Új hozzászólás Aktív témák
-
Wesder
félisten
Esetleg mèg a Hogwarts Legacy-t is ideraknám mint játèk ami Day1 megèrte az árát.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
nagyúr
válasz Bad Pritt #9846 üzenetére
A napokban at asus rog kapcsan rengeteg deck videot neztem meg en is, egeszen kedvet kaptam hozza. Mondjuk switch mellé nem venném, szoval vagy ez vagy az marad. Most viszont eleg jol elvagyok a switch-el, itt az uj zelda is... Raadasul a lite-al osszevetve azert eleg boszme a deck, meg kene tapizni hogy mennyire kenyelmes. Library teren kerdes nem fér hozza hogy sokkal tobb minden szoba johet egy decken nálam mint a Ninti cimek közül, viszont ami erdekel Nintendo cim az meg csak itt van es sehol mashol. A BotW peldaul k.rvara tetszett es igencsak fajna eladni a switchet tudva hogy akkor ezzel en tobbet nem jatszom. Kéne a két gép, csak azt meg pazarlásnak erzem
-
hadam98
senior tag
Én ezzel a 20 éves grafikával se értek egyet. Egy játék nem csak attól lesz szép mert tű élesek a textúrák. A fények, a pálya dizájn és a grafikai stílus. Rengeteg mindentől függ. A Zelda hiába 30 fps és alacsony felbontás, az mindig is jól fog kinézni a művészi grafika miatt. A stílus gyönyörű és egyből magával visz. Nagyon kevés játékot tudok mondani ami ilyen. Ez a nincs 60 fps akkor nem is játszok vele mert az alatt gagyi elég nagy hülyeség. Az új generáció óta van ez. Csak azt kell megérteni itt már 4K felbontás van, és nem 2 milliós gépről beszélünk… Az olyan játékok mint a Last of us, nem nyílt világgal mehet bizonyos felbontás mellett jobb teljesítménnyel, de én megeszem a kalapom ha egy Starfield 60-al fog menni. Komolyan.
-
Farkassacred
őstag
válasz Bad Pritt #9848 üzenetére
De hát akkor valamit csak nem csináltak ott jól, ha a játékosoknak volt idejük a dropokkal foglalkozni?!
"-Nincsenek benne parasztvakító felhők, amire reccsinteni lehetne." Szerencsére ilyen pont volt a Botw-ban. Jómagam csak a Read Dead Remeption 2-ben láttam ehhez hasonlót, hiányoztak is már azok a képek.
No mindegy is, a lényeg az, hogy valami tényleg lehet ebben az Elden Ring-ben, ezért is tettem fel én is a listámra, nem pediglen azért mert holmi év játéka díjat nyert valamikor. A Sekiro is nyert pl. de azt bottal se piszkálnám..[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
Miért éreznéd pazarlásnak? Pont arról szól a kommented, hogy megérné, mert több minden szóba jöhet Decken. Nem kér enni, nem kell hozzá előfizu, ami ketyegne, megveszed, ott van a "kis" táskájában, aztán ha megjelenik valami Steamen, ami tetszik, előveszed.
Böszme, nehéz, kicsi az akksija, nem jó a kijelzője, de közepes beállításokkal 40 fps-sel elsétált rajta a Hogwarts Legacy és úgy van támogatva, mint semmi más a videojátékiparban.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Farkassacred #9855 üzenetére
A felfogás a különbség, nem a játék. A játékosok Switchen elfogadják a dropokat, mert egy olcsó, hulladék hardver és még a casual gamer is tudja, hogy ebben ennyi van, megszoksz vagy megszöksz. A PS5 és Series X játékos nem fogadja el a dropokat, mert kiadott csomó pénzt a nextgen konzoljára és azon ne dropoljon az amúgy is gyenge grafikájú Elden Ring.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Farkassacred
őstag
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Farkassacred #9859 üzenetére
Ezt mindenki tudja róla, mégis veszik.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
hombre[EU]
veterán
-
oriic
HÁZIGAZDA
Na megjött az EU áldása is a Blizz felvásárlásra. [link]
"Even if Microsoft did decide to withdraw Activision's games from the PlayStation, this would not significantly harm competition in the consoles market. Even if Call of Duty is largely played on console, it is less popular in the EEA than in other regions of the world, and is less popular in the EEA within its genre compared to other markets. Therefore, even without being able to offer this specific game, Sony could leverage its size, extensive games catalogue and market position to fend off any attempt to weaken its competitive position."
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
opr
veterán
Helyes. Kik allnak meg a dolog utjaba, akik ezt rendesen blokkolhatjak? Briteken (CMA) kivul van meg komolyabb ereju blokkolo? Mert ha nincs, akkor ezen a ponton 99%, hogy vegbemegy a buli, aztan a CMA-val meg par ev alatt lejatssza a meccset a MS utolag.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
ρσгτσ
őstag
A Gyűrűk Ura MMO.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
l.skywalker
félisten
EU clears Microsoft-Activision Blizzard deal despite UK’s decision to block acquisition | Financial Times
"One EU official suggested the CMA had “overstated” Microsoft’s share of the cloud game streaming market, suggesting that the 60 per cent to 70 per cent estimate stated by the UK regulator in its final ruling included many subscribers to Microsoft’s Game Pass subscription service who do not actually use the cloud gaming features of the product."[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
zozika84
őstag
válasz l.skywalker #9876 üzenetére
Nincs a helyzet magaslatán a CMA...
PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405
-
l.skywalker
félisten
válasz Bad Pritt #9878 üzenetére
Nem tudom az is mennyire lehetne valós, ha a CMA prediktív adatokra támaszkodik. Nyilván az MS sem fogja a saját elvárásait megosztani a világgal, mert akkor a versenytársak is könnyen igazíthatnák ahhoz a saját stratégiájukat, de ugyanakkor a CMA vajon azt figyelembe vette, hogy mi történik akkor ha megjelenik a piacon egy nagyobb hal és kihasít egy szeletet? Ki tudja, visszatér a Stadia vagy az Amazon Luna letarolja a piacot valami új konstrukcióval. De egyébként ez szerintem nem is az MS-ABK felvásárlásról szól a britek oldalán, hanem sokkal inkább a Brexitről. Amióta elszabták az ír/északír határ miatt a kilépési tárgyalásokat, azóta idióta módon akarnak nyomást gyakorolni az EU-ra, hogy ők engedjenek. Szerintem ez is ennek a része. Végül is ha ezek után az USA is jóváhagyja a dolgot, akkor a CMA visszakozni fog vagy az MS kivonul UK-ből? Mert ha egyedül ott nem lesz jóváhagyva a deal, akkor a felvásárlás végbe fog menni.
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz l.skywalker #9879 üzenetére
De a prediktív számítás is meglévő adatokból ad előrejelzést. Rohadtul kíváncsi lennék, hogy bárhol volt-e számolás részükről, mert én egyik doksiban sem láttam, bár az utóbbi pár hónapban már nem olvastam el őket (tudom, shame on me ).
Kivonulni nem fognak, perre viszik, aminek része lesz egy független vizsgálóbizottsági jelentés és azt meg nehéz lesz megkerülni.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
l.skywalker
félisten
válasz Bad Pritt #9880 üzenetére
Én kétlem, hogy bármelyik versenytárs önként nyilvánosságra hozna valós adatokat amik alapján valós előrejelzést lehet készíteni. Ez öntökönlövés lenne. És pont ez az ami miatt a CMA a saját "szakértőire" támaszkodott. De én inkább politikát látok benne.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
_drk
őstag
Most hallgattam áprilisi checkpointt és beszélnek a videojáték költségekről.
PS4,Xbox one érában átlagosan 50-150 millió dollár .
Jelenleg olyan 200nal tart, de van olyan ami mindennel együtt 1 milliárd dollár lett.
Tippek a RDR2őt mondták.
De hol van ennek a vége?
Én ezert mondom hogy okes, fújják a lufit, de amíg Elden ringek és Zeldak nyerik a goty-t, egyszer csak észre veszik magukat... -
Bad Pritt
nagyúr
Az az 500M Halo Infinite esetén fake news volt. Most rákerestem és megbízható infók szerint (tehát nem pletyka meg becslés) a Cyberpunk a legnagyobb büdzsével rendelkező játék 174M dollárnyi zloty értékkel. El tudtok képzelni bármit, amire hatszor ennyit elszórnának?
Egy dolog jut eszembe, a Star Citizennél lehetséges, hogy a kombinált befektetői tőke és a crowdfunding az elmúlt évtizedben elért valami orbitális összeget.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
ρσгτσ
őstag
válasz Bad Pritt #9886 üzenetére
Egy Bosszúállók: Végjáték marketing büdzséje állítólag 200 millió dollár volt, ami már eleve magasnak számított a szakmában. El nem tudom képzelni, hogy bármelyik játéknál olyan szintű reklámhadjárat volt...de ha még lenne is annyi, akkor is kizárt egy 1 milliárdos teljes büdzsé.
Nem értem honnan veszik ezeket a számokat.
A Halo Infinite -be lehet belevették a sorozatot, plusz a kapcsolódó marketing kiadást is.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
hombre[EU]
veterán
válasz Bad Pritt #9886 üzenetére
a cp olcsó kelet európai bérelbōl készült. láttad a reddead2 stáblistáját? több,mint 3000 ember, 8évig simán fél milliàrd körül csak a játék elkészítése.
a halo is rohadt sok lehetett csak nem látszik belōle semmi. mennyi évig készült? a végén már mindenki második stúdió azon dolgozottLife, Uh, Finds A Way
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz hombre[EU] #9888 üzenetére
Kizártnak tartom, hogy egy millárd legyen, még 500M fejlesztési költség mellett is. Teljesen légből kapott szám.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
F-ECT$
titán
Ezt játékstúdiók adták meg névtelenül. Ha csak 1 troll lett volna, az érthető, de több helyről is jött, hogy 200-300 millió is lehet egy AAA játék és ugyanennyi a marketing. A milliárdos szám az talán 1-2 játék esetén merült fel.
Dive ever, work never.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz hombre[EU] #9891 üzenetére
Ugyanez jutott eszembe, hogy el lettek számolva egyéb költségek. Mittudomén, a Ninja Theory simán elszámolhatja az új fancy iroda cakkumpakk minden költségét a Hellbalde II fejlesztéséhez és akkor kapásból kétszer annyiba került a játék.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
negyven2
veterán
válasz Bad Pritt #9883 üzenetére
Pontosabban idézve a podcast-ból, az alapján jött fel, hogy kikerült az az infó, hogy a God of War 200 millióból készült, és erre a megfelelő felületeken (gondolom ResetEra), több név nélkül nyilatkozó fejlesztő is elmondta, mennyibe kerültek a játékok (címeket ott se mondtak). És ezek közül volt egy olyan aki az elmondása szerint a 8 évig készülő játékokra több mint 600 millió dollárt költöttek, és közel ennyit még a marketing-re. Ezt is cím nélkül közölték, de sokan úgy gondolták, hogy ez a játék a RDR2 lehetett (ami kb. megegyezik a korábban pletykált összeggel, bár ott 600-1000 millióról szólt a dolog.
Illetve van azóta újabb pletyka (bár annak a forrása egy kvázi random Tweet), hogy a következő GTA (a VI) pedig 1-2 milliárdba is kerülhet. De mint írtam, ennek a forrása egy random twitteres "insider".
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
opr
veterán
Szamoljunk kicsit (veletek egyutt fog szamomra is kiderulni a mivan, en se tudom, mik lesznek a vegeredmenyek, kalandozzunk egyutt - a berezes nem hasrautesszeru, ezt konkretan tudom, hogy ennyi az annyi):
Egy atlag AAA studio/csapat 50-100 fo kozott mozog, legyen ez most akkor 75.
Egy atlag jatekfejleszto 80-140k usd kozott keres mostanaban. Ertelemszeruen elobbibol joval tobb van, mint utobbibol, legyen ez 100k/ev. Ertelemszeruen nem csak fejlesztok vannak, de az artistok kevesebbet keresnek, a managerek tobbet, szoval legyen ez az atlag. A 75 foben mar ezek is benne vannak.
Egy atlag jatekfejleszto ~2-3 evente kap uj szamitogepet ~4-5000 dollar ertekben. Legyen ez a koltseg evi 2500 dollar.
Ezen felul bejarastol fuggoen vannak egyeb koltsegek (iroda, usa-ban egeszsegbiztositas, mashol nyugdijpenztar, egyeb juttatasok), legyen ez mondjuk 500 usd/fo/ho, tehat 6000/ev.Egy atlag AAA jatek 3-7 evig keszul, szamoljunk most ottel:
Tehat 75 (ember) * ( 100.000 (fizetes) + 2500 (eszkoz) + 6000 (egyeb juttatas) ) = 8.137.500 dollar/ev a fejlesztes.
8.137.500 * 5 = 40.687.500Legyunk borzaszto pesszimistak, es mondjuk, hogy 50 millio. Ennyibol nullarol ki kell jonnie a teljes fejlesztesi koltsegnek egy atlag AAA jateknak. Persze vannak egyeb dolgok, amikkel ez a szam az egekbe tolhato, pl draga szineszek + motion capture es a hatar a csillagos eg, siman tudja duplazni ezt a szamot. Ha nagyon tultoljak (khm naughty dog khm khm), akar negyszerezesrol is beszelhetunk, mert nem csak felvenni/megcsinalni nagy melo, hanem utana feldolgozni is, mennek a koltsegek az egekbe.
Szoval 50-200 millio attol fuggoen mit es hogy csinalunk. Es akkor most tartunk ott, hogy maga a jatek kesz.
Erre jonnek ra a marketing koltsegek, terjesztes, egyebek, plusz a jatek kiadasa utan meg minimum fel evig lehet szamolni teljes csapattal, utana ~1-2 evig meg egy kisebb csapattal patch/support vonalon.Az 1 milliard az teljesen agyament szam ezek alapjan. Ertem en, hogy marketingre el lehet kolteni a vilag osszes penzet IS, de azert ~800 millio az nekem teljesen irrealisnak tunik.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Moby
addikt
De ezt te is pontosan tudod, hogy a gyakorlat nem ez. Nem dolgozik rajta 50-100 ember 5 évig. Egy játék valóban ennyi idő, de a ráfordítás intenzitása sem időben, sem költségekben nem lineáris. Ahhoz, hogy ennyi embert egdzerre lehessen mozgatni, kész, elfogadott scripting, timelineok, komplett tervezés kell, ami ilyen 10-20 hónap simán. Ezért fut szinte mindig több projekt párhuzamosan
-
ρσгτσ
őstag
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
ZX Spectrum - Commodore 64
-
opr
veterán
Persze, de ki lehet atlagolni. Igazabol se a fejlesztes elejen, se a vegen nincs rajta ennyi ember, a kozepen viszont siman lehet, hogy tobb is van, szoval kb kijon az. Szerintem nagysagrendi hiba nincs a fenti szamitasban, plane az eleg nagyvonalu rahagyasokkal.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz negyven2 #9893 üzenetére
Szerintem te is érzed, hogy milyen irreálisak ezek a számok. Már a 200 milliós költségvetés is egy felfoghatatlanul óriási összeg, de ennek a háromszorosa, pláne hatszorosa nagyjából teljes képtelenség. Valaki nagyzolni akart és aztán virális lett a hülyesége.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
negyven2
veterán
válasz Bad Pritt #9899 üzenetére
Ezért is lett OFF-ba téve a hozzászólás, hogy ez fenntartásokkal kezelendő!
De persze ott van az, hogy mit számoltak bele, hogyan gazdálkodtak a pénzzel. Ott van a Star Citizen, ami technikailag több mint 500 millióba került (ennyit dobtak össze neki). És az még nem is játék. Persze ezt a pénzt nem csak közvetlenül magára a játékra költötték el.
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
Új hozzászólás Aktív témák
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Politika
- Futás, futópályák
- Xbox Series X|S
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nők, nőügyek (18+)
- BestBuy ruhás topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen