Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Timer

    veterán

    Nikon tavaszi akció van obikra és vázakra, április 30-ig a 220voltnál. Elvileg 10-15 százalékokat engednek sok mindenből.

    Csak hát, valahogy úgy esett, hogy a hivatalos hazai partnerek baromira drágábbak, mint az Alza. Például Alzán a Z6II most 789.000 forint önmagában, FTZII-vel együtt vásárolva pedig 863.000 forint, 36 hónap garanciával. A tavaszi kedvezményes kuponnal 220voltnál (és a hazai hivatalos viszonteladóknál) csak a váz 833.000 forint az akcióban, FTZII-re pedig nincs kupon, így a teljes pakk 942 ezer forint. Ez azért szép diffi, és arról nincs infó, Alzán meddig van egyáltalán ez az akció, mert jó eséllyel ez csak véletlen átfedés a hivatalos nikon akcióval (vagy reakció arra). Van 24-70 F4-es kit is, kerek 1 millióért, de FTZ nélkül.

    Hosszas nyűglődés, agyalás, teszt olvasgatás és Z5-tel való összevetés után behúztam most egy FTZ-s Z6II szettet. Furcsa lesz D750 után, az biztos, remélem, hozza majd az elvártakat. D750 egyelőre marad tartalékváznak, bár hobbistaként elég luxusnak érzem megtartani arra, hogy "esetlegmajdvalamikorhaúgyhozzaahelyzet" elővegyem, erre a D3500 is megfelelő lett volna (bánom is, hogy eladtam, amikor majdnem 3 évvel ezelőtt megvettem a D750-et, mert most egyértelmű lenne a szitu). Mindenesetre, ha jól látom, 30 ezer expóval 300-at se nagyon lehetne kérni érte már, annál kevesebbért meg kábé bűn eladni, tekintve az állapotára. Nehéz ügy lesz ez, már érzem előre.

    Az egyébként hogy a francban van, hogy a papíron jóval lassabb XQD kártyák drágábbak, mint a CFexpress type-b modellek? Sandisk Extreme Pro 64-est néztem ki CFE-ből, van ennél jobb választás?

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz r3dsnake #480 üzenetére

    Oké, de az akkor egy "picit" más világ volt! :) Konkrétan drágább a váz most, mint megjelenésekor, és ez szerintem kábé az összes 2 éves Nikon vázra igaz. Más márkákat nem követtem, de az árukereső árdiagrammja beszédes...

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #482 üzenetére

    "Szerinted. A vevők lehet mást gondolnak."

    Hát ez az, szerintem ugyanazt mondjuk; nem tudnám annyiért eladni, amennyit szerintem érnie kell(ene) egy ilyen gépnek, akkor meg minek füstöljem el? Alapvetően nem fotózok rendezvényt, ha azt tenném, nem is lenne kérdéses, hogy megtartom. De csak azért, hogy teszem azt, adjam oda 220-ért, amiből aztán bírok venni egy darab k_rva gyári markolatot a Z6 II-re, hááááát... inkább kitámasztom vele az asztalt, és ha éppen lerohad - ne adja az ég - a Z6 II, akkor nem kell megijedni, mert lesz valami, amivel majdnem olyan minőségű képeket lehet készíteni. Az érme másik oldala, hogy valószínűleg ilyen helyzet soha nem lesz, mert nem fotózok pénzért, csak hobbiból. Így maximum kínos lemondástól kímélne meg a tartalék váz, ha az elsődleges váz épp fotózás előtt reccsen meg. Na mindegy, erre még alszok egyet-kettőt.

    Az XQD választ pedig külön köszönöm. Szokásos idióta Sony húzás, mint a mermorystick volt anno, de gyűlöltem (sony kiskompakt gépekkel kezdtem a hobbit) baszdki... NetMD-n is rommá szívatták a saját felhasználóikat a retek desktop szoftverrel, amikor már minden csöves direktben másolt fel fájlokat USB kapus mp3 lejátszókra. Ez tipikus Sony, csináljunk külön szabványt, hadd cumizzon a felhasználó, de a pénzünk az meglegyen!

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz total90 #486 üzenetére

    Z6III / Z5II esélyes szerintem. Ezek voltak most akcióban, gondolom, nem véletlenül.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #489 üzenetére

    Simán megoldható szerintem a szeparálás, ha másképp nem, szoftverből. 5 / 6 között például simán elhiszem, hogy a kistesó megkapja a BSI 24 MP szenzort, a hatos meg a Z7II-ét. Z7III meg ha nem is lép megapixelben előrébb, kaphatna egy Expeed 7-est, vagy rögtön kettőt. Memóriakártya darabszám / típus szintén jó lehetőség az elkülönítésre. Ha akarják, tudják ezt variálni, csak győzze a nép fizetni. Z50-nek meg kéne már egy utód, szerintem abból azért eladtak egy tetemesebb mennyiséget, bár kérdés, most épp milyen APS-C szenzor van napirenden náluk. Lehet, hogy ugyanazzal adnák ki, csak gyorsabb procival, pld.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    No, kedden megjött a Z6 II, bele is nyestem gyorsan 200 tesztfotót, és igazából elégedett vagyok. Három dolog volt kérdéses, ebből kettőt tisztáztam már, de maradt itt még egy kis fanszőr a gombóc fagyimban, és nem hagy nyugodni, de hátha valaki tapasztalt hasonlót, és kisegít. A cél az lenne, hogy a DSLR és MILC vázam továbbra is használható legyen ugyanazokkal az objektívekkel, ezért megy most az agyalás / tesztelés.

    Előzetesen annyit érdemes tudni, hogy a D750-en két objektívvel nagyon durván szívtam back / front problémával, és rengeteget szenvedtem velük, mire pontossá váltak, így ezektől már előre tartottam itt Z rendszeren. Az egyik a 85 1.8G volt, amihez a D750-es vázban anno társítottam egy 16-os offsetet, így megszűnt a front fókusz viselkedés, és rendben tette a dolgát. Elvileg azt olvastam több helyen is, hogy ha hibás is a lencse, Z-n nem kell ezzel bajlódni, mert a PDAF csak a közelítő pontosságot szüli meg, a CDAF az, ami pontosra élesít. Ennek megfelelően nem is vettem fel AF fine tune-ban semmit az obihoz, és tökéletesen működik. Kíváncsiságból felkonfoltam azért az offset beállítást is néhány kép erejéig, és egyértelműen pontatlanná vált, szóval kijelenthető, hogy olyan objektíveknél, ahol korábban a DSLR váz tárolta az offsetet, nem kell Z-n hasonló értéket beállítani, mert semmi értelme nem lesz, csak ront.

    Azonban a Tamron 70-200 USD G2 önmagában tárolja a beállításokat, amit konzollal kellett felvinni, és itt jön a probléma. Ennél vajon hogyan kell eljárni, mi a logikus? Egyelőre hagytam úgy, hogy fel van konfolva az objektíven belül a D750-re szabott beállítás, hiszen így lenne megvalósítható a párhuzamos használat, de furcsa hibákat tapasztalok. Közelre bármelyik gyújtótávval éles a szemfókusz, ellenben 200-ra tekerve, ehhez reális tárgytávolságon vizsgálva már sokszor téved. Nem konzisztensen lő mellé, csak 5 képből mondjuk 1-2 alkalommal. Nem tudom, hogy ez mi miatt lehet, alapból nem túl hatékony a szemfókusz már ilyen távolságra, vagy az objektív beállítások miatt kap fals infót a váz az élességről? Mivel nem állandó a hiba, baromi nehéz lesz kitesztelni a dolgot, ráadásul a konzol is kell hozzá, meg akkor már nyilván lenscal-t is állítani kell állványra, gépet hozzá, stb., tavaly nyáron ezzel 3 délutánom és estém ment el úgy, hogy azt hiszem, 4 körben állítottam át az objektívet, mire az általam használt gyújtótávokon és hozzájuk passzoló tárgytávolságon pontos lett a szett, nem kezdeném el újra. Összefoglalva, a kérdésem: nagyobb tárgytávolságon nagyobb gyújtótávval téved az eyeAF másnál is, vagy nálam játszik be valami a tamron oldaláról? Persze kiszedhetném a beállításokat, de először tisztázzuk már, hogy hol van az eb elhantolva. Tűfok AF-nél mintha nem lenne hiba, de azt se érzem annyira karcosnak, mint amennyit ez az obi a D750-en tudott. Egyébként érdekes dolog még, hogy a rekesz állítása furcsa kattogás mellett történik meg, ami D750-en nem volt. Ezt egyelőre nem tudom hovatenni! :) A VR viszont szépen megy, objektívről lekapcsolva a váz is követi a változást.

    Mellékes infóként leírom, hátha valakinek hasznos: van egy Tokina 100 F2.8 makróm is, ami vázmotor híján nem megy AF-fel ezen a vázon, de FTZII-vel szépen átadja az infókat, van élességet jelző zöld keret, és a rekeszt is szépen és csendben állítja. Így fotózni makrót nem egy élmény őszintén szólva, de egyelőre ez van, működik, és a semminél így is jobb.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz Roachy #496 üzenetére

    Na igen, ez a matek fejben, de több probléma is van: egyrészt, a tamronban nem 1 érték van eltárolva, hanem 12, különböző gyújtótávra és tárgytávolságra. Ha ezt kiütöm, azt nem tudom helyettesíteni egyik vázon sem. A másik probléma, hogy az elmélettel szemben állványra téve szépen fókuszál egypontossal, és tűpontossal is. Utóbbival nem meglepő, mert az full CDAF elvileg, magyarán tök mindegy az offset, ami PDAF-ra lett kiadva bárhol, az egypontos fókusz helyes működését viszont nem magyarázza. Direkt kiütöttem, úgy raktam a Z6II-re és mértem rá Lenscallal, majd rátöltöttem a profilt és teszteltem megint. Semmi különbséget nem látok. Ahol lehet eltérés, az a fókusz bizonytalansága, mintha többet keresgélne a rátöltött profillal, de ez is csak olyan "fogjuk rá" szintű. A D750 után egyébként meglepő, hogy mennyivel több fókusz vadászattal találkozok ezen a vázon, ezzel az objektívvel, de a fix nikonok is bizonytalanabbak.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz ph_5.5 #504 üzenetére

    Olyan pozitív vagy, ezt bírom! :P Ne értsd félre, ez a kellően pesszimista hozzáállás az, amire érdemes adni vásárlás előtt, a többire ott a gyártói marketing bullshit. Egyébként 1 hét alatt kábé 400-450 tesztképet vertem a Z6II-be különféle körülmények között, 3 féle objektívvel (mind F), és most vagy én vagyok hülye, vagy ez is back fókuszos, objektívtől és tárgytávolságtól függően. Alapvetően szeretni fogom ezt a vázat, de tökéletesen igazat adok abban, amit korábban írtál valahol, valamikor: ez a váz se hibátlan, néhány tekintetben visszalépés D750-hez képest, ami azért több, mint meglepő. Mázli, hogy nem Z5-re váltottam, azt szerintem nagyon bánnám, mert ami előnye van a Z6II-nek a régi vassal szemben, az a szenzoron múlik. Az eyeAF, amitől sokat vártam, közel sem annyira tévedhetetlen, mint amire számítottam, például.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz ph_5.5 #511 üzenetére

    Persze, de azért döbbenet például, hogy az EVF oldalirányú pásztázás során laggol, recésedik a kép. Furcsa módon erre egyetlen teszt sem utalt, sőt, elvileg a piac egyik legjobb EVF-je van a gépben. Bele se merek gondolni, mekkora héthatár nagy sz@r lehet a többiben, ha ez a jó szint... :N Az AF-nél a legrosszabb (bár ez lehet az F obik miatt van), hogy néha zöldre áll pinpoint és egypontos esetén is, és szemmel láthatóan köze nincs az élességhez. A D750-nél ilyet nem tapasztaltam, vagy ha igen, olyan kevésszer, hogy nem emlékszem rá, itt csomó esetben futottam bele már egyetlen hét alatt is.

    Na mindegy, az az út úgyis eldőlt már, ma megjött az "olcsó" Sandisk Extreme Pro CFEtypeB az amazonról, a védőfólia az ebay-ről, lehet csapatni! ;) Vettem amúgy egy 0,3-as üveget is, Te mivel véded a kijelződ? Más. A vázba épített zajszűrést, illetve alacsony fényű AF-et használod?

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz ph_5.5 #515 üzenetére

    "Mondjuk egy kerek arcú lány két kerek szilikoncicivel is meg tudja tréfálni, mert három arcnak látja... és ez nem vicc."

    Jó ég! :C

    Én is táskában tartom a cuccokat, rendszeresen tisztogatom őket, de az orrpiercingem megkarcolja a kijelzőt! ;] Vicceltem, nyilván, de a kijelző tisztítás során is karcolódhat. Vettem üveget, meg fóliát is, valamelyiket rámelegítem ma. A D750-en 2 éven át fólia volt, ráadásul ugyanaz, amit rátettem anno. Pár száz forintos tétel, de kristálytiszta, és még valamennyire tompít is a csillanáson.

    A natív obis tapasztalatok azért elkeserítenek, ezek szerint ez az AF rendszer tényleg ennyit tud. Picit többet vártam, de ettől még tartom a véleményem, hogy nem rossz ez a váz, és előrelépés a tükröshöz képest néhány jelentősebb területen.

    @HunNuke:

    "Illetve ha jól emlékszem, amikor Jared Polin is megkapta a Z8-at, akkor ő is panaszkodott erről a "zöldre áll pinpoint [...] és szemmel láthatóan köze nincs az élességhez" jelenségről."

    Ennek tükrében meg pláne nem róható a Z6II számlájára a dolog, szoftveres probléma lesz jó eséllyel.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    Úgy érzem, a Z6II nem szereti az utángyártott akkukat. Két jupio van itthon, az egyikkel el se indul (hibaüzenet arról, hogy az akku nem kommunikál a vázzal), a másikkal ment látszólag szépen, de egy AF-C lassú sorozat közben dobott egy ERR-t, majd elsötétült a váz. Kikapcsol / bekapcsol, majd kiírta, hogy hiba történt, a beállítások alapra álltak. Passz, mire gondolt, látszólag semmi nem változott. Ezt még megcsinálta kétszer, utána inkább hagytam. Elég para volt hallani, hogy nem kattan le rendesen a zár, brrrr... Érdekes, hogy AF-S-ben nem jelentkezett a probléma napokon át.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #520 üzenetére

    Amivel el se indul, azon nem csodálkozom igazából, mert ahogy írtam néhány hete a DSLR fórumba, a D750-nél is furcsa jelenséget produkált. De a másikkal lövésem nincs, mi lehet, mert az a D750-ben hibátlan most is.

  • Timer

    veterán

    válasz Roachy #523 üzenetére

    Oké, ez magyarázza végülis, mert a két akku vásárlása között volt 1 év, lehet ezen más a firmware.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #525 üzenetére

    Maga a váz még mindig Alzán a legolcsóbb, 789 ezer, most már második vagy harmadik hete, én is onnan vettem. 70 ezerért mellé lehet csapni egy FTZ II-őt is.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #527 üzenetére

    Oké, ezt nem is vitatom, einfinről is lényegesen olcsóbb minden. De itt akciózásról volt szó, ezért írtam, hogy nem biztos, hogy ebben a formában a legolcsóbb a váz. Pláne, ha hazai gari is kell rá. A bő negyedét meg úgy hívják, hogy ÁFA + kisker haszonkulcs... :) A markolatot én is kintről rendelem majd meg, a Sandisk Extreme Pro CFE is kintről jött múlt héten, amazon.de-n mindkettő jelentősen olcsóbb.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #529 üzenetére

    Oké, igazad van. Bármi is legyen az oka, durva az eltérés. A váz még hagyján , de az objektívek... Z bajonettes 70-200/2.8 laza 1,2 millióért?! Oké, az F-es párja se olcsóbb papíron most, de azért na.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    Uraim, egy kis közérdekű azoknak, akiket mozgat a Z vázak fókuszrendszere FTZ-vel, elvi és lelki síkon! ;-D Az alap problémám ugyebár az, hogy nem érzem elég élesnek és pontosnak a Tamron 70-200 G2-őt, ami D750-en egy alapos Tap-in konzolos beállítás után gyakorlatilag minden gyújtótáv és tárgytávolság mellett tűpontos volt. Z6 II-őn ugyebár elvileg mindig pontosnak kéne lennie, mert ez az elterjedt mantra a MILC rendszerekről. Nos, van itt azért némi probléma... Ma állványra tettem, és amennyire lehet, pontosan beállítottam a szettet először 5, majd 3 méteren, az egyszerűség kedvéért első körben fixen 200mm gyújtótávot használva. A VR-t kikapcsoltam, expo késleltetést a maximum 3 másodpercre raktam, és snapbridge-dzsel oldottam ki. Az expót próbáltam pontosan belőni, de nem stúdióban voltam, nem volt lehetőség a lámpáim összeszerelésére se idő és hely hiányában (amúgy is max TL30 van itthon fix fényként, vakuval nem sokra mennék itt), ezért lámpával világítottam meg a céltáblát, ami persze a LED hőtermelése miatt hol visszavett, hol ráadott némi kakaót, de az eltérés minimális, az AF hatékonyságát ennyi nem szabad, hogy befolyásolja (súlyosan alexpós képeknél bizonyított, hogy többet téveszt az AF a Z vázakon).

    Az alábbi kérdéseket szerettem volna tisztázni, mielőtt bármilyen komolyabb kalibrációba fogok:

    1. A tap-in konzollal objektívben letárolt értékek befolyásolják-e a Z váz AF rendszerének pontosságát? Ez egyrészt azért lényeges, mert ha igen, akkor pontosabb af tuning érhető el, ha viszont nem, az is lehet jó eredmény, mert akkor párhuzamosan használható az obi DSLR és MILC vázon is, a DSLR-re pontosítva a konzollal.

    2. Ha igen, akkor csak egypontos fókuszban, vagy tűpontos fókuszban is? Utóbbi azért lényeges, mert a folyamatos fókusz biztosan használ PDAF-et, az egypontos single jó eséllyel igen, a pinpoint meg biztosan nem. Nyilván, követő üzemmódban nem lesz pontos, ha singleAF egypontosban szór a PDAF miatt, így duplán lényeges ez a kérdés.

    3. Ha a tap-in nem használható Z vázas kalibrációra, akkor a beépített AF eltolás a CDAF-ra is hat, vagy csak a PDAF-ra? Itt elvileg igen a válasz, de igazolni akartam, mert sok a félinfó a neten, és már órákat öltem bele, hogy bizonyosságra leljek.

    +1: megfigyeltem, hogy autoWB módban más a színhőmérséklet pinpoint és singlepoint AF esetén. Állványon ugyanazzal a fénnyel most eldőlhet a kérdés.

    Íme az eredmények:

    1. Nos, a konzol megvásárlása Z váz mellé felesleges, gyakorlatilag minden módban kikorrigálja a gép még a szélsőséges beállításokat is. Próbáltam +20, -20, és semleges állásban is, ugyanaz volt az eredmény láthatóan. Érdekes, ha tippelnem kellett volna, akkor azt mondom, hogy egypontosban lesz eltérés, tűpontosban nem, a PDAF jelenléte / hiánya miatt. Hát, nem volt, lásd alább a tesztképet. De szóljatok, ha ti láttok eltérést. A bal oldali képen -20, a jobbon 0 érték látható, mindkét AF mód eetén. Ebből nekem az jön le, hogy valamilyen szinten a CDAF mindig használatban van. Persze, elvi lehetőségként ott van az is, hogy az objektív valójában teljesen jó volt koábban is, és a D750-nél volt a hiba. Ekkora AF eltolást egyérszt akkor is látni kellene itt, ha amúgy pontos az obi, másrészt nyáron volt fenn másik D750-en is, ott is szórt szépen, szóval biztos, hogy az üveg is hunyó. A lényeg:

    Tűpontos:

    Egypontos:

    2. Az előzőben már megválaszoltam, gyakorlatilag teljesen mindegy a fókusz mód, a tap-in konzollal felvitt értékek nem számítanak Z vázon ( a jelenlegi 1.50-es fimrware verzióval, Z6II-őn, F mount tamron objektívvel, hogy pontos legyek).

    3. Igen, hat rá sajnos. Tehát, ha beállítasz valamilyen eltolást a vázban, azt az összes fókuszmódban végrehajtja a gép, legalábbis ha az objektív beállításait módosítod, nem a váz alapértékét (de arra jó eséllyel semmi szükség, másik objektívvel vizsgálva majd kiderül ez is idővel, de ha az kell, akkor gariba megy a vázam, mert az tuti, nem normális szcenárió lenne, hogy minden objektívvel pontatlan a PDAF.

    Szóval, ez alapvetően nem jó hír, mert a gépemnél bizony van eltérés a PDAF (egypontos) és CDAF (pinpoint) pontossága között. Lásd az alábbi képet, az elsőn a nullás állapot látható, a másodikon pedig a +1-es érték. Ahogy látható, a bal oldalon szereplő pinpoint / CDAF a nullással pontos, a jobb oldali egypontos/PDAF viszont finoman frontos. Ez azért gáz, mert portrézok, a szemnél ennyi eltérés már gondot jelenthet közelről, és ne felejtsük el, csak a pinpoint használ tisztán CDAF-et, minden más fókuszmódban van szerepe a PDAF-nek. Ugye a volt sokak téziése, hogy PDAF mellett közelít, majd CDAF révén pontosít egypontos szingláfben, illetve folyamatos AF-ben is, hát ezt én a teszt alapján cáfolnám, mert akkor azonos eredményt kellene kapni, különbség maximum a sebességben, illetve a "mire érzékeny ez az AF mód?" kérdésre adott válaszban lehetne, a kép élességében semmiképp. Nekem úgy tűnik, hogy ha CDAF révén pontosít is a végén, bele kell hogy adja az AF eltolást, ezért lesz a +1 mellett pontosabb az egypontos fókusz - és ezzel együtt pontatlan a tűpontos.

    Pinpoint mód, 0 és +1, a vázban konfigurálva:

    Egypontos mód, 0 és +1, a vázban konfigurálva:

    +1. AutoWB és spot mérés mellett vegyesek a tapasztalatok. Néha van köztük akár 300K eltérés is szinte teljesen pontosan, néha pedig 10-re kerekítve azonost mérnek. Ez valami bug lesz, szvsz.

    Várom a javaslatokat, észrevételeket, fikázást pedig csak mértékkel, vagy nyomok egy handrásosat írásban én is... ;] Ami még kérdéses maradt nekem, hogy a DoF nem úgy volt, hogy 1/3 és 2/3-ad arányban oszlik meg? Ezt D750-en nagyjából láttam is, itt nem, pláne pinpoint mód tűnik 50-50 százaléknak. Ráadásul, pinpointban leszűkül a DoF mérete, azonos paraméterek mellett. Ez pláne miért van?!

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz Roachy #540 üzenetére

    "Én ebben semmi kirívót nem találok. Teljesen normális, hogy a kalibráció csakis a fázisalapú Af-re van hatással."

    Éppen ez a gond, hogy a pinpointot (CDAF) is eltolja, hiába csak singlepointra kellene, hogy hasson.

    "Mit csinál pinpointban a Dof? Szűkebb lesz? "

    Nézd meg fentebb az utolsó két képpárt, a kettes számoknál már látszik a differencia.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    Valaki elmagyarázhatná, hogy miképp lehetséges a Z6II-vel ISO640 mellett ilyen zajos képet lőni:

    Mindeközben, itt egy kép Ken Rockwell tesztből, IS800-zal. Igaz, én kikapcsoltam a vázban a zajcsökkentést, na de baszdki, D750-en is ki volt, és 640-ig ott is bátran elmentem, 800-tól kezdett számomra sok lenni a szemcse... Valami itt nem kerek, vagy mindenkinél ilyen?

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #566 üzenetére

    Először is, köszi!

    1. CameraRAW, szimpla Adobe Color profil, default beállításokkal. Annyi igaz, hogy az expo 1 fényértékkel alul volt lőve, hogy ne égjen ki a környezet (rohadt nagy ablak, ellenfényből fotózva). Ellenben, a zaj már az árnyékok felhúzása nélkül is jelen van - számomra - elfogadhatatlan mértékben.

    2. Na igen, erről olvastam már, mert az ISO400 is durva volt helyenként, és sok helyen a dual gain sensort említik okként. Amivel nem tudok mit kezdeni, hogy szemre néha a 640 is elfogadható, néha pedig nagyon ocsmány. De lehet, hogy tévedek. Ha jól értem, akkor kábé vagy 100-on használod, vagy 800-on, és kész, záridővel korrigálsz, ha úgy adódik? Azért valahol ez hihetetlen, ezekről valahogy nem olvasni a tesztekben...

    3. Na, ha tényleg átdobja Topaz-on is, vagy JPG-ből dolgozik, mondjuk vázban bekapcsolt zajszűréssel, akkor mégis mi értelme a zaj tesztjeinek? Ennyire már csak nem gyökér.

  • Timer

    veterán

    Imádom a Z6II fókuszrendszerét. Lassan 2 hónapja használom, de rommá szívat. Első kép, csak ennyit téved az eyeAF, ha ellép egyet (!) a gyerek oldalra. Nem fut, nem teleportál, ellép. Keresőben persze végig zöld volt a szemre ragadva, ez az NX-ből van kiképmetszve. A beállítás egyébként az, hogy akkor exponáljon AF-C mellett, ha élesített. Végig nyomtam a hátsóbombot (igaz, az exponáló gombra is ki van osztva az élesítés, nem csak a shutter, lehet ez zavar be neki). Második kép, egypontos fókusz, af-s, 200mm, 8-10 méter, bamm elé. Igaz, itt DSLR reflexből középponttal céloztam arcra, aztán kicsit lejjebb billentettem a gépet, esetleg a fókszsík dőlése is okozhatta a gondot.

    Tonnányi videót megnéztem már erről, úgy néz ki, mások is szenvednek a hektikus fókusszal. Sokaknak az vált be, hogy egypontos helyett dinamikust használnak af-s ben, mások elektronikus első redőnyre esküsznek, megint mások arra, hogy a keresőben le kell tiltani az expo szimulációt. Baromi jó, csak például utóbbival elveszted a MILC egyik legnagyobb előnyét... Pinpoint nem megoldás, mert lassú sok esetben, statikus témára, "hulla mereven" álló modellre esetleg használható, életképre biztosan nem.

    Volt itt téma általam, hogy Tamron obik kalibrálása dokkolóval hatással van-e a MILC rendszerek fókuszára. Megkaptam a hivatalos választ a Tamrontól: nincs. Tehát ha mégis lágy vagy életlen a kép MILC mellett, akkor szerviz. Ha szürke forrásból van, akkor a hazai szerviz elhajt, de ha elküldöd nekik holandba, a Tamron javítja.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    Achtung, achtung. A JUPIO úgy néz ki, visszafejtette az MB-N11 kommunikációját, mert kiadott egy olyan markolatot, amely elvileg egy az egyben tudja a gyári változatot helyettesíteni. Féláron. Az eddigi megoldások külső kábellel oldották meg az exponálást,és tárcsák / gombok sem voltak, ez mind adott az új terméknél.

    KATT

    Talán mondanom sem kell, hogy kábé 3 hete vettem meg a gyárit, mondván, úgyse lesz már rendes verzió, ha 2 éve nem sikerül megoldani. :W

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #580 üzenetére

    Üdv a Klubban! ;)

    Ha már Z6 II. Hét elején motorost próbáltam elkapni svenkelve, relatíve alacsony zársebességgel, sorozatban. Hát, most vagy én vagyok balszerszám, vagy a gép keresője tényleg késik. Egyszerűen nem bírtam a motorost folyamatosan a frame-ben tartani, és ebből adódóan nyilván az eredmény is értékelhetetlen lett, többnyire. Épp arra gondoltam, hogy most akkor előveszem a táskából a jó öreg D750-et, amivel már csináltam ilyet korábban, erre ledöglött a motor, így most találgathatok a "mi lett volna, ha..." vonalon. ;] Először a Tamron 70-200 G2 VR módjára gyanakodtam, így kettes állásba löktem át, ez elvileg direkt a svenkeléshez van, de nem változott semmit, úgyhogy teljesen kikapcsoltam, de így se lett jobb. Max sebességű sorozatos felvételt csináltam, szóval elvileg a kijelző black out ellenére is láttam végig a jelenetet, mégis az volt, hogy vagy túlhúztam, vagy lemaradtam a motorosról. Próbáltam távol állni, így csökken elvileg a szögsebesség, amivel mozgatnom kell a kamerát, de így is elcsúszott a dolog.

    Nem tudok másra gondolni, mint a kijelző késésére. Létezik, vagy haluzok?

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #582 üzenetére

    Na igen, így átolvasva a javaslataidat, az lehetett a baj többek között, hogy túl közel álltam még úgy is, hogy hátrébb léptem néhány lépést, amikor nem sikerült lekövetni. Amúgy én 1/80-nal fotózom az ilyen témát, azért, hogy kábé ilyen legyen a háttér:

    Mindenesetre, furcsa volt, hogy megindítottam az expót, a motor meg folyamatosan csúszott ki a fókuszból, végül a keretből is. Na jól van, akkor gyakorlom még ezt, de tükrössel érdekes módon nem volt ezzel gondom.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #584 üzenetére

    Igen, a H módos burstot használtam, ezt a restrikciót mondjuk pont nem ismertem, de most már számolok vele. Alapból próbáltam olyat is, hogy singleAF módban oda fókuszáltam, ahol érkezni fog (a felezővonalra a betonon, pontosabban) aztán amikor jött, követtem rövid szakaszon, és közben elnyomtam egy rövid sorozatot F11 mellett, de ez se volt túl effektív, mert legalább 1-2 képnek élesnek kellett volna lennie (nagyjából az is lett, végső soron, lásd felső kép), de nem, lett az igazi. Alapból úgy próbáltam, hogy a közeledő motorra rányomtam az object trackinget, folyamatosan tágítottam a látószöget, majd amikor jónak éreztem és kábé előttem volt már a motor, elkezdtem tolni neki a burst-ot. Próbáltam nyomva tartott hátsó gombos fókusszal, és anélkül is, nem akarta kiadni sehogy, a sorozat utolsó képein amellett, hogy semmi élesség nem volt (ezt megmagyaráztad, miért), már csak a motor negyede látszott (ez az, amit nem értek). Mindenesetre az zavart igazán, hogy frame-en kívülre került úgy, hogy folyamatosan követtem, és mégis kicsúszott. Na mindegy, próbálkozok még, ezek szerint nálam csúszik el valami.
    Legközelebb megpróbálom az AF-C 1 lövéses módszert is, hátha.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #587 üzenetére

    Azért egy natív 70-200 // 24-70 2.8 duó jöhetne még Tamrontól, őszintén szólva. Utóbbira még van alternatíva, de előbbire nem igazán, szerintem.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #589 üzenetére

    Oké, de itt egy kicsit azt érzem, hogy kompromisszum VAGY Nikon lencse. DSLR vonalon a 70-200 G2 konkrétan tartja a lépést a kétszer annyiba kerülő Nikkor verzióval teljesítményben, és érdemben maximum árban marad el attól. Z vonalon most nagyobbnak látom a különbséget teljesítményben, bár a 28-75 nekem is tervben van rá, az a szint vitán felül elég a legtöbb felhasználó számára.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #584 üzenetére

    "A leggyorsabbnál az AF és AE marad az első képnél mértnél, tehát ha a távolság változik (nem kanyarban a kör középpontjában vagy, vagy nem párhuzamos az úttal), akkor bizony kimegy a fókuszból."

    Errer van valami forrás egyébként? Nem kötekedésből kérdem, de ma direkt kipróbáltam és az biztos, hogy az AF megy a leggyorsabb sebesség mellett is Z6II-n.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #597 üzenetére

    Oké, akkor ez tisztázódott. A bit csökkentés meg bőven belefér, szerintem. Pár napja próbáltam lovas ugrató versenyen, az akadály mellé párhuzamosan állva gyakorlatilag a teljes ugrást meg lehetett így örökíteni, kiválóan vizsgázott ez a funkció. Amit még észrevettem, hogy az object tracking finoman szólva se tökéletes ilyen mozgásnál, a sima af-c dinamikus mezővel jóval jobban teljesít. Object tracking látszólag baromi jól tapad, de sok a félrefókuszált kép a sorozatban, gyakorlatilag egyetlen oszlop került a ló és a kamera közé, és azonnal át átváltott rá, néha azon is maradt...

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #599 üzenetére

    Köszi, átfutom!

    r3dsnake: ahova ez a sebesség nekem kell, oda nekem bőven elég a 12bit, de nyilván ahány ház, annyi szokás.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #606 üzenetére

    "Ha nem nagyon sürgős a dolog, akkor a helyedben még várnék. Jövőre már elég valószínű, hogy végre érkezik a Z6III, ami végre jobb AF-et kap. Ha mozgó, futó gyerekeket akarsz fotózni, ahhoz sokkal jobb lesz. Igaz, az várhatóan még drágábban fog indulni, mint a Z6II."

    Én meg ilyen célra a helyében néznék egy Sony-t... Mondom ezt Z6II userként. Nem hinném, hogy olyan baromi nagyot tudna gurítani a Nikon, ha eddig nem sikerült. Ebben a vázban is megfizettették a két darab Expeed procit, de minek? Meg sem próbálják javítani az Af-et, vagy ha ez a javított, akkor kíváncsi vagyok, első genes Z6-tal egyáltalán hogy tudtak fotózni. Két napja is úgy felb@szott, hogy mielőtt földhöz kúrtam volna, inkább eltettem szépen, és elővettem a D750-et. Nincs szemfókusz, de ha legalább zöld az a k_rva keret, akkor éles lesz a kép. Egy FTZ-zett 50 1.8G-vel sikerült családi rendezvényen olyan homályos képeket lőni, hogy nem is hittem el. Megnéztem utólag Nikon Studio szoftverben, jó helyekre rakta a fókuszt, 1/800 alatt nem volt záridő, és így is szisztematikusan mellé lőtt. Nem bemozdult, masszív front fókusz volt, de centikkel, ember... D750 ugyanott, ugyanúgy simán éles és pontos képeket lőtt. Kezdem azt gondolni, hogy vagy az én vázam a sz@r, vagy valami csoda történt, hogy az emberek nem mentek vissza csapatostól, hogy felnyomják a Nikon seggébe a kiváló terméküket.

    Lehet, ki kéne próbálnom egy Z prime-ot, mert ez az FTZ-s dolog úgy tűnik, mégsem száz százalékos. Érdekes, mert a 85 1.8G meg ugyanitt tökéleteseket lőtt, de az általában pontos 70-200 tamron is elvérzett. Valószínűleg a kevés fény ölte meg, mert szobában fotóztam HSS vakuval, ülő embereket, és az AD200-ban nincs modellfény. Expo szimulációt kikapcsoltam, hogy lássak is valamit, ISO100, F8 (több ember a képen eltérő távolsággal), 800-ad a mozgolódó gyerek miatt, és bamm, az 50-es becsődölt. Ez volt vele a második kalandom, mert múltkor egy "éles" fotózáson is játszotta ezt a hárombólkettőmellément játékot, pedig az természetes fényen történt. Vicces módon lenscal ábrán pontos, ki érti ezt?!

    Fotoptix téma: a D750-em tőle van, és igazából jó áron volt, de tisztázzuk, szerintem Ő is einfinről vagy valami ilyen helyről veszi nagytételben. A hazai garancia 3 év, de 3 év csak nála. Ha holnap eltűnik, akkor baszhatod. Egyébiránt, a 70-200 Tamron G2-őm is tőle van, és amikor panaszkodtam az élességére (utólag persze kiderült, hogy csak alaposan kalibrálni kellett ), segített tanácsokkal, meg felajánlotta, hogy vigyem fel, és ránéz Ő is. Olyan nagyon nem erőltette azért a dolgot. Ezzel érdemes számolni vásárlásnál.

    FerNandor: csak azt tudom írni, amit korábban is. Ha nem fotózol természetes fénynél félsötét szobákban, nyugodtan vedd a D750-et. Lehet, hogy nem olyan fancy gép már, meg nincs eyeAF, de hogy írtam is, ha zöld fókuszt fog valahol, akkor az éles lesz. Szemben a Z sorozattal, amelyiknél ez visszatérő probléma a fórumok leírásai alapján. Ha markolat nem kell tutira, akkor a Z5 is megfelelő lehet. Első gépnek ennél több pénzt szerintem nem érdemes áldozni.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #610 üzenetére

    Jájj, éreztem, hogy darázsfészekbe nyúlok ezzel, de most már mindegy, menjünk végig:

    1. Nem is írtam kolbászról, igazából az AF rendszerre vonatkozik a megjegyzés. Még csak használni sem kell ehhez egy A7III-at, van head2head videó a YT-n a Z6II ellenében, elég beszédes. A többi része nyilván olyan, amilyen, azok miatt maradtam Nikon vonalon.

    2. Ebbe a hibába estem én is. Mivel az F azért mégse Z, tulajdonképpen ezzel csak átmenetileg számol az ember úgy is, addig persze segítség, de akkor se teljesértékű megoldás a Z optikákhoz viszonyítva. Limitálja a vázat a régi obi park, ebben szerintem egyetérthetünk, szerintem a fókusz sebessége mindenképp csorbát szenved.

    3. Oké, legyen, és jöjjön a Z6III ezzel a fejlesztett fókusszal. Van fotós ismerősöm, Ő D850-ről fejlesztett Z9-re, és imádja a a gépet, de a fókuszától többet várt. Sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni még a vázát (nem is szívesen tenném, mert még a végén ráizgulok), de hiszek a szavában.

    4. Oké, akkor volt előrelépés. Dupla procitól azért többet várnánk el némi sorozat sebesség növekedésnél, szerintem.

    5. Ha ez tényleg így van, akkor tényleg én vagyok a balhere, nekem kábé 20 százalék volt a hibaarányom legutóbb is, AF-C, és objektum követés módokban. Teszem hozzá, nekem az éles kép azt jelenti, hogy éles, és nem azt, hogy háááátéééleeeeesvégülis. Ha Nálad jól megy az ötvenes, akkor már semmit nem értek, mert az objektív hibát kizárnám, tekintve hogy két perccel később jól ment 750-en, és a váz se tévedhet folyamatosan ennyit alapból, szerintem legalábbis. Ráadásul a 85-tel telibe talált szinte végig (csak azt cseszhettem, mert szűk szobában kellett volna nagypapanagymamakisunoka képet lőni, még az 50 is határeset volt. A lényegi különbség, hogy én szemkövetést használtam, nem single AF-et. Pont ez a szituáció az, ami miatt van értelme olyan gépet venni, ami szemfókuszos. Ha single módban akartam volna kattintgatni, akkor maradt volna a D750. Ja, végülis most is az maradt, singleAF módban... :W

    +1: valóban, biztos csak kevertem valakivel, aki a múltkor ugyanígy D750/MILC vonalon akart kezdésnek gépet. A fórumok kapcsán igazat adok, de itt most olyanokra gondoltam, ahol azért látszódott, nem a levegőbe beszél az ember, ráadásul itt is megerősítette már valaki ezt, hogy pinpoint módban képes zöldet adni úgy, hogy nem éles a felvétel. Annyi, hogy nálam ezt nem csak CDAF, hanem PDAF módokban is képes előadni néha.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz anaqer #613 üzenetére

    Viszont, a szavát tartja. Előreutalással fizettem neki a D750-ért és később a Tamron 70-200 G2-ért is, egyik se volt két forint, de időben, a megbeszéltek szerint történt minden. Inkább tőle vennék, mint más random arctól a jófogáson, őszintén szólva. Most is nagyon gondolkodtam rajta, de nem volt versenyképes az ár nála a vásárlás pillanatában.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz FerNandor #615 üzenetére

    Üdv a klubban, sok sikert a vashoz! A viltrox obikat én elengedném. Jókat írnak a neten róluk, de ha alaposabb teszteket nézel, azért rendesen lemaradnak a gyáritól, pláne az ötvenes. A 85 még talán a legjobb darab a sorozatból, de e-infin.com oldalon a gyári is megvan 230-ból, és cserébe a piac egyik legjobb 85-öse.Az 50-est itthon is megkapod ennyiért, az meg állítólag minden idők egyik legélesebb fixe Nikon rendszeren. A zoom esetén vess egy pillantást a 28-75-re, a két 24-70 közé ban pozícionálva árban és minőségben is én azzal szemezek már egy jó ideje, de ahogy F-en, úgy valószínűleg itt is a fixek mellett döntök majd. Csak az áruk fáj, de az mocskosul.

  • Timer

    veterán

    válasz FerNandor #618 üzenetére

    Csak 3 évvel ezelőtt tapasztalatom van ezzel: EU-n belülről jött 2 obim, és rendes dobozban, tartozékokkal együtt érkezett minden. Garancia 1 év.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #620 üzenetére

    Jepp, a 28-75 ritkán kerül eladósorba, ebből is látszik, hogy jó eséllyel elégedettek vele. Én kicsit fázok az F4-től. D750-en volt 24-120 F4, és oké, tudom, tök más a két objektív, de portrézásra azt például kifejezetten rühelltem. Nem is arra vettem mondjuk, ilyen városi túrázós obi volt, és arra jórészt meg is felelt, de az F4 még 120-as gyújtótáv mellett sem adta ki nekem a mélységélesség kapcsán. Ráadásul egy kis rekeszelés se ártott neki, szóval inkább 5.6 volt az a végén. Ő persze nem portrézni keresi, családi fotózásra bizonyára jó is lesz a 24-70 F4. Én szerintem próbaképp rendelek egy 50-est einfinről, mert az itthoni árát nem szeretném megfizetni. A G-t meg akár hogy nézem, 2 méteres tárgytávolságon túl bizony szórja a fókuszt nálam, amit nem értek, mert D750-en meg pontos. Passz, de nincs kedvem nekiállni kalibrálni a vázban megtalálható lehetőséggel, pláne mert úgy, hogy közelre pontos, távolra meg nem az, nem is igazán lehetne egyetlen csúszkával jól belőni. Ha az 50Z-vel se lesz elég éles, akkor passzolom, tényleg szervizbe viszem a vasat. Kellene már csinálnom egy fej-fej melletti tesztet ugyanazokkal az obikkal ugyanazokról a témákról a két géppel, mert kezd határozottan olyan érzésem lenni, hogy a régi váz élesebb minden helyzetben. Alapesetben ez kábé kizárt, papíron legalábbis, de mégis így érzem.

    Más. Megjött a PeakDesign Capture V3. Hááááát, vegyesek a tapasztalataim. Először is, bitang jól kinéző termék (ezüstöt vettem, mert a fekete kopik több forrás szerint is, de dulvááán), nagyon minőségi megvalósításban. Viszont, épp hogy rábírtam flexelni a Manfrotto Advanced Befree III táska vállpántjára, ráadásul a hosszított csavarokat is fel kellett hozzá használnom, ezért a "gyorsan felcsavarom a táskára, amikor kell" tervől le is mondhatok, mivel a hosszabb csavarok csak imbusszal rakhatók fel, szemben a default, kézzel tekerhető korongos megoldással. Rajta is lehetne persze hagyni, a plate-et meg a gépen, de kábé 20 perc alatt úgy megnyomta a pántot, hogy szerintem már ez is így marad, ha állandóan rajta lenne, szétnyomná a tömést benne szerintem. Mondjuk, azután biztos jó lenne rá a rövidebb csavar is... :) A 70-200 + FTZ + Z6II elég érdekesen mutat az ember mellkasán. Mozgatja a táskát rajtam rendesen lépés közben, valahogy nem tudom őszinte mosollyal az arcomon elengedni a felszerelést... :) Ha még a portré markolat is fent van, akkor aztán hazárd játéknak tűnik minden egyes mozdulat, de lehet, hogy szokásom szerint csak én parázom túl, baromi stabilan ül a helyén a gép, csak az egész cucc inog-binog az emberen. D750-re valamelyest jobban felfekszik a plate, bár egyes kommentekkel szemben stabilan ül rajta a Z6II is, nem ér bele a plate széle a kijelzőbe. 85 / 50 objektívekkel egészen kellemesen használható megoldás, csak az a bajom, hogy pont kültéri fotózásokra akartam használni, és ilyenkor általában a telét viszem. Hmm, még agyalok, hogy megtartsam-e, 33 ezerért azért kicsit kompromisszumosnak érzem (bár sejtettem előre, hogy a tele sok lesz, hiába promózzák azzal a terméket).

    A Z bajonett egyébként hogy bírja, ha lóg rajta másfél kilónyi objektív, és közben még a lépések ereje is cibálja? Van valami hivatalos adat a terhelhetőségéről?

    "sokszor ha felveszem a gépet, 1 másodperc alatt ott van már nálam a szoba másik feléből."

    Óóóóó, ismerős! ;) Bezzeg ha más fotózza, megáll. A tesla gyorsulása kutyaf@sza, ahogy megindul az ember felé egy 2 éves, ha akar valamit.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz FerNandor #628 üzenetére

    Ha megjött az ötvenes, egy néhány mondatos összegzést írj kérlek róla! Tudom, tele a net tesztekkel, de maradjunk annyiban, hogy a valós felhasználói tapasztalatoknál nincs jobb (és pláne hitelesebb). Köszi!

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #635 üzenetére

    Köszi az infót. Nekem volt f-re gyári 24-120, a széles körű használhatóságán, és relatíve könnyű tömegen felül sok jót nem tudok mondani róla. Z-re folyamatosan nézem a lehetőségeket, ez a friss Tamron is jó lehet, de továbbra is a 28-75 F2.8, illetve a 24-70F4 között őrlődöm. A fényerő jól jönne az alacsonyabb mélységélesség miatt, de azon kattogok, hogy a potenciális felhasználási területek miatt ( lrendezvényre, mindennapos családi tevékenységekhez használnám) mennyi értelme van kifizetni a kétszeres szorzót. Pláne, mert ha jól olvastam a tesztekben, a 24-70F4 olyan jó lett, hogy részletességben, élességben odapirít az F-es 24-70 F2 8-nak is. Nehéz kérdés, mert az F verziót épp azért adtam el, mert mindig túl soknak találtam a dof-ot, de a Tamron 70 200-zal dolgozva meg szinte soha nem használok 3.2-nél szűkebb rekeszt a hetvenes oldalakon sem. Ha két arc van a fotón, akkor meg inkább F4 az alsó pont, sőt... Hmm, nehéz kérdés, ez a Tamron tényleg jó kis mindennapi obi lehetne, de az ára...

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #638 üzenetére

    Ahh, bocs, tényleg reggel volt és ráadásul kávé nélkül telt, mert vérvételre mentem. Nem sikerült megfogalmaznom értelmesen. Legközelebb majd read-only módban nyomom hajnalban! ;] A lényeg az volt, hogy még 120-as gyútáv, és viszonylag nagy tárgy-háttér távolság mellett sem tudtam értelmes mosást kicsikarni abból az obiból, ezért váltam meg tőle.

    Köszi az infókat az objektívekről. Nálam a 70-200-nál nem a súlya, inkább a hossza a zavaró. D750-nel jó volt, balanszban volt a gép, portré markolattal pláne kézre állt. Z6II-őn az FTZ miatt olyan balfék fogása van egy ekkora objektívnek, hogy az hihetetlen, és ezen az MB-N11 is csak részben segített. A másik probléma - és ez sokkal nagyobb - hogy a táskámat anno úgy választottam, hogy pont kényelmesen belefért a váz a felszerelt telével. FTZ-vel a Z6II belefér ugyan, de szó szerint úgy kell bepasszintani, ami nem tetszik, mert bármi éri alulról a táskát, az gyakorlatilag az objektívet üti. Plusz, behelyezésnél mindig gyilkolja a szemkagylót a táska belső, felső része. Macera elővenni és aztán eltenni a szettet, jobb lenne ehhez egy kompaktabb objektív, mint megoldás. Pláne, hogy tényleg kezdek rászokni a Peak Design Capture-re, ahol nem mindegy, mi van a vázon. Vettem még egy darabot tőlük, hogy mindkét vázat fel tudjam lógatni a táska pántjára, és bár baromi drága ez a cucc, kültéri sétákon számomra egy áldás. Persze csak azért, mert elvből nem cserélek objektívet szabad levegőn a szálló por miatt. Akkor leszek bajban, ha egyszer rendezvényre kell menni beltérre, és övre lógatni ezeket a vasakat...hááááát, nem tudom, inkább nem merném bevállalni, mint igen.

    Visszatérve az obikra: érdekes, hogy élesebbnek írod a Tamron-t, mint a két Nikont, pedig nagyon dícsérik mindenütt a Nikonokat ezen a téren, tamronnál meg általában le van írva, hogy a sarkokban nem a legjobb, akinek az is fontos, az lépjen a 24-70/2.8-ra.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz FerNandor #641 üzenetére

    Viszket az ujjam a rendelésen, várom már, hogy mit írsz az e-infines rendelésről, illetve az objektívről.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #645 üzenetére

    "Jogos, nem írtam relációjelet, azt hittem, a sorrend köztudott... Tamron -> 24-70 f4Z -> 24-120 f4Z az élességi sorrend. Már a 24-70-est is rohadt jó élesnek gondoltam, de a 24-120Z még rátesz egy lapáttal, főleg tele oldalon, és még hosszabb is"

    Na, pont ezért volt furcsa és kérdeztem rá, mert kissé hihetetlennek tűnik, hogy az ugyanolyan technikai szinten lévő, de kevesebb lencsetagból álló 120-as jobb, mint a 70-es. Én elhiszem, nem kötekedésből azért írom, csak innen eredt a kétely. Ezek szerint a 28-75-nél jobb vétel lehet mindkettő a maga nemében.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #647 üzenetére

    Köszi a tesztet, átolvasom! Azt mondjuk nem tudtam, hogy ennyi év van a két obi között, így mondjuk érthetőbb a 120-as jó szereplése. Nekem valamiért az volt a fejemben, hogy ez a két obi nagyjából egyidős, és a Tamron származék a legfiatalabb, bár gondolom, ez se igaz, mert elvileg Sony vázakon utóbbiból már G2 is van.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #649 üzenetére

    Néztem én is nagyon a 28-75-öt, de még sokalltam. Az a baj, hogy kéne minden IS. Most ott tartok, hogy szépen lassan mégis csak mindenből a natív Z-t használnám, mert nekem továbbra se tetszik, ahogy például egy 85 1.8G viselkedik FTZ-vel. Az ötvenesről ne is beszéljünk, ami ugye nálam valamiért full kuka életlen, ami érthetetlen. A 85 megy és éles is, de érezhetően lomhább, mint 750-en volt. Tami 70-200 G2 szintén. Utóbbira soha nem lesz pénzem cserélni, de a két fixet le kéne váltani. Így viszont nem maradna keret a kis zoomra. Gondoltam, hogy kiváltom az egynyolcasokat valamelyik rövidebb Z-vel, de úgy látom, nem lehet, mert mindkettő bitang éles és gyors is. Nekem pedig ez számít igazán, kóros pixel peepingben szenvedek.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz FerNandor #652 üzenetére

    800-on nem zajos a kép? Úgy értem, hogy aránytalanul zajos mondjuk egy 1600-hoz képest? Nálam okozott ezzel kapcsolatban kellemetlen meglepetéseket a Z6II, konkrétan ISO 320-800 között rosszabb eredményt ad , mint az ezeréves D750. Állítólag a dual gain szenzor miatt van, amit passzolok, de nálam az van, hogy ha 400 fölé kell mennem ISO-ban, akkor inkább 1200, és esküszöm még ott is jobb képe van, mint 800-on. Ráadásul meg mernék rá esküdni ,hogy azonos ISO-val készült képek esetén is van különbség a zaj észlelhetőségében, függően a kép jellegétől, ellenfényben például sokkal rosszabbnak tűnik már egy ISO 400 is, mint normális fények esetén.

  • Timer

    veterán

    válasz markussandor #654 üzenetére

    "ISO 320-800 között rosszabb eredményt ad, mint az ezeréves D750."

    Hát épp ezt mondom, csak másképp! :) De köszönöm a linket, jól látható belőle az is, hogy vásárlás előtt elcsesztem, nem tájékozódtam megfelelően. Az esetek 99%-ban ISO 100-400 között használtam a tükröst... Durva, hogy mennyire jó szenzort raktak a D750-be, konkrétan ISO100-on cumiztatja a Z6II-őt, Sony A7 III-at is, és nagyjából 800/ 640-ig tartja is az előnyét.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    Sziasztok!

    Érdekes dologra lettem figyelmes, de lehet, hogy csak placebo, cáfoljatok vagy erősítsetek meg legyetek szívesek! Z6II az alany. Azt vettem észre, hogy azok a képek, amelyeket singleAF módban készítek (és az mindegy, hogy pinpoint vagy egypontos) csak akkor lesznek igazán élesek, ha a fókuszpont totálra fedi például a szemet az expo pillanatában is, úgy már nem, hogy megcélzom az adot területet, majd újrakomponálom a képet. Direkt visszanéztem lyan képeket a Nikon szoftverében, amelyeket tegymás után lőttem ugyanabban a beállásban, és jól látható a keret elhelyezkedéséből és az AF mód leírásából, hogy hogyan is dolgoztam éppen. DSLR-rel mindig újrakomponáltam, és ott nem láttam ezt a különbséget. Nyilván szélsőséges esetekben okohatna fókusz eltolódást az is, hogy a DoF síkja billen, de például olyan képeknél is belefutottam ebbe, ahol csak minimálisat toltam AF rögzítés után el jobbra vagy balra, mondjuk hogy a kisujja még benne legyen a képben a modellnek, amikor az arcát érinti. 3 évet nyomtam így végig tükrössel, és sosem láttam ekkora diffit az újrakomponált és a nem újrakomponált képek között, pláne, mert szinte 99%-ban a középső pontot használtam fókuszálásra.

    Most én haluzok, vagy MILC-nél valahogy másképp működik az AF rögzítés? Esetleg az expo gomb viccelhet meg, és mondjuk a félrögzített állásban nem ad stabil jelet a váz felé, ezért az villámgyorsan újrafókuszál? Ezt próbáltam kitesztelni nagyobb tárgytávolságú objektumok közötti váltásokkal rögzített AF mellett, de ott nem jelentkezett a gond, pedig az bizonyítaná a rossz gomb elméletet. De ha ez nem, akkor mégis mi? Baromi tré a joysticckel váltogatni az AF pontok között, az auto szemfókusz meg nem mindig megoldás.

    Apropó, nem lehet azt valahol beállítani, hogy ne a joystick mozgassa a keretet, hanem a tárcsa, a régi dslr rendszerekhez hasonlóan? Egyéni gombokban nem találtam ilyet, de lehet, hogy benéztem.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz Timer #658 üzenetére

    Szerk.: ja, hülye vagyok, a tárcsa is mozgatja a fókuszmezőt, csak nem áll kézre, mert portré markolattal hazsnálom a vázat, ezért nem szoktam azt a kezelőszervet használni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák