Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Danex #8 üzenetére

    Ez egyébként régóta érdekel már, de a 144 Hz-nek mi értelme van? A 60 Hz-et még értem, de a 144 Hz az annyira magas érték, amit nehezen értek meg, ha nem VR-ról van szó. :)
    Egyedül a késleltetés, ami eszembe jutott, de ugye sokkal több előnyt kínál a scene pacing még 60 Hz-en is, mint 144 Hz-en a rendszertelenített számítási modell.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Alvin_ti4200 #10 üzenetére

    Volt nálam ilyen kijelző. Semmi hasznát nem láttam. A probléma ott kezdődik, hogy a monitorgyártók behülyítik a usereket a válaszidővel, de arról már hallgatnak, hogy sokkal több idő ottmarad a jelenetszámítás rendszertelenségével. Tehát ha ezt kezeled pacinggel, akkor többet nyersz, mint ha vennél egy új kijelzőt. Persze a legjobb a scene pacing és a 144 Hz kombója, de a legtöbb késleltetés nem a kijelző és a VGA között, hanem a VGA és a CPU között marad ott, azzal hogy az API folyamatos dupla pufferelésre készteti a rendszert. Ráadásul 144 Hz-hez nagyon muszáj a variálható frissítési frekvencia, mert ha alámegy a sebesség, akkor abból képtörés lesz, ha pedig aktiválod a V-Sync-et, akkor az egekbe lövöd a késleltetést. Persze egyébként lehet, hogy én azért nem érzem már a különbséget, mert az utóbbi másfél évben nem is játszottam scene pacing nélkül.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #13 üzenetére

    Azokhoz az online multikhoz, ahol tipikusan 30-60 Hz a szerverrel való szinkronizáció? Nagy piaci értéket hordoz ez így. :DD

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Redneck #18 üzenetére

    Nem a kijelző oldalán nagy a késés. Ezt csak a monitorgyártók akarják veletek elhitetni. Valójában a legtöbbet a szoftverben késel, méghozzá azért, mert az API-k, illetve maguk a grafikus meghajtók alapértelmezetten úgy működnek, hogy minimum egy, vagy akár több frame lesz előre prezentálva, és ezek számítása is rendkívül kiegyenlítetlen. Attól, hogy ilyen 144 Hz-es gamer kijelzőre váltasz ezt a problémát nem oldod meg, csak a kijelző felé kiküldött kép jelenik meg egy nagyon picikét hamarabb. De ugye a driverek eléggé speciálisan vannak ma már beállítva, így nem ritka, hogy a frame present konfigurálása a beállított képfrissítéshez igazodik, vagyis minél nagyobb ez az érték, annál nagyobb lesz a frame present is (ami szvsz baromság, de így lehet sebességet nyerni, csak közben bukó a response time ;] ).

    A problémát nem a kijelzők oldalán lehet megoldani, hanem azzal, hogy olyan módot kapna akár API-ban a rendszer, hogy 0 legyen az előre presentált frame, vagyis a GPU mindig csak azt a scene-t kapja meg, ami éppen következik. Persze ezt lehet bolondítani sok extra dologgal, például pacinggel, egyedi ütemezéssel, de a lényeg az, hogy a szoftveres ok, amitől nagy a késleltetés, az legyen kiütve. Konzolon ilyen megoldások konkrétan vannak építve az egyes játékokba. Állítólag a Microsoft is dolgozik egy szabványos megoldáson a WDDM-be. Van mérés is a Chillből, de ugye ez egy driveres hack, és ha köré vonnánk egy API-t, akkor ez jobban is működhetne. [link] - így is látszik, hogy mennyi előnyt ad, de ez direkt támogathatóság mellett még többet biztosíthatna.

    Összességében tehát ez egy szoftveres probléma. A hardver csak segíthet, de messze nem fogja megoldani, mert nem a kijelző oldalán keletkezik a gond. Alapvetően nem igazán lenne szükség 60-75 Hz-nél jobban frissítő kijelzőre, ha a szoftveres háttér nem lenne annyira elbaszarintva, amennyire el van. Régen sem vettünk például 120 Hz-es CRT-t, pedig lehetett volna, viszont akkor nem volt bonyolult a szoftveres rész, és nem érezted a szükségét ennek. Ettől függetlenül vehetitek a 144 Hz-es kijelzőket, de olyan dologra veszik az emberek, amelyeket nem ezzel lehet a leghatékonyabb módon kezelni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák