Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
Azért nem csak a technika volt szovjet, még a 90-es évek vége felé is:
"minden műszaki rendszer megfelelően működött"
Ja, még a propagandagépezet is megfelelően működött...
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
válasz Kisgépkezelő #26 üzenetére
Közel sem mezei szigszalag az a Kapton, bármennyire könnyen elérhető lett az átlagember számára is. Utólag hajlamosak az emberek elfelejteni, 1-1 anyagot mi célra fejlesztettek ki anno. Szóval itt nem a Kapton szalag használata a vicces...
-
llax
senior tag
Megoldották azt is, hogy megoldást kelljen keresni.
-
llax
senior tag
Kíváncsiságból szoktam bulvár cikkeket olvasni, persze ha a történet "valósabb" oldala is érdekel, arra keresek megbízhatóbbnak tekinthető forrást (néha utóbbit olvasom előbb).
A SpaceX oldalán közölt hír lehet teljesen valódi. A megvalósulás egy másik történet. Az ilyesmi miatt szoktam Musk-féle, vagy SpaceX-féle optimizmust emlegetni
Az FH-Dragon páros hiába volt idei évre ütemezve, ha nem fújták volna le, már akkor sem lenne 2020-nál hamarabb esélye. Az FH időközben majdnem "feleslegessé" válása miatt nem is lehetne egyhamar a "human rated" minősítésig eljutni (szintén lefújva), a Dragon 2 is csúszik rendesen. Ha az FH túl lesz néhány hibátlan repülésen és a Dragon 2 is bizonyított már, még leporolhatják ezt a dolgot, mert a BFR-nél is borítékolható néhány év csúszás, feltéve hogy lesz belőle valami (mert ugye az egészet finanszírozó dolgok sincsenek még sehol).Amire viszont SpaceX témában kíváncsi lennék, az a mostani startok megritkulásának valós oka. Túl lassan haladnának a B5-ök gyártásával és túl lassú lenne a felújítás? Most nagyon csúszik minden, a több hónapon át havi 1-1 start miatt... Míg voltak korábbi verziók is és beindult az újrahasznosítás, átlagosan két start összejött havonta.
-
llax
senior tag
"Engem az lep meg (ami persze nem igaz), hogy a legtöbb híroldalon fel sem emlegetik a másfél évvel ezelőtti bejelentést..."
Mert kb. semennyire nem érdekli őket a valóság közlése, csak a könnyen eladható szenzáció. Az ilyen hírek nem Neked szólnak.
"De ez előtt utoljára februárban volt olyan, hogy egy hónapon belül csak 1 indítás volt"
+1 FH, ebből a szempontból lényegtelen, hogy kevésbé volt hasznos a teher.
Igazából a képességeik/kapacitásuk szempontjából nézem ezt. Az idei évre néha 30-nál is hosszabb volt a lista. Az év elején akár még fogadni is mertem volna min. 25 startra (ha nincs nagyobb baleset), elméletben még összejöhet, de valójában már most vesztésre állnék."Novemberre van tervezve egy FH indítás (Arabsat-6)"
Minden jel szerint már csak jövőre. (jelenleg 2019Q1)
"a Dragon v2 személyzet nélküli tesztrepülése"
Időpontról komolyan beszélgetni majd csak az LC-39A átalakításának befejezése után lehet. Az építkezés nem a SpaceX erőssége (még úgy sem, hogy a tényleges kivitelezést nem ők végzik) A jelen állásról sem nagyon találni infót, a "beszállóhidat" a helyére tették, azóta jóformán semmi. A Dragon 2 már Floridában van (ami nagyjából "röpképes" állapotot jelentene), az alá szánt B1051 még Texasban.
"SpaceX eredetileg még ennél is gyorsabb fordulással számolt"
Az eddig megvalósult (B1046) és tervezett (B1048) "visszaforgatás" még bőven 2 hónap feletti. Igazából ez sem lenne olyan nagy probléma, ha lenne már bőven használt B5 booster. De használt nem áll hegyekben, a következő új példány (B1050) leghamarabb novemberben repül. A 2. fokozatokról meg kb. semmit nem tudni, márpedig abból minden indításhoz kell egy új és gyártása ugyanazt az eszközparkot köti le, mint a booster. Szóval jelenleg egy "sima" F9 indítás sem egyszerű, egy Heavy-t összelegózni 1-2 hónapon belül reménytelen.
-
llax
senior tag
"Mármint hol írnak ilyet? Az r/SpaceX-en még november van, a Spaceflightnow-on pedig "late 2018"."
Gunter oldalán és még itt. Forrásmegjelölés nélkül, de változások/új hírek esetén az elsők között írják át a listáikat.
Már júniusban tudni lehetett, hogy nem novemberben indul, persze akkor még az STP-2 miatt.Ma már a források (FH ügyében) keresgélése nélkül is kizárható a november. Legkorábban november vége felé indulna a Dragon 2, előtte gondolom lesznek mindenféle illesztési és egyéb tesztek az indítóálláson, márpedig mindkettőnél csak az LC-39A jöhet számításba.
Ezen túl a boosterek sorsát sokan követik, B1051-nél (ami a Dragon 2-é lesz) későbbiről még nem találtam infót, hogy elhagyta volna a gyárukat. De a B1051 alaposabb tesztelése miatt eleve kissé megakadtak a dolgok Texasban. Mondjuk részben ez is hozzájárulhat az indítások ritkulásához.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Mobil flották
- Melyik tápegységet vegyem?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Horgász topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen