-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Beszéltem ma egy nagyon jó barátommal. Ma jutott csak eszembe ,hogy ő itt az Opel Gombosba dolgozik! 4999Ft kompletten át tudják nekem azt az autót ami érdekel ha kell. Fékpadon ,rétegvastagság mérővel stb... Mindent átnéznek rajta. Megnézik a rendszerben mikor hol járt márkaszervizben és meddig stb....
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #28207 üzenetére
Hát egy 15-18 éves 300k-s autónál igen fontos szempont a rétegvastagság
Már-már az a jó, ha nem stimmel, legalább tuti ki van cserélve, ami szétrohadt. A törésmentes Astra meg nem 300k lesz(ha egyáltalán létezik ilyen). Fékpadnak ott az út, mondjuk csalóka, mert az Astrát két lábbal kell taposni, hogy megálljon, de azért sosem hátrány, ha valaki rá tud nézni.
Nekem nem volt ilyen szerencsém, a segítséggel nem sokra mentem. Most már tudom, hogy ha jár a motor, és nincs szétrohadva, széthasználva, akkor megfelelő. -
-
Declare
őstag
Sziasztok!
Lenne a huhogó hang után egy újabb hibám :/ (nem tudom a kettőnek lehet e valami köze egymáshoz)
Ma az autópályán tempomat 130-140 re állítva kb és egyszer csak teljesen véletlenül észreveszem, hogy világít a motorvezérlés hiba lámpácska a műszerfalon (az autó ikon amit felülről keresztülszel a kulcs...narancs sárga). Hirtelen nem is vettem észre semmit, nem nőtt meg a fogyasztás, nem volt hülye hang semmi....csak éppen a gázpedál olyan volt, mintha nem működne. Kb 2000 es fordulatig normálisan dolgozott, viszont utána mintha nem történne semmi, ha nyomkodom a gázpedált (visszatettem 6 ból 5-be, vagy 4 be felpörgött mondjuk 3500-4000 e a motor, padlóig nyomtam a gázt és semmi nem történt, motorfékkel lassult a kocsi. visszatettem 6-ba akkor erre a 130 as tempóra simán visszagyorsult, tovább viszont semmi.) Leálltam egy pihenőben, leállítottam a motort, kb 10 másodpercre, újraindít és a hiba eltűnt. Sajnos viszont az úton többször produkálta ezt. Ilyenkor parkoló, leállít, 2 másodperc, újraindít, hiba sehol.
Ötlete valakinek?
Talán annyi még hozzátartozik (de ez nem biztos), hogy az út első felében 120-130 al mentem addig nem volt ilyen hiba, a második felében tempót emeltem és először egy 180-200 as rövidebb etap után 120-130 ra visszaállva csinálta először. Utána miután siettem valahogy mindig úgy vettem észre, ha ilyen 160-180 al mentem rövidebb-hosszabb ideig, utána visszaállva 120-130 tempomatra 5-10 perc múlva kigyulladt a lámpa. De lehet a kettő nem függ össze és amúgy is csinálta volna az út második felében ha végig 130 al megyek akkor is...nem tudom Azért gyanús, mert ha valami túlmelegedés lenne, akkor nem 130 as tempomatnál 5-10 perc múlva kellene jelentkezni nem? Akkor pont baromi jó lehet a hűtés. Motor forog 2x ezret+menetszél.... ezen kívül azért egy 1.7 dízelmotornak 6. sebességben astra gtc vel 160-az nem kellene túl nagy falatnak lenni nem? még szerintem a 180 sem (lehet rosszul gondolom)
Utána fél órát-órát mentem pályán kívül, 90-50 es tempókban (lakott és külterület ugye) és nem volt semmi...
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz Declare #28225 üzenetére
90-es évek vége felé Opelosok mesélték, hozott egy osztrák egy Senatort, hogy 212-nél (a pontos számra már nem emlékszem, de eszement szám volt) felgyullad a check engine lámpa, alatta, fölötte jó.
Gőzük nem volt, fellapozták a manualt, de nem sok bizodalmuk volt hozzá.
És láss csodát, ott volt a leírás hogy mi a teendő
Valami tárcsa talán elektrosztatikusan összegyűjt egy csomó koszt, azt kell megtisztítani és jó lesz.
Megcsinálták, kipróbálták (akkor még nem volt annyi radar a pályákon, meg osztrák rendszám úgysem kap fotót elven nem féltek annyira), hiba elmúlt, osztrák boldog volt.
Szóval lehet hogy a te hibádra is tudnák a megoldást szakszervizben ha nem jutsz semmire máshol.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Declare
őstag
Hát most majd megpróbálom figyelni meg tesztelgetni, hogy valahogy ki tudjak zárni valamit, mert én azt gondolom (meg remélem is), hogy ez valami elektronikai zavar, ami valami frissítéssel/resettel, valamivel megoldható. Majd megpróbálom tempomat nélkül használni, meg próbálom ha hoszabb útra megyek lassan, gyorsan stb, hátha valahogy tudok valami közelebbit mondani, hogy mivel lehet összefüggésben, ha majd valami szakértő színe elé járulok
Szakszervízt azért nem szeretem, mert egy csomó olyan rossz tapasztalat van, hogy pénzlehúzásra mennek....ha nem tudja mi a baj, akkor is közli, hogy jaa kicseréltük az x-y panelt mert az lehet gond, és akkor egy munkadíj+eredeti alkatrész+stb aztán mondjuk köze nincs a hibához, tippel egyet a szerelő, hátha, ha bejön akkor megdícsérik ha nem, hát tévedett... persze kérdést majd megér, köszi szépen a tippet, csak mondom hátha valaki tapasztalt már hasonlót, először azért azt szaglászom körbe
Németországban játszódott amúgy a kis történetem, szóval semmi alávaló törvényszegést nem követtem el azért is kérdeztem, hogy elvileg egy ilyen kocsi azért egy 160-180 utazós sebességtől nem dobhatna hátast. Persze nem egy audi vagy bmw ez világos és érződik is, de ennek a gtc nek komolyan mondom nekem annyira tetszik a futóműve, abszolút stabil volt a kocsi még amikor a 200-220 at próbáltam ki vele csak egy rövidebb ideig (a 220 nál azért nem emelkedőn mentem felfele persze A 6 ganggal meg egy 160 as tempomattal még a fogyasztás is teljesen baráti 8 liter körüli talán alatta.
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz Declare #28227 üzenetére
Hibakódot nem kaptál?
Hibakód kiolvasás H Astra esetén
1) váltó üresbe, motor leáll
2) féket benyomod, gázt padlóig benyomod és mindkettőt így tartod
3) gyújtást ráadod (de ne indíts)
4) ha hibakód van a rendszerben, a műszerfalon a kilométer-kijelzőn megjelenik az ECN XXXXXX üzenet, ahol XXXXXX a tárolt hiba kódja. Ha több hibakód is van, akkor azokat egymás után sorban kiírja.
5) ha nincs hibakód, akkor az ECN 000000 üzenet jelenik meg1,7 GTC végsebessége gyár szerint 182.
szerintem 180 utazó egy kicsit sok neki.
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
-
AMD Power
titán
válasz diablo1984 #28233 üzenetére
A km óra soha nem pontos. De az is igaz ,hogy 40km nem csal.
Én még olyan autót nem láttam amiben 100% pontos lett volna a km óra.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
gban
Közösségépítő
válasz diablo1984 #28233 üzenetére
Mármint az övé, vagy az enyém? Vagy mindkettő?
Enyém: gyári méret van rajta (175/70 R13), nyomás jó, és nem kopott.
Igaz, gondolom az enyém bowdenes, az övé meg jeladós - jól gondolom?
Valamint mindenki "közismert tényként" beszél róla, tehát általánosan ismert, meglévő jelenségnek tűnik.Postázást nem vállalok.
-
TasiA
senior tag
Sziasztok!
A szakértők véleményét kérném! X20XEV, valszeg sok km-el (óra szerint természetesen 200 ezer alatt). Hidegen csattogott, olajat is fogyasztotta. KApott egy gyűrűsort+szelepszár szimeringeket + hajtókarcsapágyakat, biztos, ami biztos alapon, illetve egy alapos hidrotőke pucolást. Összeszerelés után teljes csend, semmi csattogás, kopogás úgy 4000 km-ig, majd most 6000 km után már úgy csattog hidegen terhelésre, mint előtte. Nem tudom eldönteni, hogy alulról, vagy felülről. Melegen szinte teljesen abbamarad. Kompresszió tökéletes, erős mint a bajnok, olajat nem eszi már. Csak ez a csattogás maradt, hidegen, főleg 2000-es fordulattól terhelésre, motorfékre elkussol. Vélemény??? Én vagy a hidrotőkékre tippelek, vagy a dugattyú kóvályog a hengerben. Szabályosan kelepelő hangja van hidegen. Szerintetek? -
bambano
titán
én nem zárnám ki, hogy az elhanyagolt motorban mozog a kosz.
teszel bele rendes olajat, leoldja, elviszi oda, ahol el tud tömíteni dolgokat és így jártál.
lehet, csak ki kellene még pucolni 1-2 alkalommal az egész motort.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #28243 üzenetére
hmm, a hengerfej is le lett szedve, széthúzva, kitakarítva, elmosva róla az olajsár. Ez igen hangosan csörömpöl, ami a melegedéssel fokozatosan megszűnik. Első körben újra kiszedem a tőkéket és elmosom megint, ha elkussol ez a baja. (ez nem kerül semmibe, max 1 tömítésbe, ha beválik) Az a baj én félek, hog yez dugattyú lesz, csak gondoltam, hátha van valakinek tapasztalata, ezzel a gázadásra kerepel, motorfékre kussol dologgal.
-
_seth_
veterán
Hengerfejet egyébként nehéz lekapni?
A hidrotőkékhez is csak úgy lehet hozzáférni ha kiveszed a két vezérműtengelyt tehát ahhoz le kell venni a vezérműszíjat is, mennyire melós művelet? Kivitelezhető otthon házilag a leszedése majd visszarakása gond nélkül? Gondolok itt arra, hogy minden pont ugyanoda kerüljön vissza mint volt
Nekem hengerfej tömítést kellene cserélni de akárhova gurulok vele mindenhol ott kellene hagyni 1-2 hétre és az ára meg: "hmm, le kell bontani a fél motorot.... nem tudjuk mennyibe kerül"....
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
válasz _seth_ #28245 üzenetére
nem neked állt egy évig az autód motorcsere előtt? most egy-két hét...
egyébként rendes műhelyben ha már lekapták a hengerfejet, megnézik, hogy síkban van-e vagy vinni kell gépműhelybe, ezért nem szeretik azonnalra mondani.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz bambano #28246 üzenetére
Az bosszant, hogy az a pár hét amíg ott kell hagyni is olyan, hogy nem holnaptól pl, hanem majd amikor szólnak és ráérnek...
Rendes gépműhely? Na olyan itt nincs. Amit csak lehet én szerelek az autón mert azt tudom, hogy ki van javítva, ki van cserélve... 2x vittem főtengely szimering cserére mire egy harmadik megállapította, hogy nem is volt kicserélve... A vezérléses résztől is csak azért nem tartok annyira mert legutóbb ahogy összerakták is rosszul került fel a feszítőgörgő -45e csere minden újra....
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
#81556480
törölt tag
válasz _seth_ #28247 üzenetére
Nem egy nagy vaszizdasz. nyomaték kulcs kell, és figyelni a sorrendre és a fokozatosan növekvő nyomatékértékre lehúzáskor. de miért kell hengerfejtömítést cserélni? akkor már sikolni is kéne az meg otthon nem egyszerű. bár nem lehetetlen.
Jó alaposan megjelölöd a vezérlést és kész.
ÉN a KTM motoromat is így bontottam szét ( nem tudtam hol a vezérlés ezért összejelöltem )
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz #81556480 #28248 üzenetére
Pesten megfőtt egyszer a motor, elfolyt a hűtővíz és azóta fixen ugyanannyit eszik a hűtővízből, nem sok de ahhoz elég, hogy engem zavarjon. A hűtővízbe olaj nem kerül így óriási gond nincs de jobb lenne lerendezni, a legtöbb szerelő szintén a tömítésre tippelt. Ha mégsem annak lenne baja van egy másik hengerfejem amit fel tudok tenni ha kell A sikolás sem lenne megoldhatatlan és ha kell akkor szintén jobban járok ha én bontom le mivel helyben ilyet nem csinálnak ahol pedig igen (10 km tehát szinte buszon elviszem a hengerfejet ) oda nem lehet komplett autóval menni csak kibontott motorral/hengerfejjel
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz #81556480 #28248 üzenetére
30-210 NM-es nyomatékkulcs jó lenne autóhoz? Régóta nézegetem ezeket de még nem szántam rá magam a vásárlásra pedig néha hasznos lenne és csak egyszer kell megvenni jó esetben
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Redmi Note 8 és 8T
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- iPhone topik
- Konteó topic
- Milyen routert?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Milyen processzort vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen