-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #16715 üzenetére
Buktató: ütvecsavarozó (vagy légkulcs) nélkül ne is állj neki.
huszi.gyb: jó tanács? Szakadt mérővezetékkel ne mérj ellenállást.
ON: előkészültem az olajcserére, lecsapattam a blokkot a mosóval,
meg egy olajleeresztő kannát vettem (megint). Ez a kis K2 a felniről
is szépen lehozta a mocskot, ha már ott jártam, csak pofánspriccel.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz FeniX- #16715 üzenetére
Hogy neked is válaszoljak (felkeltett a k.rva macska...)
Ahogy DigitXT is mondá: rögzítő célszerszámok, vagy ütvecsavarozó nélkül ne kezdj neki. Ütvecsavarozó ajánlott, mert a debilek által megtépett csavarokat is le tudod ütni vele.
Hátsó dekli alatt lényegében két nagyobbacska csavar lakik, egyik a variátort a másik a kuplungot fogja. (300-ason 14 és 17-es) Mindkettőt le kell szedni, úgy tudod lehúzni a variátort és a kuplungot is.
Összerakás kicsit nehézkesebb, de értelemszerűen ugyanaz mint a szétszedés fordított sorrendben, arra figyelj, hogy a variátor külső fanplate-jét (van erre magyar szó?) ne féloldalasan kapasd rá.
-
Burt1793
veterán
válasz FeniX- #17232 üzenetére
Persze, simán elég lehet a 150-es is, nagyobb inkább folyamatos 100 körüli tempóhoz kellhet, városban nincs olyan nagy különbség. Sőt, én általában félgáznál kevesebbet húzok.
Ma - ugye péntek van... - kómásan jöttem hazafelé 5 körül, Alkotáson. Indulok a pirosnál félgázzal, szokásosan lemaradnak az autók ahogy szoktak, de meghallok egy suhanó hangot, oldalra nézek, látom, hogy bőven gyorsabban elmegy egy bmw i3. Na ezt fullgázzal se értem volna utol. Na jó, a Széll Kálmánon beállt a dugóba...
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #17264 üzenetére
Finoman fogalmazva nem egy nagy elmeny, legalabbis a Vino kicsi,vekony kerekeivel.
Ritkan van, hogy azzal maszkalok, de akkor annyira azert nincs vele problemam mert nem annyira gazos utakon megyek vele(Andrassy-Lanchid-Bem rakpart).
De problemasabb, szarabb utakon tuti nem birnam hosszutavon. -
csongi
Topikgazda
válasz FeniX- #17264 üzenetére
Ha 16-os kerekekkel szenvedsz, akkor futomu, es gumi problemak is lehetnek.
15/14en szenvedtem, miutan a telok rendbe lettek rakva, a szenvedes megszunt.
Persze Michelin gumikon.
Kerdezt Digit, nala is mekkora valtozast hozott ..
A hossziranyu barazdakkal nem lehet mit kezdeni, azokkal ugyeskedni kell.
12 col alatt, mar igen csak jo aszfalt kell az elvezetes robogashoz sajnos -
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #17310 üzenetére
Nem tudok ilyenrol, de en sem tartom tul jo megoldasnak.
Ha az alufelnibol van kialakitva a dob kopofelulete, akkor abba szerintem normalisan, biztonsagosan nem lehet perselyt rakni. Kulonbozo femek kulonbozokeppen tagulnak ho hatasara, kitudja mikor/hogy forogna el a persely egy fekezeskor.
A perselyt illetve felnit megfurni es egyashoz rogziteni szinten necces.Ha a helyedben lennek, akkor ha mas nem, olasz eBay-rol 15-20 korul vennek egy bontott felnit amin meg keprol is latszodik, hogy van anyag a belso kopofeluleten. Marmint abban az esetben ha itthon nem talalsz normalis bontottat.
Nyilvan a gyari majd 80k-s ar nekem se tetszene, szoval ez maradna utoljara. -
kcsa
veterán
válasz FeniX- #17310 üzenetére
Itt is új kereket javasolnak a delikvensnek...
Valószínűleg nem lesz más megoldás.
Szerk. : ha TÉNYLEG kopott, mert írnak valami egyéb human errorról is csak nincs erőm értelmezni, fogászati váróban
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz FeniX- #17310 üzenetére
Max. úgy tudom elképzelni az egész mutatványt, ha legalább 2-3 helyen plusz fém csappal rögzítek a perselyt. Így talán nincs meg az az esélye, h egy tartós fékezéstől (hőtől), vagy idővel elordul az egész, ezzel megszűnve a teljes fékerő.
Keress egy fémipar műhelyt, vidd el kereket meg a 2 új fékbetétet és az alapján szerintem megoldják. De tényleg fontos, h csappal mindenképpen rögzíttesd. Feltéve ha tudnak olyan anyagvastagsággal dolgozni a perselynél, ami elbírja a csapokat. Vagy max esztergálnak le a dobbetétből, persze csak ha engedi az is.Egyértelműen budget megoldás a Honda részéről, sőt, már maga a dobfék is az, de h ennyire genyón oldották meg, az tényleg gáz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
Topikgazda
válasz FeniX- #17310 üzenetére
Letezik femfelhordasos technologia, Vezermu tengely stb alkalmazzak, de hogy alumininal lehet e nem tudom.
Mi Ir a service manual? mi a maximalis atmero amit meg lehet?
Attol, hogy kikopott, meg lehet egy garnitura feket elbir. Csak ehhez a dobhoz kell meretezni a betet vastagsagat.De ezt egy fekekkel foglalkozo szakember megmondja, van e benne ennyi tartalek. -
kcsa
veterán
válasz FeniX- #17318 üzenetére
Olvasd végig amit linkeltem, ott pontos méreteket is megadták, illetve írtak valami bowden (ha jól olvastam, de most nem állok neki még egyszer) elvezetési parákról is.
Ha a belső méret stimmel (nyilván nem colstokkal mérve) akkor érdemes lenne máshol keresni a problémát. Mivel ez ingyen van, a felni meg nem, ezzel kezdeném
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz FeniX- #17340 üzenetére
A H4 az 55/60w. Ezt szoktak felfele strofolni hogy noveljek a fenyerot. Amik motorokba hamarabb kiegnek, a feszultseg ingadozas es a nagyobb razkodas miatt. Nem tudok kulon motoros izzorol.
A 35/35w az sh1 foglalat, ebbe bele lehwt tenni a H4 izzot, de se a kabelekenek se a foncsornak nem tesz jot az emelkedett wattszam.Teazkop: Az gaz, nem kicsit Mielott teleszkopot cserelsz, nezesd at a vazat, es a blokk rogzitesi pontokat.
Ha szerencsed van, csak a szilentek roaazak, de abba az estebe logni kellene a hatuljanak.
Irdatlan rossz lehet igy menni vele. Legalabb egy nyomon fut a ket a kerek? -
runner 125
nagyúr
válasz FeniX- #17342 üzenetére
Az, ha a blokk valóban el van fordulva és nem vázcsavart a robogó, 99%-ban a blokk felfüggesztésnél kell keresni a hiba okát. Szilentek, perselyek elkophatnak, törhetnek és attól állhat így a blokk. Hisz az egyenességért ezek felelnek (elengedett krománnyal egyenesen fut?).
A 2 rugóstagnak oldaltartó szerepe nulla, sőt, mivel most már minden bizonnyal van, ezért kezd tönkremenni mindkettő.
Oldalirányba nézted h mennyi mozog a blokk? Menetközben ha berugózik nem jönnek furca hangok?"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
Topikgazda
válasz FeniX- #17342 üzenetére
Kozepallvanyon rangasd oldalra a hatso kereket, csak ne rantsd le allvanyrol
Ha log akkor valszeg szilent.
Teleszkop, erzetre csillapit.... Nehez elmagyarazni, de vedd le allvanyrol,
mozgasd be a hatuljat fel-le, ha a masodik lenyomasnal, ugymond felveszi a nyomas ritmusat, akkor nehezek az egesz.
Folyamatosan ellen kell dolgoznia te nyomasi ritmusodnak, barmikor hagyod abba, azonnal egyszeri alkalommal alap helyzetbe kell allnia. De amelyikbol folyik az olaj, mar eleve nem lehet jo.
RMS telszkop par kb elfogadhato arban van. De valaszthatsz Mas telszkopot is, de jol jard korbe dolgot nehogy egy tulmeretes legyen a vege. Tulmeretes alatt a teleszkop erossegere gondolok.[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
válasz FeniX- #17403 üzenetére
Nekem nem twingo van, de "örülök", hogy megszólalásig ugyanez a baj. Kymco People 250, karbis 2005-s.
Nálam is ez volt a szerelőnél, fél óráig járkáltam a háza előtt, mire előjött a probléma. Becsöngetek, kiért 2 perc alatt, addigra elmúlt
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #17569 üzenetére
Na, mindjárt nem relé. Mintha megszorulna? Egyrészt gyengélkedés, másrészt
pech, hogy "pont úgy" állt meg a főtengely... A "gyengélkedés" azok miatt lehet,
amit írtam. Nem jó testelés pl.: relé- ill. kapcsolóhibánál nem tud "félig jó" lenni.Ui: ha azt sem tudod, hol található, hiába veszel (használtan) egy indítómotort.
A cseréje ezeknek jellemzően nem olyan egyszerű, hogy csavar ki, meg vissza.
Most ezért nem fogsz szeretni, de a távszerelés nem megy. Meg kéne csinálni
a diagnosztikai lépéseket, uis MIND sokkal egyszerűbb, mint kivenni az indítót.Ha semmi sem segít, és kivetted, akkor jöhet képbe a szétszedése / szénkefék,
és akkor lehetne egyszerűbb bepattintani egy zsír újat (javítás helyett): olcsóbb
nem lesz, max. a használt, de az a használt is lehet szar. Szóval kábelek, stb.Szerk: ha megszorul, nagy áramot vesz fel, lezuhan a feszültség: vica versa, ha
az akku döglik, akkor az indítás pillanatában nem ad elég kakaót... (Ha nincs pl.
feszmérőd, egyszerű teszt az akkusarun rámérni, vagy lakatfogóval az áramot.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #17578 üzenetére
Első körben mérd meg az akku nyugalmi kapocsfeszültségét az akkusarun:
ha ez 12,4V környéke, akkor az akku már félig le van merülve, és/vagy el is
van használódva, hogy nem tartja a töltést. Illene feltölteni: kisebb esély van
a megszorulásra utána. Nekem konkrétan újraindul az utólagos fedkompom
az indítózásra, mert leesik a fesz egy pillanatra 8V alá - ha gyenge az akku.
Ma éjjel feltöltöttem. Pöcc-röff, és max. 10-11V-ra esett le, így nem reset-elt!Ha a fesz 12.8V, akkor az akku kizárva. (Ekkor kéne indítózáskor is rámérni:
erre is van célszerszám, pl. a BT280: megnézi, hogy mennyire esett a fesz.)Amúgy ezzel a "megszorulással" kapcsolatban az az elméletem, hogy épp
a kompressziós ütemben állt meg a motor, s ugye indításkor már amúgy is
rohadt nagy áramot tud felvenni egy elektromos motor, hát még ha terheled,
márpedig a kompressziós- és munkaütemben kapja a legnagyobb terhelést.Ha pont nyitva van valamelyik szelep (szívás/kipufogás), sokkal könnyebben
indul be a forgás, s ha már forog, már jóval kisebb áram kell, hogy ez fenn is
maradjon, így adott esetben gyengélkedő akku/kábelek esetén is "pöcc-röff".Nagyobb köbcenits (lábbal) berúgós motoroknál pont ezért szokott lenni egy
dekompresszor szelep, hogy ne törje el a bokád, ha, neadjisten visszarúgna.
Ne kelljen akkora erő a főtengely megforgatásához a kompresszió ellenében.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #17585 üzenetére
..Végül - megfogadván a jótanácsot - töltőre raktam a régi akkut, viszont 1 óra alatt el is aludt a zöld lámpicsku, úgyhogy most visszaraktam. 1 óra elég lehet? (Pássz)
Dátum nem volt rajta, ránézésre nem volt túl régi, viszont az alja rohadt viseltes volt, mert lötyög a helyén, úgyhogy kitámasztottam egy gumidarabbal, most passzent.Üdv!
-
Brogyi
senior tag
válasz FeniX- #17619 üzenetére
Egyszer már írtam az én estemről is. Ott is cseréltek próbára önindítót, majd mértek idítóáramot, és semmi eredmény, vagy ua. mint egy jón. A hiba egyszerű miután megtaláltam. Az önindító gombja volt, mert egyszerűen nálam még a víz is belemegy. Szóval szétszedtem+Kontakt60. Persze én is vettem újat ami a fiókban van most, hogy tudom mi a gyíkja. A másik visszatérő az akksi sarúja. Ma már csavarhuzót is hordok magammal ezért.
Ezeket kizártad?
Nálam még az oldalsztender kapcsolója is lehet. Csongi után szabadon. -
Brogyi
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #17627 üzenetére
Na várj: eddig küszködésről szó nem volt. Amit én mondok megszorulás, az
egy kísérletre szól, utána már (megmoccant) kutya-kötelessége átfordulni...
Eddig mindegyik motoromon találkoztam néha a jelenséggel, de egyiknél se
volt percekig probléma, kb. másodjára már forgott is. Akkor ez más baj lesz.Ui: a halványodó világítás, ilyen esetben sajnos teljesen normális. (Még egy
pöcc-röff start is odaver az akkunak 1-2 tizedmásodpercre, de kegyetlenül.)
Ha sokat "nyekteted", az eléggé nyírja az akkut: csoda, ha 5 perc után indult. -
csongi
Topikgazda
válasz FeniX- #17627 üzenetére
Szedjük össze.
Nyekk hang.
Vagyis az indító motor pörög, súrlódó forgó hang van, de motor nem forog, és az izzók halványodnak. Szabadonfutó csere.
Másik jellegzetes jele ennek az lakatrésznek, leállásnál jegyre nagyobb csattanó hang jön ki a blokkból.2. Nyekk hang de semmi más, csak az izzók halványodnak.
Az egész indító áramkört át kell nézni.
Kapcsolótól az indító reléig mindent. Az indító motort is szét kell szedni, kefe kopás is okoz ilyen szívatást.
Ha leállításnál nincs nagy csattanó hang akkor a szabadonfutó valszeg jó.
A következő esetnél ,ha tudod kopogtasd meg az indító, ha oda férsz. Nem egyszerű
De ha kopogtatás után pikk pakk indít, akkor már könnyen lehetsz indító kefés is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Telekom mobilszolgáltatások
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Yettel topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs