-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mumee
őstag
válasz nubreed #33800 üzenetére
Nem, az eddigi infók alapján egy 3080 közeli chip, de olyan leak is volt róla, hogy akár a 3080-nál erősebb... [link]
[link]Pl : "GA103 is rumored to be ~72SM. GA102 tops out at 84SM. However, 3080 is cut down to 68SM. The speculation is GA103 with full 72SM, and not on Samsung 8N, could end up quite a bit faster. "
"The "new" GA103 with big package will replace GA102-200, compete with the BIG NAVI. I don't know the spec yet."Persze így az egész szembemegy a számozással is, ha a GA103 erősebb lenne, mint a GA102.
Viszont ezután a start után már nem lepődnék meg semmin.[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
nagyúr
válasz nubreed #33800 üzenetére
Allitolag nagy chip lesz az is a hires leaker szerint, de multkor meg nem volt sok infoja rola.
Ugy latszik a masik oldalnak is lesznek meglepetesei, mert nVidia full damage control modra valtott.
A 3070 is erthetetlenul pont egy nappal a Big Navi bejelentes utan jonSzerk (#33801) Mumee, vagy ugy, akkor mar tobb info van.
Nehogy legyen 3080 Ti a vegen.
Nyakamat ra ez kell a HBM2e verzios voros kartya ellen.[ Szerkesztve ]
...
-
Segal
veterán
Most tulajdonképpen ennek a dlss-nek egy 4K megjelenítő esetén mi lesz az értelme?
1080/1440p-ben futhat a játék és azt felskálázza 4K-ra és spórol a hardverrel, vagy natív 4K-ban futhat a játék és azt felskálázza akár 6/8K-ra?
Vagy ez csak attól fog függni hogy mit bír a gép és mi a beállítás a felbontásnál játékon belül?
Tehát maradva a natív 4K megjelenítőnél mert azt tervezek, ha valaminél kevesebb az fps-em 4K-nál akkor beállíthatok egy kisebb felbontást és a dlss felskálázza 4K-ra a felbontást egy teljesen másik játékban meg ha bírja a gép a 4K felbontást akkor beállíthatom hogy márpedig nagyobb felbontásba skálázzon(reálisan nézve 5 vagy 6k)?"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
nubreed
veterán
Jaa, erről eddig én nem is hallottam. Érdekes, de egyre nehezebb követni, hogy mi a cél az nVidiánál.
Devid_81: Tényleg úgy tűnik, hogy damage control módba tolják, mintha kapkodnának és lehet tényleg tudnak valamit a bignaviról (hogy ez most jó lesz?).
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Devid_81
nagyúr
válasz nubreed #33804 üzenetére
NVidiarol azt mar tudjuk ha jon valami sunyin bejelentett, de inkabb csak bejelentesre varo uj cuccuk akkor az a konkurencia miatt van.
Tehat jelenleg van egy 2 hetet csusztatott 3070-unk.
Van egy pletykalt 3060Ti ami hamarabb johet mint a sima 3060.
Es van egy GA103 ami abszolult nem illik be a kepbe sehogy sem.
En egyre pozitivabb vagyok a masik oldallal szemben, de ugye ezt kezeljuk ovatosan honap vegeig[ Szerkesztve ]
...
-
nagyúr
Most tulajdonképpen ennek a dlss-nek egy 4K megjelenítő esetén mi lesz az értelme?
1080/1440p-ben futhat a játék és azt felskálázza 4K-ra és spórol a hardverrel, vagy natív 4K-ban futhat a játék és azt felskálázza akár 6/8K-ra?
Az az értelme, hogy akár egy kvázi középszintű RTX 2060 Superrel is tudsz RTX mellett FHD-ban játszani, vagy egy nem RTX játékot 4K-ban 60 FPS-el (lásd például Death Stranding).Egy RTX 2070 Super esetén tudsz pár RTX effekttel 4K-ban játszani, vagy RTX nélkül korrekt (60+) FPS-el.
Egy RTX 2080 Super / Ti esetén pedig akár RTX effektekkel sem lehetetlen a 60 FPS 4K felbontás mellett.Tetszik vagy sem, a 4K felbontás már nem elérhetetlen, kicsivel 100e Ft felett már 4K monitorokat lehet venni, nem csúcskategória persze, de vállalható IPS paneles megoldásokat. Csakhogy a 4K gaming RTX nélkül is a 200e Ft feletti VGA-knál járt, RT mellett pedig csak a csúcs kártyáknál volt úgy-ahogy értelmezhető.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
atok666
őstag
Beallitod, hogy 1440p-n szamolja a gep a framekat - ami ugye nagyon gyors, amit utana felskalaz 4k-ra. A lenyeg a felskalazason van, ami ugy mukodik, hogy az nvidia szerverei a jatekot lerenderelik a leheto legjobb minosegben - 64xmintavetelezes mellett 4k-ban pl, vagy akar magasabb felbontason, es a DLSS ezekkel az adatokkal javitja ki a 1440p-ben rederelt kepet. Optimalis esetben a vegso kep DLSS utan akar szebb is lehet, mintha te, a lokalis gepeden nativ 4k-ban redereltet volna.
Idot sporol (magasabb fps) es meg akar szebb is lehet az eredmeny. Szerintem.Atok
-
nagyúr
válasz nubreed #33804 üzenetére
Csak találgatok, de szvsz eddig is damage control módban voltak, erre céloztam azzal, hogy 300W felett van az RTX 3080 is, az RTX 3070 pedig 220W körül/felett lesz várhatóan. Úgy, hogy az RTX 2070 175W-al nyitott.
Elcsúsztak egy szintet a fogyasztási ráták, ez pedig nem arra utal, hogy ideális fogyasztási opciókra lőtték be a kártyákat, hanem minél többet szeretnének kisajtolni belőle (ahogy az AMD tette anno az R290X és R390X illetve a Vegák esetében).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Nite
őstag
a 3070 eseteben csak a "nem letezo elerhetoseg" csuszik vagy a "launch" is?
most elsosorban a tesztek megjelenesere gondolok!
Paid my dues!
-
Segal
veterán
Most csak véletlenszerűen kiválasztottalak téged, de a többieknek is köszi.
Akkor konkretizálva és a doom eternal-nál használnám 4K felbontás mellett egy 3080-as társaságában aminél alapesetben is megvan ennél a felbontásnál a 100+ fps.
Tehát nekem nem kéne kisebbre vennem a felbontást hogy felskálázzon.
Ezért kérdeztem hogy felfelé is lehet e használni, hogy a 4K megjelenítőre 5 vagy akár 6K tartalmat mutasson?
Vagy ehhez mindenképp nagyobb felbontású megjelenítő kéne és ott kéne a 4K felbontás felskálázását kérni a dlss-től?"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
nagyúr
Ezért kérdeztem hogy felfelé is lehet e használni, hogy a 4K megjelenítőre 5 vagy akár 6K tartalmat mutasson?
Nem, a DLSS visszafelé nem működik.
Amit te említesz, az a render scale 100% felett. Ilyenkor mondjuk 120% esetén a képkockát 2592p felbontásban számolja ki, majd ezt lekicsinyíti 2160p-re és így a képminőség javul a natív 4K-hoz képest, plusz felesleges lesz az élsimitás.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #33762 üzenetére
Annak nincs igazán jelentősége. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez az egész a neuronhálótól függ. A DLSS 2.0 csak abban különbözik a DLSS-től, hogy az NVIDIA általános neuronhálót használ, míg a régi DLSS játékspecifikusat. Mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya. A játékspecifikus előnye, hogy nagy százalékban le tudja fedni a tartalmat, hiszen specifikusan erre tervezik, de hátránya, hogy ha nem raknak bele elég gépidőt, akkor nem kapnak majd jó neuronhálót. Az általános előnye, hogy általánosan van nagy gépidő benne, de hátránya, hogy akármennyi erőforrást is áldoznak rá, sosem lehet majd tökéletesen lefedni minden tartalmat.
A probléma nem maga a technológia, hanem a neuronháló. Ez tisztán egy olyan faktor, ami nagyon királyul működne, ha lenne egy nagyon minimális igény arra, hogy egy adott játék tartalmához csináljanak jó neuronhálót. Ott a 3DMarknak ez a tesztje. Marha jól működik, mert fogták magukat, és egy jó neuronhálót raktak alá. Persze az a teszt csak két perc, tehát könnyű dolguk is volt, de látható, hogy a hibák számát le lehet redukálni közel nullára, csak igényesebbnek kellene lennie mindenkinek. De amíg fosnak erre költeni programszintjén, meghajtó szintjén, addig bőven bele tudsz futni olyanba, hogy pár tartalom minősége nem lesz megfelelően kezelve.Ez az oka annak, amiért játéktól függően, sőt, még az egyes játékokon belüli jelenetek között is nagy lehet a minőségkülönbség. Manapság ez azért kezd jobbnak látszani, mert direkt nem viszik a DLSS-t olyan játékba, ahol nagyon szar tud lenni, például a Horizon Zero Dawn, ami azért jól meg van tömve tartalommal, és nagyon nehéz a sok vegetációt megfelelően lekezelni. Nagyon jó neuronháló kell hozzá, hogy optimális legyen a felismerés. De ettől még be volt építve, mert ugye magát a motornak portját egy helyen végezték, tehát effektíve a PC-s kód szempontjából a Horizon Zero Dawn és a Death Stranding átfedése jelentős, ugyanaz leképezőoptimalizálás stb. De a Death Strandingben például működik egy általános neuronhálós DLSS 2.0, mert a kevés játékbeli tartalom miatt kevés a buktató is. Ahogy korábban írtam, a DLSS legnagyobb rákfenéje most a vegetáció, és az egész Death Strandingben a játék 1%-át sem teszi ki ez, ezzel szemben a Horizon Zero Dawnban a játék döntő többségében van valamilyen vegetáció, és ott például ugyanez a rendszer nem tudott működni, hiába építették be, inkább lelőtték az elérhetőséget, mert már figyelnek arra, hogy ha nagyon szar az eredmény, akkor inkább ne is legyen elérhető a technológia. Ezzel visszakanyarodtunk oda, hogy erre költeni kellene még egy rakás erőforrást, mert az a piacon nem sokat segít, hogy évente találunk teszem azt 10-15 címet, amiben az "Úrnak hála" nincsenek nagy számban olyan tartalmak, amikkel az általános neuronháló bénázik. Jelen pillanatban inkább azt lehet érezni, hogy elfogadták, hogy ebben csak ennyi van egyelőre, és inkább nem fektetnek bele túl sok erőforrást, hanem majd játékokat szelektálnak. Pedig pont ez a rossz irány, nem szelektálni kellene, hanem vadul tömni az egészet gépidővel és pénzzel, és ha szerencsénk van, akkor idővel lehet egy nagyon jó neuronhálónk erre. Ráadásul az NV ezt el is tudná adni a fejlesztőknek, akik nyilván fizetnének érte, mert manapság könnyebb a bankból utalni, mint évekig dolgozni. Tehát valahol meg is térülne a befektetés, maximum attól foshatnak, hogy a Microsoft a sajátját majd ingyen adja. Egyébként a Facebook is dolgozik egy általános neuronhálón, és az például veszettül jó, nagyságrendekkel jobb, mint bármi, amit eddig láthattunk. [link] - de ők is pénzért fogják adni, tehát ez valójában egy üzleti fejlesztés. Ők látják ebben a rációt, és orbitális mennyiségű gépidőt, illetve pénzt fordítanak erre. És ami a lényeg, hogy hiába mutat már marha jó eredményt, még mindig nem vetik be, mert ezen a területen a minőséghez a sok időn túl még több idő kell.
(#33771) Cifu: A technológia ugyanaz, a hsz elején leírtam.
(#33780) Cifu: Szerintem a Sapphire TriXX Boostot teljesen felesleges idekeverni. A Sapphire nem csinált mást, mint licencelt az AMD-től egy driverben elérhető technológiát. Ezzel kaptak egy csatornát a driver felé, amivel Radeon Boostot segédprogramból aktiválhatják a kedvük szerint, majd rátolhatják a saját CIS implementációjukat, ami egyébként rohadtul megegyezik a driverben kínált RIS opcióval. Ez az egész még hátrányosabb is, mint csak a Radeon Boostot használni RIS beállítással a driveren belülről, mert a TriXX Boostban CIS egy HLSL kód, míg a RIS egy sokkal gyorsabb PAL kód.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atok666
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz atok666 #33817 üzenetére
A megfelelő szövegértelmezés oktatásával ez a fórum nem foglalkozik.
A technológiai alap ugyanaz a DLSS és a DLSS 2 esetében is. A fenti hsz-ben le van írva, hogy mi a különbség és annak mik az előnyei/hátrányai.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Mumee
őstag
Látom közben Abu is ténykedett.
[A GA103 állítólag legváltja a GA102-t. Az eddigi adatok szerint hasonló teljesítményt hozna kisebb fogyasztással.] -
Jack@l
veterán
válasz atok666 #33817 üzenetére
Majd kijön az amd féle és az meg csodás lesz
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Ja, hát kellett az a GA103, túl nagy volt a GA102 és GA104 közötti szakadék. Szerintem 3080 Super illetve 3070 Super lesz ebből.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Jack@l
veterán
Dlss egy 10%-ot lecupppant a vele egyenértékű natív fps-ből:
[link][ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
DLSS-t be lehet kapcsolni 3440*1440 es ultrawide felbontasban is ? Vagy csak 1080p / 1440p eseten mukodik 4K-s kijelzon ?
-
-
válasz devast #33828 üzenetére
Pont az lenne a lényege, hogy kevesebbet is egyen a GA103, mint egy vágott GA102; ráadásul így olcsóbb lehet a NYÁK, stb. Szvsz ROP-ot meg memóriabuszt is fognak vágni, de előbbi az órajellel, utóbbi meg gyorsabb GDDR6X-szel orvosolható. Már ha az a szűk keresztmetszet.
Ez olyan változtatás, ami miatt új név kéne a kártyának. Persze ha csak új olcsóbban gyártható chipet kap, ami ugyanúgy fűt és ugyanolyan gyors, akkor nem. De ennek így nem sok értelme van, kihagyott ziccer lenne az NV részéről.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Simid
senior tag
válasz lezso6 #33829 üzenetére
Ha jól tudom már a ROP-ok is bekerültek a GPC-be, szóval ha tényleg 72SM lesz a GA103 akkor kb mindent tudni. 6GPC, 96ROP, 9216cuda. Ha ezekből vágnak még akkor gyengébb lesz mint a 3080.
Az viszont igaz, hogy ha kevesebbet fog fogyasztani akkor nem tehetik meg, hogy ugyan úgy 3080 névvel adják ki és megy a szilikon lottó, mert abból nagy balhé lenne. -
devast
addikt
válasz lezso6 #33829 üzenetére
Olcsóbb nyák ? leak-ekben az van, hogy kétféle tokozásban csinálják egyik ga102 kompatibilis lesz másik ga104. Ezt egy az egyben úgy csinálják, hogy ne kelljen hozzá új nyák... itt nem a fogyasztással van baj, hanem a chip méretével és költségével a 3080 árához viszonyítva.
-
nagyúr
-
-
Megtehetik, de szerintem kihagyott ziccer lenne, hisz azt is megtehetnék, hogy kicsit gyorsabb, max ugyanannyi fogyasztásból, ugyanolyan áron (vagy akár olcsóbban!). Innen jön az, hogy simán nevezhetik 3080 Supernek. A sima 3080-at meg kivezetik és kész.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
Simid
senior tag
Rosszul fogalmaztam. Nyilván megtehetik, csak feltalálták ők ennek már egy okosabb módját -> Super. Ugyan azt a coreconfigot mgasabb órajellel és esetleg 12GB rammal kiadva még rá is dobhatnak 100$-t és nekik is olcsóbb lehet.
#33833: Persze csak az 4 SM pont nem ér semmit egy ennyire compute nehéz kártyánál.
#33835: Megelőztél!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lezso6 #33838 üzenetére
De lenne, mert akkor lehetne rá 12GB RAM-ot rakni.
(#33836) Simid: persze, ez is lehet. Sőt, az a szépsége a dolognak, hogy nem is kell még eldönteniük, megvárhatják vele az AMD-t. Ha a 6000-es széria túl jó lesz, akkor belógathatják a Super verziót akár.... azonos áron... oh no!
Viszont az SM-ekre legalábbis bizonyos workloadok esetén szükség van, mert azokban nem csak az ALU-k vannak, hanem az azokat kiszolgáló infrastruktúra is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Segal
veterán
válasz Shkiz0 #33843 üzenetére
Ha nem írod eskü fel nem tűnt volna.
Erre elkezdem nézni az avatart. Első gondolatom. Hülye vagy ez nem is mozog...
Azután meg csak Na jól van én vagyok a hülye"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Garsza
veterán
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Google Pixel topik
- 3D nyomtatás
- Vicces képek
- BestBuy topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...