Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    Nos az én verdiktem (a Caterpillar-os pályánál félbehagytam a játékot, mert sajnos meguntam és nincs olyan sok időm, így csak az az előtti részekről tudok véleményt mondani. Talán majd egyszer folytatom):

    Ez bizony egy hihetetlenül nagy kihagyott ziccer. :(
    Talán a Vistaboy által is elkapkodott kiadás az oka, talán hogy McGee a grafikai designon kívül messze nem olyan kreatív mint a látványnál, de a műfaj szerelmesein és McGee fanjain kívül jövőre már senki sem fog emlékezni erre az alkotásra, annyira "semmilyen".

    A látvány helyenként kétségtelenül zseniális és letaglózó. A valóságbeli részeknél illetve amikor belépünk csodaországba, vagy amikor először meglátjuk a Hatter's Domain-t, szabályosan összeszartam magam. Ezen kívül is vannak jobb jelenetek, de sajnos a játék többségében monoton a környezet. És nem igazán értem miért, de a nagy pályák közé bepakolták "az omladozó csodaország"-os részeket, amik már-már illúziórombolók az ürességükkel és jellegtelenségükkel. Szvsz simán kihagyhatták volna őket, ezek nélkül is elég hosszú lett volna a játékidő. Pláne hogy vannak idegesítően izzasztó részei.
    Grafikán magán rugózni felesleges, platformernél ez nem sokat számít, a kötelezőt abszolút hozza.

    A hangulattal nincs komolyabb probléma, köszönhetően a látványnak. Az aláfestő zenék lehettek volna azért jobbak. De a valóságban eltöltött pillanatok zseniálisak, kár hogy túl kevés. Szívesen megnéznék egy a Viktoriánus Angliában játszódó horrorisztikus krimi-játékot McGee tollából. :P

    Hangok tekintetében nem értek egyet Vistaboy-jal. A szinkronok minősége nagyon gagyi (nem is értem, kb. mintha az én itthoni mikrofonommal vették volna fel őket), ráadásul a szinkronszínészeknél is sokszor kilóg a lóláb. A háttérzenék meg silányak, jellegtelenek egy-két számot kivéve.

    Sztori: pfff, lényegében nincs is. Habár nem játszottam végig, de más kritikákat olvasva úgy tűnik nem lesz továbbra sem nagy durranás. Nagyon látszik, hogy McGee-ék akartak egy újabb Alice játékot és ahhoz izzadtak össze valamit, nem pedig jött egy zseniális ötlet és abból lett az új Alice. Gáz, nagyon.

    Játékmenet: ahol a játék leginkább elvérzik. Gyakorlatilag semmi változatosság. Az hogy belepakoltak 1-2 semmi újítást nem hozó minijátékot, az nem változtat ezen a tényen. És nem azzal van probléma hogy ugrálás/harc váltogatja csak egymást. Mert mi más lenne egy platformerben. Hanem hogy semmi kreativitást, változatosságot nem próbáltak belevinni, végig ugyan olyan. A környezet adottságait egyáltalán nem próbálják kihasználni (pl.: víz alatt), ugyan azok az ellenségek gyakorlatilag végig (jön 1-2 új, de minimális számmal). Ha végigtoltad a Hatter's Domain-t, végigtoltad a játékot lényegében. Ez pláne annak a fényében szar, hogy a pályák és a játék piszok hosszú. Az egyetlen oka hogy nem döglik meg az unalomtól az ember, hogy a gagyi, láthatóan kontrollerre kitalált harcrendszer miatt néha mocskosul nehezek tudnak lenni a harcok (meg a gyűjtögetősdi is mindig ott van ami azért ösztökéli az embert, de ez ott van más platformereknél is). Ki-ki döntse el ez mennyire pozitívum.

    Összességében 7/10 nálam, de csak azért, mert a látványt nagyon értékelem, meg mert a műfaj szerelmese vagyok (mielőtt valaki rámfogná hogy a műfajjal van a problémám igazából, nem a játékkal), a Psychonauts a mai napig az egyik kedvenc játékom. Aki egy jó platformerre vágyik és ez a "groteszk látvány" kevésbé fogja meg, annak ez bizony 5/10-nél nem lesz jobb. Az említett Psychonauts-hoz képest a kanyarban sincs sajnos. Kár pedig nagyon, könnyen új kedvenc lehetett volna, számomra az év csalódása. :(

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák