Új hozzászólás Aktív témák
-
Wesder
félisten
válasz Carlos Padre #2298 üzenetére
Te kezdted a 2251-essel.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
zozika84
őstag
Tenyleg van mar valami info az Xbox adaptív ravaszos kontrolleréről, vagy tovabbra is csak az a koncepciós rajz minden, amit tudunk?
PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405
-
T.Peter
őstag
válasz Carlos Padre #2300 üzenetére
Az rdna 2 felepitese es a patent alapjan amit linkeltem nem tudom hogy lehetne kulonbozo a Sony gepe. A patent-ben is le van irva, hogy a texture filtering es az intersection engine nem mehet egyszerre, ami hardveres korlat. Igy, hogy ennyire keveset tudunk a PS5 felepiteserol en meg talalgatni sem merek. A ket sdk-t kene eloszor megnezni, hogy melyikben milyen utasitasok vannak es abbol mar lehetne valamennyit sejteni.
-
Bogyi007
veterán
válasz Carlos Padre #2300 üzenetére
Komolyan kérdezem: te elolvasod és aztán értelmezed is amit írnak neked?!
Nagyon nem úgy tűnik. Két platformon játszom, az első konzolom is Playstation volt, JELENLEG is HÁROM Sony által gyártott konzolom van a negyedik csak azért NEM, mert sehol nem tudtam beszerezni( a nepperek túlárazott készletein kívül), ezért vettem a másik konzolgyártó GÉPÉT - de lesz Ps5 konzol is a háznál.
De én Xboxos fanboy vagyok szerinted... 😂😂😁
Ja és ahogy nyersen szokták fogalmazni:
Nem őriztünk együtt disznót, igy kérlek tekint el a bogyóka megszólítástól...
[ Szerkesztve ]
Xbox GT: Hun Bogyi007; PSN ID: Bogyi007 - TCL 55C735 és 55C645 tévékhez is felhasználható beállítások: https://youtu.be/IgyOiQz8Fzo?si=Zv-LkNcsh7JQ7fE9 valamint https://youtu.be/8nBzpLA-sZw?si=QNRPJ4k8yxtFdzUi
-
hombre[EU]
veterán
Life, Uh, Finds A Way
-
Carlos Padre
veterán
válasz T.Peter #2305 üzenetére
Csakhogy a PS5-ben nem RDNA2 dizájn van, mint az Xboxban. Ezt mindkét cég ki is hangsúlyozta, a Sony custom RDNA dizájnról beszél, a Microsoft teljes RDNA2 támogatásról. Az alap a PS5-ben is ugyanaz, mint az Xboxban, de másképp van összelegózva. Kivágtak belőle egy csomó dolgot és raktak bele pár olyat, ami leghamarabb majd csak az RDNA3ban jelenhet meg fejlettebb formában. Viszont megindult végre valami a témában, olyan friss, hogy még meleg:
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
hombre[EU]
veterán
válasz Carlos Padre #2308 üzenetére
a raytracing mindkét konzolon az amd megoldását használja.
a deep dive-ból:
Another major new feature of our custom RDNA2 based GPU is ray-tracing, using the same strategy as AMD's upcoming PC GPUs. The CUs contain a new specialized unit called the intersection engine. Which can calculate the intersection of rays with boxes and triangles. To use the intersection engine, first you build what is called an acceleration structure. It's data in RAM that contains all of your geometry. There's a specific set of formats you can use, there are variations on the same BVH concept. Then in your shader program you use a new instruction that asks the intersection engine to check a ray against the BVH. While the intersection engine is processing the requested ray triangle or ray box intersections, the shaders are free to do other workLife, Uh, Finds A Way
-
Carlos Padre
veterán
válasz hombre[EU] #2309 üzenetére
Na, milyen jó idézet, megerősíti amit Cerny mondott, hogy a PS5 képes shadereket futtatni a háttérben míg az RT egység számol.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
balazs025
senior tag
válasz Carlos Padre #2310 üzenetére
Mármint Cerny-től való idézet megerősíti azt, amit Cerny mondott?
-
-
T.Peter
őstag
válasz Carlos Padre #2310 üzenetére
Erre kepes az Xbox is. A patent alapjan a texture filter pipeline es az intersection engine nem megy egyszerre, de attol meg a shader-ek mennek parhuzamosan.
4 Texture or Ray ops/clk per CU | 4 Ray/Box intersections or 1 Ray/Triangle intersection processed per CU per clock
Lathato, hogy csak a texture unit van lefoglalva, nem minden mas is. Ahogy eddig is ment parhuzamosan a texture operation minden massal, ugy a ray intersection is megy.
Szoval a ket konzol kozott inkabb szoftveres elteresek vannak, mint hardveres.[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
válasz Carlos Padre #2314 üzenetére
Az az OR csak a texture es ray operations-re vonatkozik. Semmi masra. A ray accelerator a texture unit-on belul van. A tobbi unit ugyanugy dolgozik parhuzamosan. A tobbi shader is amit a compute unit futtat ugyanugy fut parhuzamosan.
Rendben, egyetertek. -
opr
veterán
válasz Carlos Padre #2314 üzenetére
Roviden, tomoren ez ugy nez ki, hogy hardware-esen ez a resze ugyanaz a boxnak es a ps-nek. Ami hatalmas kulonbseg, az az API/SDK.
A PS SDK az egy szarra optimalizalt, low-level, celzott SDK, ami raadasul nemhogy evrol evre, de honaprol honapra egyre jobb, gyorsabb, teljesebb. Mint ilyen, a celhardware-en (PS) iszonyatosan gyors, viszont abszolut nem univerzalis. Tegyuk hozza ehhez meg a hihetetlen minosegu, fejlesztest tamogato toolkitet (mint pl a pofatlanul egyszeru, gyors es konnyen hasznalhato profilozok), es egy nagyon eros fejlesztoi tamogatast/toolkitet kapunk.Az MS ehhez mashogy all hozza, mivel naluk nem ertelmezheto az "exkluziv", legalabbis maximum annyiban, hogy az MS exkluziv az PS-re (meg switch-re, ha a hw-es korlat egyaltalan engedne ezt a gondolatot) nem jelenik meg. Ez egy nagyon kenyelmes megoldas, ha boxon es PC-n is akarsz jatekot futtatni, viszont egyiken se lesz olyan optimalis, mint a PS SDK PS-en. PC-n ugye mar elmeletileg se lehet az, viszont ezzel elertek, hogy boxon is alig fognak tudni jobb teljesitmenyt nyujtani (ha egyaltalan), mint egy ugyanolyan eros PC-n.
Itt jelenik meg leginkabb a mas strategia a ket nagy kozott. Ennek par mellekhatasa az, hogy papiron hiaba (elvileg, par dologban) erosebb a box, a gyakorlatban nem az. Rohadt nagy elony am az, amikor nem kell skalazhato programot irni, hanem abszolut celhardware-re tudsz optimalizalni, abbol az utolso biteket is kifacsarni. Es akkor az XSS-rol meg nem is esett szo, ami meg egy lapat foldet dob a celhardware optimalizacio sirjara.
Most ez lehet fajni fog par embernek, de ennek az lesz a vegkimenetele, hogy oszinten meglepne, ha XSX-en lenne olyan jatek, a teljes generacio alatt, ami sokkal szebb, mint mondjuk a TLOU2 volt ps4 pro-n. A PS5-nel nincs ilyen korlat, maximum addig, amig az adott jatek megjelenik PS4-re is.
Amugy nem kell ehhez messzire menni, meg kell nezni, milyen szintu grafikai kulonbseg volt a jobb PS4 exkliziv cimek, es akar a legszebb XOX jatekok kozott, hiaba volt papiron erosebb az XOX, ezt csak multiplatform cimekben tudta kamatoztatni, es ott is csak epphogy. Mindezt ugy, hogy az XOX-et meg nem vertek agyon univerzalis API-val.Szoval, az En velemenyem/joslatom az, hogy a multiplatform cimek, ahol a PS port annyit jelent, hogy megoldjak, hogy eppenhogy fusson rajta, amugy szarnak ra, azok talan picit szebbek lesznek XSX-en, de meg ez sem garantalt, talan valoszinubb, hogy kb egal lesz a vegeredmeny, a PS ex cimek meg fogjak hozni az eddig latott alleejtos, arcatlanul gyonyoru cimeket, amikhez hasonlo szintu grafikat PC-n csak evekkel kesobb fogunk latni, nagysagrendekkel erosebb vasakon.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Wesder
félisten
Nem mondom hogy nincs/nem lehet igazad, de elöbb vàrjuk meg mit raknak össze csak Series-re a Coalition, T10, Playground Games.
Talàn még a Ninja Theory-t is ide tudom venni, mert a Hellblade 2 meg Project Mara lehet hogy jól fog kinézni. A többi csapattól nem vàrok grafikailag erős jàtékot.
Abban természetesen igazad van hogy a PS-re egyszerübb mert nem univerzàlis, de az MS-nek meg nem volt màs vàlasztàsa. Nekik ez volt talàn a kisebbik. Erre meg akkor jöhet a közhely. Tökmindegy hogy fog kinézni, ha jó jàték lesz és nem lesz PS-re.I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
zozika84
őstag
Amíg nem adjak ki a Last Of Us 2 update-t, addig nem erdekel mas jatekok grafikája
Szeretném megnézni mit hoznak ki a vasbol.
Mondjuk azt a bizonyos Team I.C.E prezentaciot varom mar nagyon.
Remelem jol irtam a csapat nevét. Ők szoktak általaban hatalmas elorelepeseket tenni a Sony hardware-ek teljesitmenyevel kapcsolatban
Értenek ők a vasakhoz naPSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405
-
zozika84
őstag
válasz hombre[EU] #2321 üzenetére
Nem játékra gondolok en sem, hanem arra, hogy mit tudnak kipreselni a vasbol, mert anno a ps3-ps4 eseteben is sokat tettek azert, hogy a belsős fejlesztostudiok ki tudjak aknázni a vasban rejlő lehetosegeket
PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405
-
opr
veterán
Ebben akár lehetne is valami, ha lenne olyan, hogy "csak series-re". De sajnos ilyen nincs az új generációnál, meg az új MS filozófiával. Ami játék meg jön PC-re is, azt meg úgy szokás, hogy PC-re írjuk, aztán megnézzük, mennyire kell lebutítani a konzolhoz. Őszintén szólva nem várok túl sokat. Biztos vagyok benne, hogy amúgy szép lesz, de sajnos abban is, hogy annyira azért nem, hogy kiskanállal kelljen az állunkat felszedegetni a földről.
Aztán reméljük tévedek."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
frankdelgado
őstag
válasz Carlos Padre #2314 üzenetére
Padre légyszíves olyanokat is írjál, amit én is értek, mert így nem tudok beléd kötni. Mittudomén, nincsenrájáték, meg ilyesmi. Nem fair ez így.....most éppen nem tudok venni PS5 öt - mert nincs a bótba -, hogy leírhassam én is, hogy "Mindkét konzol tulajaként mondom, hogy...", így csak az egyoldalú rajongófiúskodás marad.
-
opr
veterán
válasz T.Peter #2325 üzenetére
Nem. A bottleneck lesz a leggyengébb hardware. A target az attól függ, hogy mi a célpiac.
A többi már azon múlik, mennyire skálázható a játék, illetve maga az engine.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #2327 üzenetére
En arrol beszelek, hogy a hardveres lehetosegeket figyelembe veve alakitjak ki a jatek elemeit. Nem teszunk bele olyan crowd simulation-t a jatekba, amit nem kepes kiszamolni a one s ha azon is futnia kell. Emiatt lesz a leggyengebb hardver a kiindulopont. Az, hogy kesobb egyeb megfontolasbol (penz, ido, stb) megelegszenek a 720p 25 fps-sel mar mas kerdes.
-
hombre[EU]
veterán
interjú a metrósokkal-> 4A Games Tech Q&A – RTX 3000 Is in a ‘Different League’ for RT Performance, But AMD’s Approach Is More Flexible
Life, Uh, Finds A Way
-
opr
veterán
válasz hombre[EU] #2330 üzenetére
Köszi szépen, már olvasom is!
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #2330 üzenetére
"Not sure if we’d go for mesh shaders in the future as we are not that dependent on traditional vertex/primitive/raster processing anymore on recent architectures. Our current frames are only about 10% raster and 90% compute on PlayStation 5 and Xbox Series X. And raster pairs well with async compute."
En azert orulnek, ha idovel mindegyik engine-be bekerulne, mert az NV tech demo-bol es az UE5 alapjan is lehet latni, hogy van szerepe, nem is keves.
-
hombre[EU]
veterán
ezzel a LODozással kapcsolatban nem értem,hogy ezeknél az új konzolok esetében mi is a bottleneck? vannak játékok,amelyekben szinte láthatatlan (pályadizájntól függetlenül) és vannak olyan peccselt játékok,amelyekben még mindig aggresszív sōt pl. Div2-ben nekem már zavaró is,hogy közbetlenül a karakter elōtt/mellett cserélgeti. azt gondolnám,hogy ez egy automatizált rendszer...értsd amit a hardware bír, de nem
(#2332) T.Peter igen és remélem eltünteti a fenti problémám
Life, Uh, Finds A Way
-
opr
veterán
válasz T.Peter #2332 üzenetére
Metro az egy elég speciális eset, amennyire tudom ott olyan kicsik a távolságok, hogy nem biztos, hogy lesz értelme a LODolásnak úgy egyáltalán, ha van elég memória. Vagy ha van is, nem hiszem, hogy túl agresszív lenne, úgy emlékszem, metro játék sose küzdött ilyen gondokkal.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #2333 üzenetére
Ez sajnos attol fugg, hogy ki mennyi idot toltott el azzal, hogy az LOD valtasok lathatatlanok legyenek. Lehet nincs eleg LOD szintje az adott targynak, vagy csak nem manualisan neztek at az alacsonyabb reszletessegu modelleket, az automata rendszer meg olyanokat gyartott, ahol 2 lepcso kozott tul nagy az elteres. Plusz ott vannak azok az esetek is, amikor a lightmap lesz mas 2 LOD-n es feltuno a kulonbseg.
opr:
Advanced Mesh Shaders | Martin Fuller | DirectX Developer Day
Itt azert latszik, hogy mennyi idot nyernek azzal, hogy nem kell szamolni azon reszeit a mesh-nek, ami nem is latszik. Szoval ez alapjan elmeletileg ezzel nem keveset lehetne nyerni, mert azt a mennyisegu haromszoget amit nem latsz fel lehetne hasznalni mashol. Plusz ha megoldjak, LOD sem kell mert dinamikusan valtozhat a haromszogek szama.[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
-
ProEvoFan
nagyúr
Újabb "negatív vélemény" a fejlesztőktől.
A Metro-játékok fejlesztője aggódik az Xbox Series S miatt
[link] -
Wesder
félisten
válasz ImACeltic #2340 üzenetére
Nyílvàn a màsodik lesz az amit többségében vàlasztanak, de ez miért kellene hogy érdekeljen?
Ez nem akkora probléma, mint egyesek ezt elképzelik. Ha jól tudom a fizikàt a CPU-val szàmolod, az meg ugyan olyan, vagy egy hangyafasznyit jobb is, mint ami a PS5-ben van.I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
ImACeltic
őstag
Oké, a fizikai résszel vszinű tényleg nem lesz gond. De majd a 900 meg 720p-ben futó játékok nem lesznek túl szépek. Persze budget gameingre jó lesz egy game pass mellé. Nem rossz gondolat a Micro-tól amúgy, csak nem az én elvárásaimnak lett kitalálva.
Gamer(PS5, PC), sport fan.
-
Wesder
félisten
válasz ImACeltic #2342 üzenetére
Ez a "900p" meg "720p" legyen a Series S tulajok gondja. Màr ha egyàltalàn gond, mert gyanítom aki Series S-t vesz/vett, azt pont nem fogja érdekelni. Egyébként ha nem a "leszarom meg jólvanazúgy" hozzààllàssal készítik el a jàtékot, akkor a 1080p bőven reàlis az SS-nek, és még úgy sem érzem gondnak hogy az MS 1440p-s gépként hírdeti.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
félisten
+1
Ezeknél a gépeknél a 4K-ra felskálázott alacsonyabb felbontás nem probléma.
Aki ilyet vesz, az tisztában lesz a korlátaival - mégis mi másért lenne olcsóbb az S?"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
ProEvoFan
nagyúr
Csúszik a GT 7 is....lol...
Idén egyáltalán jön valami kimondottan nextgen játék ps5/xsx/xss-re?
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Elden Ring
- Path of Exile (ARPG)
- Computex 2024: ProArt notebookok és tabletek
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen