Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    De kedves hölgyek-urak, nem szokhatnátok már le róla, hogy a körökre osztott taktikát, a loot management-et és a pontosztogatást tartjátok az RPG-k ismérvének?
    "Itt bizony komolyan oda kell figyelnünk rá, hogyan harcoljunk, kit vegyünk be csapatunkba, milyen képességeket használjunk, vagy hogyan öltöztessük fel karaktereinket és még rengeteg másra is" Ez mind igaz, csak épp semmi köze a játék RPG voltához, ez bizony stratégia és nem szerepjátszás.

    Ettől persze még a BG2 igazi RPG, csak épp a következő dolgok miatt: döntési helyzetek, jól megírt párbeszéd-opciók, amik viszonylag jó lehetőséget adnak a különböző karakterek különbözőképpen való megalkotására/kijátszására, valamint attól, hogy a cselekedetek sikere nem a játékos (kéz)ügyességétől, hanem a karakter(ek) képesség/képzettség szintjétől függ(random faktorral megspékelve).
    Ez utóbbi hiányzik a manapság divatos akció-RPG-kből...

    Az, hogy a szimulációs rendszert egy meglevő pen&paper szerepjátékból vették, az adott játékot játszóknak/ismerőknek könnyebbség lehet, de ha jobban belegondolunk, a rendszer csak egy eszköz kéne legyen, és nem a cél, annyival jobb, realisztikusabb rendszert lehetne csinálni számítógépen, épp azért, mert nem kellene foglalkozni annak a bonyolultságával, rá lehetne bízni a számolgatást a gépre, és elrejteni a részleteket a játékosok elől.
    Nem mellesleg a P&P szerepjátékok is már jóval túlhaladták a D&D/AD&D színvonalát, már a 90-es években...

    (mielőtt bárki a koromon és a tapasztalatomon kezdene el lovagolni, '94-ben kezdtem el P&P RPG-kkel játszani, és nem sokkal később cRPG-kkel is)

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák