállnak teljes gőzzel, akkor lesz kifejezetten erre a búvárszemüvegre tartalom.

    Például megnézni egy meccset vagy koncertet VR-ban, mint ha a nézőtéren ülnék, azért szívesen fizetnék. De egy kifejezetten erre az eszközre gyártott film/sorozat is nagy dobás lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vrob #134 üzenetére

    Valóban, a cikk nem mazsolázgat, veled szemben, aki teljesen ignoráltad a pozitív meglátásait, illetve néhány dolgot szerintem félreértesz.

    "a kép fakó, illetve halovány AR-re, vagyis a való világ szimulálására"

    Valójában ezt írta:

    "When you’re turned all the way to passthrough, you see what you’d see if you weren’t wearing Vision Pro at all—albeit a bit darker and with just the slightest bit of softness."

    Tehát a valósághoz képest kicsit sötétebb és szoftosabb a kamerákból közvetített kép, de azt sehol sem írta, hogy ne lenne alkalmas AR-re.

    Összességében elégedett volt a display minőségével is, a PSVR2-t használta etalonként, mert azé tetszett neki az összes HMD közül eddig a legjobban, erre azt írta:
    "The Vision Pro is more akin to the PSVR2 than any of the others. As far as I could tell, it was maybe even better."

    A 3D mozival kapcsolatban csak annyit írt, hogy ő személyesen nem nagy rajongója a műfajnak és szívesen kipróbálta volna normál 2D mozival is, csak a demó során nem volt rá lehetősége, de azt nagyon nem azt írta, hogy 3D mozizásra ne lenne alkalmas a cucc.

    "I watched a snippet of a 3D movie (Avatar: The Way of Water) in the TV app. The movie was neat, but I’ve always felt 3D movies look a little weird, and I wish Apple would have shown a 2D movie instead so I could have assessed the picture quality compared to a real 4K HDR TV."

    Más tesztelők amúgy külön kiemelték, hogy az Avatar 3D hatása mennyivel jobban működött, mint mozivásznon.

    A hangról valóban nem írt, de miért következne belőle, hogy akkor az nem is lehet jó?

    "46 kamera ehhez kevés lesz. Végtelen kellene belőle, hogy ne hányás legyen a vége."

    Ha a hányás alatt a motion sicknesst érted, akkor ahhoz a kamerák számának semmi köze, mivel ha a kamera pozíció fix, akkor motion sickness sincs, mivel az a vizuálisan érzékelt és a valós gyorsulás közötti különbségből adódik.
    A kamerák száma első sorban annak a "buboréknak" a nagyságát befolyásolja, amiben a fejedet szabadon mozgathatod, illetve mivel a kameraképek között interpolálnak a kép minőségét (több forrás = szebb eredmény).
    Ha a hányást a képminőségre érted, akkor szerintem nézd meg a steamen a google demót, szerintem nincs vele gond.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vrob #149 üzenetére

    A tesztelő nem írt a hangról. Se pro, se kontra. Más tesztelők írtak róla és egyik sem szólta le.

    A lightfield lehet hogy zsákutca, de a kérdés az volt, hogy mi kell ahhoz, hogy egy meccset VR-ben nézz. Márpedig a 3DOF megoldások nem elegendőek.

Új hozzászólás Aktív témák