-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
OPiiPO
addikt
Hali,
1. Ma reggel fagyos volt már az idő, nehezen tudtam az ajtókat kinyitni. Mit használtok, bekenitek valamivel hogy nem fagyjon be a gumi a szélén?
2. a távirányítón lassan kezd kipotyogni a kettő vezérlőgomb, tudok burkolatot cserélni szerintetek?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #87204 üzenetére
Ha Dexos kell, azt egyik Mannol sem tudja.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz stickermajom #87198 üzenetére
Az nem lenne baj, ha éles lenne az átmenet a szegmensek között. A baj az, hogy az egyes szegmensek erőssége nem azonos.
Majd kellene egy jobban a fényszóróra igazított maszkot csinálnom, és lefotózni egyenként/páronként a szegmenseket, hogy összehasonlítható legyen.
Igen, ez egy ilyen mánia XD
Amúgy szívesen összehasonlítanám egy Insigniával a lámpát. Videón nézve pl úgy tűnik, hogy annak jobb a tompítottja.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Markizmark
addikt
válasz Tikakukac #87205 üzenetére
Egy X18XE nem mai, ahhoz max GM LL-A-025 kell, amit az Extreme tud.
Egyébként a MANNOL Energy Formula PD 5W-40 tudja a GM Dexos 2-t, legközelebb ki is próbálom.
SAE 5W-40
API SN/SM/CF
ACEA C3
MB 229.31/226.5
VW 502.00/505.01
BMW Longlife-04
PORSCHE A40
FORD WSS-M2C917A
GM dexos 2
RENAULT RN0700/RN0710Az ACEA C3 és az alacsony TBN szám különösen előnyös a benzines katalizátoros autóknak.
A 10 feletti TBN-t ajánlott kerülni.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #87207 üzenetére
Ez a bajom a Mannollal, hogy fogalmam sincs mi igaz abból, amit ráírnak.
Nincs meg ugyanis a minősítési számuk. A dobozra ráírják, viszont a minősítő nem hallott róla, hogy nekik ez meglenne. Ami fura ütközés Nincs ezzel gond, lehet tudja amit kell, csak a liszensz nem lett befizetve, de mindenesetre a másik fórumban is feljött a téma folyamatosan, végül be lett másolva a teljes lista a G egyik topikjába, hogy mindenki örüljön
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
#41635072
törölt tag
Sziasztok!
Mostanában akad a váltó, ha egyesbe akarom rakni. Sokszor nehezen, vagy csak többedszerre megy be a helyére. Ez mitől lehet, illetve kb mennyibe fájhat a javítása? (H Astra) Köszönöm! -
Tikakukac
titán
válasz #41635072 #87209 üzenetére
Mivel hideg van megnyugtatlak, ez ilyen Az 1-es fokozat eleve nagyon érdekes Opeléknál, de télen tényleg olyan, hogy amíg nem melegszik meg, addig üresbe nem is nagyon húzom vissza, csak, hogy spóroljak.
Okát nem tudom, egyszer ha időmilliárdos leszek talán szerzek valami bontott rossz váltót és kinyitom mi van benne
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mandras81
senior tag
Be lehet valahogy árazni, hogy egy 2008-as automata C Vectra 2.2 kombinak mennyi lehet a max. összege a váltó rendbetételének, ha rossz? Van egy autó, aminek nem tudom ellenőrizni a váltóját, mert külföldön van, csak próbaútra tudok vele menni, szóval próbálok a legrosszabbal kalkulálni. Gondolom a legrosszabb eset a csere. Az mennyiből jöhet ki?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mandras81 #87211 üzenetére
Hívj fel egy szervizt. Egyébként könnyen röpködnek a százasok, nézz utána, mennyi lenne egy bontott hivatalos helyen, ahol garancia is van. Pluszban kalkulálj bele egy teljes átnyomásos olajcserét, pl. V60service.hu csinál ilyet, a legtöbb helyen csak leengedni és feltölteni szokták sűrű egymásutánban, amivel elég sok régi olaj benne tud maradni.
-
mandras81
senior tag
válasz molnarpeter #87212 üzenetére
"Pluszban kalkulálj bele egy teljes átnyomásos olajcserét" - úgy érted, ha nincs is érzékelhető gond a váltóval, azért csapassak neki egy ilyet, és egy "sima" olajcserét?
-
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87211 üzenetére
A C Vectra klubban volt párszor hasonló téma, ott is elég vaskos árak repkedtek. Egyik srácnak egy komplett AF40-es automataváltó felújítást (ismétlem, komplett felújítás, hütöcsere, szeleptömb, minden folyadék, stb.) 875e Ft-ért csináltak meg (nem fusi, hanem rendes, számlás szervizben).
Szeleptömb javításra/cserére másik tagnak ~400 ezres ajánlatot adtak. Nyilván pontosat az állapot függvényében lehet mondani, de az ársáv érzékeltetéséhez ezek is jók lehetnek. -
mandras81
senior tag
válasz Szada85 #87218 üzenetére
Köszi! Uhh, ez tényleg elég vaskos. Én ilyen 3-400e Ft-tal számoltam felujításra... Telefonáltam egy-kettőt, 520-ért pl. van (illetve, most nincs raktáron, de ha lenne, akkor ilyen áron adnák) gyári, új váltó fél év garival, munkadíj nem tudom mennyi lehet.
Svájcból jönne az autó, de akkor megpróbálom elintézni, hogy kint elvigyük állapotfelmérésre márkaszervízbe. Kérdés, hogy ők vajon mennyire pontosan tudják felmérni pl. a váltót egészségét...
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mandras81 #87219 üzenetére
Mennyi a km? Le kell engedni a váltóból pár csepp olajat fehér zsepire, nem nagy ügy, és menni kell hidegen-melegen változatos próbakört, figyelve, hogy ne rántson. Én javaslom a teljes töltet cseréjét, látod, mennyi a kockázat javításban. Utána 60 ezrenként frissítő csere (amennyi lejön magától).
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87219 üzenetére
Ezért is emeltem ki, hogy az egy komplett felújítás volt (új szeleptömb, új wandler, új hütö, minden tömítés, folyadék, egyebek ), tehát gyakorlatilag egy új váltót kapott ezért a pénzért.
Azért az 520 ezres - elvileg - új váltónál a fél év garancia engem kicsit aggasztana, de lehet túlgondolom.
Hogy álló helyzetben max - ahogy már írták - az olajat tudja a szerviz is megvizsgálni, annál jobban állapotfelmérésre nem fogják megbontani a váltót szerintem sem.
Próbaút kell, és mindenféle körülményt kipróbálni, lassan gurulni, intenzíven gyorsítani, rugalmasságteszteket csinálni, kézi módban is megnézni. Ha bárhol ránt, bármilyen rendellenességet mutat (Insignia csoportban írtak többen olyan jelenséget, hogy nagy gázra csak felbög a Motor, de nem megy az autó, majd a váltó tanakodik mi legyen), akkor gyaníthatóan igényel némi foglalkozást. Tapasztalatom nincs automatával, de nekem is rajta van az opciós listán, így igyekszem annyit megtudni róla, amennyit csak lehet.
-
mandras81
senior tag
válasz molnarpeter #87220 üzenetére
260e, de nincs róla papír, viszont az állapot alapján el tudom hinni. Egy barátom él kint, ő menne megnézni, és nem akarnám terhelni a váltóolaj leendedéss,(alámászni, stb.). Van olyan jó ár, hogy elvigyük kint márkaszervízbe, aztán majd őket megkérjük (ha nem csinálnák maguktól), hogy nézzenek rá.
De, ha tegyük fel semmi problémát nem érzékel vele a próbaúton, miután mindenféle módon tesztelte, akkor jó esély lehet rá, hogy egy olajcsere után nem lesz gond vele?
Szada85 nagyon köszi, akkor így lesz tesztelve!
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
Sracok! Alapjaratot hogy lehet emelni kicsit? Z18xer
I humbly and respectfully decline™
-
stickermajom
addikt
B16XER mennyire finnyás a benzinre? Érdemes bele 98-ast tankolni, vagy a 95 is megteszi? Valahol valamit mintha hallottam volna a H Astránál 1,6 benzinesnél kokszosodásról. Tudom, hogy más, de gondolom az alap hasonló.
-
Tothgera30
Ármester
válasz stickermajom #87229 üzenetére
Annyit tapasztalatom van vele hogy ha sokat jársz rövidtávon, akkor érdemes néha bemelegítés után kissé magasabb fordulaton üzemeltetni pár kilométer erejéig és nem fog kokszosodni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tikakukac
titán
válasz Tothgera30 #87230 üzenetére
Az a szutyok ami lerakódik az ha Győrig elmész Nyíregyről tiltáson sem jön le. Nem is biztos, hogy jó lenne. Szelepfedél, szívósor, EGR, pillangót nézegetve erre jutottam. Nyáron sor leugrik és 1 nap pancsi. Ezt le nem szedi senki csak úgy. Plusz eteti meg a fene a motorral.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Bitpalace
senior tag
sziasztok!
Kérdésem lenne hogy adott egy C Corsa 1.0 ECO Easytronic autó melyben 88.000km van. Számítható váltóhiba? Mennyire megbízható kis autó ez? Megköszönném ha valaki tudna róla mondani pár szót.
Üdv!
-
M3aN
senior tag
válasz stickermajom #87229 üzenetére
A16XER-be én sima 95 és prémium 95-öt tankolok, de kizárólag Shell és OMV.
-
ricsi8800gt
addikt
Sziasztok
H Astra Caravan hátsó ablakban vannak ezek a füttő szálak és az alsó 2 szál nem jó a többi igen,hogy tudom ezt javítani amúgy ?THX
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07
-
-=RelakS=-
veterán
válasz stickermajom #87182 üzenetére
Vajon a pletykának van-e köze ehhez a hibajelenséghez?
Üzenetek a vezetői információs központban, egymás után:
Fényszóró szintszabályozás meghibásodott.
AFL-fényszóróServicében azt mondták, hogy már hallottak róla, az Opelnek jelentették, várják a választ. Nameg hogy jelezzem, ha megint előjön.
Ránézésre a fényszóró köszönte szépen, működött rendesen.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
stickermajom
addikt
válasz -=RelakS=- #87236 üzenetére
Elvileg van. Valami hardveres dolog miatt a jobboldali szokott megmakkanni, FB csoportban már sok embernek cserélték. Ott említette valaki, hogy Opeles forrásból hallotta, hogy készül a visszahívás.
-
teracod
újonc
Sziasztok
egy 0 km-es Opel Astra K-t szeretnék venni. Esetleg valami negatív tapasztalatok ?
Az elso Astra K-nál hallottam a fordulat rángatásról,de azt már elméletileg javították és csak az 1,4-es tubóban jelentkezett.
Amit kiszemeltem magamnak: 1,6-os tubo benzin combi 200 lovas automatával.
sajnos már csak Euro 6.2-essel lehet venni. -
Szada85
aktív tag
válasz Bitpalace #87232 üzenetére
Szia.
Ugyan nem személyes tapasztalat, de pont nemrég volt szó - ha jól emlékszem H Astrával kapcsolatban - az Easytronic/hagyományos automata témáról.
Az Easytronic ugye nem hagyományos automata váltó, hanem egy sima kéziváltót robotizáltak Opelék (illetve az Opelnek), tehát maga a váltó ugyan úgy müködik, mintha kézi lenne, pusztán rászereltek pár (ha jól tudom 3db)motort, amik a kuplungot és a kapcsolóvillákat müködtetik, az egészet pedig egy computer vezérli.
A neten rákeresve ("easytronic vélemények", "easytronic problémák") pedig az összkép elég borús, már a korai tesztekben is lassúnak, tohonyának írták le, ami váltásokkor alapból sokszor ránt egyet, hibamódokból pedig elég sokféle tud elöjönni, legtöbbször a vezérlö megy tönkre, de a motorok is van, hogy leteszik a müszakot, a jelzés legtöbbször egy sima "F" betü a müszerfalon, aztán kezdödhet a hullámvasút a hibakereséssel. Emiatt is a legtöbben inkább a hagyományos automatát szokta javasolni az Easytronic-kal szemben.
Nyilván nem mondja senki, hogy az összes Easytronic törvényszerüen tönkre fog menni, de a rizikó benne van, mivel "bonyolultabb" konstrukció, mint a hagyományos, kiforrott automata.
Összességében tehát nehéz azt mondani, hogy 88 ezer Km-nél még további 100 ezer Km-ig gondtalan lesz, vagy 20 ezer múlva elfossa magát. Ami mindenképp fontos, hogy legyen elrakva büdzsé erre is, ha gond lenne vele.
-
PETEE78
senior tag
Sziasztok!
Kicsit be vagyok parázva... Reggel fékezés közben beesett a fék pár centit. Fog a fék, de sokkal később és ráadásul egyik pillanatról a másikra történt az egész. Persze pont zebra előtt, mikor haladt át a gyalogos. Szerencsére defenzíven vezetek, így nem történt probléma, de elég para volt, hogy az előző pillanatban még ahol fogott a fék most továbbgurul az autó a gyalogos meg előttem pár méterre.
Aztán amikor leraktam a kocsit kb 2 perc múlva, ahogy kiszálltam éreztem, hogy égett szag jön az első kerekek felől.
Mi a franc történhetett? Reggel melegítettem a kocsit ahogy szoktam, -4,5 fok volt, de nem vettem észre induláskor semmi különöset, és a kocsin se éreztem menet közben hogy valami rendellenesen működne Nincs semmi tapasztalatom e-téren ezért kérdezem.Opel Zafi 1.6 2003 Comfort jószágról beszélek.You are being revived
-
beg
veterán
válasz PETEE78 #87240 üzenetére
Be tudsz nézni a felnik mögé? Nem folyik/csöpög valamelyik fék munkahengernél a folyadék?
Ha az egyik munkahenger bedobja az unalmast, az csinálhat ilyet. Kicsurizott a folyadék, azért ment be a pedál, az égett szag meg a forró tárcsára csöpögő fékolaj lehetett.
A medve és a fék nem játék, ilyennel uccu a legközelebbi szervizbe lábujjhegyen.[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
stickermajom
addikt
válasz teracod #87238 üzenetére
6.2-essel nem sok embernek van tapasztalata, előtte alapvetően jó volt az 1,6T.
Amire szoktak panaszkodni: fantom zörejek a B oszlop felől, LED mátrix meghibásodása (előbb kitárgyaltuk), toronycsapágy viszonylag korán cserés volt pár embernek, rádió elsötétül (szoftverfrissítés elvileg megoldja). -
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #87234 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
PETEE78
senior tag
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Üdv!
A téma: Opel Combo 1.7 CDTI 2006-os évjárat.
A probléma: Fagypont alatt valami okból alig kap üzemanyagot a kocsi, valahol az autó alján elfagyhat a vezeték. Nyilván víz lehet a rendszerbe, mert ugye a gázolaj nem dermedhetne meg, ráadásul határozottan 0C fok alatt jelentkezik a probléma. Mínusz 3-5 fok körül már olyan szinten nem megy az autó, hogy 1500-as fordulat fölé képtelenség feltekerni, de oda is csak kínlódva, szóval a végsebesség 50km/h körül van, sík úton, emelkedőn alig lehet felmenni fele. Ha félreállok, és egy helyben járatom 10-15 percet, kicsit túráztatva a motort, akkor - gondolom a kipufogó rendszer hője kiolvassza a fagyást -, megint rendben megy néhány km-t, amíg vissza nem fagy.
Kérdés: Van ennek az alján a vezetékben valami szűrő, ülepítő, amit ki lehetne üríteni, vagy mindenképp szerviz lesz a vége? Érdemes alámászni, vagy tegyek le róla?
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz stickermajom #87237 üzenetére
Kerestek Opelék, úgy tűnik, lesz egy jobb oldali fényszóró csere, mert a diagnosztika alapján az köhög.
Kíváncsi vagyok, hogy annak milyen lesz a képe. Ha ugyanolyan foltos, akkor a fényerő különbözőségei szándékosak, bár én rendszert nem látok benne. Ha másképp foltos, akkor szar a kalibrálásItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
BaKeSZ87
senior tag
válasz Intruder2k5 #87247 üzenetére
Gázolajszűrő mikor volt cserélve? A szűrőház alján van egy ülepítő rész, lehet ott gyűlt össze valami. Mikor ezt csinálja, kihúznám a szűrőházból a bejövő csövet, rádugnék egy gumi üzemanyagcsövet, és megszívnám, hogy a tankból akadálymentesen jön-e az üzemanyag, vagy kézi pumpát is lehet tenni a csőre. Ha simán jön a gázolaj, akkor a motortéri részben van a hiba.
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz BaKeSZ87 #87249 üzenetére
Sajnos ezt nem tudom, mert céges autó, és nem látok rá pontosan a szervizelésére, de arra azért nem gondolok, mert ugye forró motor esetén is ugyanúgy jelentkezik a probléma, már pedig azt elképzelhetetlennek tartom, hogy mínusz 1-2 fokos külső hőmérséklet mellett a motortérben bárhol fagyna. Ráadásul ha jól tudom azon belül is elég magas helyen van a gázolajszűrő, a motorblokk fölött.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen