Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Bardoczy #99 üzenetére

    :W
    Lécci, linkelj már ide egy magyar anyagot valahonnan, ahol le van írva, hogy az adott rendszer milyen okostelefonos platformmal, milyen csatlakozási lehetőségekkel és hogyan működik.

    (Egyébként a sajtóanyag mindenhol csodálatos. Mondjuk a DS 4-ben a MirrorLink egyetlen MirrorLinkes telefonnal sem működött a gyakorlatban. Három gyártó csinál ilyet: Samsung, Sony, HTC. Nekünk mindhárom gyártótól van készülékünk, mindhármat kipróbáltuk, egyik SEM működött. Miközben a DS sajtóanyagban és weboldalon ott virít a MirrorLink azóta is. Remélem érted, hogy mi a különbség egy sajtóanyag és a gyakorlat között. És egyébként pont azért, mert ezt tapasztaltuk frissítették a DS 4-ben a szoftvert, most már állítólag működik, de amíg ezt nem próbáljuk ki újra, addig nem is írunk erről cikket, pedig a DS 4-ről szóló anyag egyébként kész mindenesetől, képekkel, videóval.)

    [ Szerkesztve ]

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • HoaryFox

    őstag

    Grat a cikkhez, valóban hiánypótló a téma itt Magyarországon, én nem fűznék hozzá sok mindent, de néha tényleg ejtenek egy pár szót TC-n az infotainment rendszerekről, de elég felületesen. Így jobb, hogy mindenfélével le van tesztelve, hogy mivel hogy működik (még egy butatelefont is bevettem volna a buliba, hogy azzal is elvan-e :D )

    Plecsni hol maradt? ;] :C

    "A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz HoaryFox #102 üzenetére

    Köszi,

    egyébként pont semennyire nem szeretném a TC-t ekézni, még ők izélgetik a legtöbbet a témát, de annyira kipróbálni nem tudják mint mi, egyszerűen eszköz hiányában. Meg nyilván nekik pont annyit kéne tanulniuk ehhez, mint nekünk az ő szakterületüket, ha az lenne a célunk. De hát nem az.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bardoczy

    csendes tag

    válasz Bog #100 üzenetére

    "Konfigurálsz magadnak egy autót valamilyen belső kijelzővel és tudással, aztán az a következő 20 évben, amíg az autó gurul pont ugyanolyan kijelzővel és tudással marad ott."

    Az autógyártásról és a piaci igényekről nyilván fogalmad sincs.. Nem csak a kijelzőkről szól, és messze nem a Tesláról.
    Egy új modell megjelenésekor, azonnal elkezdődik az újabb modell fejlesztése, ami több év. Emiatt nehéz lekövetni a mobilok duplakameráját, a változó USB szabványt és más "értelmes" műszaki "innovációt". Ettől még a rendszer használható marad nagyon nagyon sokáig.
    A modern (nem gagyi fél-utólagos) prémium rendszerek folyamatosan frissülnek, van támogatottságuk, alvázszám alapján, neten frissítik, legyen az a navi vagy apró funkcióbeli változás. Pl a VW csoportos magyarosítást is hasonlóan oldották meg 2013-ban. Audinál voltak hőproblémák, illetve a nagy MMI-nél nem működött az iPhone-ok sms kezelése, simán megoldották szoftveres frissítéssel a szervizlátogatás alkalmával. Minden frissítés arról szól, hogy a rendszer biztonságosan, gyorsan és stabilan működjön. Ez nem kínai mobiltelefon, hogy három év után kidobhatod, mert a gyártó szarik rá. Garantáltan tudsz a 10 éves navira is aktuális szoftvert feltölteni, nem lassul be, nem fagy le.

    "Korábban többen írták, hogy pont ezért volt jó az 1-2 dines rádiós csati, mert a júzer olyan fejegységet rakott be, amilyet csak akart"

    Szakadjunk már el a Suzuki Swift szintjétől. Leírom másodjára: egy komoly gyári rendszer integrált. A futómű, motor, fényszórók, váltó, műszerfal, hud, komfort elektronikák sora, meg ezer más egység is kommunikál vele.

    "mert mondjuk a júzerek verik az asztalt, mert azt látják, hogy a Teslánál frissül. "

    Ki veri az asztalt? Mi frissült a Teslánál?? :) Te jó isten..
    (arról ne is beszéljünk, hogy érintőképernyő autóba...)

    "Lécci, linkelj már ide egy magyar anyagot valahonnan"

    Egész nap a gép előtt ülsz, hajrá!

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Bardoczy #104 üzenetére

    De könyörgöm, miért nem olvasol, mielőtt hozzászólsz? Pontosan tudom, hogy mennyi egy autó kifejlesztési ideje, leírtam én is.

    Pont az olyan hozzáállásnak kell megváltoznia, mint amit te képviselsz itt ilyenekkel, hogy "simán megoldották szoftveres frissítéssel a szervizlátogatás alkalmával", "Mi frissült a Teslánál??", "arról ne is beszéljünk, hogy érintőképernyő autóba..."

    Nem akarlak meggyőzni semmiről, igazából nem is célom, nem is feladatom. Szerintem az autóipar totál le van maradva rengeteg területen. A Teslánál a frissítéssel kapták meg a tulajdonosok a félig önvezető szoftvert. Nem a szervizlátogatás alkalmával, hanem akkor, amikor ők akarták. De ha az ilyen különbségeket nem észleled, akkor tényleg felesleges.

    Nekem az is elképesztő, hogy kapunk egy vadonatúj, prémium kategóriás tesztautót és nem az volt, hogy volt benne pár bug a rendszerben, hanem egészen konkrétan NEM MŰKÖDÖTT az egész, úgy ahogyan volt. És 4-6 évig fejlesztik az autót és nincs rá EGY NAP, hogy egy mókus beüljön és 5 különböző telefonnal kipróbálja? Nem, nincs, kitolják így a piacra. És odaadják, visszavisszük, hogy srácok, ez nem működik. Ja, hát ők ezt nem tudják, nem próbálták ki. De írnak a központnak (X országba). És írtak. És vártunk. Hónapokat. És akkor a központból küldtek egy frissítést, amit rátettek arra az egy autóra, ami nálunk járt és mondták, hogy most már működik FÉLIG. Mert az X kompatibilis telefonból csak X/2-vel működik. Tehát eljutottunk oda, hogy adott egy autó, ami piacon van egy éve és mivel szóltunk, hogy szar, ezért félig kijavították. Nem, nem az összes eladott darabot, hanem azt az egyet, amit tesztre adtak.

    Nyilván fogalmam sincs az autógyártásról és a piaci igényekről, nyilván, pláne, ha te írod. De igazából talán pont le is szarom. Én egy júzer vagyok egyszerre mindenféle telefonnal és azt várom el egy tizenmilliós kocsitól, hogy legalább Bluetooth-on átvegye a névjegyeimet egy W10-es Lumiáról. És ha ezt egy japán prémium crossover rendszere nem tudja megcsinálni, akkor talán nem az autógyártásról és a piaci igényekről alkotott fogalmam milyensége a lényeg, hanem hogy ez csak simán GÁZ. És nem, nem ír róla senki. És ha én azt írom, hogy szerintem nem ír róla senki, te meg idejössz azzal, hogy de, erről igenis írnak, akkor nem nekem kell linkelnem példákat, hanem neked. Mert szerintem nincsenek példák.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Gabesz84

    őstag

    válasz Bardoczy #104 üzenetére

    A szórakoztató rendszert a belső mindenféle okosrendszerről amivel a futómúvet és egyéb szorosan autóhoz kapcsolódó dolgokat vezéreled illene leválasztani.
    Mert a multimédia bármilyen meglepő, de fejlődik. Ahogy 10 éve mondjuk nem használtál bluetooth kapcsolatot minőségi zenelejátszáshoz autóban, de ma használnál, ha tudnál.

    Jelenleg ott az apple carplay, és android auto, a mostani gyári fejegységed tudja. OK. 5 év múlva kijön egy olyan frissített verzió ami többet tud és nem visszafele kompatibilis a jelenlegi rendszerrel. Mit csinálsz a beépített fejegységeddel? Mert kicserélni nem tudod újabbra.
    Mondok mást, bár ez kevésbé valószínű: az android mondjuk marginális piaci szereplővé válik, és a windows mobile válik piacvezetővé -> na azt hogy csatlakoztatod a fejegységedhez?

    Amíg megvoltak a szabványos 1-2din-es helyek, kivetted a régit, betetted az újat és örültél. Most ez sehogy se lesz megoldható.

  • Bardoczy

    csendes tag

    válasz Bog #105 üzenetére

    "A Teslánál a frissítéssel kapták meg a tulajdonosok a félig önvezető szoftvert."

    B@szod, mindegy lenne ha a 4 éves kislányommal beszélgetnék. Az "önvezetéshez" (közben röhög) szükséges hardveres elemek már akkor léteztek a német prémium gyártóknál, amikor a Modell S még tervben sem volt. Ezer éve csak jogi akadálya van annak is, hogy a szaros sávtartó rendszer ne tegye magát inaktívvá. Így viszont csak félkész semmi, mert a valódi önvezetéshez egy ici-picit több hardveres és szoftveres fejlesztésre van szükség. A BMW és a VW is legalább 15 éve teszteli, fejleszti a rendszereket. Azt meg már ugye mára tudjuk, hogy emiatt (is) a Tesla majdnem (:D) önvezető autója még hájpnak is gyengére sikeredett.

    "Nekem az is elképesztő, hogy kapunk egy vadonatúj, prémium kategóriás tesztautót és nem az volt, hogy volt benne pár bug a rendszerben, hanem egészen konkrétan NEM MŰKÖDÖTT az egész, úgy ahogyan volt. És 4-6 évig fejlesztik az autót és nincs rá EGY NAP, hogy egy mókus beüljön és 5 különböző telefonnal kipróbálja? Nem, nincs, kitolják így a piacra. És odaadják, visszavisszük, hogy srácok, ez nem működik."

    Vitatkozunk, beszélgetünk vagy csak ilyen stílus telik tőled? Működött, de az ios verzió frissülés után már tényleg nem működött.

    "És ha ezt egy japán prémium crossover rendszere nem tudja megcsinálni,"

    Japánoknál prémium crossover? Lemaradtam valamiről? A japánokról egy apróság, hátha sugall valamit: egy 2014-es Auris műszarfali óraegysége még nem kommunikál semmivel.. Az óratekerőknek mondjuk ez jó hír :)

  • Burt1793

    veterán

    válasz Gabesz84 #106 üzenetére

    Ki lehet cseréltetni a multimédiás fejegységet egy audinál például. Bele tudják rakni általában az újabbat, ha kifizeted.

  • paba85

    újonc

    Az Apple CarPlay és az AndroidAuto esetén pont az a lényeg, hogy ha frissül az készüléken elérhető szoftver funkcionalitása akkor az autón megjeleníthető funkcionalitás is nő.

    - Frissül az Ios - frissülhet az autóban elérhető funkcionalitás is.
    - Frissül Android/Android Auto app esetleg a g.maps akkor frissül az autóban elérhető funkcionalitás is.

    Szintén fontos lehet, hogy külső alkalmazások is elérhetőek lehetnek pl Waze. A Waze új funkciókat hozhat az auto kijelzőjén. (De ott an NNG, Here stb. navigációs app..)

    Multiplatform alkalmazások: g.maps elérhő Ios -en is. Ha elkészítik a Apple CarPlay kompatibilis app-et akkor ez is megjelenhet az autóban. (feltehetően ez üzletpolitikai kérdés).

    Gyári offline rendszerek esetében a funkciók szoftverfrissítés esetén sem változnak általában. Jó esetben a támogatott készülékek listája bővül, vagy ismert hibákra hoznak javítást. (pl. új mobilkészülék típusok esetén is szinkronizálható marad a telefonkönyv, javul a háttérzaj szűrés.)

    Ha az Apple és a Google később is visszafelé kompatibilis Oprendszert/Android Auto app-et csinál akkor akár 10 év múlva is az éppen új telefonod funkcióit érheted el az autóban.

    A térképfrissítések sincsenek ingyen offline beépített navi esetén. Egy 8-10 éves autóban egy frissítés (már ha egyáltalán van még hozzá) az autó pillanatnyi értékének jelentős %-a is lehet. (Egy közepes új okostelefon ára.)

    A telefon kivetítés egyébkén elérhető lehet gyári offline Navival rendelkező rendszeren is.

    Én úgy látom, hogy ez az egész még nagyon kezdeti stádiumban van. Az AndroidAuto is csak 5.0-tól elérhető. Lehetőség még rengeteg van benne. Mivel az autógyártó csak alkalmazza az Apple és a Google szabványait ezért a megjelenített funkciók nagy része az Apple és Google fejlesztőknél van. Értem ez alatt a külső app fejlesztőket is.

    [ Szerkesztve ]

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Burt1793 #108 üzenetére

    Áh, ez nekem új, van róla valami hivatalos infó árakkal, meg ilyesmi? A PoHu-val épp a napokban vettük fel a kapcsolatot, remélem, hogy majd ezekről is mesélnek, mielőtt megszületik a cikk, thx.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Burt1793

    veterán

    válasz Bog #110 üzenetére

    Sajnos nem tudok hivatalosat, ismerősök csináltak ilyet, tehát, hogy az A6 audi műszerfalát kicseréltették például a 3 évvel újabb, ráncfelvarrott típusra.
    Ez maximum a prémium autóknál éri meg, de akik ilyet vesznek, úgyis cserélik általában az egész autót 4-5 évente.
    VW-t (Skoda, Seat stb) mindenképpen érdemes hosszabban kipróbálni, sokat tud, nagyon jól kezelhető, igazán nincs is szükség erre az Android Autora. Kicsit pixeles (telefonhoz képest), de legalább atomstabil.
    A tavalyi VW-nk eddig egyszer sem zavarodott meg 54 ezer km alatt.

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Bardoczy #107 üzenetére

    Nehéz úgy eszmét cserélni, ha nem reagálsz a hozzászólásaimban levő dolgokra, hanem kiragadsz belőlük egy-egy mondatot.

    Linkeltél már cikket a témában?

    Önvezető autó: röhöghetsz, meg lehet mondani, hogy ki és mennyit fejleszt, de mi akadályozza meg bármelyik gyártót, hogy Kaliforniában tesztelje a rendszert? És tisztában vagyok vele, hogy volt már S Merci a 90-es években, ami elment Dániáig emberi beavatkozás nélkül, láttam ezt az autót (bele is néztem), itt megint nem az volt a lényeg, hogy tudja, nem tudja, hogy tudja, mikor tudja, hanem az, hogy kapott a Tesla egy szoftverfrissítést és onnantól változott a funkcionalitás anélkül, hogy a júzernek külön a szervizbe kellett volna látogatnia. És szerintem ez a jövő. Szerinted meg nem, erre mondtam, hogy mindegy, ha te máshogy látod, akkor ez van.

    Vitatkozunk, beszélgetünk vagy csak ilyen stílus telik tőled? Működött, de az ios verzió frissülés után már tényleg nem működött.

    Ne haragudj, de miről beszélsz? Milyen iOS verzió? Mikor írtam én ilyet? A CarPlay pont működött mindenben, amit próbáltunk és fel volt rá készítve, a MirrorLink dobta be a törcsit. És nem értem, hogy milyen bajod van a stílussal, írtam egy példát, ami szerintem elképesztő. (Van egy funkció, ami nem működik, de reklámozzák vele az autót és benne van a speciben, de nem próbálta ki élő ember mielőtt piacra dobták az autót. Egy IT céget egy ilyenért szétszednének a felhasználók.) Ezt szerintem nem lehet védeni.

    Japánoknál prémium crossover? Lemaradtam valamiről? A Lexus NX nyilván egy fűnyíró. Hogy mit gondolsz a japánokról az tök egyéni vélemény és igazából ez is relatív mindegy, megint nem a lényegre fókuszálsz. Volt nálunk olyan autó (mindenféle MirrorLink és CarPlay nélkül), ami Bluetooth-on egy BlackBerryről még az emaileket is szinkronizálta és felolvasta, az Androiddal meg nem volt erre képes. És volt olyan is, hogy (még mindig CarPlay nélkül), iOS-ről behúzta a zenei struktúrát mappákkal, Androidon meg annyit tudott, hogy lehetett léptetni egyet előre és egyet hátra, de sem playlistet nem kezelt, sem a mappastruktúrát. Ömlesztve odatömte a zenéket egy listába, aztán léptetgess hatszázat, mire eljutsz az S betűs előadóig. És még bele sem lehetett tekerni egy számba, egészen nevetséges.

    De megint, visszatérve az eredeti területre: ez a cikk arról szól, hogy miképp működik egy adott autó infotainment rendszere. Azért szól erről, mert az eddigi tapasztalataink alapján ez finoman szólva is hektikus és azért szól erről, mert mi úgy láttuk, hogy általában az autós témájú cikkek és tesztek csak szőrmentén foglalkoznak ezzel. És miután elkezdtük magunkat beleásni a témába azt tapasztaltuk, hogy maguk a gyártók, értékesítők, PR-osok, ügyfélmenedzserek sem vágják, hogy igazából mi és hogyan működik abban az autóban, amit eladni próbálnak. Lehet ez egy általános hozzáállásbeli kérdés, lehet ez a tréning és az információáramlás hiányossága, lehet ez csak egy jelenleg még félvállról vett terület, ahol elég odaírni két szabványt a prospektusba és el van intézve, de szerintünk ez így nincs rendben. Meggyőződésünk, hogy az autós infotainment rendszer kompatibilitási képessége, ergonómiája, kezelhetősége, fejlettsége egyre fontosabb lesz a vásárlók számára és adott esetben dönthet egyik vagy másik autó(márka) mellett, ha a júzer szeretné, hogy az okostelefonja az autóval is együttműködjön. És ez egy elég jogos igény.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • macskea

    őstag

    Nagyon jó a cikk, és várom a folytatást. Örülök, hogy ilyen irányba (is) újít a Mobilaréna. :R

    ''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith

  • Burt1793

    veterán

    válasz Bog #112 üzenetére

    Azt azért hozzá kell tenni, hogy csak a fullos teslát lehetett ingyen frissíteni önvezetővé, ami erősen béta és nem kevésszer hibázik, így folyamatos készenlétben kell lenni. Az alap és régebbi teslákat pár ezer euróért lehet önvezetővé tenni.
    Amúgy meg nem mindenki vágyik olyan autóra, amiben egy 19 colos kijelző van és amit folyton frissíteni kell, sokaknak fontosabb a megbízhatóság. Persze aki ezen a fórumon aktívabb, biztos nem így van ezzel, de ez nem is gond. :)

    (#91) bambano: Messze nem írnak ilyen részletesen a Totalcaron az multimédiás rendszerről, ráadásul ez volt az első ilyen teszt, már ez is nagyon hasznos és nagyon jó volt, de gondolom fejlődnek majd. :)
    Engem érdekelnek ezek, plusz egy ok, hogy felnézzek. Telefon teszteket nem is olvasok (fórumozni szoktam), egy-két flagship-et végiggörgetek persze, hogy nagyjából képben legyek. Van egy tavalyi Galaxy A5-öm, bőven elég mindenre nekem.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz Bog #105 üzenetére

    nagyon szívesen kölcsönadom neked 1-2 hétre a telefonomat, majd rájössz, hogy a telefonok között mennyi minden nem működik úgy, ahogy leírták, vagy sehogyse. az, hogy egy autó meg egy telefon együtt nem működik, nem feltétlenül az autó hibája.

    majd ugyanezzel a telóval menj el autózni úgy, hogy a gmaps navigál neked. ha az első kilométeren nem töröd össze mérgedben és nem hajítod ki az ablakon a p..ba az egészet, megkövetlek.

    [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link]

    nem keresek többet, mert a végtelenségig lehetne folytatni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz bambano #115 üzenetére

    Az első linken ennyi volt az infotainment:
    Kilencvenezerért érintőképernyőn kezeli az okostelefonunk, kihangosít, navigálhatunk rajta, mindenféle beállítást elvégezhetünk. A navigációs programot az okostelefonunkra kell letölteni, és bluetooth kapcsolattal megjeleníti azt a képernyőn. Vagy nem, mert iPhone-nál madzagosan kell létrehozni az összeköttetést. Sajnos ezt először nem tudtam, és percekig szerencsétlenkedtem a párosítással. De a fizikai kontaktus létrehozása után a kocsi képernyőjén futott a telefonra telepített navi – amit a kocsiból kiszállva is tudunk használni.
    A másodikon három sor a gyári naviról.
    A harmadikon ennyi:
    ...az esőérzékelős ablaktörlők a Bluetooth-audió is hibátlanul működik.
    Utóbbi nem kis fegyvertény, ilyen jó és egyszerű rendszert máshol nem tapasztaltam eddig: elég egyetlen egyszer párosítani a telefont a fedélzeti rendszerhez és a továbbiakban soha többet nem kell foglalkozni ezzel.

    A negyedik link ezt tudta a témában:
    A bluetooth engem nem szeretett, egy hét alatt sem tudtam összepárosítani a telefonommal, pedig egy N97-es Nokiáról beszélünk, ami a Touareggel például simán ment.
    Az ötödik végre félig csak a témáról szól, de pusztán a Samsung-Seat összeköttetést taglalja.
    A hatodik ugyanazzal az Astrával szerencsétlenkedik, amit mi használtunk. És kicsit tovább jutottunk el vele...
    A hetedik meg ennyit tudott:
    Talán csak a tisztességes felbontású érintőképernyővel operáló IntelliLink központi rendszert emelném ki, azt is leginkább azért, mert végre jól kezelhető, bár a valószínűleg az Xperia S-em nem volt méltó hozzá, így a kihangosításon/telefonáláson kívül nem sikerült mélyebb kapcsolatot kialakítani közöttük.

    Ha ez a "magyarul mások is írnak róla, csak nem találtátok meg", akkor de, megtaláltuk. És ehhez képest definiáljuk azt, hogy mi tényleg írunk róla sőt, kifejezetten erről írunk.

    Hogy egy autó és egy telefon nem működik együtt az valóban nem feltétlenül az autó hibája. De hmm, nem kéne a jelenleginél kissé komplexebb support? Meg némi guide a júzerek felé, hogy Andorid X.X-nél ezt tudjuk vállalni, BB-nél ezt, W10-nél ezt, iOS-nél meg ezt? Esetleg lehetne olyan is, hogy figyu, itt van ez az app, ami a kocsihoz készült, ezt és ezt tudja és erre és erre a platformra letölthető. Merthogy kaptunk ám mi ilyen appokat nagy büszkén, aztán kiderült, hogy itthon nem letölthető / nem működik, de ez mindig csak azután derült ki, hogy ki akartuk próbálni.

    Az okostelefonos navigációval pedig még mindig nem tudom, hogy mi a probléma, a telefonos appok online vannak, friss a térkép, jelzi a forgalmi gubancot és ugyanannyiszor keveredtem már irreleváns környékre velük, mint egy iGO-val.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • ben5001

    tag

    válasz Bog #116 üzenetére

    Hogy egy autó és egy telefon nem működik együtt az valóban nem feltétlenül az autó hibája. De hmm, nem kéne a jelenleginél kissé komplexebb support? Meg némi guide a júzerek felé, hogy Andorid X.X-nél ezt tudjuk vállalni, BB-nél ezt, W10-nél ezt, iOS-nél meg ezt?

    A mazda pl. ilyen kompatibilitás-ellenőrzési lehetőséget ad:

    mzd connect

    Ez pl. iPhone 5S iOS 9
    mzd connect iPhone 5S - iOS9

    [ Szerkesztve ]

  • kriver

    tag

    Egyetértek Boggal. Amíg az autógyártók ezt hangsúlyozzák (mint forradalmi újítást), és számolnak fel érte több százezer forintot (az extráért), addig jogos a support igény. Minden új autóban megfizettetik keményen a „multimédiát”, az alapárban benne van. A kommunikáció pedig egyenlő a nullával a gyártóknál. Hiába a csodás 8-10” kijelző, meg a 3D-s ikonok, ha a felhasználónak halvány fogalma sincs annak használatáról. Szép az autó, lehet villogni, szelfizni vele, de a belső elektronika megismerésére gyakorlatilag 2 percet sem fordítanak. Nincs elmagyarázva, megmutatva. Hiába a 10+ millás X6, és az iPhone 6s Plusz, ha előbbit csak vezetni, utóbbival max. a chat, Facebook megy a beszélgetésen kívül. Rengeteg emberrel találkoztam, akiknek még fiókjuk sem volt Android vagy iOS alá. És sokszor még mobilnet sem, csak Wifi. Ezen használóknak egy app letöltése is procedúra. Egy autós rendszernél így persze, hogy nem bukik ki, hogy esetleg használhatatlan. Benne van, fizettél érte, de nem használod. Miért? Mert lövésed sincs róla, hogyan kell. Ezért lehet az, hogy az ilyen autók tulajdonosai (használói) általában kézben telefonálnak. Max. eljutnak a BT kihangosításig. Rakjanak csak a középkategóriás autókba 7-8 colos TFT-t, ha az megbízhatóan működik 5-6 évig. Nekem sem lenne gond a 800x600-as felbontással (ez nem digitális képkeret, ahol már gáz ez a felbontás). Ha nyitott platform, akkor lehessen upgradelni a hardvert (csatlakozókat), oldják meg a 3 rendszer támogatását normálisan. Ha nem megy saját hardverrel, akkor legyen opció a mobilos felokosítás (adják a beépített kijelzőt olcsóbban, és én a telefonnal biztosítom a naprakész hardvert hozzá. Lásd Asus PadFone. Itt látnám értelmét, hogy akár kábellel „bedokkolsz”, és a telefonod erejét és a naprakész applikációt tudod használni a nagyobb kijelzőn)
    A zárt egyedi infotainment rendszerekhez pedig a minimum lenne a rendszeres támogatás legalább 5 éven keresztül. A térképet pedig ezek után is lehessen kedvezményes áron frissíteni.
    A TC tényleg csak szőrmentén említi a dolgot, de nekik nem is ez a dolguk.
    Első cikknek szerintem korrekt lett. Mint, ahogy a MA is fejlődik, ez a rovat is fog. Sok videós anyagot kérek hozzá narrációval. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Burt1793

    veterán

    válasz bambano #115 üzenetére

    Elég sokszor olvasom a totalcart, tized ennyit írnak a fedélzeti számítógépről, nem értelek, avagy oké, írd ide egyszer, hogy ennek nincs értelme, rendben. De minek ennyiszer? Ha nem tetszik ne olvasd el ezeket, ne próbáld elvenni a kedvüket ettől a jó kezdeményezéstől, kérlek. Most végignézték az első visszajelzéseket, a következő még jobb lesz.

  • Clever0

    senior tag

    válasz ben5001 #117 üzenetére

    Nekem Galaxy S5-el minden zöld pipa, de ez csak a Bluetooth-os telefonos kapcsolatra vonatkozik. Az Android Auto-t elindítva nem talál semmit. Jó lenne, ha az autó szoftverét frissítve működne a dolog.

  • cigam

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Bog #97 üzenetére

    pont az Opel vett X darab iPhone-t csak arra, hogy amikor valakinek adnak tesztautót, akkor egy almás telefont adhassanak hozzá az újságírónak, hogy ne a saját telefonját
    ...
    És odaadják, visszavisszük, hogy srácok, ez nem működik. Ja, hát ők ezt nem tudják, nem próbálták ki. De írnak a központnak (X országba). És írtak. És vártunk. Hónapokat.

    Az ilyen "belsős" infók tennék érdekesebbé a cikket. Az Opel-es story pl. miért maradt ki?

    [ Szerkesztve ]

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz cigam #121 üzenetére

    Mert ez alapvetően nem változtat a tesztelt termék megítélésén és működésén. És valahol ez is egy mission: ha mi tényleg mindent mindennel kipróbálunk és leadunk egy hibalistát (ahogyan tettük azt nem egy esetben az elmúlt hetekben), majd ennek hatására javítanak / változtatnak / frissítenek, akkor az a mi lelkünknek jó.

    És persze ha mindezek ellenére a rendszer hibás marad, akkor megírjuk azt. Mert így vagy úgy, de bemutatjuk, ez a lényeg, ám szeretnénk pont egy olyan területen, ami sokszor vakfolt még maguknak a gyártóknál és imortőröknél dolgozóknak is segítséget nyújtani, ha már foglalkozunk vele. Nem áll semmiből és a végén mindenki elégedett, mi is, mert jobb a termék, a partner is, mert valaki szólt, hogy gond van és a vásárló is, mert kevéssé bugos rendszert kap az új autójába.

    Nem titok, hogy eddig az Opelnél találkoztunk a legfelkészültebb emberrel. Messze. Néha ez csak egy emberen és annak elhivatottságán múlik. Aki fontosnak tartja ezt a területet és meggyőzi a kollegákat a pénzügyön, hogy srácok, kéne egy tucat iPhone, hogy ezt bemutathassuk a nagyközönségnek. Az Android Auto elvileg Q3-tól elérhető a magyar Play Áruházból is. És biztosra veszem, hogy addigra lesz 10-12 androidos okostelefon is a központban demonstrációs célból. Emlékszem, pont Monacóban voltunk egy sajtórendezvényen, amikor Bocha először beszélt az opeles emberrel. Üldögéltem a napon, Bocha letette a telefont és úgy nézett rám, mint aki most látott egy pink puffy unicornt. Azt mondta, hogy na ez, ez korrekt volt, ez profi volt. Merőben más szint, mint korábban, noha minden gyártónál a legjobb tudásuk szerint igyekeztek segíteni. De itt a legjobb tudás sokkal magasabb szintű volt.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • cigam

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Bog #122 üzenetére

    Pont ez az idő tényező érdekes. Letesztelitek, de mi van, ha csak a Ti demó autótokban működik úgy. Mi van ha fél év múlva frissítik az összes modellen, és akkor már akár a legtöbb megállapítás, verdikt meg is fordulhat. Az autók életciklusa miatt évekig aktuális maradhat egy-egy cikk. Mi történik ha a gyártó frissíti a programját?

    Egy telefon esetében is hasonló a helyzet, a hosszútávú stabilitást, a frissítéseket(ha kap egyáltalán) nem lehet lekövetni.
    Ugyanakkor érdekes lenne legalább a letesztelt készülékek esetén egy kis visszatekintés, vagy akár egy folyamatosan aktualizált írás(táblázat?) Amiből kiderült, hogy a hibákat azóta se javították, nem kapott új verziót, vagy igen, azótá már 2 frissítést is kiadtak. Látszódna, hogy mennyire törődnek vele. Alátámasztaná/cáfolná a tesztekben felbukkanó hipotézis, hogy ezt majd biztosan hamarosan kijavítják.

    Az Opel prémium rendszerét is letesztelitek majd?

    [ Szerkesztve ]

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz cigam #123 üzenetére

    Erre nincs megoldásunk, nyilván. Azt tudjuk tesztelni, amit kapunk, akkor, amikor hozzájutunk. Kapacitásunk végképp nincs ilyesmire, ha egy gyártó ezt a területet fontosnak tartja, akkor értesít a fontos update-ekről, ahogyan a telefonos cégek is kommunikálják, ha jön frissítés.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • elmo

    aktív tag

    Jó kis cikk, én is örülök, hogy nyittok ebbe az irányba.

    Csak egy dolog nem világos számomra. Írtad, hogy "Logikus és biztonságos megoldás, hogy a virtuális gombsort csak akkor érhetjük el cím megadásánál, ha az autó nem mozog." Mi van akkor, ha az anyósülésen ül valaki? Kikapcsolható ez a funkció? Ő simán "pötyöghetne" menet közben is, ha esetleg eszébe jut az utasoknak, hogy érdemes lenne egy kis kitérőt tenni a közeli étkezdébe/ moziba stb. a példa kedvéért.

  • ben5001

    tag

    válasz elmo #125 üzenetére

    Az Opel megoldását nem ismerem, de a Mazda jelenleg nem engedi ennek a korlátozásnak (7 km/h felett tiltva van az érintő kijelző) a kikapcsolását. (Van persze hackelt rendszer, amiben egy csomó dolgot megvalósítottak, de az nem hivatalos. Gondolom, kicsit kockázatos is a használata.)

    [ Szerkesztve ]

  • Burt1793

    veterán

    válasz ben5001 #126 üzenetére

    A mazdánál az érintő nem használható menet közben, de a forgó választó tárcsa a váltó mellett használható.

    A VW-nél menet közben is használható minden, remélem a sofőr el tudja dönteni, hogy mikor biztonságos a használata. Végül is a vezetés veszélyes üzem, de a többség ésszel csinálja, ez a menet közben nem irányítható dolog rosszabb, mint a vasárnapi zárvatartás sztem. :D

  • Fecogame

    veterán

    Hosszú idő után ez az első teszt, amit az elejétől a végéig elolvastam, mert érdekelt és érdekes a téma is.

    Remek dolog látni, hogy már van ilyen is az autókban, ráadásul jól is működik ( a tesztelt járműben legalábbis mindenképp ). Jó az irány, tetszik :)

    Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

  • cigam

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Burt1793 #127 üzenetére

    remélem a sofőr el tudja dönteni

    Nem, nem tudja. Nem köti be az övet, SMS-t ír,részegen/drogosan vezet...
    Persze jogos, hogy az utasa is kezelheti, de azt nem tudja megtenni magán a készüléken?
    Ha össze van kapcsolva a telefon az autóval, akkor a telefonon is minden működik, vagy blokkolva van?

    [ Szerkesztve ]

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • Burt1793

    veterán

    válasz cigam #129 üzenetére

    Oké, nem mindenki tud helyesen cselekedni, de ezt máshogyan kéne szűrni, nem úgy, hogy tiltva van az egész. Sokan nyomkodják a telefonjukat vezetés közben, az se jobb. Nem kihangosítóval telefonálnak olyan autóban, amiben tuti megvan a rendszer stb...
    Amúgy tényleg életveszélyes tud lenni egy cím beírása, kiugrik hirtelen valahonnan egy ember, vagy megáll a sor... nehéz két dologra figyelni, de szerencsére magasan van az autókban a kijelző, így a perifériás látómezőben benne van az egész szélvédő.

    A telefon nem hiszem, hogy blokkolva lenne, de még sose próbáltam ilyen Android Auto-t, lehet, hogy ilyenkor az autó kijelzőjén tudod csak használni a telefont is.

    [ Szerkesztve ]

  • ben5001

    tag

    válasz cigam #129 üzenetére

    Külön kell választani azt, amikor az autóban lévő eszköz "csak tükrözi" a mobilt attól, amikor önállóan "gondolkodó" eszköz, és a mobillal csak korlátozott szinten kommunikál (névjegyzék, üzenetek, telefon kihangosítás, zenelejátszás).

    Viszont mindkét esetben igaz, hogy az utas is kezelhetné.

    [ Szerkesztve ]

  • ben5001

    tag

    válasz cigam #129 üzenetére

    Pontosan így van!

    "mindenki el tudja dönteni", ez a legnagyobb tévedés, melléfogás. Ugyanis pont az a helyzet, hogy azért kell a KRESZ, mert bizony sokan (15-20%??) még a KRESZ megléte mellett is áthágják a szabályokat (szándékosan vagy "véletlenül", de bizonyosan azért, mert nem tudják felmérni a helyzetet, ezért nem jól döntenek). Mi lenne, ha még KRESZ sem lenne? Szóval igen is az a szomorú igazság, hogy korlátozni kell az embert, hogy megvédjük saját magát és a környezetét.

    Szomorú, de ez bizony így van, bárki igazolhatja, aki rendszeresen közlekedik. Nagyjából a közlekedők 20-30 %-ától kb. 5 perc után el lehetne venni a jogsit a KRESZ alapján. Most csak olyanokat említek, hogy a gyorshajtás mellé felzárkózott a piros jelzés figyelmenkívül hagyása: lámpánál álló sor mellett balról kerüli a sort az audi, majd bekanyarodik jobbra. Óbuda, Raktár u. Szentendrei út sarok, a Raktár utcából a Szentendreire az Árpád híd felé. Rendszeres. :Y
    Na, az ilyen tahó barmoktól mit várunk? Pontosan az ilyen agyatlan baromállatok miatt kell korlátozni.
    (De - szerintem - a maradék felét is simán újra-vizsgázásra lehetne küldeni a rendszeres "hibázás" miatt; pl. "jobbkéz szabály"-ról elég sokaknak fogalmuk nincs. Volt olyan, aki pl. a kitáblázott körforgalomban megadta a jobbkezet. Azt a dudaszót, amit kapott az ostoba :)) )

  • petipetya

    nagyúr

    válasz elmo #125 üzenetére

    Apropó cím megadása. Látható, hogy az Apple esetén végig be kell írni a címet, míg az Androidnál elég elkezdeni gépelni, majd a találatok közül kiválasztani s megfelelő címet.

    Vagy én láttam rosszul valamit?

    "nincs rá lezsóidő"

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz elmo #125 üzenetére

    Az anyósülésen ülő előveszi a telefont a könyöklőből és azon bepötyögi a címet, ez ilyen egyszerű ;)

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Matada2.3

    veterán

    Köszi a cikket srácok! :R Most már a belső rendszernek is legalább annyi súlya van a választásnál mint, hogy milyen motor van a kocsiban.

    Finn the human

  • dionaea

    őstag

    válasz Bardoczy #107 üzenetére

    Az a baj hogy Te egy német fostalicska párti ember vagy, így felesleges veled beszélgetni. Gondolom az autó iparban is tolod. Mint....

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz Bardoczy #107 üzenetére

    Objektivitásból 0. Teljesen mindegy, hogy ki mit fejlesztett évek óta, ma a Tesla az egyetlen autó, ami képes autopilot-ra. Az összes többi melléduma, amiben láthatóan nagyon nagy vagy.

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

  • Gabesz87

    veterán

    Engem nagyon érdekelne egy C Merci Command Online rendszerének tesztje! :K

  • norbiphu

    senior tag

    szerintem nagyon jó a cikk és a téma is, ilyen részletességgel kevés helyen lehet olvasni infotainment rendszerről, magyarul. :R

    lenne egy kérdésem a CarPlay-jel kapcsolatban. apple.com szerint a fícsör nem érhető el például Magyarországon. ez jelent valamilyen korlátozást, esetleg kell valamit trükközni, hogy működjön? vagy csak simán rágudod a telefont, aztán megy is, ahogy kell?

    "Hmm," sed teh lolrus. "Maybe we shud go ask Ceiling Cat?"

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz norbiphu #139 üzenetére

    Megy az. Csak a Siri nem tud magyarul, emiatt kommunikálják így.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • zenwalk

    senior tag

    Saját navit (waze) nem lehet használni az Opel kijelzőjén?

    [ Szerkesztve ]

  • dionaea

    őstag

    Sajnos ez az android auto 5.0 felet elérhető. A fene egye meg, Bár kiváncsi lennék mennyire használható

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz zenwalk #141 üzenetére

    Az Android Autohoz van SDK. A fejlesztők készíthetnek olyan appokat, amelyek megjelennek az Android Auto felületén (pl Spotify), a Waze állítólag már csinálja, de jelenleg még nem elérhető.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Kapanyél

    őstag

    válasz Bog #143 üzenetére

    A bénábbik autómba ezért rendeltem egy video bemeneti modult, amit menüből elérek, minden funkció működik (gyári tolatókamera modul), ahhoz illeszteni fogok egy RCA-HDMI-MirrorLink modult és bekaphatja mindenki, kitolom a teló képét fixen és mehet a Waze. Meg bármi.

    Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!

  • agocsp

    újonc

    Pre:
    3 hete van egy ilyenem. Előtte csak teszt tapasztalatom volt bármilyen navigációval, vagy autós rendszerrel.
    Soha nem navigáltam eddig, megnéztem térképen, aztán mentem (és nem tévedtem el), de fejlődni kell.

    Honor 7 és Huawei P9, tökéletesen működik.
    Van aki írta miért csak 7" a kijelző, hát én azt nem tudom bámulni, mert vezetek, tehát elég, a felbontása pedig nagyon jó, pixelt nem látni rajta.
    Amúgy legyen bénább a felbontás, csak bírja a -20 és +50 fokot :)

    Tapasztalatok:
    Ugyan még Magyarországon nincs hivatalosan Andorid Auto, de apk-ból könnyen telepíthető.
    Google maps egy kivonata megy rajta, annyira pontos, amennyire jó a telefonod. Nekem tökéletesen ment.
    Az M6-os alagutakban sem rinyált.
    Láttam sok embert kínlódni út mellett, hogy pötyögi a naviba az útvonalat.
    Itt megnyomom a kormányon a hang gombot (az Android Auto hardver előírás, nem extra), aztán pl. "Tapolca tavasbarlang" és ott az útvonal de ha benyögöm, hogy "Tesco", akkor azt is simán kikeresi, de hát ez nem csoda, hanem Google maps...
    Ami fontos végig volt internet kapcsolatom, tehát offline navi az nem tudom hogy lehet, de lassan már ez nem is fontos.
    Használja a telefon (vagy az autó) fényérzékelőjét, és sötétben kb. inverzre vált az egész képernyő, hogy ne világítson arcon.

    Zenét simán lejátssza, bár én a Google Music, helyett feltettem egy másikat,
    majd az sem tetszett, inkább az Astra beépített zenelejátszóját használom.
    2 usb eszköz megy egy primitív usb elosztóval.
    A telefon csatlakozáshoz a könyöklőből (ott az usb) van egy kis mélyedés a kábel kivezetéshez - praktikusan.
    Egy hatalmas kényelmi bugot találtam: a gyárilag extraként kérhető, amúgy jó telefon tartó, tapasztalatom szerint csak töltésre alkalmas, ez milyen már... de még nyomozok, hogy én bénáztam e.

    Ha bárki kíváncsi valamilyen egyéb részletre szívesen megnézem / megírom.

    [ Szerkesztve ]

  • szabitom

    csendes tag

    Sziasztok,

    szeretnék érdeklődni, hogy Windows 10 Mobile-ra van működő app?
    Andoidra és APPLE-ra olvastam, hogy van.

    Köszi a választ :R
    Szabi

  • agocsp

    újonc

    válasz agocsp #145 üzenetére

    Új tapasztalatok:
    Intellilink R4.0 7collos kijelző,
    - felbontás: 800x480 pixel
    - videó max ekkora lehet, és max. 100 MB
    - videó esetén 10 km/h felett képet kikapcsolja de hang megy, ha lassulsz 10 alá, akkor visszakapcsolja a képet
    - kép lehet nagyobb is, megjeleníti a képnézegető

Új hozzászólás Aktív témák