Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    nagyúr

    Elkezdtem a Detroitot.

    Boi, milyen hangulata van ennek a játéknak és milyen végletekig kidolgozott világot rittyentettek a sztori köré, látszik, hogy tényleg minőséget akartak kiadni a kezükből, ritkán olvasok el és nézek meg mindent egy játékban, de itt megtettem, mert minden érdekesre sikerült.
    A mocap, szinkron tökéletes, a zene is magával ragadó (még ha többször is az az érzésem támadt, hogy ez valahonnan ismerős (pl Now - Mombasa).

    Viszont és ez sajnos számomra egy elég nagy viszont: az irányítás (bár ahogy olvasgattam, mások számára is). Ezt így tényleg leokézta valaki? Programozó ismerősöm korábban egy más játékkal kapcsolatban jegyezte meg, hogy input oldalon két elsődleges cél van, de ez józan ésszel is kikövetkeztethető: minél egyszerűbb és minél konzisztensebb legyen. Ha egyszer X gombbal ugrasz, akkor legközelebb is X gombbal kell ugranod. Na itt egyik sem sikerült, de ez valahogy a Quantic Dreamet sose zavarta: megnyomod a gombot, őrülten nyomkodod a gombot, hosszan nyomod a gombot, hosszan nyomod a gombot, közben más gombot nyomsz, hosszan nyomod és más gombot is hosszan nyomsz, ezek váltakoznak 90%-ban, de nem látom a mintát, hogy mi alapján.
    Egy küldetésen belül van, hogy egyszer X-szel mászol, utána rögtön a joy-t kell felfelé húzni, a QTE-knél egy idő után már csak egyszerre lenyomtam mindkét lehetséges gombot, mert nincs büntetés, ha rosszat nyomsz, de a jót így is regisztrálja, a tapipadot teljesen feleslegesen vonja be a játék és sokszor nem is jól érzékel (vagyis inkább nem az egész tapipadot érzékeli, csak a képernyőn jelzett részét) és nagyon sokszor szerintem ami egy akció kéne legyen, azt feleslegesen szétbontja. Előtte pont az Alien Isolationnel játszottam, ahol bizonyos esetekben tök elmés módon megoldották az irányítást, volt hogy a bal ravasz és bal joy a bal kezet, a jobb ravasz és jobb joy a jobbost szimbolizálta, itt is vannak hasonló ötletek, de az egész irányítás számomra nem áll össze, rontja az immerziót, ráadásul néha elég vicces szituációkat szül, ahogy a karakter megáll két parancs között.

    Ettől függetlenül nagyon tetszik a játék, a menücsaj kicsit hátborzongató, de hatalmas ötlet. :D

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák