-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
trassher
addikt
válasz tboy93 #59494 üzenetére
Miért ne férne bele? Én úgy tudom ha adott típusban volt gyárilag egy motor akkor azt bele lehet rakni probléma nélkül. Ha én akarok egy 1.8-ast az 1.4 helyére akkor berakom, új forgalmi és kész. Legalábbis én így tudom, hogy típus azonos motort be lehet szerelni.
Stauffenberg: Jól mondja. Valamilyen probléma volt a felhasznált festékekkel és emiatt volt nem megfelelő a korrózióvédelmük.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
BullKoxa
őstag
Sziasztok Kérdezni szeretném erről ,i a véleményetek. motortisztító . mert nem találom a régebbi írást.
Üdv : Köszönöm
-
Declare
őstag
válasz BullKoxa #59505 üzenetére
Van valami különösebb ok, vagy tünet amiert hasznalni akarod? Ha normalis olajat, normalis idöközönkent csereled, jo minösegü üzemanyagot tankolsz, nem biztos, hogy eröltetni kell ezt.
En a Liqui molly szmötyijet hasznaltam, de azt mondtak, nem kell azert ezt tulzottan eröltetni, mert hasznalat utan, az uj olajba biztosan kerül belöle valamennyi es ez rontja a kenest. Szoval en amikor megvettem a kocsit az elsö cserenel toltam egy ilyet de azota nem
-
nagyúr
válasz F_Gergely #59506 üzenetére
Belerakhatod, be is papirozhatod, de a vege tobb szaz ezer forint lesz. Kell hozza atepitesi engedely, muszaki rajz, valaki aki beepiti es alairja a hogy berakta, utana szemle stb., egy rohadt gewindet nem lehet csak ugy beiratni, nemhogy egy motorcseret Ez nem anglia keremszepen
-
F_Gergely
őstag
válasz tboy93 #59508 üzenetére
ingyen semmi sincs, mondjuk ha nekem bedöglik a motorom, én is 2.2-es rakok be a 2.0 helyett azt jónapot
De aki ilyenre adja a fejét az tudja hogy ez zsebbenyúlós, motortcserélni csak akkor lehet ingyé, ha tök ugyan olyat tesz be, de akkor is papírozni kell, kivétel ha a forgalmiban nincsen motorszám, csak motorkód, így ha utóbbi van akkor lazán lehet ki be pakolgatni a motorokat de csak ugyan olyat. -
nagyúr
válasz F_Gergely #59509 üzenetére
Jah, mindenkepp van papirmunka, csak tipusazonos motornal joval kevesebb. Totalis rafizetes hulyeskedni egy nagyobb motorral, kell egy komplett motor kabelkoteggel, uj bakok, futomu modositas (hogy a nehezebb motor ne ultesse meg az autod), uj fekek stb + papirmunka ha valaha el is akarod adni. Ebbol mar boven kijon egy nagyobb motorral szerelt auto, ha eladod a mostanid. Persze jo hobbi, meg fun, csak anyagi csod
-
trassher
addikt
válasz tboy93 #59504 üzenetére
Itt volt már példa új motorra és nem volt belőle sem anyagi csőd sem kattanó bilincs. Utánaolvasok mert már érdekel pontosan mi a szabály.
Ezt találtam:
Motorcsere esetén a következő dokumentumokra van szükség:– a járműhöz kiadott új típusú (kártyás) forgalmi engedély és törzskönyv vagy a régi típusú forgalmi engedély,
– a motor tulajdonjogát igazoló okirat,
– új motor esetén számla,
– külföldi számla vagy adás-vételi szerződés, és a vámeljárás lefolytatását igazoló okirat,
– belföldi számla (pl. járműbontói tevékenységet folytató által kibocsátott), vagy adás-vételi, csere, ajándékozási szerződés,
– típusazonos motorcsere esetén műszaki adatlap
– a törzskönyv illetékének befizetéséről szóló bizonylat, vagy nyilatkozat az illetékmentességről,
– forgalmi engedély illetékének befizetéséről szóló bizonylat, vagy nyilatkozat az illetékmentességről,nem típusazonos motor beépítése esetén:
– a közlekedési hatóság által kiadott átalakítási engedély és műszaki adatlap,
– a hátsó rendszámtábla, mivel új műszaki érvényességi idő bejegyzése is történik,
– az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény, mivel új műszaki érvényességi idő bejegyzése is történik,
– az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
nagyúr
válasz trassher #59511 üzenetére
"Jelenleg a motorcsere (típusidegen motorra) sajnos típusmódosítást jelent, melyet mérnöki tervezõmunka dokumentációjával alátámasztva, indoklással, stb. kell engedélyeztetni. Nemcsak az jelent típusmódosítást, ha egy Suzukiba Ferrari- vagy Viper-motort akarunk rakni, de az is, ha a fent említett Suzuki háromhengeres motorját 1,3-asra cserélnénk. Az nem érdekli a hivatalt, hogy az adott kasztnit (féket, stb.) gyárilag is szerelték mindkét fajta motorral. Akkor is engedélyeztetni kell. A költségek mellett ez hivatalos küzdést jelent, amelynek a vége elutasítás is lehet"
-
F_Gergely
őstag
most hívott a szerelő, kész a verda, délután megyek érte....
Remélem most már sehol nem fog folyni az a nyomorult olaj...
Mivel júliustól új melóhelyen leszek, így sajnos eladni nem tudom mert melóba járás csak autóval lehetséges... -
Petyyyyy
addikt
-
trassher
addikt
válasz tboy93 #59512 üzenetére
Itt meg azt írják átalakítási engedély. Ez konkrétan 11800 pénz. Nekem legutóbb azt mondták vizsgahelyen, hogy adott évjárathoz és adott kasztniba passzoló számlás motort minden gond nélkül be lehet építeni. Mondjuk ilyen átalakítás engem speciel nem fenyeget, van itt más átalakítandó dolog.
Redmi Note 7
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #59515 üzenetére
remelhetöleg a kalvaria veget er
Feltengellyel mi van?
btw: En is leadtam a listat a szerelömnek....mindenre van megoldasa, odaviszem es minden rendeznek Azt mondta ezekre az ilyen kis pontszerü rozsdasodasra van pont egy szuper embere, aki a teljes elem fenyezeses nelkül tüntetett mar el ilyet nagyon szepen es jol Megnezik a futomüvet, azt a gumi harangot, fekeket.
A klimam remelem kibirja meg ezt a 2 hetet, mert most mar alig hüt meg eppen jo amugy, kellemes langyos szaraz levegöt fuj be, de felek mar nem sokaig....bar most a max 20 fokba nem is kell szerencsere[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz F_Gergely #59515 üzenetére
Látod lassan összeáll az. Ha eladnád mert már nem bírod a nyűgjeit akkor sincs rá semmi garancia, hogy az új jobb lesz.
LaciCRM: Az igen.
tboy93: Amikor az nkh-nál voltam akkor is volt ott motorcserés autó. Kérdeztem a tulajt, azt mondta nem volt se macerás sem irreálisan drága.
Redmi Note 7
-
BullKoxa
őstag
válasz #81556480 #59519 üzenetére
Én fel is hívom őket. Mert sz@r az Opelom, Z16xe. Obd II, igy tudtok keresni rá. Nem kaptam rá választ. Gyenge mint a harmat, kB 60 paci, tegnap már 5-7 szer le kellett huzodni vele, ujrainditani. folytószelep cserélve. Hiba amit OBD II dob. Katalizátor ez csörög is már, üzemanyag pumpa, lehet gázpedál vagy motorvezérlő vagy akár naiv fejjel légtőmeg mérő is, és még ki tudja mi baja lehet . Azért vannak itt drága alkatrészek felsorolva. Szerelő nem tudja mi lehet.
Declareb: csak azt hittem jót tesz majd a kocsinak. De most bizonytalan vagyok sokba lenne ha ezt a baját javittatnám. Szerintem 120-200 K. Annyit nem szeretnék bele tenni, még jó hogy most vettem bele váltohoz kézifékhez bőrt. 6K meg légzsák fedelet is cseréltem 5K.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #59523 üzenetére
na igen, de még van vele meló (ami igazából csak engem zavar, más még a 5x nagyobb hibát is leszarja ahogy nézem az autókat), első féltengely, intercoolert azért szeretném majd cserélni kicsit viseltes, kéne majd alvázvédelem, hátulját fényezni, lakatolni...
200-300 ezret még rá tudnék locsolni... -
trassher
addikt
válasz F_Gergely #59527 üzenetére
IC nem működik jól vagy csak kicsit már horpadt? Ha semmi problémája nincs csak csúnya akkor szard le. Azt csináld meg amit az üzemeltetésben probléma lehet + ami téged nagyon zavar. Azt amúgy már észrevettem, hogy akinek fontos az autó, szereti ha tip-top annak mindig lesz valami baja. Jó ellenpélda erre faterom ignise. Újonnan megvette, most 10 éves, 340K km van benne. Abszolút nem érdekli, legnagyobb kiadása egy új ac pumpa volt, az is 16K értékben.
Redmi Note 7
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #59530 üzenetére
Hat hibat nem dob ra az auto, igy gondolom.mukodik csak latszik a huton hogy nem uj, lamellai kisse viseltesek. Muszakilag egyben van az auto, teljesen hibakodmentes. De a kasztnival kene foglalkozni neztem most a C oszlopot, haaat iden jo lenne megcsinalni mert rugyezik rendesen.... kerekjarati iveket is kene, alvazvedelem is kene.
Viszont most ha akarnam se tudnam eladni melo miatt (semmilyen mas modon nem lehet oda kijutni csak kocsival - autopalya mellett).Hoztam most haza az autot, azert mosolyt csalt az arcomra szeretem vezetni, jo a fekvese, az uttartasa, nameg ha padlozom azert megy ez jo tudom nem egy audi, de meglepoen tud kaparni. Hungarian vegigtoltam a jonepet szlalomozva
-
AMD Power
titán
válasz F_Gergely #59531 üzenetére
És akkor most mi lesz? Eladod idővel? Mert ahogy irtad még bőven lenne rá mit költeni. Azután végkép nem érdemes eladni mert iszonyat nagy bukó lenne.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
MODERÁTOR
Mai műszaki vizsga ebben a formában az utolsó volt.
Kell a fóliázott ablak miatt (nem korom fekete) a műbizonylat.
Szóval ha valaki tudja hol lehet ilyet szerezni az kérem jelezze.20 éve a Prohardveren
-
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #59532 üzenetére
Ez igy is ugyis marha nagy buko, ez kb fel evvel mar nyilvanvalova valt. Egyenlore marad, aztan a tobbit hozza majd az elet. Csak kicsit jo lenne mar anyagilag megerosodni most is 100 ezret csengettem ki... 60 volt a klimas sztori, 4k az olajhuto nyomasprobaja, 4k a tomites, kellett olaj, meg fagyallo, meg volt valami elektromos javitas ami miatt nem kapcsolt a kompresszor.
-
BullKoxa
őstag
Ha jól tudom itt szoktak komoly szakik is lenni. Az én problémámra ( 59112, és az 59525s HSz) nincs valami jó tipp. Egyet kaptam, katalizátor szét lesz buritva, jó lenne ha ettől jó lenne a kocsim.
Telefonról vagyok[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz F_Gergely #59535 üzenetére
Elhiszem neked.... nem egyszerű a helyzeted!
Én azt tudom ,hogy most lejár novemberben a műszaki. Utána a következő 2 évet szerintem még megtartom a gépet. A következő műszaki után meg eladom.
Ezt kipróbálnám.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
Gabis
őstag
Sziasztok,
egy hét állás után nem indul az autó, pontosabban az akksi lemerült, tekerni sem bírt már.
Ha nagyobb teljesítményűt teszek bele a gyárinál akkor ez az idézet igaz?
"A nagyobb akkumulátor nagyobb generátort igényel, hogy a töltés megfelelő legyen. Lemerült akkumulátor esetében tovább tart, és nagyobb töltőáramot igényel a nagyobb töltése." -
vrmus
csendes tag
Ő Jimmy. A fékekkel volt némi probléma, nyári gumikat szerettem volna felszereltetni, gondoltam míg bütykölnek én leléptek intézni a dolgaimat. Úgy is volt, majd jön a hívás, hogy van egy "kis" probléma: a fékek állapota szörnyű! Ok, visszamentem a szervízbe ahol elmesélték mi a probléma. Ok. Kérem a kulcsokat, én nem kértem csupán kerék-cserét + centírozást. Erre: Csak trailer-el vihetem el az autót, nem engedik közúti forgalomba. Én: kérem a kulcsokat, saját tulajdonom, érvényes a műszakija, viszlát! Erre: kénytelenek leszünk hívni a rendőrséget. WTF? Nemzeti Közlekedési Hatóság felhív, és valóban.. megtehetik.
A számla: [link]
Eléggé lehúzás szagú volt a dolog, de kellett az autó, egy délután végeztek vele.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
A linken az nem a számla senior.
Kíváncsi lettem volna tényleg olyan katasztrófa-e a fék, amilyennek állítják.
Szent fékmunkahenger, micsoda óradíjak. Már megbocsáss, de szerintem kicsit drága műhelyt választottál.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
vrmus
csendes tag
válasz Petyyyyy #59543 üzenetére
Nem kellett volna hallgatni az ismerősömre. Én nem vagyok szaki, de többen is látták a számlát és volt megdöbbenés, szó se róla. Nem vettem észre semmi különöset a fékek kapcsán, egy dolgot kivéve: elől sokszor magas, "vékony", sípoló hangot hallottam mely a szervizelés után megszűnt.
tboy93: nyugi, én sem. De az illető a NKH-nál elmagyarázta, hogy azért helyes ez az eljárás, mert valószínűsíthetően olyan szakemberek dolgoznak a szervizben, akik valóban meg tudják állapítani "ránézésre" is, hogy az autó jelen állapotában közúti balesetet okozhat és amennyiben "kiengednek" a járművel a forgalomba, majd baleset történik, az a szerviz felelőssége lesz.
májköl: igen, a tipikus lehúzás egyik formája lehet ez a módszer.
[ Szerkesztve ]
-
beg
veterán
Írásos szakvélemény, amit a jelenlétedben mérnek: féktárcsa, fékpofák vastagsága. Aztán megnézed mennyi a minimum (van erre egy táblázat, neten elérhető a min. megengedett) és azáltal vagy igazuk van vagy nem. De enélkül egy forintot sem és egy csavartekerést sem engedélyeznék nekik.
4 óra munkadíj? Aha... Ráadásul csak elől csere, hátsót meg szemlézték.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OnePlus Nord 2 5G - észak-északkelet
- Kerékpársportok
- Google Pixel topik
- Yettel topik
- Politika
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Óra topik
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen