Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Djuree #28 üzenetére

    Árnyaljuk tovább: Argentína légiereje 181 repülőeszközzel rendelkezik, ezek közözz nulla darab MiG található. (Orosz eredetű gépük összesen nyolc van, azok is Szu-29-es motoros műrepülőgépek.) Van összesen 41db sugárhajtású harci gépük, a legmodernebb is az IAI Finger, ami egy Mirage 5 származék. De ez is nagyon messze van a mai színvonaltól (jó két generációnyi lemaradás).

    Több ezer MiG-et senki sem tart rendszerben, még az oroszok (433 + ~250 tartalék) és az indiaiak sem (391db, de ebben már a fél méterrel a föld alatt levő is benne van).

    A legtöbb országnak nem jó a MiG. Ezt bizonyítja, hogy 2000 és 2009 között a MiG MAPO összesen 42db repülőgépet tudott eladni... A legtöbb ország, ahol még rendszerben vannak a MiG-ek, tipikusan elavult, soha nem korszerűsített példányokkal rendelkezik. Az ok egyszerű: pénzhiány. Pár ország fordít erre igazából pénzt: India, Kazahsztán, és úgy-ahogy most már Oroszország. De Ők is csak az utóbbi pár típust korszerűsítik (MiG-29 család és MiG-31).

    A MiG-21 esetén már nem igazán működne a sok lúd disznót győz elv sem. A fegyverrendszere egyszerűen nem versenyképes, csak kis távolságból ér bármit is. És ott is kétes a találati valószínűség.

    Meglepő lehet, de a MiG-29 esetén a fenntartási költségek jelentősen meghaladják a Gripen hasonló mutatóit. Emellett minek rendszerben tartani olyan eszközt, ami már csak azért sem repülhet, mert nincs hozzá alkatrész? A Gripen bérlet ilyen szempontból kifejezetten előnyös. Amíg a bérlet ideje tart, addig ugyanis minden ilyesmit a svédek intéznek. Korszerűsítések, alkatrészellátás... Mert ugye a szerződés meghatározza a hadrafoghatóság szintjét is. Amíg a svédek tulajdona a gép, addig up to date-ek lesznek legalább.

    A 14db gép egyébként nem igazán elég arra, hogy szövetségi kötelezettségeket vállaljunk velük.

    wednesday(b): Nekem mindezt nem kell bemutatnod.

Új hozzászólás Aktív témák