- XGS24 - Befutott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
- XGS24 - Ilyen lesz a South of Midnight
- XGS24 - Jövő hónapban jön a Flintlock: The Siege of Dawn
- XGS24 - Megjelenési dátumot kapott a World of Warcraft The War Within
- XGS24 - Bitang jól néz ki a most bejelentett Clair Obscur: Expedition 33
- Diablo IV
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Xbox Series X|S
- XGS24 - Megjelenési dátumot kapott a World of Warcraft The War Within
- EA Sports WRC '23
- Cities Skylines II
- PlayStation 5
- Battlefield 2042
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sza_Sa #81344 üzenetére
A szelepfedélben túlnyomás van.Ha leveszed az olajbetöltő sapit, megszűnik a túlnyomás, ezért a nem is tudja átengedni a kartergázt.(ezért ingadozik az alapjárat, úgy viselkedik, mint amikor a membrán át van szakadva)
Ha ez a membrán át van szakadva, a fojtószelepházba beszívott friss levegő egy része beáramlik a szelepfedélbe, az ECU pedig érzékeli,hogy nem annyi levegő jut be az égéstérbe,mint amennyi az ideális égéshez szükséges,ezért módosít. Ebből annyit érzékelsz, hogy a motor túlfogyaszt, olajat csipegeti, fix fordulaton, gyorsításkor, motorféknél rángat. Alapjárat ingadozik.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sza_Sa #81359 üzenetére
Ha minden a helyén van, és mégis ingadozik az alapjárat, lehet a membránra gyanakodni.
Ha csak akkor ingadozik,ha "...Járó motornál (z18xer) ha leveszem az olajbetöltőt van egy kis vákuum..." akkor minden ok. Ez egy zárt rendszer,amiben túlnyomás van, és ez a túlnyomás ilyenkor megszűnik.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sza_Sa #81363 üzenetére
Ha azt csinálod amit a szerelő ismerősöd mondott,már most mondom,semmi nem fog változni,mivel ugyanúgy fals levegőt fog beszívni a motor mint eddig, mivel nem mondta a leglényegesebbet: a lehúzott cső végét az ujjaddal tömíts el jól,hogy ne tudjon fals levegőt beszívni.
Ha továbbra is ingadozik az alapjárat,akkor se biztosan csak a membrán lehet csak a rossz,mivel rossz alapjáratot okozhat a túl koszos fojtószelepház,MAP is.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sza_Sa #81368 üzenetére
Azért a rendelés előtt mindenlépp nézd meg,hogy nincs e nagyon elkoszolódva a fojtószelep, Neked az alapjáratot az ECU vezérli. A szükséges levegő mennyiséget a fojtószelep állításával szabályozza.Ha nem zár rendesen, hol több, hol kevesebb levegőt küld az ECU, ezért hullámzik az alapjárat.(ez a szelepfedél még féláron is közel 30 rongy.)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sza_Sa #81384 üzenetére
A légszűrőházból a fojtószelepházra csatlakozik egy vastag cső. Ezen keresztül jut megfelelő levegőhöz a motor üzemmenet közben. Ugyan oda van visszavezetve egy vékonyabb csövön a szelepfedélben összegyült kartergáz.
Ez a membrán úgy működik,hogy a kartergázt,átengedi,de a visszáramlást megakadályozza.Ezért nem tud a légszűrőházból beszívott levegő, a szelepfedélbe beáramlani,mert elzárja az útját.Ha a membrán szakadt, visszaáramlás is lesz,a beszívott levegő bejut, ezért nem lesz túlnyomás a szelepfedélben.
(ugyanúgy működik,mint a régi mechanikus működtetésű AC pumpák membránja)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sza_Sa #81531 üzenetére
Hivatalosan azt mondják, hogy ha a membrán átszakad,cserélni javítani nem lehet,mert nem szétszedhető.[kép]
Ezért nem is kapható külön membrán hivatalosan. (vakerán van)Ezek szerint viszont mégis szétszedhető,és a membrán is simán cserélhető.[kép]
A még újabb motorokon, 12, 14, A14NET, NEL... nél már úgy van kialakítva az egész,hogy hönnyen bontható. [kép] de membránt ezekhez se kapsz.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
-
-
_seth_
veterán
válasz Sza_Sa #81671 üzenetére
X20XEV-hez én is vettem 10e kilométerrel ezelőt Bosch 2 pólusú akár GM gyárinak is tekinthető gyertyákat, de valahogy nem éreztem jónak... visszaraktam a 80e kilométert futott sima GM gyertyákat és azokkal még jobban is megy... GM 1400/db, Bosch 2800/db... rendeltem új GM gyertyákat.
NGK-m volt, hamis is, eredeti is, a GM annál is jobb.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
AMD Power
titán
válasz Sza_Sa #81721 üzenetére
Ezt egy Szentgothárdi gyárban dolgozó Opeles kolléga írta nekem.
"H-nál mindenképpen a 2007 utániakat érdemes keresni, azokban már javítva van pl a CIM modul hiba.
Benzinesben H esetén mindenképpen az 1.6-os ajánlott abból is a Z16XER motoros
az XEP nem annyira megbízható
H-nál felszereltségre oda kell figyelni, ha szeretnél bele ködlámpát multikormányt pl akkor jobb olyat keresni
mert ha utólag nincs ott a kábele akkor nehéz megoldani
de pl ha csak TID kijelzős és később GID-et tennél mondjuk bele akkor az egyszer
egyszerűen megoldható"Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Fandango
veterán
válasz Sza_Sa #81775 üzenetére
Én is most vettem 4 évszakos gumit (Nokian Weatherproof) elég hasonló okokból.
Elég keveset megyek éves szinten, így inkább elöregszik a gumi mint elkopik. Nem kell évente kétszer cserélni, aminek az árából szinte vissza is jön a gumik ára. Nem kell tárolnom 4 db gumit folyamatosan.A kinézett felniről meg lecsúsztam, elvitték előlem 1órával.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz Sza_Sa #81866 üzenetére
Az mákos. Eddig egy mosással vagyunk meg. Idén megy a másik, kösz GM
De azóta már találtam tribológiában jártas embert, aki azt mondta, hogy rosszul viseli a GM olaj a sok alacsonyan hőmérsékleten menést és nem tudja lebegtetni kellően a kormot. Azért szenved annyi motor a sártól.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Sza_Sa #81882 üzenetére
Itt kettős keverés van. Ne mossuk össze őket. Nálunk halmozati fogyatákolás van, ellenben bőven van ilyen motoros tapasztalat kint és itthon is, akik pályáztak hasonló blokkal és ugyanígy szopó volt az olajnyomás és láncfeszítés, mert kirakodta a kormot a blokkra a csoda.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
-
athomi
veterán
válasz Sza_Sa #81971 üzenetére
Igen, erre gondoltam.
A netről leszedett használatiban én csak annyira vonatkozó információkat találtam meg, hogy évente vagy 30.000 km-enként kell megejteni a szervizt. De hogy mikor mit kell cserélni és ellenőrizni, arra vonatkozóan semmit nem találtam.Amúgy épp most járok 149.000-nél.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Sza_Sa #82029 üzenetére
Igen, ez előforduló jelenség, bár magam nem találkoztam vele, van róla leírás:
Leírás :
Gyakori hiba H Astrák esetén, hogy nagyobb eső és vagy autómosás után áll a víz a küszöb borításon, a kédergumin, és akár a szőnyeg alatt is. Első ránézésre sokan azt mondanák, hogy a kédergumi engedi át a vizet. Persze ez is előfordulhat ha sérült a kéder vagy nincs rendesen a helyén de a legtöbb esetben nem ez a bűnös. Ha alaposabban megnézzük feltűnhet, hogy az ajtókárpit alól jön a víz, egészen pontosan a hangszóró nyíláson keresztül.Elsőként vegyünk le az ajtókárpitot. Ezt 7 db T25ös csavar fogja, ebből 3 rejtett csavar .
Ha kicsavartuk az összes csavart már csak ki kell pattintanunk az ajtót még fent tartó patentokat, leakasztani a zár bowdenjét, lehúzni a csatlakozót az ablakemelő kapcsolóról és ha van kilincs világítást azt is kipattintani.
Ezután már csak ki kell csavaroznunk a hangszórót lehúzni róla a csatlakozót és visszarakás előtt körbenyomni valamilyen szigetelő anyaggal. Célszerű olyan anyagot használni ami később nem akadályozza komoylabban a hangszóró eltávolítását ha esetleg valamit szerelni kéne. FBS ragasztó, Sikaflex tömítő de ha más nincs kéznél egy egyszerű sziloplaszt is megfelelhet erre a célra.
Egy angol fórumon olvastam, hogy a tükörnél a háromszög műanyag takaró és az alsó lista között ázik be az ajtó és szépen végig csorog benne.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
ArthurShelby
addikt
válasz Sza_Sa #82097 üzenetére
Én örömmel és büszkén tankolnám. Olajat már nem szívesen töltenék utána, azt már megutáltam az 1.6 A zafirámnál, bár remélem ennél már nincs ilyen gond.
Ellenben a C zafit holnap meghajtom, mint a zinger gépet. Azzal nincs semmi gond, csak kapja 15ezrenként az olajcserét. Igaz már nagyon kéne egy jó karosszériás elérhetőség, mert meghúztam már párszor...
Illetve a hátsó lámpatesteket is majd ki szeretném cserélni ledesekre... csak kár, hogy 4-et kell majd vennem (vannak belső lámpák is a csomagtér ajtóban)[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
-
Tikakukac
titán
válasz Sza_Sa #82211 üzenetére
Én bent is bejelentettem, hogy ez így nem megy. Nem véletlen vannak szintidők és nem véletlen van ez kitalálva, ahogy. Nem kell bevállalni mindent. Nekem is volt korszakom amikor megdöglöttem. Most fele annyit vállalok és már az is bőőőőőőven sok, így centizve épp tudom tartani magam.
Felesleges ezen agyalni, a jó munka mikor válság volt is elvolt, most meg, hogy lassan már tényleg a nyugdíjas hentes szerel elektronikát főleg.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Sza_Sa #82316 üzenetére
Ha nem kéne üzemeltetni, nincs gond. Én az vagyok, aki egy mosógépnél hamarabb keresi meg a csapágy cikkszámát, mintsem a kirakott adattáblát vizslatnám jobban. Szimplán, mert nagyon rossz érzés, amikor az ember egy minden nap használt eszközét elveszti és gazdasági totálkárba esik bele. Muternak szoktam ecsetelni miért nincs nevemre írt kocsi, meg nem is lesz sokáig Pesten. Főleg miután kiszámoltam mi pénzt lehet dönteni egy elvben faék kocsira is Azt inkább elsörözöm, meg elverem a többi hobbimra
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
farkas-j
őstag
válasz Sza_Sa #82379 üzenetére
Igen, ez a meleg levegős az egyszerűbb megoldás. Csak most a gyártók már annyira nyomják magukról, hogy "zöldek", gondoltam hátha ebben is van valami előrelépés. Ha nem kell olyan intenzitású hideg, a kompresszor sűrítését vissza lehet venni, így a fogyasztás is csökkenthető (lenne).
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Sza_Sa #82381 üzenetére
A ki-be kapcsolgatást azt értem, régen is így csinálták, de olvastam a neten, hogy kétezik már változtatható szállítású kompresszor. Ennek előnye a "fokozat mentes" sűrítési viszony változtatás, ami a motorra eső terhelésre is pozitív hatással van. Felmerült benem, hátha ezekben az autókban is ez van már.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Sza_Sa #82381 üzenetére
Egy kicsit utánaolvastam, nincs itt nagyon ki-be kapcsolgatás a hagyományos rendszernél sem. Van egy un. expanziós szelep aminek segítségével szabályozza a gáz szükséges mennyiségét. Persze mindezt érzékelő(k) segítségével. Azért ennél jobb és összetettebb a változtatható szállítású kompresszoros megoldás. De még mindig nem tudom, hogy az Opel milyet alkalmaz.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Tikakukac
titán
válasz Sza_Sa #82442 üzenetére
Tavaly kezdtem ismerkedni a motortérrel is ennyire, ott egy kicsit buta alapjárat után beállt, ahogy kell. De amilyen szutyok a szívósor is meg a fojtószelep is, meg a szelepfedél is meg tippre az alsó teknő is szerintem 2-3 napig mosogató tanfolyam lesz nyáron és pucoválás.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen