Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz reelc #29 üzenetére

    Igazából a D2 kivétel volt, pont úgy, mint annak idején pl. a CS, vagy az Everquest, vagy a WoW. Nem azért tűntek ki ezek annyira a többi közül, mert annyival jobbak voltak mindenkinél, hanem egyszerűen mert pont jókor érkeztek egy jó közegbe. A D2 nem azért lett annyira sikeres és nem azért játszották annyian évek után is (sőt még játszák akár most is), mert annyira tökéletes játék lett volna, amihez megállás nélkül jöttek az új tartalmak, hanem mert nagyon sok embernek az volt az első online játékélménye. Kvázi mindegy volt mivel játszik, mert élmény volt az, hogy másokkal együtt, dumálva, hülyülve, küzdve tud játszani, anélkül hogy azt külön heteken át szervezni kelljen, hogy mindenki egy helyen legyen. Emellé nyilván hozta a Blizz minőséget, és egy minőségi játék volt, ez adott neki plusz löketet. De ha a D2-ben nem lett volna online, akkor ugyanúgy járt volna, mint bármilyen más arpg: rövid idő után lecseng.
    Ugye D3-al pont ez történt, csak annyi különbséggel, hogy most már az online játék önmagában nem nagy szám, sőt, a Diablo-féle multi visszalépés egy MMO-hoz képest. Nagyon sok emberen láttam, hogy a D3-tól egy "World of Diablo"-t várt, és a csalódást nem is az okozta, hogy olyan a játék amilyen, hanem hogy ezt nem kapták meg. Hogy ehhez képest relatív sokáig relatív sokan játszottak vele, és hogy a kiegészítő is olyan példányszámban kelt el amilyenben, azt mutatja hogy igenis jó játék volt. Nem tudta megismételni a D2-t, de ez ugyanolyan, mint hogy semmilyen MMO nem tudja megismételni a WoW-ot: nem azért, mert lehetetlen írni egy ugyanolyan jót, hanem mert hiába írna valaki ugyanolyan jót, annak már nincs meg az a hatása.

Új hozzászólás Aktív témák