Új hozzászólás Aktív témák

  • afk22

    tag

    válasz Abu85 #1 üzenetére

    Shaderek... pl DOF, motion blur, vagy deffered shadingnel es egyeb melyseg terkep vagy hasonlo adat alapu szamitasoknal nem lehet bilineart hasznalni, csak nearest, mert nincs ertelme kiatlagolni. Pl egy elnel, ha atlagolsz, tok hulyeseg jon ki melysegnek. Itt csak pixelenkent lehet olvasni, es nem uv folytonos tartomanyban. Igy a shaderekben, ahol adott teruletekrol olvasnak (blur), ott csak fix elore kiszamolt erteket lehet hasznalni, illetve valoszinuleg erre lettek optimalizalva. Ez kulonbozo felbontasoknal mas mas meretnek kellene lennie, vagy a terulet fog valtozni, illetve pixelek maradhatnak ki, vagy duplikalodhatnak.

    Shadow map optimalizalasanal is lehet ilyen gond, hogy ne legyen csunya, vagy akar specialis GI, ahol valahogy a nezopont fuggvenyeben osztjak fel a teret, es szamoljak a fenyt, viszont ha mas felbontas van, akkor elojohet valami lathato hiba.

    Tehat lehet oka a fix meretnek. Persze ezekre a problemakra leteznek trukkok, de ott azert kompromisszumokat kell altalaban kotni. Majd elvalik, hogy jo dontes volt-e reszukrol...

Új hozzászólás Aktív témák