- EA Sports WRC '23
- PlayStation 5
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- XGS24 - Jön a FragPunk, az új 5v5 hero shooter
- Xbox Series X|S
- XGS24 - Bitang jól néz ki a most bejelentett Clair Obscur: Expedition 33
- XGS24 - Befutott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- XGS24 - Megjelenési dátumot kapott a World of Warcraft The War Within
-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibbike01
őstag
válasz Bandit21 #215099 üzenetére
Csak az a lényeg, amit az autó fedélzetije ír. Semmi mással ne foglalkozz. Nincs ilyen meg olyan éves szervíz. Vinni kell akkor, amikor a fedélzeti kiírja és ilyenkor azt cserélnek, amit ők jónak gondolnak, ami éppen eszébe jut az ajánlatot készítő kollégának.
Én vittem 52ezernél a második ellenörző szervízre, ahol gyertya mellett cseréltek volna levegő meg pollenszűrőt is, mert rajta volt az ajánlaton, de nem kértem, csak a gyertyák cseréjét kértem. Otthon kicseréltem magamnak a szűrőket. Így is "hivatalos" szerviz lett.
Neked csak annyi a lényeg, hogy a szervizben legyen 0-ázva a szervíz intervallum és legyen nyoma az online rendszerben. Azt, hogy mit cserélnek vagy mit nem teljesen független, nyilván esetleges garanciális probléma esetén vagy valamilyen audit során nekik lehet belőle büntetőpontuk.
Egyébként ezt kellene követniük az ajánlat adáskor:
2évente -> pollenszűrő, fékolaj
90ezer vagy 5év -> levegőszűrő
60ezer -> gyetya
Ellenőrzés során -> fék, ablaktörlő, folyadékok...stbDe ezek az évek ahogy sikerülnek a 30ezer km és 2év függvényében, tehát bagyjáboli érték.
Az első fékfolyadékot amúgy 3 évnél szokták cserélni és utána 2 évente, de ez már kezd kikopni és 2év fixre állnak át.
U.i.: többnyire ez mind az rengeteg flottás autó miatt van, ott aztán cserélnek mindig mindent a profit miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Pfiucska
aktív tag
Nem volt még dízel autóm. Ha leállítás után olyan mintha járna az autó, akkor regenerál? Látnom kéne bárhol, bármit, ha regenerál?
Amúgy meglepne, 2500km-ből eddig kb 2000 palya/autout volt.
2023 octavia 2.0 cr tdiAdblue is furcsának tűnik, amikor átvettem, írta h 10500km-re lesz elég, majd most 2500km-mel(rel?) később, még mindig 10000-t ír. Remélem nem tilt(?) egyszer le a pálya közepén
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
az A3-ban több funkció előfizetéses konstrukcióban érhető el. Például az Apple CarPlay-re és az adaptív tempomatra is elő lehet fizetni külön. - [link]
Jaj, már ők is kezdik...
#nincsbennetarcsi
-
Faby
senior tag
válasz tibbike01 #215102 üzenetére
90ezer vagy 5év -> levegőszűrő
Atya úr isten! Nálam Debrecenben (iszonyú poros város) a 9 hónap - 13 ezer km után majdnem fekete a levegőszűrő, hogy nézne ez ki 5 év után!
De a pollenszűrő 2 év is eléggé elrugaszkodott szerintem.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Corsa02
őstag
Érdekes ez, pont az egyik német kollégával beszéltünk erről, mondtam, hogy baromság ez az előfizetősdi. Erre mondta, hogy neki pont jól jött, nem tudta, hogy tetszeni fog neki az adaptív tempomat vagy sem, 1 hónapig kipróbálta, tetszett neki, de azt mondta ritkán megy pályán, inkább nem kell, lemondta, nem fizet érte...
Amíg meg lehet venni örökre, szerintem nem gond, csak az árak legyenek arányban.The Truth Is Out There --->
-
Asbee
veterán
válasz Pfiucska #215107 üzenetére
1000 re emeli az alapjáratot mikor regenerál. De azt tök hidegen nem fogja elkezdeni. Hidegebb időben ha kieg. fűtés bevan kapcsolva , akkor is egy ideig megemeli indítás után. Egy helyben ha nem muszáj ne hagyd vagy utána pályán hajtsd meg. Olaj felhígulás miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Más lett picit a fékrendszerben az ABS kocka, még rosszabbul tűri a szennyeződéseket, mint a régiek, és ezzel együtt változott a fékfolyadék is. Hiába DOT4, de nem azonos a viszkozitás és más tulajdonságokban is változott. 2 év a tuti, 3-ra én nem merném hagyni, mert lehet az első 6 évben nem lesz gond, de az ABS kocka nem olcsó mulatság és nincs is jó helyen a cseréhez.
-
Bandit21
addikt
válasz Corsa02 #215119 üzenetére
Köszi,
Megnéztem, tavaly, 2 évesen cserélték a fékolajat, így most valóban nem aktuális 3 évesen.De hogy akkor a helyi POHU mi a fenét akar csinálni a kocsin "3 éves ellenőrző szerviz" cimén azt nem tudom. Mert listázva kizárólag az olajcsere cuccai vannak.
A 90 km-el odébb lévő kisváros VW szalonja a 4,5 l Castrol edge LL 0w20 olajat 22 ezerért, a helyi nagy pohu meg 54-ért adja.
Ez csak az olaj, a munkadíjon van még ennyi.
Gyakorlatilag van egy 49 és egy 125 ezres ajánlat a kezemben ugyanarra, csak a nagy szalon eljátsza, hogy ez egy 3 éves ellenőrző szerviz+olajcsere. A kicsi meg, hogy olajcsere azt jónapot.
Lamentáltam már ezen korábban, értem, hogy a kis vw szalon ott veszi a 0w20-at, ahol akarja, míg a pohu a nagy központi beszerzőn keresztül kell vegye, a megyeszékhelyen drágábbak a bérek meg az összes költség, de a 49 és a 125 közt 75 ezer ft van... Nekem meg a jövő héten egy kora délutáni program miatt ígyis úgyis szabin kell legyek 1 napot. Akkor már fogom magam és autózok oda-vissza 190 km-t, 1-1 órát, és "spórolok rajta" 75 ezret.
És mielőtt bárki félreértené, ha a kocsi 3 éves szervize 750 ezer lenne, szó nélkül fizetném, mint a katonatiszt, csak legyen már egyértelmű, mit és miért kapok a pénzért.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
gigollo
tag
Sziasztok,
van egy skoda fabia mk1 es 2006 os hatchback autóm, es az lenne a kérdésem hogy a hátsó lámpa csatlakozón melyik vezeték a tolató lámpa pozitív és negatív vezetéke? Valaki esetleg képen tudná szemléltetni? Akár megnyilazni a két vezetéket, vagy esetleg a csatlakozón bekarikázni? Nagy segítség lenne, köszönöm. -
tibbike01
őstag
válasz Bandit21 #215122 üzenetére
Ha listázva csak olajcsere van, akkor azt fogják cserélni, ennyi. Ők biztos drágábbak alapanyag és óradíjban, meg ügyesen tudják a bullshit szolgáltatásokat listázni. Oda vidd, ahol olcsóbb. 49ezerért ajándék az az olajcsere. Itt Bp-n is 120ezer ft felett van mindenhol (kivéve a kedvenc titkos markaszervizembe, ahol 82ezer ft volt tavaly fékolajjal együtt).
[ Szerkesztve ]
-
bigrob
őstag
Sziasztok!
Nagyon dinnyézek egy Rapid vásárlásán, első kiszemelt egy 40k km-t futott 2016-os 1.2 TSi CJZ939232 motorkóddal már a szíjas, vállalható motor?
Jól tudom, hogy az 1.0 TSI csak 3 henger, de a 2014 utáni szíjas TSi-k már jónak számítanak?Ti melyiket vennétek városi felhasználásra?
Inkább egy újabb de kisebb motoros?Jelenleg egy 2006-os 1.6 115 pacis kombi focust hajtok, bódé méretből nem szívesen adnék lejjebb
Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
-
426os
őstag
válasz bigrob #215126 üzenetére
Tartósságról nem tudok mit mondani, de jó pár éve vezettem egy 2017-es 1.2 tsi 110Le Rapidot (akkor olyan 100e körül volt benne) bérautóként. Én szerettem, korrektül ment, nagyon jól fogyasztott. Egyszerű autó, de nem is akar többnek tűnni, tökre szerethető szerintem, ha nem vársz tőle többet, mint amire való. Hely is volt benne bőven (hatchback volt), de széltében szűkös lehet, ha többen használnátok (és nagyobbak vagytok). Csomagtartó nyilván nem kombi méret, de vállalható bőven.
.
-
Bandit21
addikt
válasz bigrob #215126 üzenetére
Nekünk amit az id3 szervizbe volt, egy 90 le 1.0 TSI dsg csere autót adtak.
Én városba nem ajánlanám mert - igaz tél volt - de 8-9 l volt a fogyasztás illetve a rugalmasság a dsg késlekedése miatt nekem rémisztő volt.
Nyilván nem lehet egy rakéta, de nem is az id3 hoz, de a kézi 1.5 TSI kodiaqhoz képest is tetű volt ahhoz képest hogy mennyit evett.
A 115 lovas szívó fóka ezekhez a kis kávédarálókhoz képest egy versenyautó.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Zsolt_16 #215136 üzenetére
Akkor tessék (anno kérdezte valaki és Neki küldtem, aztán most Richard-nak is) kis mód, a pálya tempó inkább tipp mert rohadtul nem pályázunk vele.
125 el szerintem nyugisan 20 körul tartható a fogyi.És akkor a beszámoló:
Nekünk a 45 -ös verzió van és csak 150 le-es.
Az "alap" id -k inkább a 204LE-s verziók. Úgy vettem észre amúgy, hogy a 80-100 közt és fölötte van különbség a nagyobb 204le javára, 50-re a mienk is kb 2 mp alatt ugrik, aztán a 60-70 még 1-2 mp és utána belassul.
A 204 le már jobb, az 7,3 talán.
Ami az előnye egy leaf-el és másokkal szemben viszont (és az ergya gyorsulást magyarázza) hogy a végsebessége nem 145 hanem 160 vagy 165 talán.
Ha pályán úgy alakul, hogy a belsőbe mész vele és nem tudsz kisorolni és jön egy villigó barom akkor tudsz még hova odalépni. Persze ez nekem ilyen rém teóriám, hogy mire jó a 145 helyett a 160 a kocsiban.
A fogyasztás nálunk az év 2-2 hónapjában amikor klíma és fűtés se kell akár 11-12 kwh is tud lenni.
Ha megy a klíma nyáron, akkor 13-14.
Télen horror, 18-20 is lehet.
Ez mind város, országútón érdekes amúgy mert érdemben nem eszik többet 90-100 közt.
A pálya más, ott én 20-25-el számolok. Ebből adódik, hogy a 45-ös akkuval 200 lenne a max, de szerintem ha már hűtés/ futés játszik akkor inkább 170-el számolok és akkor nem merül 10% alá.
Amúgy jó kis kocsi, hátul aki ült már m3-ba y-ba és leaf-be mind azt mondták, hogy sokkal tágasabb.
Érdekes módon az id4 se nagyobb hátsó sorban, ott a csomagtér nagyobb. (sőt az id3 inkább egy fölösleges nagy hátsó lábterű autó én 180 cm-el magam mögé ülve kereszbe rakom a lábam és van a térdem előtt egy nagy arasz)
de gondolom nem akarták hogy a csomagtér nagy legyen mert akkor ki-miért venne id4-et.
A lényeg, hogy a nagyobb, 58/77-esekről nincs tapasztalatom, de a 77-es szerintem pályán is kell tudjon fix 300 km-t (130-al fűtve is) míg az 58-as is 200 fölött.
Ebben nincs tapasztalatom mert nálunk abszolút városi gyerek taxi a kocsi, ami 100 km-nél messzebb van oda visz a kodiaq.
Dinamikában a 77-es rosszabb amúgy mert csak 7.9 míg az 58-as 7.3
egyik se egy tesla, de ez van.
Ha venni akar valaki ilyet mindenképp olyat keressen, ami átment:
- a 2.4 sw frissítésen mert akkor a 12v akku cserélve van
és
- a jelenlegi már 3.0 vagy 3.2 mert azt megelőzi egy akku csekk és ha rossz egy cella azt bár ingyen cserélik de nálunk 2 hónapig tartott...
Az oldalsó tükrök földre vetített (renault??? ) jelét érinti visszahívás még, mert szétesik a képük, ezt is ingyen cserélik.Még amiről tudok, nem hirdetett de élő visszahívás az a hátsó tengelynél egy kutya jutalom falat csettintőhöz hasonló kattogás lassú gurulásból gyorsítás / fékezés esetén, ehhez valami ragasztó kell.
Ami még előfordulhat, hogy 19- és talán 20-as gumiknál is a continental gyári gumi helyett újat adtak mert valami csavar szét ette.
Azt tudni kell még, hogy a hátsó dobfék nagy, meg az első tárcsa is ezért 18-nál kisebb kerék semmiből se megy rá, a téli acél meg elég spéci méret de már elérhető.
Az sw már nem olyan lassú, egész jó dolgokat tud, hud nekünk nincs, az automata vezetés elég jó, fék-gáz kormányzást kezeli városban, fél percenként szól, hogy fogd a kormányt de ennyi. Fékez ha városba érsz, ha kereszteződés jön (lámpát nem látja), okos ügyes.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
TrollBalint
addikt
válasz TrollBalint #212879 üzenetére
kb. 4 hónap alatt eltelt ~1500 km és már csak harmadáig van az olaj. Mostanában többet is használom városban, de még mindig max 10% lehet a város vs. autópálya.
Haverom sem biztos, hogy anno teljesen tele töltöttük max.-ig, szóval, ~4500 km alatt kb. 5-6 dl olajat elfogyaszt. (Amiből 4000 km az autópálya ill. autóút).
Ez még a normális szint, vagy ezzel már elnézhetek szerelőhöz és tud vele valamit csinálni, hogy ne legyen ilyen magas a fogyasztás?https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Corsa02
őstag
válasz TrollBalint #215142 üzenetére
Véleményem szerint egyelőre nem érdemes vele foglalkozni, ez kb. 1L/9000km, ez 1,1dl / 1000km.
The Truth Is Out There --->
-
bul07
nagyúr
válasz TrollBalint #215142 üzenetére
Novot Tibor véleménye (videó)15e Km / 2liter olaj és nem aggódik
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215142 üzenetére
1 liter /1000 km a gyártó limit. Amikor azt átléptük akkor gariban kapott motorgenerált a Superb anno. Szóval ezen még nem kell aggódni. Legyen nálad mindig egy literes olaj tarcsiként és kész.
#nincsbennetarcsi
-
TrollBalint
addikt
válasz bul07 #215144 üzenetére
Mondjuk nekem ez új, hogy ami elveszik olaj az az üzemanyagba jut. Én azt hittem valahol kicsöpög a szabadba...
Qru: Az van most is a kocsiban, kb fél liter, lehet rá is fogom önteni, biztos, ami biztos, nekem ne menet közben találja ki az autópályán, hogy Ő most olajat szeretne
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Corsa02
őstag
válasz TrollBalint #215146 üzenetére
Üzemanyagba jut? Ilyenről nem volt szó...
Elégeti a motor, ennek sok konstrukciós és egyéb oka lehet.The Truth Is Out There --->
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215146 üzenetére
Az inkább fordítva szokott lenni, hogy a motorolajba jut gázolaj és megnő az olajszint tőle. Fordítva nem. Csöpögés is lehet pl rossz tömítés miatt de jellemzően elégeti a motorolajat a gázolajjal együtt.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen